Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Åby 12/10 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/37405-v75-aby-12-10-a/)

Shooter 2019-10-07 11:47

V75 Åby 12/10
 
SM på Åby med intressanta lopp och chans till bra utdelning.

I första tror jag att Vincent AS får revansch på Bossy Alley. Står 20 m bättre till gentemot den nu. Amatör-SM är lurigt och Monté-loppet har verkligen samlat gräddan av svenska monté-hästar. I fjärde tycker jag att Mellby Granat ska ha en fin chans att återuppta segerraden. I Sto-SM är Mellby Free dunderfavorit. Ska helt klart vara favorit i loppet, men läget kan ställa till det och konkurrenterna lär nog inte ge Kihlström något gratis. Sista loppet är ett garderingslopp.

kire1111 2019-10-08 13:04

Open stretch å monte, lärlingar, amatörer och ungdoms-SM.
Bojkottar självklart v75 på lördag.. :gun_bandana:

valo 2019-10-09 07:24

ÅBY
 
Lite troliga och otroliga hästar:

Avd 1: Vincent As förstahäst för mig. 1 Zinzan Cash gick en bra tid senast på 3140 - kan vara en fingervisning om att den kan hålla undan. Ibra Boko gick fortare i samma lopp men står nu 20 efter ettan. Stor skillnad i procent mellan dessa två så här långt.

Avd 2: 9 Redhot Tap Dancer galopp i starten senast från spår 12. Gick anständigt sedan och med spåret på lördag kan den nå open stretch kanske. Få se om det blir någon gardering men den är förstahäst för mig.

3: Monté och jag satsar på Flashing Boko som gått bra en tid och är en typisk montéhäst. Bra ryttare ett plus där. Många bra sulkyhästar med men jag tror på montévana hästar här. Då kan 2:an bli aktuell och även 6 Rock Me som gjort sensationell come back på ett bra sätt.

4: 4 J.H. Respons spikas. Felfri hoppas jag och en liten chansspik. Har dock inte
kollat om Bergh håller Mellby Granat högre. Troligen är det så.

5: Kör Mellby Free förstås. Grym häst men tar också med Cash Crowe som har väldigt hög segerprocent. Har bara gått tre starter under året men har stor kapacitet och vann också näst senast till bottenodds. Ordentligt rens om den vinner.

6: Inte bestämt mig än men vill varna för 6 Harvey, - ingen vinnartyp men radar upp fina tider som kan räcka i konkurrensen. Läge för skräll i detta lopp.

7: I sista kan det vara läge för alla.

Lycka til!

valo 2019-10-09 08:39

Skrällar?
 
Läge för skrällar, kanske tjejerna vinner loppen? Killarna blir lätt lite macho
i sådana här prestigelopp. Typ klasskamrater som gått på Wången samtidigt osv. Har man sett förr. Många tjejer är med också. Jag kommer att delta i
lotteriet!! Gillar sån't här! Man slipper ju Kilas, Goop, Olsson m.fl. för en gångs skull! Men avd 7 ska bli kul att se. Också prestige.

orroz 2019-10-09 11:59

Citat:

Ursprungligen postat av valo (Inlägg 642920)
Lite troliga och otroliga hästar:


4: 4 J.H. Respons spikas. Felfri hoppas jag och en liten chansspik. Har dock inte
kollat om Bergh håller Mellby Granat högre. Troligen är det så.


Lycka til!

Jag tror du är rätt ute här, startsnabb verkar han vara också. 1:an tror jag hoppar. Galopperade senast vid innerspår på Åby, då med jepson i sulkyn.
Marcus Lillius lär får nog ta det lugnt ifrån start.
Mellby granat lär nog få ta över om det går för snabbt i början. J.h Respons får chansen på strechen.

Tror på att det blir offensivt upplägg i loppet och hoppas att rätt häst vinner till slut.

valo 2019-10-10 09:39

Spår 8
 
J.H. Respons har 6 segrar. Tre av segrarna har kommit från spår 8 auto. Det kanske är som du säger - startsnabb, eller också går den bakifrån också :)

valo 2019-10-10 10:05

SVENSKT MÄSTERSKAP. Sedan 2002 är högsta oddset 13.45 (2013 OTP) och medeloddset någonstans vid 4-5 ggr vid en hastig uppskattning. Kanske inte läge att ta alla då? Men gardera är kanske lämpligt trots allt. 4-5 streck räcker? Löpningsrekordet har Readly Express på 11.8. Inte direkt förvånande... Noterar att min gamle favorit Alfas da Vinci vann 2015 på 12.0. RIP. Vi får se.

Flyer 2019-10-10 10:27

Citat:

Ursprungligen postat av valo (Inlägg 643254)
SVENSKT MÄSTERSKAP. Sedan 2002 är högsta oddset 13.45 (2013 OTP) och medeloddset någonstans vid 4-5 ggr vid en hastig uppskattning. Kanske inte läge att ta alla då? Men gardera är kanske lämpligt trots allt. 4-5 streck räcker? Löpningsrekordet har Readly Express på 11.8. Inte direkt förvånande... Noterar att min gamle favorit Alfas da Vinci vann 2015 på 12.0. RIP. Vi får se.

Sitter på spik i sista på Sorbet. Toppform, spets, Örjan
Möjligen tvålås med Global Thrustworthy om riktigt smetigt innerspår.

1) Duger ej
3) Goop svag stallform, kuskminus
4) Fel distans
5) Goop svag stallform, seg ut
6) Ev plats
7) Fel läge
8) Fel läge, silverhäst
9) Värst emot men tror inte den kan runda i spåren
10) Duger inte längre
11) Gillar inte smetig bana, skall regna hela dagen
12) Fel läge

valo 2019-10-10 10:44

Kommer ändå att gardera - Sorbet kommer med ;)

Flyer 2019-10-10 10:47

Citat:

Ursprungligen postat av valo (Inlägg 642920)
Lite troliga och otroliga hästar:

Avd 1: Vincent As förstahäst för mig. 1 Zinzan Cash gick en bra tid senast på 3140 - kan vara en fingervisning om att den kan hålla undan. Ibra Boko gick fortare i samma lopp men står nu 20 efter ettan. Stor skillnad i procent mellan dessa två så här långt.

Avd 2: 9 Redhot Tap Dancer galopp i starten senast från spår 12. Gick anständigt sedan och med spåret på lördag kan den nå open stretch kanske. Få se om det blir någon gardering men den är förstahäst för mig.

3: Monté och jag satsar på Flashing Boko som gått bra en tid och är en typisk montéhäst. Bra ryttare ett plus där. Många bra sulkyhästar med men jag tror på montévana hästar här. Då kan 2:an bli aktuell och även 6 Rock Me som gjort sensationell come back på ett bra sätt.

4: 4 J.H. Respons spikas. Felfri hoppas jag och en liten chansspik. Har dock inte
kollat om Bergh håller Mellby Granat högre. Troligen är det så.

5: Kör Mellby Free förstås. Grym häst men tar också med Cash Crowe som har väldigt hög segerprocent. Har bara gått tre starter under året men har stor kapacitet och vann också näst senast till bottenodds. Ordentligt rens om den vinner.

6: Inte bestämt mig än men vill varna för 6 Harvey, - ingen vinnartyp men radar upp fina tider som kan räcka i konkurrensen. Läge för skräll i detta lopp.

7: I sista kan det vara läge för alla.

Lycka til!

Harvey är intressant i sjätte. Bra tider som sagt var och lill-Unter har bra stallform. Dessutom kör Anders Eriksson väldigt bra.

Cash Crowe given i femte. Puro vann igår också. Spikförslag emot kanske :-)
Har till och med vunnit 2ggr av 6 galopp lopp

Felfria lopp: 11 10 1 0
Galopplopp: 6 2 1 0

ExtremtRik 2019-10-10 11:58

Citat:

Ursprungligen postat av Flyer (Inlägg 643260)
Sitter på spik i sista på Sorbet. Toppform, spets, Örjan
Möjligen tvålås med Global Thrustworthy om riktigt smetigt innerspår.

1) Duger ej
3) Goop svag stallform, kuskminus
4) Fel distans
5) Goop svag stallform, seg ut
6) Ev plats
7) Fel läge
8) Fel läge, silverhäst
9) Värst emot men tror inte den kan runda i spåren
10) Duger inte längre
11) Gillar inte smetig bana, skall regna hela dagen
12) Fel läge

Jo sett till kusken måste man ju spika Örjan.

Skoglund på Trustworthy och catchdriver Person på Nadal... nä vad ska man säga... kanske ändå Person vinner, måste ju vinna för att ge PR till nya karriären!?

valo 2019-10-10 12:20

Glöm inte bort de unga, hungriga kuskarna; Oskar J., Magnus A. Djuse, Rickard N. Jag kan se Racing Mange vinna det här också. Lövgren är den försiktiga typen som kan gynnas av lite tung bana. Om styrka behövs är väl heller inte Reckless borta? Men Sorbet och Örjan sitter väl på leken som vanligt. Ska bli kul att se det här loppet. Lite tombola blir det ju också men sneakspåren.

1William 2019-10-10 15:23

Snacka om kusk minus på NADAL, kan man gissa på 3-4 inv.

midcapking 2019-10-11 07:05

Citat:

Ursprungligen postat av Flyer (Inlägg 643260)
Sitter på spik i sista på Sorbet. Toppform, spets, Örjan
Möjligen tvålås med Global Thrustworthy om riktigt smetigt innerspår.

1) Duger ej
3) Goop svag stallform, kuskminus
4) Fel distans
5) Goop svag stallform, seg ut
6) Ev plats
7) Fel läge
8) Fel läge, silverhäst
9) Värst emot men tror inte den kan runda i spåren
10) Duger inte längre
11) Gillar inte smetig bana, skall regna hela dagen
12) Fel läge

Smart att spika en favorit som inte vunnit på 2640 och uppåt på de senaste 10 försöken? Här är läge för gardering!

/ Lycka till med spelet:drunk:

HuBBaBuBBa 2019-10-11 07:08

Citat:

Ursprungligen postat av 1William (Inlägg 643308)
Snacka om kusk minus på NADAL, kan man gissa på 3-4 inv.

Stekel spikar :) han tror den bara vinner och jag ryggar nog trots att det är kuskplus deluxe;)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved