Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Jägersro 6 april (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/35411-v75-jaegersro-6-april/)

mackpeter 2019-04-06 18:12

Bra DD-odds idag. 1,10 - 2,9 x 100kr =400 kr

Nicklas 2019-04-06 18:14

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 613562)
Vikings Preacher kommer galoppera - så där dålig brukar den INTE se ut... Scahssss!!!

Funkar värmningsvideorna på atg för er?

Fulsprit 2019-04-06 18:23

Citat:

Ursprungligen postat av Nicklas (Inlägg 613567)
Funkar värmningsvideorna på atg för er?

Nej!

KalleKlut 2019-04-06 18:26

Hur fan tänker dom? Blåser för omstart när Adielsson lätt hade spetsat men inte i andra försöket när han inte ens har fritt:cry:

Stekel 2019-04-06 18:27

Fan skulle gått på spelvärdet och spikat Conny :hurt:

HuBBaBuBBa 2019-04-06 18:29

Nu ska vi se om skrikhästarna vinner! Preacher torskade ... Nu ska bara Lill Svanstedt göra sin del

mackpeter 2019-04-06 18:30

Harran Boko vann V75 näst senast på Mantorp med skor till oddset 1,69. Senast i finalen drog dom skorna och då hoppade hästen till oddset 3,30. Idag satte man på skorna och ledde SoS till oddset 5,72. Man Tackarrrrr:clap:

ScandalPlay 2019-04-06 18:31

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 613563)
Tack! Bara inte Harran eller Baronen vinner, då blir jag lite less för de var väldigt aktuella som spikar.

Hahahaha! Heja Connie!:gun_bandana:

Stankarn 2019-04-06 18:31

Conrad Lugauer spetsar från innerspåret i voltstart?

Vad har hänt!?

Nog för att det är svårt för EA att komma rätt på det med Ingves som vinglar och far från start men det är nog bara att krypa till korset nu.

Bra jobbat!

KalleKlut 2019-04-06 18:34

Ge mig 3,4,6 eller 7 för lite kaffepengar tack!

hoola 2019-04-06 18:34

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 613570)
Fan skulle gått på spelvärdet och spikat Conny :hurt:

Connie kallas han - inte Conny.

mikaels 2019-04-06 18:39

Garderade VP med HB till 8,50...hur i h-e kunde HB ge det?, har varit borta ett tag och vill gärna veta, måste varit det totala avslaget(och dom brukar ju vinna;))….

Stekel 2019-04-06 18:42

Citat:

Ursprungligen postat av hoola (Inlägg 613576)
Connie kallas han - inte Conny.

Jag lever och andas för att stava lite fel på tyskars namn. Det värsta de vet. Man har affischer uppsatta i alla större städer. Stora pengar på mig i surkålsland, död eller levande.

trance_error 2019-04-06 18:46

DD räddade dagen, tack :)

Stekel 2019-04-06 18:48

Fan coin flip mer eller mindre på båda spikarna, i och med att alla gick på Vikingen sista timmarna kunde man lika gärna gått emot för spelvärde och halvneggigt på Olle från både tränare och kusk kunde man ju gott bytt spik på...

dado 2019-04-06 18:50

Citat:

Ursprungligen postat av Dahle (Inlägg 613484)
Får se om man tänker bättre bakfull :lol: Blev en lång, blöt natt
Spikar jag en stor favorit då brukar den förlora, men idag tror jag faktiskt att tom jag får rätt på Campo Bahia. Spik nr.1
Ser att det är mycket snack om spetstriden i sista. Så som jag ser på loppet så är 1 o 3 snabbast ut, men trean är ny i klassen. Vann sist från ryggledaren och jag tror Uhrberg siktar på liknande upplägg denna gång. Så ingen utdragen körning utan tar rygg tidigt och ettan i spets.
Baron Gift i spets och leder runt om, svårslagen. Spik nr.2

Alltid bra spikar du har...nya tag imorgon

Dahle 2019-04-06 18:51

Citat:

Ursprungligen postat av Dahle (Inlägg 613484)
Får se om man tänker bättre bakfull :lol: Blev en lång, blöt natt
Spikar jag en stor favorit då brukar den förlora, men idag tror jag faktiskt att tom jag får rätt på Campo Bahia. Spik nr.1
Ser att det är mycket snack om spetstriden i sista. Så som jag ser på loppet så är 1 o 3 snabbast ut, men trean är ny i klassen. Vann sist från ryggledaren och jag tror Uhrberg siktar på liknande upplägg denna gång. Så ingen utdragen körning utan tar rygg tidigt och ettan i spets.
Baron Gift i spets och leder runt om, svårslagen. Spik nr.2

Blev som man trodde
Surt man missat första V75 på 5 hästar.
V5 satt

V5
Inlämnat: 2019-04-06, 16:12
Jägersro
Lördag 2019-04-06
Start: 17:05
Kostnad: 252,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 7 (5, 8)
2: 2, 3, 4, 6, 8, 9, 15 (7, 11)
3: 3, 11 (12, 9)
4: 1, 2, 6, 8, 9, 10 (4, 3)
5: 1 Baron Gift (9, 2)

3x7x2x6x1 = 252 rader.
252 x 1 x 1,00 kr = 252,00 kr.
Totalt: 252,00 kr.
Rättningskod: Lite tur äntligen

tornado 2019-04-06 19:03

Citat:

Ursprungligen postat av tornado (Inlägg 613420)
Slutar med trav om den håller ledningen.
Sämsta läget för den hästen.

Stor STOR G risk

Börjar med Bridge nuuu

Plussade idag ändå tack Harran

mikaels 2019-04-06 19:15

Satte 2 av 3 "spetsvinnare" i de tre sista, så det gick bra...kompletterade med vinnare till 8,50 där "spetsvinnaren" brände...min fråga kvarstår(då jag varit borta!), hur i h-e kan HB ge 8,50(kom tillbaka precis innan det loppet)...måste varit århundradets avslag...

olle 2019-04-06 19:22

Blev tyvärr inget trav idag heller pga tidsbrist . Men kollade loppen snabbt.

- Campo Bahia kan vara den bästa unghästen någonsin i Sverige. Vilket råämne.
- Conrad Lugauer kan bli årets tränare. Vilka hästar han har och jäklar vad han utvecklats som kusk. Har en arbetskollega vars dotter jobbar i stallet och det ska vara ett mycket välskött stall och Conrad ska vara kanon som chef.
- spelmässigt är skillnaden på atgs stora streckspel återigen grotesk mellan alla rätt och ett fel. Det är med tre vinstpooler alla rätt eller kaffepengar som gäller som vanligt.
- Atg har reklam för multijackpoten påskdagen på Romme lite här och där. Just nu finns det 4 149 tkr extra att spela om med bara en ordinarie V75 omgång kvar att konfiskera pengar från. Därmed talar allt för att det blir den överlägset sämsta multijackpoten någonsin där spelbolaget försökt konfiskera pengar i månader. Snacka om falsk marknadsföring om man använder multijackpot i reklamen påskveckan med 4 mkr extra i sjurättspoolen. Nästa lördag drar V75 till Umåker och den omgången är väl en sådan som brukar ge väldigt låg utdelning. Propulsion ska väl ut i Guldbjörken och möta ett gäng norrlandshästar bl a. Blir det så och atg lägger loppet på V75 kanske dom kan fylla på multijackpoten med några miljoner till.

pelleplutt 2019-04-06 19:35

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 613587)
Satte 2 av 3 "spetsvinnare" i de tre sista, så det gick bra...kompletterade med vinnare till 8,50 där "spetsvinnaren" brände...min fråga kvarstår(då jag varit borta!), hur i h-e kan HB ge 8,50(kom tillbaka precis innan det loppet)...måste varit århundradets avslag...

Vikings preacher helt enkelt för mycket "uppsnackad" att Harran den som troligtvis sitter i ledningen och med den kapaciteten han har, 5.6ggr vilken miss:cry:. Idag var han för jävla bra.

KalleKlut 2019-04-06 19:48

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 613587)

Skötaren baissade Harran B och värmningen var inte bra. Hade omstarten att tacka för segern.

mikaels 2019-04-06 20:22

Nu måste vi "experter" sansa oss...HB:exemplet är ju bara ett av många...vi måste försöka ställa oss utanför denna "masshysteri" annars är vi rökta...och kan vi dra nytta, så är vi istället vinnare...inte lätt med teori och praktik...men att kunna ha"fågelperspektiv" är ofta skillnaden...här finns mycket att göra för många av oss...mmm...

ab5 2019-04-06 22:32

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 613594)
Nu måste vi "experter" sansa oss...HB:exemplet är ju bara ett av många...vi måste försöka ställa oss utanför denna "masshysteri" annars är vi rökta...och kan vi dra nytta, så är vi istället vinnare...inte lätt med teori och praktik...men att kunna ha"fågelperspektiv" är ofta skillnaden...här finns mycket att göra för många av oss...mmm...

Känns som det är ofta man ser en riktigt spelvärd spik tidigt i veckan som det sen skriks något hejdlöst på. I slutändan har spelvärdet gått från riktigt bra till värdelöst. Denna gång var det Vikings Preacher. Bestämde mig för spik när den var runt 14%, vid inlämning är den 30% och man spikar motvilligt då man ser att spelvärdet på övriga hästar gått upp rejält men man är för rädd att byta. :whoco5:

Strappa71 2019-04-07 11:18

Citat:

Ursprungligen postat av ab5 (Inlägg 613599)
Känns som det är ofta man ser en riktigt spelvärd spik tidigt i veckan som det sen skriks något hejdlöst på. I slutändan har spelvärdet gått från riktigt bra till värdelöst. Denna gång var det Vikings Preacher. Bestämde mig för spik när den var runt 14%, vid inlämning är den 30% och man spikar motvilligt då man ser att spelvärdet på övriga hästar gått upp rejält men man är för rädd att byta. :whoco5:

Finns några rimliga lösningar på detta:

1) Tänk inte i form av spik-alternativ tidigt i veckans analyser. Försök istället fördela ut sannolikheter på hästarna som bara behöver justeras av ny fundamenta-info. Den ändras ju inte av hur alla andra spelar.

2) Var inte rädd för att ändra. Det är ju hela poängen med "sen info". Att kunna göra bättre värderingar senare snarare än tidigare. Och hur man ska spela beror ju jättemycket på hur alla andra spelar ( jo det gör det! ).

3) Vänta ända till lördag förmiddag med din egna genomgång. Då slipper du gissa hur kollektivet spelar.

4) Lägg till alternativet att stå över. När det blir superskrik på ens spelidéer är det visserligen ett tecken på att du har tänkt rätt. Men samtidigt är sannolikheten att odds vs chans ska vara tillräckligt högt oftast obefintlig.

Gotland 2019-04-07 11:54

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 613622)
Finns några rimliga lösningar på detta:

Håller med dig här Strappa. Verkligen. Försöker ändra mitt spelupplägg mer och mer mot detta men det är inte lätt att lära en gammal hund att sitta.

Citat:

1) Tänk inte i form av spik-alternativ tidigt i veckans analyser. Försök istället fördela ut sannolikheter på hästarna som bara behöver justeras av ny fundamenta-info. Den ändras ju inte av hur alla andra spelar.

Det här är i mina ögon det svåraste. Man öppnar ju listorna tidigt och ofta sticker någon tanke ut direkt. Jag kämpar mellan att "stå fast vid och gå på egna tidiga idéer" och "vänta med spiktankarna tills jag har alla fakta".

Svårt!

Citat:

2) Var inte rädd för att ändra. Det är ju hela poängen med "sen info". Att kunna göra bättre värderingar senare snarare än tidigare. Och hur man ska spela beror ju jättemycket på hur alla andra spelar ( jo det gör det! ).

Citat:

3) Vänta ända till lördag förmiddag med din egna genomgång. Då slipper du gissa hur kollektivet spelar.

Här har du mångas absoluta gordiska knut. Hur många gånger har man inte "ändrat fel" och missat miljoner? Lösningen ligger nog som du säger till stor del i det 3:e citatet. Vänta till lördag med besluten.

Igår var första tanken (och även Skäggets spik!) att gå på Campo.
Men galopprisken fanns där och spelvärdet i att gardera lockade för mycket.
Dumt så här i efterhand då Campo var magisk och vann trots galoppen men trav är alltid lättare efteråt.

Samtidigt fick vi ju ytterligare ett tecken att tesen "det är skrällarna som styr utdelningen" faktiskt stämmer.

Tre Streckssonettor vinner varav omgångens MEGAlampa slutar på 85% och utdelningen når ändå över 200k.

Strappa71 2019-04-07 12:08

Citat:

Ursprungligen postat av Gotland (Inlägg 613625)
Håller med dig här Strappa. Verkligen. Försöker ändra mitt spelupplägg mer och mer mot detta men det är inte lätt att lära en gammal hund att sitta.

Det här är i mina ögon det svåraste. Man öppnar ju listorna tidigt och ofta sticker någon tanke ut direkt. Jag kämpar mellan att "stå fast vid och gå på egna tidiga idéer" och "vänta med spiktankarna tills jag har alla fakta".

Svårt!

Här har du mångas absoluta gordiska knut. Hur många gånger har man inte "ändrat fel" och missat miljoner? Lösningen ligger nog som du säger till stor del i det 3:e citatet. Vänta till lördag med besluten.

Dumt så här i efterhand då Campo var magisk och vann trots galoppen men trav är alltid lättare efteråt.

Samtidigt fick vi ju ytterligare ett tecken att tesen "det är skrällarna som styr utdelningen" faktiskt stämmer.

Tre Streckssonettor vinner varav omgångens MEGAlampa slutar på 85% och utdelningen når ändå över 200k.

Nej. Det är inte "skrällarna som styr utdelningen".

Det är produkten av V75%en för den vinnande raden som styr utdelningen.

En 85%are tillsammans med en 0,6%are bidrar tillsammans lika mycket till höga utdelningen som en 10%are och en 5%are i samma lopp.

När en 85%are är med i rätt rad så är det väsentligt mer osannolikt med en hög utdelning än om en 5%are vinner samma lopp.

Låter självklart och logiskt, men ändå faller många i JS-fällan att det är skrällarna som styr utdelningen.

Värt att tänka på även är att den nominella utdelningen inte avgör om den vinnande raden hade högt spelvärde eller inte. Det finns ju absolut inget som hindrar att man spelar rader med lägre nominellt värde fler än en gång på sitt system ( om man använder "rätt verktyg" ).

Igår missade några av skrik-/trend-hästarna. Annars hade utdelningen knappast orkat upp över den "förväntade" utdelningen som var knappt 200k.

ab5 2019-04-07 12:56

Citat:

Ursprungligen postat av Gotland (Inlägg 613625)

Det här tror jag är en dum tanke. Du brukar ju själv nämna att "trav är ett maraton" så anser man att spelvärdet ligger i att gardera bör man ju göra det och även vara nöjd i efterhand då man spelvärdesmässigt tog rätt beslut. Det är ju på detta sätt man förblir en vinnare. Man spelar inte för att vinna enskilda omgångar utan i längden. :)

Av denna anledning tror jag att många spelläggare på tillsammansbolag spelar suboptimalt då de jagar vinster för att behålla, samt locka andelsköpare. En spelläggare som vinner mindre men oftare lockar nog betydligt fler köpare än en spelläggare som spelar bättre men vinner sällan.

Tyvärr spelas V75 såpass sällan, samtidigt som variansen är skyhög vilket gör att det inte är säkert att de som spelar spelvärdesmässigt korrekt belönas mer än de som spelar "dåligt". Man ger sig iallafall bästa möjliga chans att vinna i längden. Annat är det i t.ex poker där man kan spela hundratals händer i timmen vilket gör att bra spelare kan belönas på en mycket kortare tid.

Stekel 2019-04-07 13:02

Visst fan är det skrällarna som styr utdelningen! Inte bara det, utan det är så fiffigt att du har nästan blint spelvärde på många skrällar.

Det är många som garderar ner en bit, och hästar som är streckade säg 5-15% är sällan fullständigt åt skogen felvärderade. Kollektivet stöter och blöter dem och jämför deras vinstchans så ingående man kan mot de mer spelade. Hästar streckade på några enstaka procent däremot är oftast blinda fläckar för de flesta systemmakare. Man litar helt enkelt på att andra gjort sitt jobb när de dömt ut dem som chanslösa ekipage. Analyserar dem inte alls egentligen, ser dem inte.

Vi fick ett väldigt talande exempel igår i Dallas! Spår 4. 1640 meter. Lägsta klassen på V75. Du behöver inte ens öppna startlistan för att ta reda på vilken hästen, kusken eller tränaren är. Eller vad den möter för den delen. Utan någon som helst info kan du plita ner en vinstchans till minst 4-5% under de där förutsättningarna.

Vi behöver inte gå jättelångt bak för att hitta ett liknande exempel. Kissmylips HC i V75-2 26/1. Klass 2, spår 4. Igår pratades det väldigt mycket om två hästar i första loppet, de flesta andra ekipage avhandlades inte överhuvudtaget. Förutom kanske just 2 Its Time som alla visste hade viss spetschans, och dessutom hade man deklarerat ganska klart att man ville köra där eftersom den hade så fin statistik i just den positionen. Egentligen en kanonspik till de 5% den landade på (men jag får erkänna att jag faktiskt aldrig hade den i tankarna som spik).

Lite samma sak i volt-stoloppen också, även om det igår hade krävts en galopp av Procolate för att det skulle tokskrälla även där. Tvåan, trean och fyran i mål låg alla på runt 1%. Flera exempel även där bara genom att titta en liten bit i backspegeln (Havefunwithme, Miss Hejaracka, Roly Poly).

Voltsto-loppen är sedan "alltid" ökända som skrällpropositioner också, mycket mer än klass 2. Det dras i varenda krönika, varje genomgång att det är ALLTID risk för skräll med de förutsättningarna. Ändå är det ytterst få som lägger stora garderingar där.

Strappa71 2019-04-07 13:14

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 613642)
Visst fan är det skrällarna som styr utdelningen! Inte bara det, utan det är så fiffigt att du har nästan blint spelvärde på många skrällar.

Det är många som garderar ner en bit, och hästar som är streckade säg 5-15% är sällan fullständigt åt skogen felvärderade. Kollektivet stöter och blöter dem och jämför deras vinstchans så ingående man kan mot de mer spelade. Hästar streckade på några enstaka procent däremot är oftast blinda fläckar för de flesta systemmakare. Man litar helt enkelt på att andra gjort sitt jobb när de dömt ut dem som chanslösa ekipage. Analyserar dem inte alls egentligen, ser dem inte.

Vi fick ett väldigt talande exempel igår i Dallas! Spår 4. 1640 meter. Lägsta klassen på V75. Du behöver inte ens öppna startlistan för att ta reda på vilken hästen, kusken eller tränaren är. Eller vad den möter för den delen. Utan någon som helst info kan du plita ner en vinstchans till minst 4-5% under de där förutsättningarna.

Vi behöver inte gå jättelångt bak för att hitta ett liknande exempel. Kissmylips HC i V75-2 26/1. Klass 2, spår 4. Igår pratades det väldigt mycket om två hästar i första loppet, de flesta andra ekipage avhandlades inte överhuvudtaget. Förutom kanske just 2 Its Time som alla visste hade viss spetschans, och dessutom hade man deklarerat ganska klart att man ville köra där eftersom den hade så fin statistik i just den positionen. Egentligen en kanonspik till de 5% den landade på (men jag får erkänna att jag faktiskt aldrig hade den i tankarna som spik).

Lite samma sak i volt-stoloppen också, även om det igår hade krävts en galopp av Procolate för att det skulle tokskrälla även där. Tvåan, trean och fyran i mål låg alla på runt 1%. Flera exempel även där bara genom att titta en liten bit i backspegeln (Havefunwithme, Miss Hejaracka, Roly Poly).

Voltsto-loppen är sedan "alltid" ökända som skrällpropositioner också, mycket mer än klass 2. Det dras i varenda krönika, varje genomgång att det är ALLTID risk för skräll med de förutsättningarna. Ändå är det ytterst få som lägger stora garderingar där.

Det ger lika bra utdelning på 7r med 85% + 0,6% som med 10% + 5% i samma lopp.

Det är produkten av V75% som ger storleksordningen på utdelningen. Om det inte var på det sättet skulle inget reduceringsprogram kunna ge uppskattning av utdelningen.

Att det är blint bra spelvärde på superskrällarna stämmer oftast, men det är en helt annan femma!

Stekel 2019-04-07 13:34

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 613650)
Det ger lika bra utdelning på 7r med 85% + 0,6% som med 10% + 5% i samma lopp.

Det är produkten av V75% som ger storleksordningen på utdelningen. Om det inte var på det sättet skulle inget reduceringsprogram kunna ge uppskattning av utdelningen.

Att det är blint bra spelvärde på superskrällarna stämmer oftast, men det är en helt annan femma!

Ok jag uttrycker mig på ett annat sätt för att få fram poängen då. Det är möjligt att det blir samma utdelning de där emellan. Men jag kan slå vad om att det är klart mer spelvärt att gå för att hänga dit 85%+0,6% än att gardera för att hitta vinnare på 10%+5%. Det är relativt få som får till det trots att det kräver mindre streck.

Runt 4*5=20 rader får du väl räkna med för att hitta halvskrällarna där, och max 12-15 rader för favoritspik och heltäckt i garderingsloppet. Sen behöver man som regel inte heltäcka, utan det brukar finnas ett eller flera ekipage som kanske inte är helt chanslösa, men som kan lämnas utanför just för att det inte finns något värde där. Och även någon av de lite mer betrodda man kan steka av samma anledning.

Förutom det här så blir ju variansen betydligt mycket trevligare av att inte gå emot alla jättefavoriter för att "det blir ingen utdelning om den där megalampan vinner".

Sen finns det såklart omgångar som ser så favoritbetonade ut på förhand att man borde avstå istället om man nu bedömer att kollektivet är rätt på det med alla sina favoriter.

ab5 2019-04-07 14:32

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 613654)
Ok jag uttrycker mig på ett annat sätt för att få fram poängen då. Det är möjligt att det blir samma utdelning de där emellan. Men jag kan slå vad om att det är klart mer spelvärt att gå för att hänga dit 85%+0,6% än att gardera för att hitta vinnare på 10%+5%. Det är relativt få som får till det trots att det kräver mindre streck.

Runt 4*5=20 rader får du väl räkna med för att hitta halvskrällarna där, och max 12-15 rader för favoritspik och heltäckt i garderingsloppet. Sen behöver man som regel inte heltäcka, utan det brukar finnas ett eller flera ekipage som kanske inte är helt chanslösa, men som kan lämnas utanför just för att det inte finns något värde där. Och även någon av de lite mer betrodda man kan steka av samma anledning.

Förutom det här så blir ju variansen betydligt mycket trevligare av att inte gå emot alla jättefavoriter för att "det blir ingen utdelning om den där megalampan vinner".

Sen finns det såklart omgångar som ser så favoritbetonade ut på förhand att man borde avstå istället om man nu bedömer att kollektivet är rätt på det med alla sina favoriter.

Genom att spika en överspelad 85-procentare (den hade absolut inte 85% vinstchans på förhand, det har sällan en häst som gjort 6 starter och galopperat i 33% av dessa) spelar man ju alla sina rader genom denna och det blir väl egentligen få rader som blir spelvärda. De enda raderna som borde bli spelvärda är väl de där 85-procentaren och dessa käftsmällar till 1-procentare vinner + vissa andra rader där underspelade hästar vinner.

Om man istället viktar systemet genom att spika en underspelad häst har man samtliga rader med iallafall 1 häst man tycker är riktigt spelvärd, istället för en som är överspelad. Sen kan man givetvis med ett reduceringsprogram sätta vilkor att andra spelvärda hästar måste vinna.

Edit: Skulle man t.ex spika en häst som har 30% vinstchans men är streckad på 15% så har man direkt lyckats väga upp för ATGs hiskeliga spelavdrag på 35%.

Strappa71 2019-04-07 15:12

Citat:

Thats just it!

Det blir bra utdelning ibland trots att megalampor vinner.

Men det är ordentligt mer sällsynt än att det blir kass utdelning.
Av alla ggr du heltäcker ett lopp kommer oftast inte vinnaren vara spelad på 0.6%.

Vem har snackat om att gardera för att hitta 10%+5%. Det är inte alls ovanligt med u-hästar i den häraden. Försöker alltid hitta en eller flera spelidéer ungefär där.

Jag "trålar" själv ofta och försöker få med ganska många 0-1%-are på systemet ( brukar bara tillåta 0-1 av dessa ) då dessa är oftast är spelvärda. Så det är inget fel med det alls enligt mig.

Om vi talar om varians på högutdelningsomgångar så blir det garanterat mer långväntat att pricka storvinsten genom att spika 85%are. De där 0-1%arna är nämligen ordenligt sällsynta.

Återkommer med egen tråd i ämnet senare i veckan där jag ska försöka reda ut begreppen och en gång för alla punktera "skrällarna styr utdelningen"-tramset.

Strappa71 2019-04-07 15:14

Citat:

Man ska inte gå emot megalampor för att det blir så dålig utdelning. Man ska gå emot megalampor när man bedömer att de är FÖR överspelade. När man tycker att de är okej spelade eller nära okej spelade är nästan alltid bästa valet att stå över. ( Jag spelade inte V75 igår t ex, däremot sprack jag på V5 direkt! )

Gotland 2019-04-07 16:05

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 613669)
Thats just it!

Återkommer med egen tråd i ämnet senare i veckan där jag ska försöka reda ut begreppen och en gång för alla punktera "skrällarna styr utdelningen"-tramset.

Lysande!
Det här är något jag saknat här på forumet.

Jag, och många med mig, både vill och BEHÖVER lära oss mer kring spelteori.
Vore grymt med en sådan tråd!

Tack på förhand!