Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 med Åby Stora Pris - 10 aug (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/36659-v75-med-aby-stora-pris-10-aug/)

mikaels 2019-08-09 20:27

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 632633)
Så jäkla trist med vädret i morgon. Inte hunnit kolla trav på hela veckan och hade verkligen sett fram emot morgondagen. Men som det ser ut nu på animerade radarbilder i SMHI appen ska regnet vräka ner i Göteborg från sent i natt till vid lunchtid i morgon. Sedan uppehåll mellan ca 12-15 innan det sen ska regna igen mellan 15-20 på kvällen. Då går det inte att spela om man ser spel på hästar som ett kunskapsspel men SMHI har haft fel förr.

På söndag krockar travet med supermatchen i Göteborg mellan Häcken och MFF så ska försöka komma hem i tid på onsdag i stället till kanontävlingarna på Solvalla.

Lycka till ni som ändå ska spela i morgon.

Provar du inte TKD(trots spåret) till 7,50 på svs, efter det du såg i Hd och senast?...lär ju kunna dröja innan man får något liknande på den om den är lika bra igen...

olle 2019-08-09 20:32

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 632647)
Provar du inte TKD(trots spåret) till 7,50 på svs, efter det du såg i Hd och senast?...lär ju kunna dröja innan man får något liknande på den om den är lika bra igen...

Har inte hunnit läsa på i veckan. Tänkt göra det i kväll men tappade lusten när jag såg väderprognosen. Är ju rätt meningslöst att lägga en massa tid på det om det sen blir skitväder och sen bara går att gissa vilka hästar som missgynnas eller missgynnas mindre. Ska man vinna sådana dagar är det bättre att köra med tärningen än att analysera mer seriöst. Åbys bana brukar ju som bekant bli väldigt stum och konstig vid mycket regn.

mikaels 2019-08-09 20:34

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 632650)
Har inte hunnit läsa på i veckan. Tänkt göra det i kväll men tappade lusten när jag såg väderprognosen. Är ju rätt meningslöst att lägga en massa tid på det om det sen blir skitväder och sen bara går att gissa vilka hästar som missgynnas eller missgynnas mindre. Ska man vinna sådana dagar är det bättre att köra med tärningen än att analysera mer seriöst. Åbys bana brukar ju som bekant bli väldigt stum och konstig vid mycket regn.

TKD hade ju inga problem på smetigt i Hd, troligen gynnad jämtemot många andra i loppet...

ExtremtRik 2019-08-09 21:10

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 632652)
TKD hade ju inga problem på smetigt i Hd, troligen gynnad jämtemot många andra i loppet...

Vågar gissa att olle menar allmänt, jättesvårt veta vilka som får ont i halsen eller har nån liten skavank som inte funkar på hård bana och kuskar med lera i synen som inte har en aning om vilka konkurrenter som har krafter kvar etc etc.

En bra bana som inte är hypersnabb lär dock gynna vår favorit TKD :cheers:

Shooter 2019-08-09 21:47

I morgon är jag bortbjuden till några kompisar i Sala, så jag kan tyvärr inte följa värmningar och ev. strykningar. Därmed blir det att lämna in före, vilket inte är helt optimalt.

rotagg 2019-08-09 23:10

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 632652)

Det är stor skillnad på tung bana på Åby och Halmstad. Åbybanan kan bli betonghård vid regn vilket kan göra det svårt för många att gå barfota. Men vi får se hur den håller ihop imorgon och hur mycket regn det kommer. Om banan är ok och fortsatt barfota är det nog ett bra spel, jag hade 08,7 sista 1200 senast och det kändes som man bara körde sista 400.

Men det finns nog fler som klarar smetig bana. Fröken JJJ var ju tämligen överlägsen på lite skitig bana senast. Sedan skulle det vara otroligt roligt att se en felfri ibra, 11,4/1900 mellan galopperna senast.

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 632697)
I morgon är jag bortbjuden till några kompisar i Sala, så jag kan tyvärr inte följa värmningar och ev. strykningar. Därmed blir det att lämna in före, vilket inte är helt optimalt.

Intresseklubben antecknar :D

Stekel 2019-08-09 23:13

Helvete vad stor han är fortfarande Proppen, frågan är om man inte ska ta en rå och singla Caraten istället! Bedrövligt bortglömd, det är verkligen som Sjödén säger spelarna är otroligt patriotiska. Eller det finns två lägen, antingen bortglömd eller totalt överspelade. Någon som märkligt nog mest händer besökarna från USA som är exceptionellt chanslösa. Eller om någon namnkunnig tränare står för dem, många spelare som vägrade släppa Maori Time trots att han levererade exakt noll.

Piraten 2019-08-09 23:31

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 632703)
Helvete vad stor han är fortfarande Proppen, frågan är om man inte ska ta en rå och singla Caraten istället! Bedrövligt bortglömd, det är verkligen som Sjödén säger spelarna är otroligt patriotiska. Eller det finns två lägen, antingen bortglömd eller totalt överspelade. Någon som märkligt nog mest händer besökarna från USA som är exceptionellt chanslösa. Eller om någon namnkunnig tränare står för dem, många spelare som vägrade släppa Maori Time trots att han levererade exakt noll.

Håller helt och hållet med. Visst kan Propulsion visa sig vara ”bara bäst”, men Carat Williams är löjligt lite streckad. Har mött den yppersta eliten hela tiden och är en ångvält i ledningen. Guarato sade ju i en intervju inför något storlopp för ett tag sedan (vet ej om det var inför Prix d’Amerique), att sitter ”Caraten” i ledningen får ”Örnen” tufft att plocka längder på denne om han sitter för långt bak i kön. Så han drar nog på duktigt där framme för att inte bjuda in ”Proppen” och då kan det bli match.

rotagg 2019-08-09 23:41

Citat:

Ursprungligen postat av Piraten (Inlägg 632704)
Håller helt och hållet med. Visst kan Propulsion visa sig vara ”bara bäst”, men Carat Williams är löjligt lite streckad. Har mött den yppersta eliten hela tiden och är en ångvält i ledningen. Guarato sade ju i en intervju inför något storlopp för ett tag sedan (vet ej om det var inför Prix d’Amerique), att sitter ”Caraten” i ledningen får ”Örnen” tufft att plocka längder på denne om han sitter för långt bak i kön. Så han drar nog på duktigt där framme för att inte bjuda in ”Proppen” och då kan det bli match.

Om han öppnar som han gjort de två gånger han startat bakom bilen på slutet lär propulsion komma före från start.

HuBBaBuBBa 2019-08-09 23:55

Cocktail F och Robban visste ju om att han hade final sist han torska mot Generalen och han torska nog med flit. Nu hemmabana med det bästa spåret och maxad utrustningsmässigt så borde det vara spets och slut för hemmakusken. Spik
Sen spikar jag Proppen oxå när 2.000.000 kr står på spel tror jag Örjan tar det.
Möter ju mycket enklare motstånd nu. Hästar han normalt slår alla dagar i veckan. Trisst kanske men så e det. 4 och 5 värst emot. Tror man e heltäckt på dessa tre om man vill gardera.

Piraten 2019-08-10 00:06

Citat:

Ursprungligen postat av rotagg (Inlägg 632705)
Om han öppnar som han gjort de två gånger han startat bakom bilen på slutet lär propulsion komma före från start.

Ja, det är lite svårt att sia hur han kommer att öppna men han kan lägga iväg hyggligt emellanåt. Jag hoppas på en sådan dag och tror då att han körs till ledningen i en andravåg, men den som lever får se.

HuBBaBuBBa 2019-08-10 00:29

Citat:

Ursprungligen postat av rotagg (Inlägg 632705)

Håller med om att 5an är löjligt lite streckad och om Proppen har en dålig dag så kan skrällen vara ett faktum.

incitatus 2019-08-10 05:43

Missa INTE lopp 12 idag

Vilket lopp . kunde vara 3 åringseliten elitloppshelgen eller halva kriteriefältet , ja kanske inte då några är utländska

Men vilket Lopp - vem som kan i princip komma rankas topp 3 i kullen när 2019 summeras

kire1111 2019-08-10 07:10

V5
Inlämnat: 2019-08-10, 07:08
Åby
Lördag 2019-08-10
Start: 17:05
Kostnad: 108,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 10, 12 (11, 8)
2: 4 Zizou (9, 3)
3: 10 Zarenne Fas (9, 1)
4: 2, 4, 5, 8 (6, 1)
5: 4, 5, 9 (8, 1)

9x1x1x4x3 = 108 rader.
108 x 1 x 1,00 kr = 108,00 kr.
Totalt: 108,00 kr.
Rättningskod: RMM FDW KVJ

Nedomansky 2019-08-10 07:16

Någon som vet var man kan hitta tränarintervjuer? Lycka till med era spel idag! :-)

jAnman 2019-08-10 07:48

Citat:

Ursprungligen postat av Nedomansky (Inlägg 632723)
Någon som vet var man kan hitta tränarintervjuer? Lycka till med era spel idag! :-)

Bland annat i travronden spel på nätet!

valo 2019-08-10 09:17

Kire: Får man köpa in sig...? Lycka til! Roliga spikar!

TOBYTYKE 2019-08-10 09:36

Har regnat rejält inatt , uppehåll nu men ska regna mer sedan

viking90 2019-08-10 09:42

Hmm...

Gocciadoro i guld tycker jag är överspelad till 13% från innerspåret och jag lämnar utanför dock tycker jag han är lite bortglömd om man nu kan vara det när man är spelad till 14% i avdelningen innan med Zlatan.

Dubbla galopper senast på Zlatan men utan den sista galoppen hade han nog utmanat om segern då han satt i rygg på vinnaren in mot upploppet, klart upphämtningen han fick göra efter första galoppen lär suttit i benen man han såg inte tom ut när andra galoppen kom.

Shooter 2019-08-10 09:58

Citat:

Ursprungligen postat av rotagg (Inlägg 632702)
Intresseklubben antecknar :D

Fantastiskt inlägg. Perra-kvalitet minst! :lol:

Shooter 2019-08-10 10:04

Jag bortser från vädret idag och försöker få hem jackpot-sjuan. Det brukar kunna skrälla de här dagarna annars, men det är nog inte lönt att gardera Proppen. Förra gången var det givet från nionde kort distans, men idag lär Örjan vara på hugget.

777 2019-08-10 10:21

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 632703)

Guiden har en liten lista över hur aktuella hästar lyckats på distansen. Enligt den har Carat Williams startat 7 ggr på distansen, 0 segrar. Orkar inte kolla hur det stämmer - enligt listan har Propulsion 9 starter på distansen, vunnit 3?

zimonzzon85 2019-08-10 10:42

V75Tips

Dragen : Pastor power , Harzard Boko och Baron gift .

Spiken : Proppen

Stekel 2019-08-10 10:46

Citat:

Ursprungligen postat av 777 (Inlägg 632739)
Guiden har en liten lista över hur aktuella hästar lyckats på distansen. Enligt den har Carat Williams startat 7 ggr på distansen, 0 segrar. Orkar inte kolla hur det stämmer - enligt listan har Propulsion 9 starter på distansen, vunnit 3?

Kan hända, men han har gått mot eliten i Frankrike hela livet också. Sen får vi facit idag, antingen är han sämre med svenska banförhållanden eller så är han bättre. Det är en gambling helt enkelt, och brukar inte vara något mellanting för de långväga gästerna. Kollar man på vilka han släppt före sig vid andra-tredjeplatserna så är det inga duvungar. Traders, Cleangame, Bellina Josselyn. Även med det stora osäkerhetsmomentet med svenska förhållanden är 4% jävligt lågt. För nog vinner han väl som allra minst 1 gång på 10?

mackpeter 2019-08-10 11:01

Så här blev bolagssystemet. Två dunderfavoriter som spikar bådar för klen utdelning. Får hoppas på att få in ett par rensare.

V75
Inlämnat: 2019-08-10, 10:58
Åby
Lördag 2019-08-10
Start: 16:20
Kostnad: 1 440,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 4, 5, 11 (9, 7)
2: 3 Velten Versailles (6, 8)
3: 2, 4, 6, 9, 10 (11, 1)
4: 3, 4, 9, 10 (6, 11)
5: 1, 2, 6, 9, 10, 11 (12, 3)
6: 1, 3, 4, 5, 6, 8 (2, 10)
7: 9 Propulsion (5, 4)

4x1x5x4x6x6x1 = 2880 rader.
2880 x 1 x 0,50 kr = 1 440,00 kr.
Totalt: 1 440,00 kr.

mikaels 2019-08-10 11:30

Nederbördsrisken tangerar 100%, ska bli intressant att se hur banan blir...

Stekel 2019-08-10 11:37

Brutalt med regn runt starten av v75 också, de får det nog inte lätt banarbetarna! De som brukar gnälla på jackpott lär väl bli glada iaf, blir nog utdelning i alla pooler. Men då ska det väl gnällas på att det är "lottospel" istället.

mikaels 2019-08-10 11:49

Det är dock inte som förr...minns när jag satt i en rökig direktspelslokal i Linköping och lyssnade på V65-loppen, banan på Åby var 10 sekunder långsam och det två innersta spåren avstängda...Those were the days!

HuBBaBuBBa 2019-08-10 11:54

2 Silent Hill kanske kan skrälla till nu när den möter enklare motstånd än senast. Står ju lite hårt inne på pengarna men mötte ju bronshästar som startar nu i finalen. Staro Leonardo bla.

viking90 2019-08-10 11:56

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 632748)
Det är dock inte som förr...minns när jag satt i en rökig direktspelslokal i Linköping och lyssnade på V65-loppen, banan på Åby var 10 sekunder långsam och det två innersta spåren avstängda...Those were the days!

Vad tusan gjorde du i Linköping blir min reaktion då... Är inte du norr ifrån?
Hur gammal är herrn? (de är väl bara damer de är oförskämt att fråga om åldern...)

AmaerildeRimfrost 2019-08-10 11:58

Ju mer regn desto bättre! Det är så pengarna kan komma den här omgången. Sen gäller det ju att veta vilka som kan stå in i mål...

Jarmop 2019-08-10 12:03

Hur nöjd låter inte Johan med Marcello Wibb? Bike på, och jag hade nog chansspikat om jag vetat att innerspåret inte blir tungt.

Patent Leather är också högintressant med BG om han håller sig på benen, då den lär sitta i spets och som sämst få rygg ledaren, mest troligtvis på Zlatan.

rotagg 2019-08-10 12:09

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 632734)
Fantastiskt inlägg. Perra-kvalitet minst! :lol:

Tack! Nu vet jag ej vem perra är men ska försöka fortsätta leverera. Du kanske borde tänka på att försöka göra detsamma? ;)

Dagens mest överspelade är global undecided. Visst Örjan upp igen, men bara medeldistans, skitig bana och dålig statistik på åby gör att jag tar bort denna. Lär ju knappast bli någon ledning denna gång och senast sprang han och bröt nedåt och gynnades väldigt mycket av att gå i ledning. Det är en fantastisk häst i grunden men jag tycker han varit som bäst på en fin solvallabana. Det finns många fina hästar i detta lopp som man får härlig procent på.

Kommer kika på v4:a loppen för att se vilka positioner man vinner från idag. Går det trögt i ledning och open strech (som ibland är bedrövligt vid regn), så spikar jag nog baron gift, nu när det bara är 8 hästar kvar i loppet.

AmaerildeRimfrost 2019-08-10 12:12

Kastar in en tidig V4:a. Sen får vi se hur vädret utvecklar sig. Hade gärna sett att regnet kom redan till några V4-avdelningar.

Jobbar vidare med V75 så länge men det känns som att det är bäst att avvakta så länge man kan idag för att se hur hästarna påverkas av banan!

EDIT: glömde lägga in systemet!

V4
Inlämnat: 2019-08-10, 12:11
Åby
Lördag 2019-08-10
Start: 14:35
Kostnad: 80,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6, 8 (3, 7)
2: 4, 5, 7, 11 (6, 2)
3: 1 Amazing Sensation (14, 15)
4: 2, 4, 5, 7, 9 (3, 10)

2x4x1x5 = 40 rader.
40 x 1 x 2,00 kr = 80,00 kr.
Totalt: 80,00 kr.
Rättningskod: RFC LHN JQG

mikaels 2019-08-10 12:14

Citat:

Ursprungligen postat av viking90 (Inlägg 632750)
Vad tusan gjorde du i Linköping blir min reaktion då... Är inte du norr ifrån?
Hur gammal är herrn? (de är väl bara damer de är oförskämt att fråga om åldern...)

Blir "halvvuxen" i december(fyller 60 då), min moster bor i Linköping(och min fd fru är från Motala) så jag har tillbringat en heldel tid i Östergötland. Mitt första travspel var på Mantorp i mitten på 70-talet, två kronor vinnare på Maracay Jr och Sture Lindström, den kom tvåa:cry:...förövrigt min mostersman som är "boven i dramat", till att jag sitter här och skriver nu:D...

HuBBaBuBBa 2019-08-10 12:15

Vet att många tycker Grandfather Bill är överspelad och den har näst minst pengar på sig men det gör inte så mycket i just brons. Men den har ändå mest kr starten och högst segerprocent av alla och perfekt spår med rygg på 1 och 2. Björn kör två nr 9 idag och alla tror han vinner med 9 Short in Cash men det är denna 9a Grandfather Bill han vinner med och vinner 9 i första så vinner 9 i sista;) skämt å sido vad tror ni om 9 GB i första?

olle 2019-08-10 12:23

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 632752)
Hur nöjd låter inte Johan med Marcello Wibb? Bike på, och jag hade nog chansspikat om jag vetat att innerspåret inte blir tungt.

Patent Leather är också högintressant med BG om han håller sig på benen, då den lär sitta i spets och som sämst få rygg ledaren, mest troligtvis på Zlatan.

Men lurigt med hästar som ska ut i sitt livs viktigaste lopp om 1,5 vecka (derbykval). Inte alltid man vill tömma dom då som bekant.

AmaerildeRimfrost 2019-08-10 12:27

galet vad oddsen hoppar på SvS. Ready to Roll upp till 12.50 och sen ner till 8.50. Eldorado B och Ragazza hoppar upp och ner och turas om att vara favorit. Zizou sjunker... Roofie har halverat sitt till 75 nu.

ExtremtRik 2019-08-10 12:27

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 632759)
Men lurigt med hästar som ska ut i sitt livs viktigaste lopp om 1,5 vecka (derbykval). Inte alltid man vill tömma dom då som bekant.

Även förvånande om man vill slita ut bakhovarna på dem så kort inpå, vet inte vad man ska likna vått hårt och lite grövre material vid låter lite som självmord!?
:popcorn:

Edit: däremot ett tufft lopp kan för vissa vara på sin plats, närmast idealiskt tidsavstånd och nuförtiden är det ju bara försöket innan finalen.

ExtremtRik 2019-08-10 12:31

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 632760)
galet vad oddsen hoppar på SvS. Ready to Roll upp till 12.50 och sen ner till 8.50. Eldorado B och Ragazza hoppar upp och ner och turas om att vara favorit. Zizou sjunker... Roofie har halverat sitt till 75 nu.

Zizou har ju Veijo tydligen gått ut med att den vinner i var det Ronden?
Eldorado har sina anhängare men jag förstår om någon annan utmanar om favoritskapet, tog själv fyra andra i ett systemförsök, speed och teknik är ju troligtvis inte så mycket värt om banan...
Roofie har jag inte koll på men allmänt blir det ju mer lotto och kanske gillas hästar med skor på idag :) Själv tror jag Tae Kwon Deo är överlägsen!