Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Åby 12/10 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/37405-v75-aby-12-10-a/)

Shooter 2019-10-07 12:47

V75 Åby 12/10

SM på Åby med intressanta lopp och chans till bra utdelning.

I första tror jag att Vincent AS får revansch på Bossy Alley. Står 20 m bättre till gentemot den nu. Amatör-SM är lurigt och Monté-loppet har verkligen samlat gräddan av svenska monté-hästar. I fjärde tycker jag att Mellby Granat ska ha en fin chans att återuppta segerraden. I Sto-SM är Mellby Free dunderfavorit. Ska helt klart vara favorit i loppet, men läget kan ställa till det och konkurrenterna lär nog inte ge Kihlström något gratis. Sista loppet är ett garderingslopp.

kire1111 2019-10-08 14:04

Open stretch å monte, lärlingar, amatörer och ungdoms-SM.
Bojkottar självklart v75 på lördag.. :gun_bandana:

valo 2019-10-09 08:24

ÅBY

Lite troliga och otroliga hästar:

Avd 1: Vincent As förstahäst för mig. 1 Zinzan Cash gick en bra tid senast på 3140 - kan vara en fingervisning om att den kan hålla undan. Ibra Boko gick fortare i samma lopp men står nu 20 efter ettan. Stor skillnad i procent mellan dessa två så här långt.

Avd 2: 9 Redhot Tap Dancer galopp i starten senast från spår 12. Gick anständigt sedan och med spåret på lördag kan den nå open stretch kanske. Få se om det blir någon gardering men den är förstahäst för mig.

3: Monté och jag satsar på Flashing Boko som gått bra en tid och är en typisk montéhäst. Bra ryttare ett plus där. Många bra sulkyhästar med men jag tror på montévana hästar här. Då kan 2:an bli aktuell och även 6 Rock Me som gjort sensationell come back på ett bra sätt.

4: 4 J.H. Respons spikas. Felfri hoppas jag och en liten chansspik. Har dock inte
kollat om Bergh håller Mellby Granat högre. Troligen är det så.

5: Kör Mellby Free förstås. Grym häst men tar också med Cash Crowe som har väldigt hög segerprocent. Har bara gått tre starter under året men har stor kapacitet och vann också näst senast till bottenodds. Ordentligt rens om den vinner.

6: Inte bestämt mig än men vill varna för 6 Harvey, - ingen vinnartyp men radar upp fina tider som kan räcka i konkurrensen. Läge för skräll i detta lopp.

7: I sista kan det vara läge för alla.

Lycka til!

valo 2019-10-09 09:39

Skrällar?

Läge för skrällar, kanske tjejerna vinner loppen? Killarna blir lätt lite macho
i sådana här prestigelopp. Typ klasskamrater som gått på Wången samtidigt osv. Har man sett förr. Många tjejer är med också. Jag kommer att delta i
lotteriet!! Gillar sån't här! Man slipper ju Kilas, Goop, Olsson m.fl. för en gångs skull! Men avd 7 ska bli kul att se. Också prestige.

orroz 2019-10-09 12:59

Citat:

Ursprungligen postat av valo (Inlägg 642920)

4: 4 J.H. Respons spikas. Felfri hoppas jag och en liten chansspik. Har dock inte

Lycka til!

Jag tror du är rätt ute här, startsnabb verkar han vara också. 1:an tror jag hoppar. Galopperade senast vid innerspår på Åby, då med jepson i sulkyn.
Marcus Lillius lär får nog ta det lugnt ifrån start.
Mellby granat lär nog få ta över om det går för snabbt i början. J.h Respons får chansen på strechen.

Tror på att det blir offensivt upplägg i loppet och hoppas att rätt häst vinner till slut.

valo 2019-10-10 10:39

Spår 8

J.H. Respons har 6 segrar. Tre av segrarna har kommit från spår 8 auto. Det kanske är som du säger - startsnabb, eller också går den bakifrån också :)

valo 2019-10-10 11:05

SVENSKT MÄSTERSKAP. Sedan 2002 är högsta oddset 13.45 (2013 OTP) och medeloddset någonstans vid 4-5 ggr vid en hastig uppskattning. Kanske inte läge att ta alla då? Men gardera är kanske lämpligt trots allt. 4-5 streck räcker? Löpningsrekordet har Readly Express på 11.8. Inte direkt förvånande... Noterar att min gamle favorit Alfas da Vinci vann 2015 på 12.0. RIP. Vi får se.

Flyer 2019-10-10 11:27

Citat:

Ursprungligen postat av valo (Inlägg 643254)
SVENSKT MÄSTERSKAP. Sedan 2002 är högsta oddset 13.45 (2013 OTP) och medeloddset någonstans vid 4-5 ggr vid en hastig uppskattning. Kanske inte läge att ta alla då? Men gardera är kanske lämpligt trots allt. 4-5 streck räcker? Löpningsrekordet har Readly Express på 11.8. Inte direkt förvånande... Noterar att min gamle favorit Alfas da Vinci vann 2015 på 12.0. RIP. Vi får se.

Sitter på spik i sista på Sorbet. Toppform, spets, Örjan
Möjligen tvålås med Global Thrustworthy om riktigt smetigt innerspår.

1) Duger ej
3) Goop svag stallform, kuskminus
4) Fel distans
5) Goop svag stallform, seg ut
6) Ev plats
7) Fel läge
8) Fel läge, silverhäst
9) Värst emot men tror inte den kan runda i spåren
10) Duger inte längre
11) Gillar inte smetig bana, skall regna hela dagen
12) Fel läge

valo 2019-10-10 11:44

Kommer ändå att gardera - Sorbet kommer med ;)

Flyer 2019-10-10 11:47

Citat:

Ursprungligen postat av valo (Inlägg 642920)

Avd 1: Vincent As förstahäst för mig. 1 Zinzan Cash gick en bra tid senast på 3140 - kan vara en fingervisning om att den kan hålla undan. Ibra Boko gick fortare i samma lopp men står nu 20 efter ettan. Stor skillnad i procent mellan dessa två så här långt.

Avd 2: 9 Redhot Tap Dancer galopp i starten senast från spår 12. Gick anständigt sedan och med spåret på lördag kan den nå open stretch kanske. Få se om det blir någon gardering men den är förstahäst för mig.

3: Monté och jag satsar på Flashing Boko som gått bra en tid och är en typisk montéhäst. Bra ryttare ett plus där. Många bra sulkyhästar med men jag tror på montévana hästar här. Då kan 2:an bli aktuell och även 6 Rock Me som gjort sensationell come back på ett bra sätt.

5: Kör Mellby Free förstås. Grym häst men tar också med Cash Crowe som har väldigt hög segerprocent. Har bara gått tre starter under året men har stor kapacitet och vann också näst senast till bottenodds. Ordentligt rens om den vinner.

6: Inte bestämt mig än men vill varna för 6 Harvey, - ingen vinnartyp men radar upp fina tider som kan räcka i konkurrensen. Läge för skräll i detta lopp.

7: I sista kan det vara läge för alla.

Lycka til!

Harvey är intressant i sjätte. Bra tider som sagt var och lill-Unter har bra stallform. Dessutom kör Anders Eriksson väldigt bra.

Cash Crowe given i femte. Puro vann igår också. Spikförslag emot kanske :-)
Har till och med vunnit 2ggr av 6 galopp lopp

Felfria lopp: 11 10 1 0
Galopplopp: 6 2 1 0

ExtremtRik 2019-10-10 12:58

Citat:

Ursprungligen postat av Flyer (Inlägg 643260)

1) Duger ej
4) Fel distans
6) Ev plats
7) Fel läge
8) Fel läge, silverhäst
10) Duger inte längre
12) Fel läge

Jo sett till kusken måste man ju spika Örjan.

Skoglund på Trustworthy och catchdriver Person på Nadal... nä vad ska man säga... kanske ändå Person vinner, måste ju vinna för att ge PR till nya karriären!?

valo 2019-10-10 13:20

Glöm inte bort de unga, hungriga kuskarna; Oskar J., Magnus A. Djuse, Rickard N. Jag kan se Racing Mange vinna det här också. Lövgren är den försiktiga typen som kan gynnas av lite tung bana. Om styrka behövs är väl heller inte Reckless borta? Men Sorbet och Örjan sitter väl på leken som vanligt. Ska bli kul att se det här loppet. Lite tombola blir det ju också men sneakspåren.

1William 2019-10-10 16:23

Snacka om kusk minus på NADAL, kan man gissa på 3-4 inv.

midcapking 2019-10-11 08:05

Citat:

Ursprungligen postat av Flyer (Inlägg 643260)

1) Duger ej
4) Fel distans
6) Ev plats
7) Fel läge
8) Fel läge, silverhäst
10) Duger inte längre
12) Fel läge

Smart att spika en favorit som inte vunnit på 2640 och uppåt på de senaste 10 försöken? Här är läge för gardering!

/ Lycka till med spelet:drunk:

HuBBaBuBBa 2019-10-11 08:08

Citat:

Ursprungligen postat av 1William (Inlägg 643308)
Snacka om kusk minus på NADAL, kan man gissa på 3-4 inv.

Stekel spikar :) han tror den bara vinner och jag ryggar nog trots att det är kuskplus deluxe;)

HuBBaBuBBa 2019-10-11 09:06

Det är just det som är grejen att sätta upp Stefan på hästen så folk ska tänka just så som många gör. Tredje inner osv men det behöver inte va fel med tanke på open strech och den speed hästen har visat att han har. Stefan känner nog att han e tvungen nu att försöka vinna för att impa på Goop :)
Den blir ju inte lika hårt spelad som om Goop själv hade kört och det är iallafalll 1+

valo 2019-10-11 09:23

Hans R. Strömberg och On Track Piraten vann väl med en hel långsida på V75 en gång?
Är inte speciellt orolig för Stefan Persson. Men Lövgren får gärna vinna med Racing Mange.
:clap:

777 2019-10-11 12:34

Nedanstående kludddade jag ner i söndags natt tror jag det var - när det gick att komma in på omgången i alla fall. Kunde som vanligt inte sova.

Avd 1:
7 Bossy Alley
8 Ibra Boko

Avd 2:
5 Bitcoin

Avd 3:
9 Ladyofthelake. Förvånad att hon blivit så bra.Tydligen passar monté.
10 Star Advisor Joli.

Avd 4:
10 Eclipe AM
6 Get Ready on Tour
6 Mellby Granat
7 Crown Prince W W

Avd 5:
Ingen anteckning

Avd 6:
4 Dexter Brick
2 Caligula

Avd 7:
Ingen anteckning

trance_error 2019-10-11 15:50

Sorbet spets o slut :)

Shooter 2019-10-11 15:52

Star Advisor Joli tror jag tar hem montéloppet.

1William 2019-10-11 16:47

Stefan är född i 4inv, han har inte den turen som Björn eller Örjan är födda med,
Men kom inte och gnäll på lördag kväll, när han sitter fast.
Hahaha

AmaerildeRimfrost 2019-10-11 16:55

Kommer inte spela något imorgon (möjligen 32 kr snabbt) men jag vill ändå ställa en fråga. Hur kommer det sig att Fredrik B Larsson väljer att rycka samtliga skor för första gången på MDR i just det här loppet?

Men det låter sjukt intressant och det här är en häst som är klart bättre än folk förstår. Kan vinna elitloppet nästa år!

Håller med Hultman om att låsa här på 9 och 11 kommer man långt på till okej procent - trots bakspår!

Frasse77 2019-10-11 17:08

Som en liten aptitretare inför morgondagen, så kan jag rekommendera att följa Auktionen på youtube.
https://youtu.be/aSrKdCBqydU

Är på plats och har varit på många auktioner och travbanor, men det Åby gjort/byggt är framtiden, hoppas verkligen att andra tar efter.

Angående auktionen hoppas jag nr:77 och nr:82 följer med hem till Skaraborg :)

1William 2019-10-11 17:51

Citat:

Ursprungligen postat av Frasse77 (Inlägg 643530)
Som en liten aptitretare inför morgondagen, så kan jag rekommendera att följa Auktionen på youtube.
https://youtu.be/aSrKdCBqydU

Är på plats och har varit på många auktioner och travbanor, men det Åby gjort/byggt är framtiden, hoppas verkligen att andra tar efter.

Angående auktionen hoppas jag nr:77 och nr:82 följer med hem till Skaraborg :)

När börjar aktionen ?

hoola 2019-10-11 18:10

Jens Sjödèn V75 Åby 12/10 på Service Plays

Stekel 2019-10-11 19:03

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 643527)
Kommer inte spela något imorgon (möjligen 32 kr snabbt) men jag vill ändå ställa en fråga. Hur kommer det sig att Fredrik B Larsson väljer att rycka samtliga skor för första gången på MDR i just det här loppet?

Men det låter sjukt intressant och det här är en häst som är klart bättre än folk förstår. Kan vinna elitloppet nästa år!

Håller med Hultman om att låsa här på 9 och 11 kommer man långt på till okej procent - trots bakspår!

Det är ju ändå 500k i första pris och sm är ju lite prestige också att ha vunnit för både häst och kusk. Och att testa första barfota i elitloppet skulle inte jsg heller göra, även om effekten kan vara ännu lite värre just första gången. Varför inte testa nu.

oggeb 2019-10-11 21:12

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 643527)

Men kusken är sämre än vad folk vill förstå verkar det som. Han blir konstant överspelad med Fredrik i jollen. Helvete, det finns andra kuskar som är lediga - varför sätter han inte upp någon som faktiskt kan köra häst till skillnad från Fredrik?

Fredrik B Larsson är som Leif Witasp. Han blir fast invändigt i ett fem-hästars lopp.

AmaerildeRimfrost 2019-10-12 01:21

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 643666)
Men kusken är sämre än vad folk vill förstå verkar det som. Han blir konstant överspelad med Fredrik i jollen. Helvete, det finns andra kuskar som är lediga - varför sätter han inte upp någon som faktiskt kan köra häst till skillnad från Fredrik?

Fredrik B Larsson är som Leif Witasp. Han blir fast invändigt i ett fem-hästars lopp.

Jag skulle vilja vända helt på det där och säga att kusken är mycket bättre än vad folk tror och tycker. De flesta sågar honom rakt av men han vet vad han gör och tillhör ändå de bättre i landet. Absolut inte den högsta toppen men bland de 25 bästa ska han definitivt in!

Det är egentligen bara att titta på hur han kört med Milliondollarrhyme. Han kör mot spets när det passar, eller sätter han sig lugnt i tredje utvändigt när han hittar ner och han har t o m backat och sen svept de alla på upploppet fastän det var "för långt fram". Så hur kan man klaga på dessa styrningarna? Visst, hästen är fantastiskt bra men han kör knappast bort den och det skulle han gjort om han nu var så usel som folk tycker...

Och tycker du Milliondollarrhyme blir överspelad? Det är väl tvärtom? Bara att kolla när han piskade Bucks to Burn för några starter sen. Att han inte var 50% där är förvånande. För att inte prata om senast när det är garantivinst då han typ aldrig mött ett så enkelt gäng samt har toppspår. Visserligen Ulf Ohlsson men hästen blir iaf inte överspelad ens med honom :) 51% var ju ett skämt där då den var spelvärd mot 70% påstår jag!

ExtremtRik 2019-10-12 01:45

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 643431)
Det är just det som är grejen att sätta upp Stefan på hästen så folk ska tänka just så som många gör. Tredje inner osv men det behöver inte va fel med tanke på open strech och den speed hästen har visat att han har. Stefan känner nog att han e tvungen nu att försöka vinna för att impa på Goop :)
Den blir ju inte lika hårt spelad som om Goop själv hade kört och det är iallafalll 1+

Travarna hjälper alltid varandra och Björne lämnar ju landet så varför inte bjuda Stefan på en smakstart som catchdriver !?

Dock finns fler lösningar på loppet eller ska vi spika nadal?

Stankarn 2019-10-12 08:17

Citat:

Ursprungligen postat av kire1111 (Inlägg 642717)
Open stretch å monte, lärlingar, amatörer och ungdoms-SM.
Bojkottar självklart v75 på lördag.. :gun_bandana:

Agree. Det finns en gräns för vilka betingelser en travspelare kan behöva stå ut med. Och när de nu provtrycker monten på V75 är det dags att kliva av.

Accepterar man monte idag accepterar man också att behöva se ett montelopp på V75an och V86an varje vecka i framtiden.

Vad blir nästa inslag? Galopp? Ponnytrav?

valo 2019-10-12 08:22

Gillar

Jag gillar monté. Man slipper se hästar som sitter hermetiskt fast i 4:e
invändigt t.ex. Stort i Frankrike!!

Stankarn 2019-10-12 08:30

Ni som ska spela: Missa inte 6 Rock Me i monteloppet.

Kom tillbaka efter lång vila senast. Har vunnit monte i Frankrike och gått 12-tid på distansen.

Säger inte att den bara vinner men borde gått framåt och står betydligt bättre på det än favoriterna.

1%!

Stankarn 2019-10-12 08:35

Citat:

Ursprungligen postat av valo (Inlägg 643697)
Jag gillar monté. Man slipper se hästar som sitter hermetiskt fast i 4:e
invändigt t.ex. Stort i Frankrike!!

Och galopp är överlägset mycket större än trav i Dubai. Och i UK.

Men det betyder inte, inte i min värld iallafall, att jag ska behöva försöka analysera en avdelning galopp varje lördag på V75. Jag har också nästan helt slutat med V4 på lördagarna av samma anledning.

Accepterar man stolligheterna så är det bara att öppna börsen. Jag står över.

valo 2019-10-12 09:03

En del hästar funkar bättre i monté än i vanligt trav. Hot Tob från norrland var visserligen en bra sulkyhäst men i Frankrike blev den ett "monster" i monté. Frågar man tränarna/ägarna får man nog rätt positiva svar. Kuskarna? Ja, de går ju miste om ett lopp per travdag att tjäna sina stålar i. Framtiden får utvisa. Trav är tillräckligt svårt att "analysera" - inte tror jag det är svårare i monté om man hänger med. Säger en typisk travgubbe som varit med sedan 50-talets slut. Nu tar vi dom idag och montéloppet vinns av en skräll: Flashing Boko!! Lycka till Stänkarn!

valo 2019-10-12 09:06

Rock me

[QUOTE=Stankarn;643698]Ni som ska spela: Missa inte 6 Rock Me i monteloppet.

Kom tillbaka efter lång vila senast. Har vunnit monte i Frankrike och gått 12-tid på distansen.

Säger inte att den bara vinner men borde gått framåt och står betydligt bättre på det än favoriterna.

Vann monté-SM 2015. Med på min kupong eftersom den är en typisk montéhäst.

midcapking 2019-10-12 09:53

Travstream idag på Twitch med Strappa71 och undertecknad med start kl 14.00. Uppsnack och genomgång av Åby:s V75 och massa skönt speltugg. Länk till spektaklet: https://www.twitch.tv/zohn

/ Nya miljonvinster? :drunk:

zimonzzon85 2019-10-12 10:52

Dags för Tony Afrika o få vinna igen :claps:e

asgaya3141 2019-10-12 11:21

Emilia tror på 1 Doners Am i 3e

Jag spikade mig själv i en intervju, men det skulle gå snabbt då. Spika i monté ska man väl egentligen undvika, det vet de flesta som spelar. Om man ska spika någon här så är det väl min häst (Star Advisor Joli). Men för att det ska vara en bra spik så hade vi behövt ett bättre läge. Nu fick vi det sämsta och det kommer förmodligen att kosta mycket att ta sig till ledningen. Nästan alla i loppet kan vinna och framför allt finns det ett par starka som sticker ut i min häst, Polycrates Face och Donners Am. Ladyofthelake kan komma till om det blir överpace och hon har varit jättebra, men hon har inte mött de här hästarna och jag tror att det blir tufft. Jag sätter nog Donners Am som etta faktiskt. Sedan min som tvåa och Polycrates Face som trea. Bakom den trion så är det väl Ladyofthelake och Order To Fly. Jag tror att Donners Am kan vara den bästa montéhästen jag har ridit faktiskt. Han är väl lite svårbedömd för han har inte heller mött de här hästarna, men jag tror heller inte att han har torskat ett montélopp. Jag red honom i ett jobb innan debuten och sedan red jag honom i det loppet också och han kan vara den bästa jag har suttit på. Han är så jäkla stark. Om jag får för tränaren kommer jag rida till ledningen och det kommer att kosta. Sedan får vi se om min häst lugnar ner sig eller om det kommer någon och trycker upp tempot. Det är väl Anna Erixon med Ladyofthelake eller Malin med Polycrates Face i så fall, säger Emilia Leo.

eveton 2019-10-12 11:38

Citat:

Ursprungligen postat av asgaya3141 (Inlägg 643713)
Emilia tror på 1 Doners Am i 3e

Jag spikade mig själv i en intervju, men det skulle gå snabbt då. Spika i monté ska man väl egentligen undvika, det vet de flesta som spelar. Om man ska spika någon här så är det väl min häst (Star Advisor Joli). Men för att det ska vara en bra spik så hade vi behövt ett bättre läge. Nu fick vi det sämsta och det kommer förmodligen att kosta mycket att ta sig till ledningen. Nästan alla i loppet kan vinna och framför allt finns det ett par starka som sticker ut i min häst, Polycrates Face och Donners Am. Ladyofthelake kan komma till om det blir överpace och hon har varit jättebra, men hon har inte mött de här hästarna och jag tror att det blir tufft. Jag sätter nog Donners Am som etta faktiskt. Sedan min som tvåa och Polycrates Face som trea. Bakom den trion så är det väl Ladyofthelake och Order To Fly. Jag tror att Donners Am kan vara den bästa montéhästen jag har ridit faktiskt. Han är väl lite svårbedömd för han har inte heller mött de här hästarna, men jag tror heller inte att han har torskat ett montélopp. Jag red honom i ett jobb innan debuten och sedan red jag honom i det loppet också och han kan vara den bästa jag har suttit på. Han är så jäkla stark. Om jag får för tränaren kommer jag rida till ledningen och det kommer att kosta. Sedan får vi se om min häst lugnar ner sig eller om det kommer någon och trycker upp tempot. Det är väl Anna Erixon med Ladyofthelake eller Malin med Polycrates Face i så fall, säger Emilia Leo.

Det här är väl som upplagt för 4 Order to Fly som skulle hävda sig bra i avd 7.

Stekel 2019-10-12 11:40

Citat:

Ursprungligen postat av eveton (Inlägg 643716)
Det här är väl som upplagt för 4 Order to Fly som skulle hävda sig bra i avd 7.

Blom vinner inte SM.