Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Mantorp V75 16 mars (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/35240-mantorp-v75-16-mars/)

777 2019-03-15 14:01

Funderar på att inte spela i morgon. Känns som att det kommer bli storutdelning och att jag har fel tänk...:cry:

Fast det är klart - blir ju inte precis ruinerad av summorna jag satsar:lol:

Så kanske ändå. Men det är grrr! att stå där med ett eller två rätt...:sad:

Bowery 2019-03-15 15:12

Tråkigt värre att pastorn blev struken.. Humf

777 2019-03-15 17:28

Från Trav Aftonbladet:
Sedan i mars i fjol är Simon Mitman hästskötare hos tränaren och kusken Conrad Lugauer. Han ansvarar för tio passhästar, bland annat hans egenägda stjärna Harran Boko.

Tio passhästar! Det är ju inte klokt!
För rätt många år sedan läste jag om tränaravgifterna, ägaren betalade olika i förhållande till hur många passhästar hans egen häst fick samsas med. Som mest hade skötaren sex, sju hästar tror jag, men fanns "lyxvariant" där skötaren hade hand om fyra hästar!!!

Fattar inte hur man ska orka vara på tårna hela tiden, otroligt långa arbetsdagar också.:ohmy:

mikaels 2019-03-15 17:42

Citat:

Ursprungligen postat av 777 (Inlägg 611071)
Från Trav Aftonbladet:
Sedan i mars i fjol är Simon Mitman hästskötare hos tränaren och kusken Conrad Lugauer. Han ansvarar för tio passhästar, bland annat hans egenägda stjärna Harran Boko.

Tio passhästar! Det är ju inte klokt!
För rätt många år sedan läste jag om tränaravgifterna, ägaren betalade olika i förhållande till hur många passhästar hans egen häst fick samsas med. Som mest hade skötaren sex, sju hästar tror jag, men fanns "lyxvariant" där skötaren hade hand om fyra hästar!!!

Fattar inte hur man ska orka vara på tårna hela tiden, otroligt långa arbetsdagar också.:ohmy:

Är ytterligare ett exempel på hur ekonomin fungerar inom travet, framtiden för travet blir tuff...

flaquelg 2019-03-15 18:03

Varför nämns Blanche av så många tipsters tro? Ingen imponerande rad och Untersteiner ligger väldigt lågt. Han brukar ha ganska rätt för sig. Litar nog på honom här och den kommer inte med.

ab5 2019-03-15 18:25

Ser att spelvärde spikar i lopp 2. Någon som har koll på vilken häst?

flaquelg 2019-03-15 19:05

Citat:

Ursprungligen postat av ab5 (Inlägg 611080)
Ser att spelvärde spikar i lopp 2. Någon som har koll på vilken häst?

Blanche?:lol:

Stekel 2019-03-15 19:09

Lite funderingar inför morgondagen:

V75-1
Storfavoriten i inledningen har studsat i 7/20 starter och senaste två har han trasslat ihop benen. 8 starter med volt, de första två ändade i galopp, sedan följde 4 raka segrar. De sista två har han torskat trots att han gått felfritt. Visst är hästen bra och Connys stallform inte att leka med. Men när det står 50% undrar jag ändå lite på var dolda kameran är...

V75-2
Full Throttle har aldrig vunnit. Men han har spår 1 i volten, kommer från ett stall som borde vara på gång nu och en bra årsdebut. Och det här loppet är ett av de sämre jag sett på V75 med den här proppen. Bara 5%?

V75-3
Guld blir rundspelat och det är väl inte så konstigt kanske med tanke på att det är lite av en gissningslek. Många heltäcker också för att det "är billigt" när det är få hästar. Just nu är jag inte mycket klokare själv men jag går inte i fällan att strecka alla. Ochongo Face är bevisat lite kort i rocken i ett sånt här gäng. Och Sir Ratzeputz kommer visserligen från Nurmos-stallet där uppehåll inte har den där vanliga betydelsen. Men hästen är inte en sån där untantagshäst som går direkt ut och vinner ett guldförsök efter ett helt år. Helt chanslös är ingen av dem, men de är inte i närheten av de chanser de är streckade till. Rajesh Face vann ett silverförsök bekvämt i sin förra årsdebut. Med en liten gunga i starten och tredjetagg hela första sväng.

V75-4
Delantero rycker de skorna på nu. Bra spår. Bara 2%!!??

V75-5
Startkatapulten Mr Pellegrino kör med samma utrustning som vid segern. Kusken lovar att svara allt om han tar sig till spets. Bara 1%!!! För övrigt en ännu konstigare storfavorit än i V75-1. Hur stor är risken för startgalopp vid laddning från spår 1 på sprint tro? Jag räknar konservativt och säger 30%!

V75-6
Ryssebo La Reine fick inte världshistoriens snällaste årsdebut senast. Tredjespår i ett varv sen dödens tills hon förståeligt nog kastade in handduken totalt 150 kvar. Tränaren är optimistisk men en kvalificerad gissning är väl att det är mer troligt än inte att det där inte bådar för en jättebra prestation i starten efter. Ska absolut inte vara andrahandare! Cheerful Rivner har varit tokbra, vingelrisken är minimal nu efter strykningen och det maxas med jänkarvagn. Visst finns det några fler som kan vinna i loppet men som ganska knapp favorit är han helt given att spiken hamnar på denna!

V75-7
Ingen utom en undantagshäst ska vara favorit från spår 10 i ett jämnt bronsförsök när banorna börjar bli snabba. Jag satt precis och funderade på om inte Örjan har gått väldigt bra när han på sistone fått chansen bakom Nurmos kusar på V75. Kikade efter och fann att facitet är 11: 4-4-0 och jag tror att jag hittade min spik där i Eelis!

mikaels 2019-03-15 19:34

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 611089)
Lite funderingar inför morgondagen:

V75-1
Storfavoriten i inledningen har studsat i 7/20 starter och senaste två har han trasslat ihop benen. 8 starter med volt, de första två ändade i galopp, sedan följde 4 raka segrar. De sista två har han torskat trots att han gått felfritt. Visst är hästen bra och Connys stallform inte att leka med. Men när det står 50% undrar jag ändå lite på var dolda kameran är...

V75-2
Full Throttle har aldrig vunnit. Men han har spår 1 i volten, kommer från ett stall som borde vara på gång nu och en bra årsdebut. Och det här loppet är ett av de sämre jag sett på V75 med den här proppen. Bara 5%?

V75-3
Guld blir rundspelat och det är väl inte så konstigt kanske med tanke på att det är lite av en gissningslek. Många heltäcker också för att det "är billigt" när det är få hästar. Just nu är jag inte mycket klokare själv men jag går inte i fällan att strecka alla. Ochongo Face är bevisat lite kort i rocken i ett sånt här gäng. Och Sir Ratzeputz kommer visserligen från Nurmos-stallet där uppehåll inte har den där vanliga betydelsen. Men hästen är inte en sån där untantagshäst som går direkt ut och vinner ett guldförsök efter ett helt år. Helt chanslös är ingen av dem, men de är inte i närheten av de chanser de är streckade till. Rajesh Face vann ett silverförsök bekvämt i sin förra årsdebut. Med en liten gunga i starten och tredjetagg hela första sväng.

V75-4
Delantero rycker de skorna på nu. Bra spår. Bara 2%!!??

V75-5
Startkatapulten Mr Pellegrino kör med samma utrustning som vid segern. Kusken lovar att svara allt om han tar sig till spets. Bara 1%!!! För övrigt en ännu konstigare storfavorit än i V75-1. Hur stor är risken för startgalopp vid laddning från spår 1 på sprint tro? Jag räknar konservativt och säger 30%!

V75-6
Ryssebo La Reine fick inte världshistoriens snällaste årsdebut senast. Tredjespår i ett varv sen dödens tills hon förståeligt nog kastade in handduken totalt 150 kvar. Tränaren är optimistisk men en kvalificerad gissning är väl att det är mer troligt än inte att det där inte bådar för en jättebra prestation i starten efter. Ska absolut inte vara andrahandare! Cheerful Rivner har varit tokbra, vingelrisken är minimal nu efter strykningen och det maxas med jänkarvagn. Visst finns det några fler som kan vinna i loppet men som ganska knapp favorit är han helt given att spiken hamnar på denna!

V75-7
Ingen utom en undantagshäst ska vara favorit från spår 10 i ett jämnt bronsförsök när banorna börjar bli snabba. Jag satt precis och funderade på om inte Örjan har gått väldigt bra när han på sistone fått chansen bakom Nurmos kusar på V75. Kikade efter och fann att facitet är 11: 4-4-0 och jag tror att jag hittade min spik där i Eelis!

Håller med på ett sätt, men känns mer o mer när man lyssnar, att både dyngfavven i första o femte bara spetsar o vinner...jag vet att jag är tråkig nu....

ab5 2019-03-15 19:52

Tveksamt om kniven ens åker med på en garderad kupong vid 58%

mikaels 2019-03-15 19:56

Tror att han enkelt svarar ut och sen blir det ingen mer körning...tråkigt, jag vet...

lappen69 2019-03-15 19:59

1: 2 Harran Boko
2: 6 Camana
3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
4: 1, 2, 5, 6, 8, 10
5: 1, 3, 4, 9, 10, 12
6: 8 Hossiana Boko
7: 2 Eelis

1x1x7x6x6x1x1 = 252 rader.
252 x 1 x 0,50 kr = 126,00 kr.
Totalt: 126,00 kr

ab5 2019-03-15 20:12

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 611100)
Tror att han enkelt svarar ut och sen blir det ingen mer körning...tråkigt, jag vet...

Vid 58% så ska det inte vara några frågetecken kring om han spetsar eller ej. Nu är det ju tveksamt om han ens kommer dit. Sen om han kommer dit så är ju frågan vad det kostat.

Tror jag låser på Stepping och Global Trust och hoppas på lite körning vid start. Känns som bra spelvärde på dessa också.

Stekel 2019-03-15 20:16

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 611100)
Tror att han enkelt svarar ut och sen blir det ingen mer körning...tråkigt, jag vet...

Det som talar för det är ju att det faktiskt bara är två riktigt startsnabba utanför som ska ladda. Och Håkan B kanske snabbt tar beslutet att rygg ledaren är bättre. Pöllänen säger att han ska ladda framåt, men han är väl klar för finalen redan och det låter lite halvhjärtat mellan raderna med laddningen.

Det som talar emot är:

-Det där med galopprisken.
-Att Håkan B har en rimlig chans att ta sig förbi med maxad utrustning.
-Att det blir för hård körning.
-Det faktum att han bara vunnit ett lopp doterat 100k eller mer på 15 försök (1/11 i regi Westerholm).
-Att han är ganska grön, det är bara andra starten i silver. En sån som Stepping Spaceboy har gjort 15 med gott resultat även om det bara blivit en enda seger där.
-Att hästen kan vara sjuk eller för dålig för dagen för att vinna trots enkel ledning.

Rätt många minus ändå, och man kanske inte ska plocka bort den men det är tjänstefel att spika iallafall.

midcapking 2019-03-15 20:20

Årets sämsta storfavorit?

1 Knifetown Winner har i sin karriär vunnit 2 lopp med 100K eller mer i prissumma på 16 försök. 1:a gången vann han "Lördagsloppet" på Romme 2017 med ett gäng kameler i det slagna fältet. 2:a gången slog han en "icke" travande Tesio på Bergsåker efter att fått ett fördelaktigt lopp och nu är han favorit i Silver?

TACKARRRRRR som Eskil säger :drunk:. Notis, båda hans segrar på V7 är tagna över 2640 meter och hans bästa resultat över 1640 är 3:a och en NOLLA.

Duktig och nyttig häst, absolut! Men att ens strecka denna visar DÅLIGT omdöme till den streckprocenten, eller vad säger du @mikaels?

/ Dålig favorit :KO:

Stankarn 2019-03-15 20:26

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 611097)
Håller med på ett sätt, men känns mer o mer när man lyssnar, att både dyngfavven i första o femte bara spetsar o vinner...jag vet att jag är tråkig nu....

Äh, men det ät väl bra förutsättningar? 12-årige Mr Pellegrino skall ut i någon av sina sista V75-starter, 16 av karriärens 18 segrar är tagna från spets, klart att HB kommer att prova i några hundra meter. Sen kommer Pöllänen.

Funderar allvarligt på att spela de bakom. 12% på Global Trust? 6% på Stepping Spaceboy.

Förstår inte vad du klagar på..!:cheers:

zimonzzon85 2019-03-15 20:28

Spikförslagen: 2 Harran Boko första. Som är bästa hästen och hoppat nu 2 ggr på raken. Går den felfritt nu så vinner den loppet! Alltid skönt och få in spik i första. Conrad åker bara upp med en häst också säger lite också. Andra spikförslaget är i guld där jag tror helt enkelt 5 Racing Mange kan vinna. Vunnit tidigare efter vila till skillnad mot dem andra i loppet. Lövgren håller denna häst väldigt högt. Tredje spikförslaget kan vara jackpot spik 8 Hossiana Boko avd:6 som jag tror kan leda runt om. Trivs utmärkt där och ingen innanför henne kan svara. Ett fjärde spikförslag är i sista avdelningen 11 Pastor Power som kanske kommer gå barfota för första gången och tror den kan få loppet bakom favoriten Sevilla. Sitta i rygg på den så länge det går så smäller pastorn av alla på upploppet.

Mina miljondrag:3 Ridgehead Mateo avd:4 som dem var väldigt optimistiska med senast trots 12 spår. Stallet har form på sina hästar också vann på lunchen idag med sin häst. Måste streck och om det blir stenhårt tempo i femte så skall ni inte glömma spurtkanonen, 4 Rafriki Fri som har bra form och är värld en seger snart.

midcapking 2019-03-15 20:43

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 611109)
Äh, men det ät väl bra förutsättningar? 12-årige Mr Pellegrino skall ut i någon av sina sista V75-starter, 16 av karriärens 18 segrar är tagna från spets, klart att HB kommer att prova i några hundra meter. Sen kommer Pöllänen.

Funderar allvarligt på att spela de bakom. 12% på Global Trust? 6% på Stepping Spaceboy.

Förstår inte vad du klagar på..!:cheers:

Klagar inte :innocent:, skulle bara vilja förstå hur folk tänker :whistling:. Låset hamnar förmodligen här.....9,10,12 men jävligt sugen på att spika S.S med Rickard, ärligt. Hur många lopp vinner Jorma från bakspår och "snabbaste" hästen är helt bortlottad från spår 12.

:cheers:

viking90 2019-03-15 22:19

Blir inte riktigt klok på avd 7.

Tobias Del Ronco har vad jag sett i starten i Italien inte visat någon vidare startsnabbhet.
Kan Leader Brodde svara ut de startsnabba med spår 2 och 3 främst?
Djuse har ju visat upp en väldigt fin form senaste tiden och det viskas lite om ev. jänkarvagn på Leader Brodde här. Får man reda på vilken vagn det blir innan spelstopp till V75 tro?

Blir det tokkörning så öppnar det givetvis upp för Sevilla och Pastor Power och även Vikings Preacher som denna gång ska köras lite defensivt men lifta med i rygg på någon av de två tidigare nämnda så ska han väl kunna trampa förbi trots ett kort upplopp....

Får sova på saken...

HuBBaBuBBa 2019-03-15 22:32

5 Forecast har slagit 5 Knifetown Winner på Valla. KW hade spår 8 då och FC hade spår 11.

Bowery 2019-03-15 22:35

Citat:

Ursprungligen postat av viking90 (Inlägg 611117)
Blir inte riktigt klok på avd 7.

Tobias Del Ronco har vad jag sett i starten i Italien inte visat någon vidare startsnabbhet.
Kan Leader Brodde svara ut de startsnabba med spår 2 och 3 främst?
Djuse har ju visat upp en väldigt fin form senaste tiden och det viskas lite om ev. jänkarvagn på Leader Brodde här. Får man reda på vilken vagn det blir innan spelstopp till V75 tro?

Blir det tokkörning så öppnar det givetvis upp för Sevilla och Pastor Power och även Vikings Preacher som denna gång ska köras lite defensivt men lifta med i rygg på någon av de två tidigare nämnda så ska han väl kunna trampa förbi trots ett kort upplopp....

Får sova på saken...

Vikingen har jag just nu som sista häst med på min ram ;) 7 streck totalt som det ser ut nu... kan mycket väl bantas till ett streck beroende på info

HuBBaBuBBa 2019-03-15 22:37

Sen kanske 6 Dennis i sista kan skrälla. Har super form och står bra inne på degen. Lite vingelrisk men stark som en björn.

HuBBaBuBBa 2019-03-15 23:35

Ingen verkar snacka om 1 Leader Brodde? Vann sist och var mycket bra som trea bakom Perfect Dynamite och Global Undicided. Sen har Dennis varit ute i Brons finaler tidigare. Både Eelis och Tobias är lite färska i sådana här sammanhang och står lite hårt inne på degen men i brons kan väl allt hända. Tycker att det är lite öppet men mest härdad är Leader Brodde tycker jag. Eelis har slagit Esprit Sisu i ett klass 1 försök däremot. Pastor Power vann ett klass två försök på Mantorp sist ni slog in storvinsten:) Dåligt motstånd då men gjorde en toppen insats men svårare nu från spår 11 och i Brons.

Basse 2019-03-16 00:41

V75:5

1640 auto med massor av startsnabba hästar på framspår.

Håller med många här inne att 1 Knifetown Winner ska garderas (eller kanske tom tas bort).

De som gynnas om det blir körning är i första hand:

10 Global Trust och 9 Stepping Spaceboy, de har för övrigt de bästa bakspåren över 1640a på Mantorp.
När vi snackar startspår är 3 & 4 de klart mestvinnande spåren över distans/bana.

3 Västerbo Grobois bör räknas från bästa spåret .

4 Rafiki Fri är den roliga tokskrällen i loppet. Har näst bästa startspåret och det klart bästa man någonsin haft över kort distans.
På 5 starter över distansen har man lottats till spår 10,10,6,8 & 10.

Rafiki Fri startar inte ofta på kort distans men har gjort det bra när man testat.

8/4-2017 kom man 3:a på 11,7 från spår 10 -bakom Iago Zon och Making Love
22/7-2017 kom man 3a på 12,2 från spår 10 på visby
3/3-2018 kom man 3:a på 12,1 från spår 6 bakom Pastore Bob
29/5-2018 diskad galopp från spår 8
20/10-2018 var man 3:a igen på 12,4 bakom Ural och Southwind Hydro.

Jag säger inte att 1-procentaren Rafiki Fri vinner idag, men jag skulle inte bli förvånad om man gjorde det heller.
Läget är kanon, Rafiki Fri får en resa i 3:e ut typ, avslutar alltid bra och om det gått undan från start kan det räcka hela vägen- i alla fall en mycket bra platschans!

Dagens Speltips

Får bli Rafiki Fri - Plats
Unibet har 3,40 just nu, finns säker bättre odds, jag har inte kollat runt hos alla bookies än. **edit Svenska spel har 3,50 i platsodds
Jag bedömer platschansen vara 40-50% så odds en bit över 3 ggr är taget.

ab5 2019-03-16 01:02

Börjar gå i spiktankar på Hossiana Boko. Från spets borde den väl ha minst lika bra chans att vinna som övriga betrodda från sämre lägen? 8-9% på Hossiana känns betydligt mycket roligare än 30% på cheerful. Barfota och Bike låter ju påställt också.

Basse 2019-03-16 02:00

Citat:

Ursprungligen postat av ab5 (Inlägg 611126)
Börjar gå i spiktankar på Hossiana Boko. Från spets borde den väl ha minst lika bra chans att vinna som övriga betrodda från sämre lägen? 8-9% på Hossiana känns betydligt mycket roligare än 30% på cheerful. Barfota och Bike låter ju påställt också.

Tänker lite likadant. Hosianna Boko skall absolut med på lappen. Flyger väl till spets och ledningen på Mantorp är mucket värd.

Vet inte om jag vågar spika men känner för att betona hästen på något sätt.
Som DD spik kanske , eller U häst. Med på lappen kommer den i alla fall.

Basse 2019-03-16 02:16

Känner starkt för 8 Randemar RD i avd:4

Kan få drömloppet från spår 8. Hästen står ju på kronan rätt inne i klassen.
Hade nog vunnit senast om hästen inte varit ofokuserad i början på upploppet sist. PU testar Norskt huvudlag idag och det kan göra susen tror jag.
Var på inget sätt tom i mål senast, gick bra sista biten när den fick för sig att kämpa lite. Med en resa i draget och angrepp i tid och en en häst som är mer fokuserad borde man tugga ner allt över upploppet.

Blir nog min ”roliga spik” i morgon!

Jag är helt övertygad om att det är hästen med högst kapacitet i loppet.
PU är duktig på att göra rätt utrustningskorrigeringar och han låter förhoppningsfull inför uppgiften. Spår 8 i volt är inte alls så dåligt utgångsläge som de flesta tror. De framför är startsnabba och det borde bli utrymme att gå ut ett spår någon gång under första halvvarvet.

Spiken64 2019-03-16 02:55

Funderar på om travfolket har gjort travläxan?Har mycket svårt att se Kaj Widell torska med Ryssebo La Reine.

Spiken64 2019-03-16 03:00

Undrar bara när spår 2 blev bra i volt för Delantero?

V75-1
Storfavoriten i inledningen har studsat i 7/20 starter och senaste två har han trasslat ihop benen. 8 starter med volt, de första två ändade i galopp, sedan följde 4 raka segrar. De sista två har han torskat trots att han gått felfritt. Visst är hästen bra och Connys stallform inte att leka med. Men när det står 50% undrar jag ändå lite på var dolda kameran är...

V75-2
Full Throttle har aldrig vunnit. Men han har spår 1 i volten, kommer från ett stall som borde vara på gång nu och en bra årsdebut. Och det här loppet är ett av de sämre jag sett på V75 med den här proppen. Bara 5%?

V75-3
Guld blir rundspelat och det är väl inte så konstigt kanske med tanke på att det är lite av en gissningslek. Många heltäcker också för att det "är billigt" när det är få hästar. Just nu är jag inte mycket klokare själv men jag går inte i fällan att strecka alla. Ochongo Face är bevisat lite kort i rocken i ett sånt här gäng. Och Sir Ratzeputz kommer visserligen från Nurmos-stallet där uppehåll inte har den där vanliga betydelsen. Men hästen är inte en sån där untantagshäst som går direkt ut och vinner ett guldförsök efter ett helt år. Helt chanslös är ingen av dem, men de är inte i närheten av de chanser de är streckade till. Rajesh Face vann ett silverförsök bekvämt i sin förra årsdebut. Med en liten gunga i starten och tredjetagg hela första sväng.

V75-4
Delantero rycker de skorna på nu. Bra spår. Bara 2%!!??

V75-5
Startkatapulten Mr Pellegrino kör med samma utrustning som vid segern. Kusken lovar att svara allt om han tar sig till spets. Bara 1%!!! För övrigt en ännu konstigare storfavorit än i V75-1. Hur stor är risken för startgalopp vid laddning från spår 1 på sprint tro? Jag räknar konservativt och säger 30%!

V75-6
Ryssebo La Reine fick inte världshistoriens snällaste årsdebut senast. Tredjespår i ett varv sen dödens tills hon förståeligt nog kastade in handduken totalt 150 kvar. Tränaren är optimistisk men en kvalificerad gissning är väl att det är mer troligt än inte att det där inte bådar för en jättebra prestation i starten efter. Ska absolut inte vara andrahandare! Cheerful Rivner har varit tokbra, vingelrisken är minimal nu efter strykningen och det maxas med jänkarvagn. Visst finns det några fler som kan vinna i loppet men som ganska knapp favorit är han helt given att spiken hamnar på denna!

V75-7
Ingen utom en undantagshäst ska vara favorit från spår 10 i ett jämnt bronsförsök när banorna börjar bli snabba. Jag satt precis och funderade på om inte Örjan har gått väldigt bra när han på sistone fått chansen bakom Nurmos kusar på V75. Kikade efter och fann att facitet är 11: 4-4-0 och jag tror att jag hittade min spik där i Eelis![/QUOTE]

Spiken64 2019-03-16 03:02

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 611128)
Känner starkt för 8 Randemar RD i avd:4

Kan få drömloppet från spår 8. Hästen står ju på kronan rätt inne i klassen.
Hade nog vunnit senast om hästen inte varit ofokuserad i början på upploppet sist. PU testar Norskt huvudlag idag och det kan göra susen tror jag.
Var på inget sätt tom i mål senast, gick bra sista biten när den fick för sig att kämpa lite. Med en resa i draget och angrepp i tid och en en häst som är mer fokuserad borde man tugga ner allt över upploppet.

Blir nog min ”roliga spik” i morgon!

Jag är helt övertygad om att det är hästen med högst kapacitet i loppet.
PU är duktig på att göra rätt utrustningskorrigeringar och han låter förhoppningsfull inför uppgiften. Spår 8 i volt är inte alls så dåligt utgångsläge som de flesta tror. De framför är startsnabba och det borde bli utrymme att gå ut ett spår någon gång under första halvvarvet.












När blev spår 2 bra i volt för Delantero?

Basse 2019-03-16 03:04

Gulddivisionen

Blir man ju gråhårig av. 5/7 hästar årsdebuterar och man får gissa dagsform samt hur intresserade årdebutanterna är att vinna direkt i debuten.
Hur många är nöjda med en en genomkörare ?

4 Milligans School är väl bäst i grunden men Melander brukar ju starta igång sina hästar och sällan gå all in direkt.

5 Racing Mange är en häst jag gillar skarpt. Första tanken var spik Racing Mange eller heltäcka loppet.

Få hästar i loppet brukar ju innebära större chans till skräll. Det körs ofta konstigt i såna lopp och någon kortspeedig kan skrälla till med rätt resa.

Som sagt ,man blir gråhårig av det här loppet. hur man än vrider och vänder på det är det ren gissning på hur loppet blir kört, vem som har form, vem som vill vinna...

Blir nog helgardering här ändå, fast det inte är optimalt ur spelsynpunkt.
Ser ut att bli rundspelat och inget vidare rens om inte minst spelade vinner..

I dessa lopp vill man ju helst spika elller gå kort då en femtehandare inte rensar mycket bättre än favoriten.

Basse 2019-03-16 03:11

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 611131)
När blev spår 2 bra i volt för Delantero?

Spetsade från spår 2 i volt näst senast.
För mig får den gärna galoppera också:lol:

Delantero är startsnabb och vare sig den spetsar eller galopperar så gynnar det mitt drag Randemar RD.

SakanAA 2019-03-16 03:51

Citat:

Ursprungligen postat av ab5 (Inlägg 611080)
Ser att spelvärde spikar i lopp 2. Någon som har koll på vilken häst?

6an bike, ensamt springspår och spetsfavorit. Barfota runt om för första gången och hemmahäst...

Dahle 2019-03-16 04:12

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 611132)
Gulddivisionen

Blir man ju gråhårig av. 5/7 hästar årsdebuterar och man får gissa dagsform samt hur intresserade årdebutanterna är att vinna direkt i debuten.
Hur många är nöjda med en en genomkörare ?

4 Milligans School är väl bäst i grunden men Melander brukar ju starta igång sina hästar och sällan gå all in direkt.

5 Racing Mange är en häst jag gillar skarpt. Första tanken var spik Racing Mange eller heltäcka loppet.

Få hästar i loppet brukar ju innebära större chans till skräll. Det körs ofta konstigt i såna lopp och någon kortspeedig kan skrälla till med rätt resa.

Som sagt ,man blir gråhårig av det här loppet. hur man än vrider och vänder på det är det ren gissning på hur loppet blir kört, vem som har form, vem som vill vinna...

Blir nog helgardering här ändå, fast det inte är optimalt ur spelsynpunkt.
Ser ut att bli rundspelat och inget vidare rens om inte minst spelade vinner..

I dessa lopp vill man ju helst spika elller gå kort då en femtehandare inte rensar mycket bättre än favoriten.

Kan inte Västerboonthenews vara lösningen i guld. En av två som har startat under vinter och formen är inte så dum heller. Örjan upp igen och de flesta behöver lopp i kroppen. Mitt första streck

Basse 2019-03-16 04:36

Citat:

Ursprungligen postat av Dahle (Inlägg 611135)
Kan inte Västerboonthenews vara lösningen i guld. En av två som har startat under vinter och formen är inte så dum heller. Örjan upp igen och de flesta behöver lopp i kroppen. Mitt första streck

Får känslan av att Örjan (som vanligt) släpper ledningen om t.ex Milligans School , Handsome Brad eller Racing Mange vill överta.
Såg att Örjan Rankat sig själv 5:a i gulddivisionen.


För mig lutar det åt lås på 4,5.
De två jag tycker är bäst i loppet. Det hjälper ju till lite om Örjan som tar spets också tycker mina 2 hästar är bättre än hans styrning 7 VOTN:)


Spelmässigt är det ju nästan tvång på att gå kort i Guld, när de flesta streckar 5-7 hästar.

Basse 2019-03-16 04:50

V75:7

Har fastnat för:

5 Tobias Del Ronco i sista avdelningen. Kördes ju ruskigt passivt senast.
Backades sist och lade sig sist invändigt och gick på mycket sent i utgången av sista sväng. Som han speedade på upploppet!

Eftersom man tänker köra med Bike idag så gissar jag att det inte kommer bli lika passivt. Borde bli lite snabbare ut bakom bilen och från spår 5 borde man kunna hitta 2:a eller 3:e ut.

Låter som det blir laddning från 1 med Bike och Örjan med Eelis lär hålla tempot uppe i dödens? Ganska jämnt lopp där det borde bli tempo på loppet.
Då kommer Tobias Spurt bita bra över upploppet.

Erik vann ju en hel drös med lopp i Onsdags också. Efter en tyngre period så borde självförtroendet vara på topp idag.

Sista loppet är ju ganska jämnspelat så Tobias Streckprocent lär ju inte skjuta i höjden heller.

Dahle 2019-03-16 05:25

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 611137)
V75:7

Har fastnat för:

5 Tobias Del Ronco i sista avdelningen. Kördes ju ruskigt passivt senast.
Backades sist och lade sig sist invändigt och gick på mycket sent i utgången av sista sväng. Som han speedade på upploppet!

Efter som man tänker köra med Bike idag så gissar jag att det inte kommer bli lika passivt. Borde bli lite snabbare ut bakom bilen och från spår 5 borde man kunna hitta 2:a eller 3:e ut.

Låter som det blir laddning från 1 med Bike och Örjan med Eelis lär hålla tempot uppe i dödens? Ganska jämnt lopp där det borde bli tempo på loppet.
Då kommer Tobias Spurt bita bra över upploppet.

Erik vann ju en hel drös med lopp i Onsdags också. Efter en tyngre period så borde självförtroendet vara på topp idag.

Sista loppet är ju ganska jämnspelat så Tobias Streckprocent lär ju inte skjuta i höjden heller.

En av mina två spikar

Basse 2019-03-16 05:29

Citat:

Ursprungligen postat av Dahle (Inlägg 611139)
En av mina två spikar

Jag såg just det på tillsammanssidan:thumbup:

777 2019-03-16 06:52

Citat:

Ursprungligen postat av 777 (Inlägg 610899)
Hästar som jag fastnat för vid genomgången:

Avd 7:
10 Sevilla. Men den verkar jag ha trott på rätt länge nu. Ibland har det lönat sig, ibland inte...
2 Eelis. Ja, där är det kombinationen Nurmos/Kihlström som lockar. Har även fastnat för just namnet - Eelis.

Kollar vidare på Guidens rankingar. Brukar sätta prickar i rankinglistan för hästar jag fastnar för vid genomläsningen så jag ska komma ihåg dem.

Avd 6 ston och spårtrappa. Värsta sortens lopp. Hopplösa.
Massa prickar här.
14 Ryssebo la Reine
8 Hosianna Boko
3 Cheerful Rivner
6 Infinity
12 Odessa Celeber
Till att börja med...

Avd 5 Silver.
1 Knifetown Winner. Vunnit två enkla lopp efter uppehåll.
Sen har jag prickat nästa i rankingen, 3 Västerbo Grosbois men tycker inte så nu när tittat närmare.


Ovanstående skrev jag för några dagar sedan, rafsade ner några tankar efter att ha kollat på hästarna.

Kom bara till 1 Knifetown Winner i avd 5.

Har nu kollat 1 Knifetown Winner:
Började karriären hos Stig H: 150408-170324, 20 st/2 v, inga st i V75.

Sedan hos Nicklas Westerholm: 170720-190308 ... 27 st/11 v varav 10 st i V75 med 1 vinst, B 180825, 2640 auto spår 2.
Har nu gjort två lopp efter vinteruppehåll vunnit båda.

Så här säger Kevin Svedlund i stallet enligt Guiden:
" Han har varit dunderfin i två raka starter och känns fortsatt bra i träning. Det blev ett smaskigt läge här och han kommer att gå antingen i ledning eller rygg på ledaren, vi får se hur Nicklas gör i loppet, och oavsett så bör de vara med och göra upp om det. Det blir minst barfota fram och eventuellt runt om, vi får se hur banan blir."

valo 2019-03-16 07:33

Grainfield Aiden
 
Mest spelvärd idag! Mark my words....:)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved