Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-01-20, 14:05   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 131
Sharp$: 56888
Standard

V75 Kalmar 26 jan


Som vanligt kul med lite tidiga tankar innan man sett ett enda tips och innan startlistorna ens är klara.
Dubbla V75or nästa helg när det är lönehelg. En meningslös extra V75a i Bollnäs på söndagen för att atg ska dra in pengar. Ett annat lopp den dagen som dessutom är hela vinterns lopp med stort L.

V75-1

Hultman sa i onsdags att Illuminati kommer gå rakt upp i gulddivisionen och då ska den väl som omgångens troligen största favorit bara vinna i brons.

V75-2

I klass 2 har jag rätt dålig koll på hästarna när jag bara kollar travet sporadiskt just nu. Spontant tippas Majestic Wine som har tre raka och rekordsänkt varje gång. Senast 14,8 från spår 11. Men ska sägas att jag inte sett loppen.
Alla hästarna i loppet bra startpoäng så måste egentligen kolla mer för att ranka det.

V75-3

Jairo blir väl favorit . Frågan är dock om den toppas på lördag för att kvala in till en guldfinal i slutet av mars när den veckan efter detta lopp väl ska ut i guldfinalen på Åby?
Timone Ek var det megaskrik på senast men var väl inget vidare om jag minns rätt.
Darling Mearas måste ha en tuff uppgift att gå ut mot hingstarna i högsta klassen.

V75-4

Stolopp som inte är ett ordinarie V75 lopp. Ingen vidare klass på detta. Utan att ha läst på tippar jag Majons Ivory som har två raka. Voltstart?

V75-5

Hyfsat klass 1 försök. Får Kaiser Håleryd bra spår i detta kortlopp borde det väl vara toppchans. Vann överlägset senast på en topptid och vill minnas att kusken hyllade prestationen rejält i vinnarcirkeln.

V75-6

En ganska dålig silverdivision. Global Trust blir väl favorit om bra spår men den imponerade inte om jag minns rätt senast den var ute i slutet på dec.

Ser lite halvlurigt ut annars.. Vad är statusen på Sahara One från Lugauers formstall? Har ju inte startat i Sverige på länge.

Tippar Master Crowe på att den nu har ett lopp till i kroppen, funkar bra med skor och att jag tycker silverloppet senast med bl a Olle Rols och Västerbo Exact på Jägers var mycket värre. Bra spår stärker tron på den.

V75-7

Detta 3140 m lopp ser mycket lurigt ut. Rätt dåligt lopp och vad jag kan se finns det inte mycket att gå på vad gäller meriter över tre varv för de flesta. Ett undantag finns. Just Wait And See vann Örebro international sent i våras men det loppet minns jag som det var igår då jag spelade den rejält på första barfota runt om bland annat. Då stod den där framme. Nu längst bak och blir som bekant inget skoryck. Men i nuläget är det väl bara Othala man kan tippa före möjligtvis . Inte minst på att CJ Jepson är uppsatt som kusk istället för Christian Fiore.

Sammanfattningsvis är det väl ingen kanonomgång direkt men ser väl så här en vecka innan inte olösligt ut direkt även om man inte har samma spelbudget som betaltjänsterna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+7), Henkezan (+5)

Senast redigerad av olle den 2019-01-20 klockan 14:07.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-20, 19:46   #2
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Illuminati bra chans i första, men tål han att gå i 3-4e spår första 500m till dödens vilket det troligtvis blir.

Majestic Wine med bra lärling måste ha fin chans i andra.

Jairo blir väl storfavorit i 3e, men håller knappast upp. Speedy Foxy Vicane sitter bra till direkt och farlig med rätt draghjälp in till upploppet.

The real star i6e var riktigt fin som skrik senast. Lika fin igen måste chansen vara god!

Global trust blir storis i sista, men Kontio är bra på att köra galopp och så kan det bli även nu.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-20, 19:54   #3
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Får väl hoppas det smäller lite. Annars kommer det bli kattskit i utd..


Bronsloppet
llluminati kommer bli megafavorit, bra förvisso. Men vunnit på distansen två ggr i skit-lopp, för två år sen.. Ej snabb i starten, luktar dödens lång väg.. Samt 600 lax på kontot, nu upp i brons. Plus spåret o kusk?? Många minus för en 60-70%. Får nog Harry-boy o andra experter hålla för sig själv som spik, trots rätt svagt motstånd o hög startpoäng. 2 6 11 bör nog tas med. 8 är rikast o utländsk passa den långt upplopp gör att spår 8-11 inte är så farligt. Hur är den i trav eg

Klass 2 Bra spår o tider, snabb i starten o bra kusk. Bra startpoäng lite fattig kanske på 155 lax, stänger på 250. Men höra vad Peter U tror är ialf ärlig med sina chanser som tränare. Känns som bra spik på 3, annars blir det dyrt lopp

Guld såg man hur bra det var att spika i guld där favoriten missar spets. Lär ju Jairo med göra. Inne på 4-5 som spurta bra sist. 7 får man granska

Avd 4 Jämt lopp där det kräver streck o plugg. Luktar skräll

Klass 1 Det minus som finns är väl kusken, lär ta ledning från spår 5 o sen händer inget mer. Sjukdom el galopp emot nr 5. Kommer bli mega-favorit tyvärr.. Men befogad dock trots klass 1

Avd 6 framvolten lär 5-1-6 husera. Mellanvolten nr 8 och bakvolten 13. Att ett sto ska vinna från 40 meter över hingstar nja på nr 14.

Silver öppet 1 2 3 5 6 sen är det nog dock helgarderat pga distansen.. 1 kommer skrikas ut men lurigt spår, lätt galopp och Klantio som styr ...

Senast redigerad av kire1111 den 2019-01-21 klockan 11:43.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-20, 19:56   #4
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 456
Sharp$: 17399
Standard

I guld var ju Timone Ek en besvikelse senaste, kan loppet göra mästerverk för hästen?

Annars gjorde ju Speedy Foxe Vicane ett fint lopp i gulddebuten , känns inte som ett bra lopp för att vara i guld så den bör ha bra chans här kan jag tycka.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-20, 20:19   #5
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Kaiser från spår 5 i femte måste ju vara omgångens bästa chans. Känns som ruskigt stor risk att procenten springer iväg för mkt
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-20, 21:56   #6
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Illuminati och Vis Dell'Olmo kan vara två spikar som gör systemet intressant. Dizzy River i sista blir spännande med spåret och kort distans där!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-20, 23:48   #7
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 091
Sharp$: 6122
Standard

Tidiga tankarna:
1: 5,7,9,12 - Ngn gång ska väl Stjernström sluta köra preparé?
2: svårt. Kanske 5 för överta av 6 och sen SOS?
3: SFV mest intressant, klättrade i ryggar senast. 6 får överta från 5 och ska sen slås?
4: 10 ställde till det för mig senast och var bra då. Ser ut som ett spikförslag i klen omgivning.
5: 5 lär bli rätt stor favorit. Luktar därför gardering och tror 10 kan vinna, är dock risk att den sticker iväg på att EA kör.
6: borde vara fördel de längst bak?
7: bra lopp där Master Crowe är klart förstastreck
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-21, 10:46   #8
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37597
Standard

Jag gillar Illuminati som ser ut att bli Lövgrens nästa stjärna. Lite trist spår, men räds nog inte dödens och krossar nog allt.

Vad har hänt med Victory Topline efter vilan? Det är trots allt en häst som är rätt sparsamt startad och borde ha mycket kvar att ge. Två lopp i kroppen och bakspår gör att den inte blir överdrivet mycket streckad här. Det står några hyggliga hästar med framspår också.

Jairo har bra chans om han kommer ut, men är ju inte någon pil från innerspår auto. Timone Ek gick jag på förra gången, men usch vilken bedrövelse. Det blir intressant att se vad de säger om hästen nu. Behöver nog fler lopp och frågan är om den har gjort sitt bästa. Just nu så är Speedy Foxy Vicane favorit, men jag vet inte vad jag ska tro om det. Många gamlingar med i det här loppet.

Fjärde loppet har jag inte så mycket att säga om för närvarande. Lövgren med bra chans igen, nu med favoriten Marjons Ivory. Måste kolla närmare på motståndet. Antingen vinner favoriten eller så ser det rätt öppet ut.

Kaiser Håleryd är många inne på ser jag. Inte helt fel, kan vara en spik och god chans om spets.

Sjätte loppet ser rätt öppet ut. 15 hästar till start över tre fållor. Det kan hända saker.

Första tanken är att Master Crowe bör ha en bra chans mot de här hästarna, men det som talar emot är distansen. Jag tror han är gynnad av medeldistans och längre. Favoriten Global Trust går bra på kort. Hoppade från samma läge senast, men öppnade rätt bra vid tidigare förstaspår även om han inte kunde stå emot Disco Volante. Det blir nog till att ta en handfull hästar här.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-21, 16:42   #9
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 018
Sharp$: 14773
Standard

Kalmar v75

1 Avd :
En av mina favorit hästar går ut här i Brons nu , 7 Illuminati ,stall Lövgren. Detta är en klassklättare som radar upp vinster och dem håller högt , kommer vi nog se i Guld snart!
Första tanken är en given spik men letar man efter dem större pengarna så givet o fälla honom en sådan här omgång när han har tjänat snabba pengar det senaste och färsk i klassen.
Dem som vill gardera så nämner ja några skrällar som spetsbudet 2 Smevikens Cruiser , Kontio upp den har dem varnat för länge Vejo dock unkel form . Kan va SoS ! Sedan 3 Copimade som Westholm va verkligen uppåt sist med kan få ett bra lopp här sen så vilja ja nämna min favo o skräll kusk Jeppson som kör nr 11 Legend Brodde som varit ute mot tufft motstånd de senaste starterna och gjort det bra ! . 9 Minnestads Ecuador farlig också ,formen börjar komma på den nu!
Rank: 7 given A ,utgång lr spik . Skrällar 2-3-9-11

Avd 2 :
Klass 2 lopp som ja tycker ser väldigt öppet ut ! Finns ett par som sticker ut över dem andra .
1 Callipygain som Johan va riktigt lyrisk till sist ! Men förlora som favorit ,kan ta revansch om spets tas . Sedan har vi 3 Majestic Wine som ja tror e fältets bästa häst om den håller sig lugn. Håller Peter U Högt i stallet och Henriette vann sist med den så hon kan hästen.
5 Sobel Photo hemmahäst och Erik A kör den nu . Kan va spets hästen om inte 1 an håller.
Fajersson som har den brukar kunna ta någon seger då och då på hemmaplan. Rankar ner Nurmos 11Victory Topline nu även om han fått 2 lopp efter vila. Känns som Nurmos stall form sviktar lite .. Men som sagt kan va bara helt bäst i loppet och skölja alla på de långa upploppet.
Rank : 3-5-1-11


Avd 3 :
Guld loppet , där en kanon går ut som ja gillar , 1 Jairo som har gjort många bra lopp på raken nu . Kan kanske bli motgång nu . Klar A häst . Men vill gardera med några roliga . 2 Archangel Am som sett fin ut efter combacken. Erik upp nu kan bli stabilt också , sen så går Kolginis hästar överlag bra på Kalmar . Finns många roliga här kan va så att man heltäcker detta lr bara spika bästa hästen och som har bäst form nr 1 .
7 Timone Ek va hårt spelad sist och dem sa de ska va en kanon o chans på elitloppet , är streckad på 2 % just nu Men ja tar nog några .
Rank. A 1-2-4-7 hästar resten B

Avd 4 :
Ett stolopp volt o tillägg , åter igen öppet . Första ja markera i detta lopp va på tillägg nr 11 Blanche som Peter U har väntat länge med att ska få vinna o sagt att de är hennes tur när som , har bra form kan va en kul skräll med Ingves upp. Sen har vi två roliga på framvolten 1 Miss Mythos Christoffer E som kör o äger kan få en fin smygare på inner. 3 My Liberty med Firma Jeppson /Dahlen är ett måste kan va ledaren efter några 100. Sen spurtkanonen o hemma hästen 12 Ritz Guiness, kan va bästa hästen i fältet . Grymt lågt spelat i mina ögon .
Rank A 11-1-3 -12-10



Avd 5 :
Kortlopp auto . Många som vill till spets här 1-2-4-5-6-7 är snabba kan bli tempo i loppet . Men helt klart bästa hästen o eventuellt spiken i lopp 5 Kaiser Håleryd som kan gå i alla lägen . 2 raka med spår 5 kort . Kan bli tredje ggr . Men har en superskräll som många pratat om ett tag och som mött bra motstånd men har dock sämsta spåret men med lite tur o tempo som sagt så tror ja 12 Niras Bumblebee kan va lördagens bomb. Tror omgången vinns av några hemmahästar som sagt o den e helt bortglömd nu . 4 Quattro Töll är en härdad v75 häst som mött en del hårt de senaste med kan va den som också kan gynnas av tempo med skicklige Uhrberg på så kan han säkert ge den ett fint smyglopp.
Rank A 5-4-12


Avd 6 :
Långlopp med tre volter . Kul o spelvändligt lopp där många e spelade .
Jag personligen tror 8 The Real Star är en stark A häst lr till o med en spik firma Jeppson/Dahlen också igen . Men också många bakom om inte den skulle vinna .
Gillar 13 Just Wait and See som startar 40 m efter dem andra , haft lite otur de senaste och ej hittat formen riktigt men i grunden kanske bästa hästen i loppet !
Rank A 8 B 1-6-11-12-14

Avd 7 :
Silver . Kortlopp . Fint lopp med många bra hästar och bäst spårlottning har 1 Global Trust fått spår 1 och kan va så enkelt vara runt om på den , men ja är lite tveksam för honom med spår 1 hoppat tidigare vid laddning där plus nurmos stallform . Så ja kommer gardera med några , och ett måste är 2 Baron Gift som ja spika senaste omgången som fick helt omöjligt lopp som invändigt sen runda massa glöm den starten . Kan ta alla in på upploppet och är den speedigaste hästen i loppet . Hugget som stugget om vilken av Global trust och Master Crowe som har bäst kapacitet men ja tror de är 6 Master Crowe som Purjo alltid hållt högt kan va så lätt att han tar hem detta från dödens . Sen måste ja nämna Johan Us 3 Dizzy River som har kapacitet också och är både stark o speedig .
Rank A 2-6-1-3 tror ja man kommer långt på i sista .

Saker ja tänker på när ja spelar på Kalmar är att Joakim Lövgren , Christoffer Eriksson och Luddes hästar ofta vinner när dem är där o kör med sina egna och även andras hästar! Samt en bana som oftas skrälls av någon hemmahäst då och då , några tankar o ideer från mig Zimonzzon85 .


https://minandel.se/v75-kalmar-lordag/
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+7), Heppson (+2), Gotland (+7), Basse (+5)

Senast redigerad av zimonzzon85 den 2019-01-24 klockan 19:27.
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-22, 07:31   #10
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 688
Sharp$: 3010
Standard

Untersteiner har två toppchanser i Kaiser Håleryd och Majestic Whine. Spets och slut så det sjunger om det. Ingves och Henriette Larsen är dessutom två bra kuskar som säkerligen förvaltar chanserna på bästa sätt.

Bästa chansen i omgången har såklart Illuminati men den lär bli omgångens megalampa och trots allt har den galopperat några gånger (egentligen inte osäker). Vi får avvakta och se hur det ser ut på lördag men har svårt att se hur den ska kunna förlora.

Dooleys U.N.G var grym senast med jänkarvagn. Volt nu och då vanlig vagn igen? Men den såg så fin ut och om Kim Eriksson skulle kunna komma till spets här tror jag de vinner. Hade varit kul om Oskar Svanberg kunde kommentera sina chanser här (det har han gjort förut). Hursomhelst tror jag Dooleys U.N.G har en god segerchans och lär inte bli favorit.

Global Trust gillar jag skarpt. Torskade senast som dunderfavorit och blir troligen favorit igen? Har strulläge och den lär inte hålla upp spets och är då sårbar, kan bli galopp dessutom. Men kapacitet finns och blir över i detta sällskap, OM den inte blir så mycket betrodd (strulläge, g-risk, senaste starten) kan det vara en chansspik på den skyhöga kapaciteten?
__________________
Trav är trav!

Senast redigerad av legolasse den 2019-01-22 klockan 07:41.
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-24, 19:56   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Kaiser från spår 5 i femte måste ju vara omgångens bästa chans. Känns som ruskigt stor risk att procenten springer iväg för mkt
Blir "överstreckad" och då ska det ju gås emot, men svs har 3,70 på den nu, jag klarar inte av att stå över till detta odds...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-24, 23:12   #12
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

V75:4

12 Ritz Guiness ska ha mycket bra chans här. Är speedigast i loppet och går bra bakifrån. Utmärkta egenskaper som passar bra på Kalmars långa upplopp!
Senaste loppet var prepare` inför denna start och det är nu på lördag man skall leverera på topp. Favoriten 10 Marjons Ivory känns ganska entaktad och Ritz Guiness bör speeda förbi bekvämt.

Jag utser Ritz Guinnes till bästa spik i omgången som strecken ser ut just nu ( 20%)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
znipstern (+5), 777 (+10)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-25, 03:37   #13
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Som vanligt kul med lite tidiga tankar innan man sett ett enda tips och innan startlistorna ens är klara.
Dubbla V75or nästa helg när det är lönehelg. En meningslös extra V75a i Bollnäs på söndagen för att atg ska dra in pengar. Ett annat lopp den dagen som dessutom är hela vinterns lopp med stort L.

V75-1

Hultman sa i onsdags att Illuminati kommer gå rakt upp i gulddivisionen och då ska den väl som omgångens troligen största favorit bara vinna i brons.

V75-2

I klass 2 har jag rätt dålig koll på hästarna när jag bara kollar travet sporadiskt just nu. Spontant tippas Majestic Wine som har tre raka och rekordsänkt varje gång. Senast 14,8 från spår 11. Men ska sägas att jag inte sett loppen.
Alla hästarna i loppet bra startpoäng så måste egentligen kolla mer för att ranka det.

V75-3

Jairo blir väl favorit . Frågan är dock om den toppas på lördag för att kvala in till en guldfinal i slutet av mars när den veckan efter detta lopp väl ska ut i guldfinalen på Åby?
Timone Ek var det megaskrik på senast men var väl inget vidare om jag minns rätt.
Darling Mearas måste ha en tuff uppgift att gå ut mot hingstarna i högsta klassen.

V75-4

Stolopp som inte är ett ordinarie V75 lopp. Ingen vidare klass på detta. Utan att ha läst på tippar jag Majons Ivory som har två raka. Voltstart?

V75-5

Hyfsat klass 1 försök. Får Kaiser Håleryd bra spår i detta kortlopp borde det väl vara toppchans. Vann överlägset senast på en topptid och vill minnas att kusken hyllade prestationen rejält i vinnarcirkeln.

V75-6

En ganska dålig silverdivision. Global Trust blir väl favorit om bra spår men den imponerade inte om jag minns rätt senast den var ute i slutet på dec.

Ser lite halvlurigt ut annars.. Vad är statusen på Sahara One från Lugauers formstall? Har ju inte startat i Sverige på länge.

Tippar Master Crowe på att den nu har ett lopp till i kroppen, funkar bra med skor och att jag tycker silverloppet senast med bl a Olle Rols och Västerbo Exact på Jägers var mycket värre. Bra spår stärker tron på den.

V75-7

Detta 3140 m lopp ser mycket lurigt ut. Rätt dåligt lopp och vad jag kan se finns det inte mycket att gå på vad gäller meriter över tre varv för de flesta. Ett undantag finns. Just Wait And See vann Örebro international sent i våras men det loppet minns jag som det var igår då jag spelade den rejält på första barfota runt om bland annat. Då stod den där framme. Nu längst bak och blir som bekant inget skoryck. Men i nuläget är det väl bara Othala man kan tippa före möjligtvis . Inte minst på att CJ Jepson är uppsatt som kusk istället för Christian Fiore.

Sammanfattningsvis är det väl ingen kanonomgång direkt men ser väl så här en vecka innan inte olösligt ut direkt även om man inte har samma spelbudget som betaltjänsterna.



Draget i avd2 utan tvekan är Callipygian se upp vänner.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-25, 06:40   #14
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard


Senast redigerad av kire1111 den 2019-01-25 klockan 06:42.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-25, 09:00   #15
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 688
Sharp$: 3010
Standard

Call Me Brodda är ett sto som har kostat mig ganska mycket pengar då hopplöst opålitlig. MEN har visat väldigt bra kapacitet när hon fungerar och återkommer nu efter vila, har bra läge och om Jansson prickar starten från springspåret och hästen har en bra dag kan det absolut bli vinst i detta sällskap. Underspelad i nuläget enligt mig (2%).
__________________
Trav är trav!
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td