![]() |
Citat:
|
Har hittat skrällen i omgången!! 1 Iglesias Boshoeve. Tvåan oxå. Två Björn Goop hästar med från bästa spåren. Kan få fina resor och skrälla.
|
V75-5 Shadow Gar har såklart toppchans när de värsta motbuden drog bricka 10 och 12 i spårlottningen. Tänkbart spikförslag såklart. Man kan dock inte anklaga hästen för att vinna ihjäl sig när det finns lite motstånd i loppen. Framförallt inte över distansen.
För de som är intresserade så har, under ordinarie omgångar, Top7 loppen vunnits av favoriten 5 gånger i år och två gånger i rad har skett en gång. Förra året vann favoriten 25 gånger, 5 gånger skedde det två gånger i följd, 4 gånger skedde det tre omgångar i följd och en gång skedde det fyra gånger i följd. Den statistiken betyder föga mycket. Men likförbannat är det sällan favoriten vinner Avd 5 två gånger i följd. |
Citat:
|
Citat:
Citat: "Min plan är att köra till ledningen och sedan köra där. Släpper jag så vinner jag garanterat inte loppet, men kör jag i spets kan jag vinna. Om jag ska förlora så kan jag ju lika gärna förlora från spets." |
Om det är några hästar som verkligen förtjänar en vinst på v75 är det 2 Pastorn och 5 Mr Clayton J.F.
|
Citat:
Ska ju spika här och har inte avskrivit favoriten, men den är ju verkligen inte spelvärd alltså. Speedy Face kan rassla iväg rätt bra om de laddar, men det är ju en studsboll också med galopp och strykning närmast i bagaget. Dock helt ospelad och det måste vara fel! Går nog på Gigant Invalley, vevade lopparkivet på den precis och den har ju varit enormt bra länge nu och visserligen har det varit i Norge men det har varit bra motstånd! Austevoll brukar köra offensivt med den så jag tror inte det är någon risk att han ska ge upp det här loppet heller. 12: 6-1-3 är facit ihop med hästen. Måste vara näst bästa vinstchansen i loppet och minst 15% ska nog vara rätt chansvärdering. Nu spelad till 8%! I avslutningen har jag tänkt Mellby Club sedan jag såg startlistan första gången. Funderade lite på hur de tänker med matchningen till Harpers. Men tror inte det spelar in. Nurmos tror jag väldigt sällan ger i körorder att inte vinna loppet, och det här är dessutom ett fint lopp att ha på CVt för hästen och ägaren (som redan har det på CVt med Mellby Viking iofs). Att Mellby Gård talar väl för också, vilket spelvärde Rune får om han vet att hästen är "klar" som inte ens favoritspelad eller som värst knapp favorit. Eller har han slutar lira på atg kanske? |
Citat:
|
Citat:
|
Jens Sjödèn V75 Örebro på Service Plays
|
Citat:
Då kommer Southwind Hydro kanske in i matchen ändå? |
GT är ju rejält överstreckad, den saken är ju klar...men inte omöjligt att han dras emot av alla"experter" och därmed(konstigt nog, kanske), går rejält upp i vinnarodds(t.o.m streckningen kan göra honom spikvärd)...lite "kejsarens nya kläder" över det hela...vi får si...
|
Citat:
|
Nu såg jag att när 8 Southwind Hydro mötte Ural sist på just Örebro och hade spår två då förlorade den mot Ural som hade spår 6. Den blev två då. Nu har Ural spår 5 så det borde vara en bra chans för Ural om nu ett lopp i kroppen räcker. För häst mot häst så borde den slå 4 Run Ceasar Run. Får inte stirra sig blind på tider när dem gjort tiderna i enkla gäng.
Bara om formen är bra på Ural? Southwind Hydro kommer endast in i matchen vid kraftig överpace och en turlig och bra resa. Tror att Ural kan ta en lugn dödens och mosa sönder RunCRun över upploppet om formen finns. Det är det man vill veta. |
Citat:
|
Citat:
Om nu trots allt Erik och Rikard för mot varandra så öppnar det upp loppet och norsken borde vara stenklar. Det kan har förvisso vara oavsett. Man kan ju bara tänka sig hur streckfördelningen hade varit i detta loppet om Lionel hade fått möjligheten att starta. Global Trust hade sannolikt inte varit favorit. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Sen om man nu ska räkna favoriter i omgången efter att en favorit har vunnit så borde alla favoritsegrar som förlänger en favoritsegersvit räknas som "favoritvinst i omgången efter en favoritvinst". Om det nu ändå kan tänkas ha något samband. |
Citat:
|
Adrian trycker hårt på Leo i ledningen från dödens och alla vet att Lucifer Lane kan vinna en sådant här lopp och avsluta bra.
|
Jag spikar Dante. Spets på Örebro är bra. I övrigt:
1: 1, 3, 9, 10 ,12. Åkes Chapuy gillar jag - lite fartfest här och det kanske kan gå. Satt fast senast och hemmabana. Ligger lite för skräll i detta lopp. 2: 1, 6. Smokey Herman ett lyxstreck, vet inte om den har form för att försöka ta ledningen men det är en häst som gått bra förr efter vila. Och trivs i ledning. Earn and Burn var nära att ge mig en jättetrippel för ett tag sedan, får chansen igen. 3: 5. Dante Boko. Ljum gulddivision och det är skräddarsytt för honom. SOS! 4: 2, 4, 10, 11. Skrällen här är Goops Grand Illusion. Vann barfota senast men osäker om den hänger med tidsmässigt. Goop la ut en dimridå i intervjun tyckte jag...Annars vore det kul om Quito Lane fick till det, revansch för passgången senast? Kollektivet bjuder på 8%...Man tackar! 5: 4, 9, 11, 12. Spontant känner jag för In Toto Sund men Shadow Gar har väl fått optimalt läge och bör vinna. Här känns det som jag slösar streck. För feg för att ändra. 6: 4, 11. Kan inte låta bli M.T. Joinville som går bra på Örebro. Har ju vilat men hittade en "vila" på 8 mån när den direkt gick ut och vann, dock dåligt fält i övrigt. Topphäst iaf. 7: 12 spik.... OTP - ja, nu sommarbana och flera som eldar på därframme. Kanske inte hinner fram, skulle gärna haft min favorit Balfour med. Hoppas den hjälper fram OTP får bli halmståt. Spelat OTP också till 6 ggr med några raketer. Bra odds! Lycka till alla! |
2 Overtimesåfin var endast slagen av Disco Volante på kort distans i Gävle på v75 i ett bronsförsök:) Men det var ju ett tag sen... Lars vinner väl inte så ofta på v75 men hästen verkar ha form, snabbaste tiden och mest pengar på kontot med ett perfekt startspår. Plats, Trio, Tvilling?
|
Citat:
|
Strykning av Master Hill, för mig enda motbudet mot Lauras springare. Men den blir väl streckraket och jättefavve nu?
|
Westholm säger sig vilja spåra runt om med Liam Dana i inledningen...
Kommer han svara upp ledning (om han kommer dit) när Adrian kommer tryckande eller släpper han snällt tro... |
Citat:
|
Global Trust slog Weekend Fun på Valla sist så Global går före WF såklart och Gigant Invalley slog Velvet Gio som i sin tur slog Global Trust på Valla så Gigant går nästan före Global i min ranking men pga läget så blir det delad rank. Lås på 4,7 Skulle det bli överdrivet pace kanske 11 kan skrälla? Den som har råd med ett lyxstreck:)
|
Citat:
Ingen blev klokare på detta svar .. hehe 50/50 |
Citat:
|
Citat:
|
Är Global Trust i spets är loppet över tycker jag, men släpper Weekend Fun? Borde inte göra det iaf
Sen har Global Trust galopperat 2 av 3 ggr han haft spår 4, och vi vet ju hur Erik A får hästarna att galoppera, jag kommer gardera. Lite stor favorit för mig. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Liam Dana har jag varit inne på att spika men tvekar mer o mer... Med lite körning så är väl MR Clayton J.F med på fotot... Edit: efter 15 min så har jag velat tillbaka till att spika Liam Dana |
Spikar
Spikar Balfour på DD i stället.
|
Avd1: Liam Dana barfota, spik. Spets och slut.
|
Strykningen på 6an i första ger ju Adrian ganska mycket utrymme att både ta det lite luft och att pricka bra, så kan nog bli en del körning där som ni redan varit inne på.
Tror Kolgjini vinner helt enkelt |
1) Liam Dana vill till spets, men det vill även Gideon H.Renka och jag tror inte att någon av dem vill ge sig i första taget. Det öppnar upp loppet.
2) Earn N'Burn försöker försvara innerspåret. Det troliga är dock att Run Ceasar Run spetsar. Den som får spets bör släppa till Ural, men förmodligen så blir det dödens för den sistnämnda. Tror han vinner därifrån mot det här gänget. Marvelous om det skulle gå helt åt helvete. 3) Återigen är spetsstriden i fokus. Charrua Forlan bör kunna hålla ut Dante Boko och ger sig bara Adrian i vettig tid så ska det vara toppchans från ledningen. Vid pace så kommer 9 och 10 in i matchen. 4) Taiga Woodland till spets, men det finns några bra hästar emot så det blir troligen gardering här. Det är jackpot-sjuan som hägrar idag. 5) Shadow Gar är nästa spetshäst. Litet distansminus och de värsta motståndarna har bakspår, men jag testar att fälla. 6) Weekend Fun släpper till Global Trust och loppet är över. 7) Normalt sett så vinns loppet av någon från fållan längst bak, men jag tycker det finns tveksamheter på alla tre så jag lägger till ett par hästar från första fållan samt Perfect Dynamite. |
Shadow Gar ska köras av Adrian.
|