![]() |
Citat:
|
Björn rankar sina etta i både första och femte, då lär dom vara i ordning...Norrbaggen sa ju igår att han räknar med att köra 14 i första(lär inte gå idag, iofs), då får nog dom på 40 ganska tufft...och Burning Man lät ju mer eller mindre stenklar, från Christofer...
|
Citat:
|
Många verkar ha snöat in på väderprognosen idag av någon outgrundlig anledning. Jag kan meddela att himmeln fortfarande är ljus och skulle det komma regn blir det knappast i sådana mängder att banan påverkas något nämnvärt.
|
Vad tror ni om propulsions chanser?
Handsome brad till ledning. Cyper lane utvändigt. Propulsion som tar över dödsposition? Björn goop är ju en taktiker av rang kommer han försöka hålla ut örjan så länge de går ? Tredje spår första kurvan är nog inte otänkbart. Och att backa bakåt kommer nog inte hända. då ger man bort loppet. Handsome brad känns spontant som mest spelvärd vid gardering. Häst 1 o 2 vet jag inget om. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Vet inte om jag kommer ihåg helt fel , men...
Regnet hur mycket eller lite det än blir missgynnar open stretch spåren mest? Minns en tävlingsdag då det hade regnat , inte tokmycket men en hel del över 1-2 timmar. Tillräckligt för att banan skulle bli genomvåt. Den dagen var det tog det stopp för de som vek ner på stretchen . Känns ju ganska logiskt att det skall vara blötast längst in på en doserad bana. Ledarna höll ok den dagen , fick de stryk var det av hästar som kom i tredje , fjärdespår över upploppet, INTE av de som normalt hotar - rygg ledaren och tredje invändigt. |
V5
Inlämnat: 2019-04-27, 12:57 Åby Lördag 2019-04-27 Start: 17:05 Kostnad: 150,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 4 (6, 2) 2: 3, 6, 8, 9, 12 (5, 7) 3: 3, 4, 5 (2, 12) 4: 1, 2, 5, 9, 10 (4, 7) 5: 7 Propulsion (3, 5) 2x5x3x5x1 = 150 rader. 150 x 1 x 1,00 kr = 150,00 kr. Totalt: 150,00 kr. Chans DD DAGENS DUBBEL Inlämnat: 2019-04-27, 12:59 Åby Lördag 2019-04-27 Start: 18:18 Kostnad: 54,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 5, 9 2: 3 Handsome Brad 3 x 18,00 kr = 54,00 kr. Totalt: 54,00 kr. Rättningskod: DAGENS DUBBEL Inlämnat: 2019-04-27, 13:01 Åby Lördag 2019-04-27 Start: 18:18 Kostnad: 200,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 9 2: 7 Propulsion 2 x 100,00 kr = 200,00 kr. Totalt: 200,00 kr. Rättningskod: |
...
|
Basse, någon vinnare idag, spik? drag?
/ Renen |
Mitt i vandringen inser jag att det är Olympiatravet på Åby. Började dagen med några kilometers vandring. Sen buss till Åby och vips är jag här. Hittat en sittplats på Lyon. Så tänkte käka lite och sen följa tävlingarna. Någon mer härifrån som är där idag?
|
Citat:
|
Citat:
Är en ruskigt vass avslutare, jag hoppas på Överpace - att Heart of steel spetsar och får gocciadoros Varieta Luis över sig. Draget är 9 Winner Bac i avdelning 4 Samma sak här - jag hoppas på överpace och att Winner Bac speedar ner samtliga över upploppet. BFROFFG aviserat på Winner Bac. Tror en hel del på 4 Valchiria O.P i avdelning 5 också. Mellby Free årsdebuterar och jag tror att BG kan tänkas släppa ledningen till Gocciadoro, om nu inte 4 hittar dit själv. Form brukar slå klass och Valchiria O.P. har både form och klass:) |
V75
Inlämnat: 2019-04-27, 13:34 Åby Lördag 2019-04-27 Start: 16:20 Avd 1: 10 Antonio Trot (13, 3) 2: 6 Deep Pockets (1, 9) 3: 4 Heart of Steel (3, 6) 4: 8 Burning Man (5, 3) 5: 4, 5 (12, 2) 6: 5 Vincero' Gar (10, 7) 7: 7 Propulsion (5, 10) 1x1x1x1x2x1x1 = 2 rader. Så här blev min fleris. Nu drar jag till Italien en vecka - ej med SAS. Lycka till:yes: |
Känns som att Rushmore Face är lite bortglömd igen.
Han kan väl hävda sig rejält i detta gäng? |
Citat:
|
Citat:
|
V75
Inlämnat: 2019-04-27, 13:56 Åby Lördag 2019-04-27 Start: 16:20 Kostnad: 192,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 10 Antonio Trot (13, 3) 2: 3, 9 (1, 6) 3: 3, 4, 6, 12 (2, 5) 4: 8, 9 (5, 3) 5: 4 Valchiria O.P. (5, 12) 6: 3, 4, 6, 7, 9, 10 (5, 1) 7: 2, 5, 7, 10 (9, 6) 1x2x4x2x1x6x4 = 384 rader. 384 x 1 x 0,50 kr = 192,00 kr. Totalt: 192,00 kr. Rättningskod: |
Många som underpresterade direkt i lopp 1 pga banan och regnet såg det ut som. Och allt talar för att banan bara kommer bli sämre och sämre med allt regn som är i antågande och därmed oerhört mycket slumpmässiga prestationer och resultat idag. Blev därmed tyvärr som befarades redan i mitten av veckan. Väldigt trist för Åbytravet en sådan här dag.
|
Ingen kan vara överraskad att det regnar på Åby - det gör det "alltid", men detta berör inte starka hästar och det har Alessandro Gocciadoro - han kommer ta alla lopp han är med i, kanske missar någon...
|
RAGGMUNKEN den gamle hedersknyffeln är tillbaka igen efter ca 3 års bortavaro, kul att se!
|
Smedheim Solan nu - V/P!
|
Citat:
Prata om att suga ut de sista penningarna ur kusen, i stället för att låta den gå i pension. Har 8 månader på sig att tävla, sedan för gammal - varför? :skamsen: |
Citat:
|
Såg ut som att man skulle få börja dagen med ett rent torsklir när man lämnade Björn utanför på tvillingen. Men det blev en läglig målgalopp, får ta det som ett gott omen för resten av dagen!
|
Citat:
Såg ut som den var av på mitten på de bilder jag såg på bortre lång... |
Citat:
Vinnaren rekordsänker med nästan en sekund i kallisloppet, det är nog inga problem med banan än iallafall. Kan ju bli segt mot slutet av tävlingsdagen dock om det blir mycket regn. Men det är spekulation och man kan inte sitta och bygga om systemen på så dåligt underbyggda gissningar. När banan klarat sig så bra än så länge får vi tro att det håller sig ganska bra även framåt. |
Regnat i två timmar nu.
|
Går inte att sitta och såsa i kön, idag och tro att banan kommer ta ut sin rätt för täthästarna, för så dålig är den inte. Blir riktigt svårt att vinna från bakifrån fältet - måste fram i dödens eller komma ned någon stans...
|
SÅÅ måste man köra i dag från bakspår - OM man har häst för det, så klart!
|
De gav honom inget gratis idag, gulingen! Hjälpte föga. Fortsatt form på italienska laget kan vi konstatera.
|
Vilka hästar italienaren har. Ett halvvarv i tredjespår utan rygg och dåligt trav på megastjärnan Visa As . Ändå totalt överlägsen.
|
Citat:
|
Citat:
Ja, jag satt och tänkte just på detta med Malta - hoppas verkligen han får bli en ridhäst eller pensioneras helt i någon hage... |
Citat:
|
Vet inte vad han matar hästarna med i Italien men det är sjukt. Luxury Tile hade jag på en rak LD men den fastnade bakom en dålig rygg.
|
Be Mine De Houelle kommer visa dem vart skåpet skall stå, som den gjorde förr, i Sverige...
|