Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Hambletonian lördag kväll (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/36645-hambletonian-loerdag-kvaell/)

Altoc 2019-08-03 21:10

Citat:

Ursprungligen postat av Trazan (Inlägg 631411)
”Avarterna inom travsporten” :whoco5:

Jag tycker också att drivningarna i amerikansk travsport många gånger är motbjudande. Jag hade också gärna sett att dessa fantastiska djur tävlade längre än vad de gör. Men detta är ingen avart inom travsporten. Detta är gräddan av hästar i hela travvärlden. De främsta påverkar den svenska travsporten i all framtid genom aveln. Just ikväll får vi ju dessutom se Greenshoe som till och med av jänkarna nu jämförs med Muscle Hill. En Muscle Hill som tillsammans med Ready Cash totalt dominerat som avelshingstar under de senaste åren. Förstår du inte att uppskatta dessa hästar tycker jag synd om dig.

”Till och med av Jänkarna”?? I USA är travet en sport i marginalen. Bara att se på årets Hambo. M Melander har de 3 mest betrodda. Som om blöjan Kolgjini eller M Djuse skulle ha de 3 mest betrodda i Kriteriet. ”Kung” Åke har tagit stora steg framåt sen hans finska veterinär som supportade honom här i Sverige lockats över till USA. Det säger det mesta om vad travet i USA handlar om.

Trazan 2019-08-03 21:30

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 631417)
”Till och med av Jänkarna”?? I USA är travet en sport i marginalen. Bara att se på årets Hambo. M Melander har de 3 mest betrodda. Som om blöjan Kolgjini eller M Djuse skulle ha de 3 mest betrodda i Kriteriet. ”Kung” Åke har tagit stora steg framåt sen hans finska veterinär som supportade honom här i Sverige lockats över till USA. Det säger det mesta om vad travet i USA handlar om.

Givetvis är travet ingen stor sport i USA. Travet är ingen stor sport internationellt sett över huvud taget. Inte ens om man jämför med galoppen. Men inom travet är USA ledande inom avel och tävling med unghästar. Imorrn kör vi E3-uttagningar på GS75 med några av de bästa treåringarna vi har i Sverige/Norden. Jovisst, fina hästar men hade inte haft ett enda dugg att hämta på Meadowlands ikväll.

viking90 2019-08-03 21:35

Jag som inte har någon vidare koll på olika utrustningar förutom lite huvudlag osv.

Vad är de några av hästarna har runt frambenen?

Har ju sett det när jag kollat nån enstaka gång på lopp från Australien så trodde det var nån standard grej för passgångare men såg det nu på åtminstone en av hästarna i försök två?

Shooter 2019-08-03 21:38

Bra! Greenshoe gjorde sitt jobb. Synd dock att Örjan körde gunga med Gerry.

TOBYTYKE 2019-08-03 21:38

Hm hur ska någon slå den hästen... i finalen

Shooter 2019-08-03 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av viking90 (Inlägg 631421)
Jag som inte har någon vidare koll på olika utrustningar förutom lite huvudlag osv.

Har ju sett det när jag kollat nån enstaka gång på lopp från Australien så trodde det var nån standard grej för passgångare men såg det nu på åtminstone en av hästarna i försök två?

Jag kan inte se att någon av travarna har det.

viking90 2019-08-03 21:44

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 631425)
Jag kan inte se att någon av travarna har det.

Hmm, såg jag så galet. Svårt att se under loppen då det går så fort med nr 1 hans som blev trea bakom Greenshoe har inte han det?

Även nr 6 & nr 1 i försök 1.

Altoc 2019-08-03 21:45

Citat:

Ursprungligen postat av Trazan (Inlägg 631420)
Givetvis är travet ingen stor sport i USA. Travet är ingen stor sport internationellt sett över huvud taget. Inte ens om man jämför med galoppen. Men inom travet är USA ledande inom avel och tävling med unghästar. Imorrn kör vi E3-uttagningar på GS75 med några av de bästa treåringarna vi har i Sverige/Norden. Jovisst, fina hästar men hade inte haft ett enda dugg att hämta på Meadowlands ikväll.

Givetvis har våra treåringar inget att hämta jämfört med dopingprodukterna i USA. Jag är gammal nog att ha upplevt Sören Nordin, Wallner/Lindstedt o Svanstedt på nära håll. Ingen sensation att just dessa 3 flyttat över till USA. Djuret har i deras ögon noll värde, enbart resultat i tävling räknas. Målet helgar medlen, för att citera ett gammalt ordspråk.

olle 2019-08-03 21:50

1,5 timme till finalen. Den vill man verkligen inte missa.

Kul att se Hasse Backe och Lasse Kinch i vinnarcirkeln efter att deras superstjärna Greenshoe vunnit sitt försök. Den hästens avkommor ska bli kul att se om 4-5 år.

Trazan 2019-08-03 21:50

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 631427)
Givetvis har våra treåringar inget att hämta jämfört med dopingprodukterna i USA. Jag är gammal nog att ha upplevt Sören Nordin, Wallner/Lindstedt o Svanstedt på nära håll. Ingen sensation att just dessa 3 flyttat över till USA. Djuret har i deras ögon noll värde, enbart resultat i tävling räknas. Målet helgar medlen, för att citera ett gammalt ordspråk.

Du kan ta vilken svensk treåring du önskar och stoppa i den vad du vill. Kommer inte röra Greenshoe i alla fall. Ser ju ut att vara av en annan ras. Och om du tror att det beror på doping och inte det faktum att jänkarna är så mycket längre fram i aveln så är du duktigt trångsynt.

Altoc 2019-08-03 21:52

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 631429)
1,5 timme till finalen. Den vill man verkligen inte missa.

Kul att se Hasse Backe och Lasse Kinch i vinnarcirkeln efter att deras superstjärna Greenshoe vunnit sitt försök. Den hästens avkommor ska bli kul att se om 4-5 år.

Lasse Kinch?? :lol::lol:

Trazan 2019-08-03 21:54

Citat:

Ursprungligen postat av viking90 (Inlägg 631421)

Jag tror det är hobbles du syftar på.

En gammal länk om den då Elitlopps-aktuella Market Share som tävlade med just hobbles:
https://www.expressen.se/sport/trav/...-utrustningen/

HuBBaBuBBa 2019-08-03 21:56

Shooter! Hoppas den sitter nu och lite roliga går in. Bort med Åke nu. 4an har ju bäst tider senaste tiden men i enklare gäng och möter nu äldre. Undrar hur 6an är? Behöver nog lopp så det va nog bra att du inte tog med den.

olle 2019-08-03 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 631432)
Lasse Kinch?? :lol::lol:

Ha ha. Lasse Granqvist såklart. Blandar ihop sportkommentatorerna.

Altoc 2019-08-03 21:58

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 631435)
Ha ha. Lasse Granqvist såklart. Blandar ihop sportkommentatorerna.

Ja, det är din nivå. Som att påstå att V75 = STL.

viking90 2019-08-03 22:00

Citat:

Ursprungligen postat av Trazan (Inlägg 631433)
Jag tror det är hobbles du syftar på.

En gammal länk om den då Elitlopps-aktuella Market Share som tävlade med just hobbles:
https://www.expressen.se/sport/trav/...-utrustningen/

Tack!

Gjorde en egen forskning och kom fram till samma svar, och att det används för att "hjälpa" hästen att trava eller kanske tvinga hästen till att trava även om den vill galoppera...

Altoc 2019-08-03 22:02

Citat:

Ursprungligen postat av Trazan (Inlägg 631430)
Du kan ta vilken svensk treåring du önskar och stoppa i den vad du vill. Kommer inte röra Greenshoe i alla fall. Ser ju ut att vara av en annan ras. Och om du tror att det beror på doping och inte det faktum att jänkarna är så mycket längre fram i aveln så är du duktigt trångsynt.

Doping och klimat är skillnaden. Inget annat. Skulle Båth flytta över till USA och vara lika samvetslös som Åke skulle han dominera även där.

olle 2019-08-03 22:03

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 631436)
Ja, det är din nivå. Som att påstå att V75 = STL.

V75=STL=travets elitserie. Det trodde jag du visste. Alla hästar som inte matchas mot unghästloppen vill starta i klassloppen på V75 när dom är tillräckligt bra och står rätt inne i resp klass. Eftersom V75-spelet består av 7 lopp och STL loppen av 5 måste så klart V75 kupongen varje lördag kompletteras med två lopp till. Vad det är för lopp varierar från lördag till lördag men det är bara i undantagsfall STL loppen läggs utanför V75 spelet. Har du lärt dig något nu?

Trazan 2019-08-03 22:07

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 631438)
Doping och klimat är skillnaden. Inget annat. Skulle Båth flytta över till USA och vara lika samvetslös som Åke skulle han dominera även där.

Säger inte att tränarna i USA är bättre, snarare tvärtom. Men hästarna däremot. Och det beror såklart på att de är flera generationer före. Det är ju bara att kolla på exempelvis Nuncio och Propulsion som kommit från USA och totalt dominerat. Har de varit dopade i Sverige eller har de dominerat pga. att det är fantastiska hästar?

AmaerildeRimfrost 2019-08-03 22:08

TRIO
Inlämnat: 2019-08-03, 22:08
Meadowlands Lopp 10
Lördag 2019-08-03
Start: 22:10
Kostnad: 32,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 7, 9
2:a: 7, 9
3:a: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10

16 x 2,00 kr = 32,00 kr.
Totalt: 32,00 kr.
Rättningskod: PFC LHG KRZ

Altoc 2019-08-03 22:08

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 631439)
V75=STL=travets elitserie. Det trodde jag du visste. Alla hästar som inte matchas mot unghästloppen vill starta i klassloppen på V75 när dom är tillräckligt bra och står rätt inne i resp klass. Eftersom V75-spelet består av 7 lopp och STL loppen av 5 måste så klart V75 kupongen varje lördag kompletteras med två lopp till. Vad det är för lopp varierar från lördag till lördag men det är bara i undantagsfall STL loppen läggs utanför V75 spelet. Har du lärt dig något nu?

Av dig har jag inte ett skit att lära! Försök att förstå att V75 inte är detsamma som STL. Men det är förmodligen långt över din horisont.

olle 2019-08-03 22:15

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 631443)
Av dig har jag inte ett skit att lära! Försök att förstå att V75 inte är detsamma som STL. Men det är förmodligen långt över din horisont.

Ursprungsinlägget vad gäller detta handlade om vilka banor som vinner mest stora unghästlopp och STL lopp = Travets eliserie = Lopp som i princip alltid V75 lördagarnas Lopp är uppbyggda kring. Därmed är STL lopp V75. Dom kallas bara annorlunda sedan den 1 januari när spelmarknaden förändrades.

Du måste vara en av de mest dryga personer jag någonsin sett på ett travforum. Dina subjektiva påståenden om allt skit du påstår finns inom travet slänger du ut frekvent på rena spekulationer från din sida.

AmaerildeRimfrost 2019-08-03 22:16

VARFÖR HAR JAG INGEN JÄVLA FLYT? HÅLLER BARA SVANSTEDT LITE BÄTTRE TILL ANDRAPLATSEN SÅ SITTER EN SNYGG TRIO!

Seriöst? WHAT is wrong?

HuBBaBuBBa 2019-08-03 22:16

7an slog ju 9an sist oxå

Shooter 2019-08-03 22:16

Där rök mitt system. Då var det inget roligt kvar.

HuBBaBuBBa 2019-08-03 22:18

7-2-9 runt om på trio

Altoc 2019-08-03 22:20

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 631445)
Ursprungsinlägget vad gäller detta handlade om vilka banor som vinner mest stora unghästlopp och STL lopp = Travets eliserie = Lopp som i princip alltid V75 lördagarnas Lopp är uppbyggda kring. Därmed är STL lopp V75. Dom kallas bara annorlunda sedan den 1 januari när spelmarknaden förändrades.

Du måste vara en av de mest dryga personer jag någonsin sett på ett travforum. Dina subjektiva påståenden om allt skit du påstår finns inom travet slänger du ut frekvent på rena spekulationer från din sida.

Du påstod att STL = V75, vilket det inte är! Vad är det som är så svårt att förstå? Björn Goop vann V75-7 idag. Kommer det innebära att han noteras för en seger i STL? Ja eller nej!

olle 2019-08-03 22:33

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 631450)
Du påstod att STL = V75, vilket det inte är! Vad är det som är så svårt att förstå? Björn Goop vann V75-7 idag. Kommer det innebära att han noteras för en seger i STL? Ja eller nej!

Lol. Är du sjuk på riktigt eller spelar du bara dum? Jag skrev väl för tusan för 10 minuter sedan att STL loppen består av 5 klasser och V75 spelet av 7 lopp. STL loppen är travets elitserie och förutom de större unghästloppen ett väldigt bra sätt, troligen det bästa, att mäta en banas eller tränares framgångar.

Du började ju yra om Åke Svanstedt och tidigare finska veterinärer som dopade hans hästar i Sverige. Vad grundar du det påståendet på? När dömdes han för doping i Sverige?

2009 åtalades Svanstedt för anstiftan till brott mot djurskyddslagen, då han skall ha använt så kallade grisfösare med el då han tränade sina hästar. I oktober 2010 friades Åke Svanstedt av Göta Hovrätt från alla anklagelser.”

I USA blev han avstängd 2016 för att man funnit otillåtna substanser i bl a Resolve. Åke nekade till medveten doping och sa att det måste ha handlat om sabotage. Har han dömts för detta i civil domstol.

I Sverige är man att betrakta som oskyldig om man inte fälls i domstol. Däremot är reglerna internt inom travsporten väldigt tuffa. Även om en häst fått i sig otillåtna medel av misstag så straffas tränaren där.

Grant 2019-08-03 22:34

"Svensk Travsport lanserar Svenska Travligan (STL)
Svenska Travligan (STL) är det nya namnet på det tävlingsupplägg som hittills legat till grund för huvuddelen av V75-tävlingarna. Det innebär att hästarna möts i försök och finaler i de fem divisionerna (Gulddivisionen, Silverdivisionen, Bronsdivisionen, Klass I och Klass II).

Varför gör Svensk Travsport denna förändring? Sportchef Petter Johansson förklarar:
– ATG äger varumärket V75 och det beskriver spelet V75. En av konsekvenserna av den nya spellagstiftningen är att Svensk Travsport från och med 2019 inte längre kan använda spelformer som till exempel V75 för att rubricera våra tävlingar och lopp.

På vilket sätt påverkar STL mig som travintresserad?
– Den svenska travsporten hör till världens främsta, men de idrottsliga prestationerna hamnar ofta i skuggan av spelet. Genom att fokusera på tävlingarna, hästarna, kuskarna och tränarna vill vi öka intresset för travet som en intressant sport. Vi ser det som ett gyllene tillfälle att ta fram sporten och att bygga travsportens varumärke, säger Petter Johansson.

Vad innebär STL för mig som spelare?
– Varje gång vi har en STL-dag 2019 kommer ATG att arrangera V75-spel på de tävlingsdagarna. Dessutom kommer ATG ha V75-spel på ytterligare några stora tävlingsdagar som inte ingår i STL, till exempel Elitloppet, Derbysöndagen och SprinterMästaren. Sammanlagt kommer ATG arrangera V75-spel på 73 svenska tävlingsdagar 2019, vilket innebär ungefär samma omfattning som 2018.

Detta är Svenska Travligan (STL)
Svenska Travligan (STL) är en tävlingsserie för de allra bästa travhästarna. STL pågår under hela året med åtta försök- och finalomgångar, så kallade meeting. I varje meeting körs ett antal försökslopp där de tolv hästar som samlat flest poäng i försöken får starta i finalerna.

De första STL-tävlingarna startar redan lördagen den 22 december på Mantorp och efter fem försöksomgångar möts de mest framgångsrika hästarna i finaler på Åby den 2 februari 2019.

Meeting 2019
Meeting 1 Start: 22 december 2018. Final: Åby 2 februari
Meeting 2 Start: 21 januari. Final: Solvalla 30 mars
Meeting 3 Start: 23 mars. Final: Solvalla 25 maj
Meeting 4 Start: 18 maj. Final: Eskilstuna 29 juni
Meeting 5 Start: 23 juni. Final: Åby 10 augusti
Meeting 6 Start: 3 augusti. Final: Solvalla 28 september
Meeting 7 Start: 21 september. Final: Solvalla 2 november
Meeting 8 Start: 26 oktober. Final Solvalla 26 december"

Mvh Uffe ;)

asgaya3141 2019-08-03 22:35

Internettroll eller nättroll, oftast bara kallade troll, är personer som skriver på internetforum och liknande (ursprungligen på Usenet) i syfte att provocera fram känslomässiga svar, gräl, missförstånd eller utdragna ofruktbara diskussioner (flejmkrig) som inte leder någon vart

Altoc 2019-08-03 22:38

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 631452)
Lol. Är du sjuk på riktigt eller spelar du bara dum? Jag skrev väl för tusan för 10 minuter sedan att STL loppen består av 5 klasser och V75 spelet av 7 lopp. STL loppen är travets elitserie och förutom de större unghästloppen ett väldigt bra sätt, troligen det bästa, att mäta en banas eller tränares framgångar.

Du började ju yra om Åke Svanstedt och tidigare finska veterinärer som dopade hans hästar i Sverige. Vad grundar du det påståendet på? När dömdes han för doping i Sverige?

2009 åtalades Svanstedt för anstiftan till brott mot djurskyddslagen, då han skall ha använt så kallade grisfösare med el då han tränade sina hästar. I oktober 2010 friades Åke Svanstedt av Göta Hovrätt från alla anklagelser.”

I USA blev han avstängd 2016 för att man funnit otillåtna substanser i bl a Resolve. Åke nekade till medveten doping och sa att det måste ha handlat om sabotage. Har han dömts för detta i civil domstol.

I Sverige är man att betrakta som oskyldig om man inte fälls i domstol. Däremot är reglerna internt inom travsporten väldigt tuffa. Även om en häst fått i sig otillåtna medel av misstag så straffas tränaren där.

Du skrev att ursprungligen att V75 = STL. Vad är det som är så svårt att förklara? Är det så eller är det inte så?

Shooter 2019-08-03 22:41

Gör ett försök till.

TRIO
Inlämnat: 2019-08-03, 22:37
Meadowlands Lopp 11
Lördag 2019-08-03
Start: 22:40
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 2 MILLIES POSSESION
2:a: 4, 5
3:a: 4, 5

2 x 20,00 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod: RCH MKB JQV

Altoc 2019-08-03 22:41

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 631454)
"Svensk Travsport lanserar Svenska Travligan (STL)
Svenska Travligan (STL) är det nya namnet på det tävlingsupplägg som hittills legat till grund för huvuddelen av V75-tävlingarna. Det innebär att hästarna möts i försök och finaler i de fem divisionerna (Gulddivisionen, Silverdivisionen, Bronsdivisionen, Klass I och Klass II).

Varför gör Svensk Travsport denna förändring? Sportchef Petter Johansson förklarar:
– ATG äger varumärket V75 och det beskriver spelet V75. En av konsekvenserna av den nya spellagstiftningen är att Svensk Travsport från och med 2019 inte längre kan använda spelformer som till exempel V75 för att rubricera våra tävlingar och lopp.

På vilket sätt påverkar STL mig som travintresserad?
– Den svenska travsporten hör till världens främsta, men de idrottsliga prestationerna hamnar ofta i skuggan av spelet. Genom att fokusera på tävlingarna, hästarna, kuskarna och tränarna vill vi öka intresset för travet som en intressant sport. Vi ser det som ett gyllene tillfälle att ta fram sporten och att bygga travsportens varumärke, säger Petter Johansson.

Vad innebär STL för mig som spelare?
– Varje gång vi har en STL-dag 2019 kommer ATG att arrangera V75-spel på de tävlingsdagarna. Dessutom kommer ATG ha V75-spel på ytterligare några stora tävlingsdagar som inte ingår i STL, till exempel Elitloppet, Derbysöndagen och SprinterMästaren. Sammanlagt kommer ATG arrangera V75-spel på 73 svenska tävlingsdagar 2019, vilket innebär ungefär samma omfattning som 2018.

Detta är Svenska Travligan (STL)
Svenska Travligan (STL) är en tävlingsserie för de allra bästa travhästarna. STL pågår under hela året med åtta försök- och finalomgångar, så kallade meeting. I varje meeting körs ett antal försökslopp där de tolv hästar som samlat flest poäng i försöken får starta i finalerna.

De första STL-tävlingarna startar redan lördagen den 22 december på Mantorp och efter fem försöksomgångar möts de mest framgångsrika hästarna i finaler på Åby den 2 februari 2019.

Meeting 2019
Meeting 1 Start: 22 december 2018. Final: Åby 2 februari
Meeting 2 Start: 21 januari. Final: Solvalla 30 mars
Meeting 3 Start: 23 mars. Final: Solvalla 25 maj
Meeting 4 Start: 18 maj. Final: Eskilstuna 29 juni
Meeting 5 Start: 23 juni. Final: Åby 10 augusti
Meeting 6 Start: 3 augusti. Final: Solvalla 28 september
Meeting 7 Start: 21 september. Final: Solvalla 2 november
Meeting 8 Start: 26 oktober. Final Solvalla 26 december"

Mvh Uffe ;)

Exakt så. Vilket alltså innebär att V75 inte är lika med STL. Tack Uffe!

olle 2019-08-03 22:44

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 631456)
Du skrev att ursprungligen att V75 = STL. Vad är det som är så svårt att förklara? Är det så eller är det inte så?

Det är lönlöst att diskutera detta vidare med dig. Du är helt enkelt för dum eller spelar för dum för att fatta. Har du någonsin skrivit ett inlägg på sharps som handlar om spel på hästar som nästan alla medlemmar är här för eller är ditt syfte med att skriva här enbart att sprida en massa dynga om aktiva inom travsporten och att provocera?

olle 2019-08-03 22:48

Inga stora framgångar för svenskarna i hambletonian oaks.

viking90 2019-08-03 22:48

Så vem kommer tvåa och trea i finalen nu då? :lol:

10 Soul Strong med vass spurt?

Altoc 2019-08-03 22:49

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 631459)
Det är lönlöst att diskutera detta vidare med dig. Du är helt enkelt för dum eller spelar för dum för att fatta. Har du någonsin skrivit ett inlägg på sharps som handlar om spel på hästar som nästan alla medlemmar är här för eller är ditt syfte med att skriva här enbart att sprida en massa dynga om aktiva inom travsporten och att provocera?

Du kan alltså inte svara på frågan. Är V75 = STL, vilket du har påstått? Dina försök att slingra dig är fullständigt lönlösa, kom ihåg det. Mina kunskaper, mina kontakter och min historia inom travet är fullständigt överlägsna dina.

olle 2019-08-03 22:54

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 631462)
Du kan alltså inte svara på frågan. Är V75 = STL, vilket du har påstått? Dina försök att slingra dig är fullständigt lönlösa, kom ihåg det. Mina kunskaper, mina kontakter och min historia inom travet är fullständigt överlägsna dina.

Då kanske du med dina enorma kunskaper inom travet kan redogöra för när Åke Svanstedt fällts för doping i Sverige efter att du skrev följande för ett par timmar sedan:

”Kung” Åke har tagit stora steg framåt sen hans finska veterinär som supportade honom här i Sverige lockats över till USA. Det säger det mesta om vad travet i USA handlar om.

Eller är det som alltid från din sida bara subjektivt skitsnack om en av våra mest framgångsrika tränare någonsin?

Trazan 2019-08-03 22:55

Citat:

Ursprungligen postat av Trazan (Inlägg 631413)
Lämnade in en liten V5. Mest för skojs skull och att ha något spel att följa. Är för dåligt påläst för att lägga några tyngre spel.
1: 9
2: 3,7
3: 5
4: 1,2,7,9
5: 2,3,4,5

Surt att jag inte fick dit Green Manalishi. Känns som det blev bra betalt för den raden.

Provar med en trio till finalen också:
1a: 2
2a: 4, 6, 10
3a: 4, 6, 10

Altoc 2019-08-03 22:57

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 631463)
Då kanske du med dina enorma kunskaper inom travet kan redogöra för när Åke Svanstedt fällts för doping i Sverige efter att du skrev följande för ett par timmar sedan:

”Kung” Åke har tagit stora steg framåt sen hans finska veterinär som supportade honom här i Sverige lockats över till USA. Det säger det mesta om vad travet i USA handlar om.

Eller är det som alltid från din sida bara subjektivt skitsnack om en av våra mest framgångsrika tränare någonsin?

Har jag påstått att han fällts för doping?
Är V75=STL? Kan du svara på den enkla frågan.