Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Drag och motdrag Bjerke (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/38098-drag-och-motdrag-bjerke/)

HuBBaBuBBa 2019-11-16 09:35

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 652085)
Detta påminner mig om en favorit(?) i repris, jag har slagit Jan Lexell, som slagit Ulf Thorsell som slagit Stellan Bengtsson(världsmästare -71)...jAnman(som alltid ska vara värst), han kontrade snabbt med att han slagit J-O Waldner, så då låg man i lä igen...(inte illa att ha två på forumet som med "omvänd logik", är världsmästare i pingis)...Vore intressant att höra om vi har fler världsmästare här, finns garanterat ett antal...:D...(Ursäkta om jag var lite stygg nu, Hubba;))...

haha... jo det är sant.. går väl inte att bara se det på det sättet.
Dom kan ju ha mötts som två-åringar/tonåringar;)

Ville bara lyfta fram att det är en bra häst som dom maxar balans på och har siktat hit.

mikaels 2019-11-16 09:43

Citat:

Ursprungligen postat av Tirich (Inlägg 652090)
Att Zabul Fi ska hålla ledningen här känns väl som en omöjlighet?
Är väl åtminstone 3 st som lätt tar en längd även om innerspåret på Bjerke är fördelaktigt.

Classichap spetsade hur lätt som helst med Zabul Fi på innern i somras och vann sedan relativt enkelt dessutom. Formen är inte bra, men 0,5% är inte mycket heller om man nu tror på den.

Frågan är väl egentligen om MS Triple J kan smyga ner i rygg på en felfri Patent Leather framför Zabul Fi

Tveksamt om dom laddar med PL, han kan ju dels hoppa eller bli för het...Favven sitter nog i spets i utgången av första sväng...

Shooter 2019-11-16 09:44

Tre grader varmt och konstant regnande i Oslo idag och Bjerke ligger en bit utanför. Kan bli en del sena strykningar. Vad det innebär för banan och vilka hästar som gynnas/missgynnas är inte lätt att veta. Få se vad som går att hitta för info.

mikaels 2019-11-16 09:49

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 652093)
Tre grader varmt och konstant regnande i Oslo idag och Bjerke ligger en bit utanför. Kan bli en del sena strykningar. Vad det innebär för banan och vilka hästar som gynnas/missgynnas är inte lätt att veta. Få se vad som går att hitta för info.

Enligt norrmännen är det som på Mantorp, dvs banan blir snarare hård...min fd svärfar förklarade det med att underlaget på Mantorp var en speciell blandning av fint o grovt och när det regnade så "smälte" dessa ihop och blev snarare "cement"...

mackpeter 2019-11-16 09:57

Citat:

Ursprungligen postat av tototorsten (Inlägg 652081)
Till vilket odds tycker du Maggie Clash är spelvärld till ? Funderar att spela , du kanske vill boka ?

Jag spelar bara på streckspel och varje lördag V75 samt ibland DD. Alltid på atg.

Ser nu, att Maggie Cash står i vinnaroddset 6 ggr på atg. Det tycker jag är ett rimligt odds för henne. Om regnet gör att Bjerkebanan kräver skor är det en nackdel för henne och därmed oddshöjande.

Hon vann på Åby via open stretch. Har sedan varit instängd och sett pigg ut. Bra spurt senast på Åby på sprint mot h/v. Men nollor i resultatraden. Denna gång med Rikard N. Skoglund är ett rejält kuskplus.

Stoavdelningen på skitig bana bäddar för småskräll. På mitt bolagssystem streckas 1,2,4,5,6,8,11,12.

Lycka till med Maggie Cash!

mikaels 2019-11-16 10:00

Bålsta Palema struken, så då testar jag platsen på icke-vinnaren Digger Lord, två bra startryggar nu och kan förhoppningsvis lifta med till pallen...3,40 på Unibet, korrigeras kanske ner lite efter strykningen, men isåfall synnerligen marginellt...fick behålla 3,40, 3,20 nu...

Shooter 2019-11-16 10:09

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 652094)
Enligt norrmännen är det som på Mantorp, dvs banan blir snarare hård...min fd svärfar förklarade det med att underlaget på Mantorp var en speciell blandning av fint o grovt och när det regnade så "smälte" dessa ihop och blev snarare "cement"...

Bäst att se de första loppen, hur de gör med barfotakörning etc.

mackpeter 2019-11-16 10:10

Andrafavoriten i sista avdelningen 4 Lord Flax struken.

I detta sprinterlopp skall väl favoriten 1 Red Bar i ny regi med Jepson i jollen leda SoS. Jag låser dock med 1 och 9.

valo 2019-11-16 10:16

En riktigt dålig (?) norgehistoria
 
1: 1, 3, 5, 6, 7, 10, 11, 12
2: 2, 3, 7, 9, 10
3: 1, 2, 7, 12
4: 4
5: 2
6: 4
7: 3, 12

Till lykke!!
PS DD: 4 - 12 50 kr

AmaerildeRimfrost 2019-11-16 10:28

Skulle de två dunderfavoriterna i guld på något sätt falla samtidigt som Zarenne Fas inte vinner så pratar vi nog miljoner i utdelning!

Jag själv tror ju på att det blir favoriterna som vinner här men det känns som streckandet har hamnat helt snett i de här två loppen? Men vilka kan vara intressanta där bakom?

Bullo 2019-11-16 10:39

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 652085)
Detta påminner mig om en favorit(?) i repris, jag har slagit Jan Lexell, som slagit Ulf Thorsell som slagit Stellan Bengtsson(världsmästare -71)...jAnman(som alltid ska vara värst), han kontrade snabbt med att han slagit J-O Waldner, så då låg man i lä igen...(inte illa att ha två på forumet som med "omvänd logik", är världsmästare i pingis)...Vore intressant att höra om vi har fler världsmästare här, finns garanterat ett antal...:D...(Ursäkta om jag var lite stygg nu, Hubba;))...


Blir ju otroligt ”off topic” detta men jag har en jag mötte Lassie också. Jag har vunnit mot en kille i tennis, han i sin tur har vunnit mot Thomas Johansson så jag har då alltså vunnit Australien open, dessutom tog jag ett set på Kenneth Carlsen som på 80-talet rankades som en av världens bästa juniorer.

HuBBaBuBBa 2019-11-16 10:59

Epoken e skillnaden. Kommer ihåg när Hickothepoo skrällvann i silver till 50ggr degen om det va på Momarken eller Bjerke minns jag inte men han mötte väl Västerbo Onthenews då tror jag och lite andra bra hästar.

mikaels 2019-11-16 11:02

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 652106)
Epoken e skillnaden. Kommer ihåg när Hickothepoo skrällvann i silver till 50ggr degen om det va på Monarken eller Bjerke minns jag inte men han mötte väl Västerbo Onthenews då tror jag och lite andra bra hästar.

Jag tar Hicko till 9,75 på Unibet...

AmaerildeRimfrost 2019-11-16 11:04

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 652106)
Epoken e skillnaden. Kommer ihåg när Hickothepoo skrällvann i silver till 50ggr degen om det va på Monarken eller Bjerke minns jag inte men han mötte väl Västerbo Onthenews då tror jag och lite andra bra hästar.

Hickothepooh vinner första avdelningen efter att ha joggat hem det sista 500 meterna när övriga kommer vara trötta :)

Jajjan 2019-11-16 11:15

Citat:

Ursprungligen postat av tototorsten (Inlägg 652081)
Till vilket odds tycker du Maggie Clash är spelvärld till ? Funderar att spela , du kanske vill boka ?

Det verkar bli skor nu för Jerrys pga vädret och då närmar
det sig ett avslag på favoriten i min värld.

Avvaktar väder och bankroppsstatus innan jag tar ställning.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved