Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Momarken 23 mars (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/35303-v75-momarken-23-mars/)

Stankarn 2019-03-23 17:28

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 611960)
Nästan så att man blir sugen på att lämna in en större V7a idag.

Adiago Trot på ovan distans, ofördelaktigt innerspår och inte Norges bästa kusk i sulkyn - 44%?

Såja, precis så ska det se ut! Och ytterligare 80 000 kuponger försvann!

777 2019-03-23 17:31

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 612015)
Jag med tyvärr! Men man ska aldrig lyssna på vad dem säger! Gör om misstaget gång på gång och verkar aldrig lära mig. Måste börja stänga av ljudet och gå helt på min egen känsla!

Men vad är det ni lyssnar på??? Är det "experterna" på ATG???

Skulle aldrig bry mig i vad dom säger. Lyssnar aldrig på några experter, går aldrig in på ATG förrän lördag förmiddag, för att se vad folk tror. Vill inte bli irriterad och störd av vad massa andra tippare tror.

Dahle 2019-03-23 17:38

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 612021)
De s.k. "experterna" är jag inte så intresserad av, men tränarna/kuskarna behöver man lyssna på för att finna information. Jag var i valet och kvalet om jag ändå skulle ha med den på läget, men valde andra hästar istället då han som bäst trodde på en 3-4:e plats med flyt. Hade femman inte hoppat i ledningen så hade ettan aldrig vunnit och hade fyran hållit den inne några meter till så hade fyran vunnit. Det är små marginaler i den här sporten.

Men ärligt sagt, hur många ggr de sista månaderna har bla tränarna/kuskar sågat sina chanser eller legat lågt, sen går deras hästar ut o krossar. Så sitter man där med långnäsa. Självklart har jag försökt skaffa mig info så gott det gick iom det är Norge omgång, men dagens snack stängde jag av totalt och gick på den uppfattning jag fått innan. Har ingen koll vem har sagt vad idag, men återstår att se efteråt hur det gått. Än så länge är man med

olle 2019-03-23 17:42

Citat:

Ursprungligen postat av Dahle (Inlägg 612024)
Men ärligt sagt, hur många ggr de sista månaderna har bla tränarna/kuskar sågat sina chanser eller legat lågt, sen går deras hästar ut o krossar. Så sitter man där med långnäsa. Självklart har jag försökt skaffa mig info så gott det gick iom det är Norge omgång, men dagens snack stängde jag av totalt och gick på den uppfattning jag fått innan. Har ingen koll vem har sagt vad idag, men återstår att se efteråt hur det gått. Än så länge är man med

Problemet med Norge är väl att de svenska spelarna har betydligt sämre koll på hur tränarna brukar uttala sig. Kunskapsspelarna i Sverige har rätt bra koll på hur man ska tolka infon från svenska tränare (även om det finns några som är väldigt luriga och svåra att ta till sig infon från).

Stankarn 2019-03-23 17:42

Citat:

Och nåt måste du ha gjort rätt. 97% har gått hem redan.

Dahle 2019-03-23 17:44

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 612026)
Och nåt måste du ha gjort rätt. 97% har gått hem redan.

Japp
Men det är förtidigt o jubla
;)

Shooter 2019-03-23 17:46

Citat:

Mitt system kostar en dryg tvåhundring och då måste man välja hästar i garderingsloppen. När det gäller de norska pållarna så behöver man info om de är startsnabba, hur kapabla de uppfattas vara av tränarna i förhållande till V75-motstånd etc.

Dahle 2019-03-23 17:46

Kan man fälla Roli Eld också, så blir det spännande

Stekel 2019-03-23 17:47

Det man ska lyssna på i intervjuerna från tränar/kuskhåll är eventuella stallorder eller definitiva taktiska planer. Baissningar från först och främst tränare ska man ta med en näve salt. Sen är det ju vissa nyckelord om uppträningen som är mycket mer intressanta än andra. Säger de att hästen är tunt jobbad och inte varit ute på banan under ett uppehåll, då är det nog så enkelt att det är ett streck rätt i sjön. Det är verkligen en hel vetenskap att komma rätt på det där, men Dahle och några av er andra har helt rätt i grunden. Ögat bokar örat!

Fulsprit 2019-03-23 17:51

Sorry!

Skaegget 2019-03-23 18:03

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 612032)
Satan, vad mycket ficktjuveri det skall vara på Friends i kväll...

Du behöver inte skriva det där i ett travforum. Det vet du mkt väl....

Shooter 2019-03-23 18:09

Westholms häst gjorde ett kanonlopp. Lite taskigt att Hamre fick lucka. Trist omgång och jackpot att vänta.

Fulsprit 2019-03-23 18:09

FAAAANN!!! De kör ju loppet i halsen på Frode!!!

ostkaka 2019-03-23 18:11

Rätt intressant, långt upplopp 300m motsvarar open strech, man kommer alltid ut.

Fulsprit 2019-03-23 18:15

Citat:

Ursprungligen postat av ostkaka (Inlägg 612036)
Rätt intressant, långt upplopp 300m motsvarar open strech, man kommer alltid ut.

240 meter långt är väl Momarkens upplopp?