![]() |
Hambletonian lördag kväll
Dagens höjdare så klart med världens största unghästlopp. Ska som vanligt bli fantastiskt kul att titta på detta i kväll. Kommer inte spela då jag inte har koll på travet där borta men vilken fantastisk V5 svenska atg anordnar innehållande de två försöken till Hambletonian där det första körs strax efter kl 21.
På V5 ingår även hambletonian oaks med tre svensktränade hästar, John Cashman med bl a Marcus Melanders sverigebekanting Cruzado De La Noche och Åke Svanstedts snackhäst Six Pack. Sen finns det även ett lopp för passgångare på V5an och där har säkert alla svenskar stenkoll på ekipagen. Vilken travkväll att se fram emot. Bättre travlopp än så här finns knappast. |
Jag har slängt in ett förtidsspel plats hos ATG på Gerry som Åke ska rycka skorna på för första gången. 6,50 får man för det.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Sen gör ju även deras användning av pisken sitt till att man inte vill kolla. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Men allt börjar hos slutkonsumenten! Oavsett det gäller trav, produkter tillverkade av barnarbetare eller giftbesprutad mat. |
Citat:
Rent generellt har jag svårt för resonemang av typen "andra är värre så då är det okej". Vi får hoppas att så många ekipage som möjligt i kväll passerar mållinjen i så hög fart som möjligt utan överdriven drivning. |
En annan tråkig sak, är att vi nog aldrig mer(i vart fall sällan) får se några amerikaner i elitloppet, det har ju varit en stor krydda i anrättningen tidigare...
|
Citat:
Dom som kör, har hästar till start, skriver om loppen, sänder loppen, anordnar spel till loppen och spelare som aktivt spelar till dom deltar däremot aktivt på ett helt annat sätt så tycker det är dom gnällspiken altoc ska jaga i detta fall och inte mig som avser att bara slå på atg live några timmar i kväll för att titta. Jag gör det dessutom via min IP tv så kommer inte synas i atgs statistik att jag loggat in på atg kontot och startat sändningen. |
V5
Inlämnat: 2019-08-03, 19:07 Meadowlands Lördag 2019-08-03 Start: 20:33 Kostnad: 64,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 9 (4, 5) 2: 7, 8 (4, 3) 3: 5 GREENSHOE (8, 6) 4: 1, 2, 4, 9 (6, 7) 5: 1, 2, 4, 5 (8, 10) 2x2x1x4x4 = 64 rader. 64 x 1 x 1,00 kr = 64,00 kr. Totalt: 64,00 kr. Rättningskod: XKK CHG HXQ |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Själv tycker jag det är lite mer hemskt att vi i ett land som Sverige t ex har hemlösa människor! Så där kan ju alla gnällspikar ta och göra ett aktivt val istället. Jag ska själv spela V5 och likt dig Shooter så är det jag som ska ha hem kladdkakan! |
Citat:
Spik på Six Pack kanske? skulle vara det närmaste ett six pack jag kan komma :cheers::lol: |
Citat:
|
Örjan tvåa i Peter Haughton memorial. Då har han råd att flyga business class hem. Otroliga prispengar. Vilka sanslöst fina tvååringar vi fick se. Men nu kan man ta paus en timme. Två psssgångarlopp innan hamboförsök 1 strax efter kl 21.
|
Här har ni mitt system, läste startlistorna bara men usch vad fel det är där med bästa tider och sånt... så det kändes lite lottoaktigt :D
V5 Inlämnat: 2019-08-03, 19:53 Meadowlands Lördag 2019-08-03 Start: 20:33 Kostnad: 108,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4, 9 (2, 5) 2: 3, 4, 7 (8, 1) 3: 5 GREENSHOE (8, 3) 4: 2, 5, 9 (7, 4) 5: 2, 3, 4, 5, 6, 7 (8, 1) 2x3x1x3x6 = 108 rader. 108 x 1 x 1,00 kr = 108,00 kr. Totalt: 108,00 kr. Rättningskod: NBB BHG FXN |
Citat:
|
Citat:
|
Shoot me
V5 Inlämnat: 2019-08-03, 20:32 Meadowlands Lördag 2019-08-03 Start: 20:33 Kostnad: 180,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 4, 5 (9, 7) 2: 3, 4, 6, 7 (8, 1) 3: 5 GREENSHOE (8, 6) 4: 1, 2, 6 (9, 4) 5: 4, 5, 7, 8, 9 (2, 1) 3x4x1x3x5 = 180 rader. 180 x 1 x 1,00 kr = 180,00 kr. Totalt: 180,00 kr. Rättningskod: TMG JHC BNZ |
Spets och slut från spår 9 imponerande.
|
Tvåan gjorde det bra, men Lather Up var ju oresonlig. Hade lite tankar på att spika den.
|
Citat:
|
Citat:
Men jag valde 4 som backup och det var ju bättre än nr 2 iaf som bara kom trea :D |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Jag tycker också att drivningarna i amerikansk travsport många gånger är motbjudande. Jag hade också gärna sett att dessa fantastiska djur tävlade längre än vad de gör. Men detta är ingen avart inom travsporten. Detta är gräddan av hästar i hela travvärlden. De främsta påverkar den svenska travsporten i all framtid genom aveln. Just ikväll får vi ju dessutom se Greenshoe som till och med av jänkarna nu jämförs med Muscle Hill. En Muscle Hill som tillsammans med Ready Cash totalt dominerat som avelshingstar under de senaste åren. Förstår du inte att uppskatta dessa hästar tycker jag synd om dig. |
Lämnade in en liten V5. Mest för skojs skull och att ha något spel att följa. Är för dåligt påläst för att lägga några tyngre spel.
1: 9 2: 3,7 3: 5 4: 1,2,7,9 5: 2,3,4,5 |
För helvete, nr 4 kom som ett jävla spjut längst ut! God natt!
|
Härligt! Han tog ner den i sista steget. :claps:
|
Vilka jäkla treåringar alltså . Travsport i högsta världsklass .
|