Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 4/12 Bergsåker/Solvalla - Superjackpott (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/38362-v86-4-12-bergsaker-solvalla-superjackpott/)

Gotland 2019-12-02 09:55

V86 4/12 Bergsåker/Solvalla - Superjackpott

Här har ni tråden där vi pratar om tävlingarna på

Bergsåker
Längd: 1000 m
Bredd: 21,5 m (2140 m), 21,0 m (1640 m)
Upplopp: 200 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Solvalla
Längd: 1000 m
Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m)
Upplopp: 196 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Lycka till!

Här hittar du Sharps officiella andelar för omgången!

:KO:

Shooter 2019-12-03 12:11

Jag kommer att inleda med en spik på Tekno Eld. Knappt 33 % just nu, men det lär nog ändras.

viking90 2019-12-03 17:30

Avd4
Va tror vi om Pastorns Lady som har haft fin form senaste tiden många experter menar att det berodde på skorycket med kombinationen att Örjan körde nu blir det ju skor runt om jag Torbjörn i vagnen istället... ? Obefogad favorit?

Draget kanske är 5 Minou Båven som gjorde ett bra lopp senast och är rapp ut! Måste ju få ta första segern snart
Kanske rent av en chansspik för mig om inte annat A-Häst.

HuBBaBuBBa 2019-12-03 17:48

Citat:

Ursprungligen postat av viking90 (Inlägg 655400)
Avd4
Va tror vi om Pastorns Lady som har haft fin form senaste tiden många experter menar att det berodde på skorycket med kombinationen att Örjan körde nu blir det ju skor runt om jag Torbjörn i vagnen istället... ? Obefogad favorit?

Draget kanske är 5 Minou Båven som gjorde ett bra lopp senast och är rapp ut! Måste ju få ta första segern snart
Kanske rent av en chansspik för mig om inte annat A-Häst.

jag tror Erik vinner med 4an Erik på en Unters gör susen

Stinsen 2019-12-03 17:51

Jag bara säger då det att är det inte dags för Moeses att slå till igen. Ett år har gått sedan storskrällen.

viking90 2019-12-03 17:54

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 655402)
jag tror Erik vinner med 4an Erik på en Unters gör susen

Den såg väl sådär ute i debuten hos Lill Unter senast och fick ge sig tidigt på upploppet men kortare distans är den nog gynnad av. Men det var ju med 2 månaders vila i kroppen så gamla klyschan att den ska va bättre nu med lopp i kroppen lär väl stämma :)

Snabb ut men svikit rejält över upploppet båda gångerna från spets.
Vi får se hur det blir imorgon.

HuBBaBuBBa 2019-12-03 18:00

Citat:

Ursprungligen postat av viking90 (Inlägg 655404)
Den såg väl sådär ute i debuten hos Lill Unter senast och fick ge sig tidigt på upploppet men kortare distans är den nog gynnad av. Men det var ju med 2 månaders vila i kroppen så gamla klyschan att den ska va bättre nu med lopp i kroppen lär väl stämma :)

Lopp i kroppen och kort med Erik är ju några plusfaktorer men det kanske är öppnare än så?

HuBBaBuBBa 2019-12-04 11:42

Citat:

Ursprungligen postat av viking90 (Inlägg 655404)

Står ju att 12an är Given så kanske den;)

trance_error 2019-12-04 11:51

Hubba du har pm

Gotland 2019-12-04 13:17

Kan 2.25 på att Lady Youline ska platsa vara något.
(jag måste bli bättre på singelspelen...)

Annars verkar det vara Heading reference som kommer bli dagens skrikhäst.
Låg singelprocentare igår på strecken. Över 12% nu. Står i 3.30 på Unibet nu.

Är det många betaltjänster som uppat eller?

mikaels 2019-12-04 13:54

Hej på er, tillbaka i verkligheten nu, efter några dagars avhållsamhet pga 60-års firande.
Lite lurigt ikväll, speciellt gällande vilka som kommer att betraktas som överstreckade...Nästan helt klart kommer Tekno Eld att betraktas som ett "fynd", men lär stiga i procent...Dyngfavven VGZS borde ju normalt anses rejält överstreckad(speciellt med Åkerlund i jollen), men kan ändå bli storspik, då det återstår sju lopp att lösa...Sen får vi se hur betaltjänster och tv-folket styr det hela...

Gotland 2019-12-04 14:32

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 655463)
Hej på er, tillbaka i verkligheten nu, efter några dagars avhållsamhet pga 60-års firande.

Just tusan! Det var igår som var stora dagen va?
Grattis i efterskott min vän. Hoppas du hade en fin dag! :cheers:

Ikväll blir det spännande att se vilken/vilka som det ska dras emot och hur värdet landar på dessa tillslut.

mikaels 2019-12-04 14:39

Citat:

Ursprungligen postat av Gotland (Inlägg 655466)
Just tusan! Det var igår som var stora dagen va?
Grattis i efterskott min vän. Hoppas du hade en fin dag! :cheers:

Ikväll blir det spännande att se vilken/vilka som det ska dras emot och hur värdet landar på dessa tillslut.

Tackar, fattade inte varför jag skulle måsta vara ledig på måndag(tisdag fyllde jag ju, så det var väl helt ok), men det visade sig att 2 av 3 ungar tog sig till Östersund(den tredje i Australien), så det blev en fantastisk dag, kraftigt rörd när dom dök upp och imponerande att dom lyckades hemlighålla det hela:D...

HuBBaBuBBa 2019-12-04 14:47

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 655467)
Tackar, fattade inte varför jag skulle måsta vara ledig på måndag(tisdag fyllde jag ju, så det var väl helt ok), men det visade sig att 2 av 3 ungar tog sig till Östersund(den tredje i Australien), så det blev en fantastisk dag, kraftigt rörd när dom dök upp och imponerande att dom lyckades hemlighålla det hela:D...

Grattis! Kul :)

HuBBaBuBBa 2019-12-04 14:51

Måste Örjan köra 7 Absurd? Nån som vet? Eller fick han välja? Tror ni den hade varit större favorit om Örjan hade kört Pastorns Lady? :) ...

hoola 2019-12-04 15:04

Jens Sjödén V86 Bergsåker/Solvalla på Service Plays

hoola 2019-12-04 15:06

Daniel Berglund V86 Bergsåker/Solvalla på Service Plays

Tirich 2019-12-04 15:22

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 655470)
Måste Örjan köra 7 Absurd? Nån som vet? Eller fick han välja? Tror ni den hade varit större favorit om Örjan hade kört Pastorns Lady? :) ...

Han har väl alltid varit förstaval hos Walmann och då väljer han nog inte att köra för Partanen här.

Sen väljer han väl Redéns över Walmann numera dock av förståeliga skäl

mikaels 2019-12-04 16:04

Hawk Cliff, 3 av 33 senaste 3 åren...hästen är ofta ganska hårt betrodd, ska en sån kuse verkligen vara 44%???

AmaerildeRimfrost 2019-12-04 16:19

Någon som vet hur ofta nr 9 Enorce Un Sisu ( i sista avd) brukar springa med skor och hur den gör det i dessa lopp?

MikaF 2019-12-04 16:21

Jag spikar emot Pastorns Lady ikväll. Med skor på har den som bäst gjort 15.3 på1640.
Cherish Love gör 11.6. Har Pastorns Lady gjort en metamorfos och plötsligt lärt sig gilla skor eller varför är den stor favorit. Jag tycker att den inte ens borde vara favorit.

Nu kör vi! Hoppas att någon
här sätter 8an :drunk:
.

AmaerildeRimfrost 2019-12-04 16:28

Citat:

Ursprungligen postat av MikaF (Inlägg 655514)
Jag spikar emot Pastorns Lady ikväll. Med skor på har den som bäst gjort 15.3 på1640.
Cherish Love gör 11.6. Har Pastorns Lady gjort en metamorfos och plötsligt lärt sig gilla skor eller varför är den stor favorit. Jag tycker att den inte ens borde vara favorit.

Nu kör vi! Hoppas att någon
här sätter 8an :drunk:
.

Är inne på att spika likadant där :) Sen får man se hur det ser ut vid 18.30-tiden. Måste dock studera startsnabbhet etc då jag tror det kan vara en betydande sak i det där kortloppet. Men just nu ser jag den spiken som ett fynd. Men fler kommer göra det och den kommer öka i procent. Tror även den kan vara snudd på favorit när det väl ska avgöras.

MikaF 2019-12-04 16:35

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 655517)
Är inne på att spika likadant där :) Sen får man se hur det ser ut vid 18.30-tiden. Måste dock studera startsnabbhet etc då jag tror det kan vara en betydande sak i det där kortloppet. Men just nu ser jag den spiken som ett fynd. Men fler kommer göra det och den kommer öka i procent. Tror även den kan vara snudd på favorit när det väl ska avgöras.

Ja om inte spik så kan ett 3 hästarslås med 2.4.10 vara modellen. Låter ju lite uppåt på 10an med Kontio och det är ju hemmabana för Nurmos.

AmaerildeRimfrost 2019-12-04 16:42

Citat:

Ursprungligen postat av MikaF (Inlägg 655520)
Ja om inte spik så kan ett 3 hästarslås med 2.4.10 vara modellen. Låter ju lite uppåt på 10an med Kontio och det är ju hemmabana för Nurmos.

Ett sådant lås låter väldigt oattraktivt tycker jag. De tre mest spelade? Visst, om deras samlade vinstchans är bättre än strecken så kan det ju gå, om man även komponerar andra lopp så uppbyggnaden blir lite slagkraftig.

Ska studera nr 10 lite men tråkigt spår! (Sover inte Jorma och kniper en topp fem här bara?)

MikaF 2019-12-04 17:18

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 655523)
Ett sådant lås låter väldigt oattraktivt tycker jag. De tre mest spelade? Visst, om deras samlade vinstchans är bättre än strecken så kan det ju gå, om man även komponerar andra lopp så uppbyggnaden blir lite slagkraftig.

Ska studera nr 10 lite men tråkigt spår! (Sover inte Jorma och kniper en topp fem här bara?)

Kan mycket väl vara så. Jag lämnade redan in en tidig rad med Cherish Love som spik. Då slipper man påverkas av all sista minuten info som oftare stjälper än hjälper.

DIF 2019-12-04 17:27

Kul omgång igen
Blir spännande om rätt hästar selas ut...?!
Lite roligare för oss spelare om inte tränarna slänger in fel häst i loppen..
Får bli tv-system idag

HuBBaBuBBa 2019-12-04 17:39

undrar hur många ggr man har sagt att spår 1-5 räcker på kort... men sen kan dom ju köra ihjäl varandra men då vinner väl ändå nån från framspår..

HuBBaBuBBa 2019-12-04 17:44

utgång på båda Erik/Unter idag... vem är vinnaren och vem är resesällskap?

HuBBaBuBBa 2019-12-04 17:46

Är inte HK rätt seg ut? 2 och 3 lär ju göra upp om spets... 2 släpper till 3 och 4 får göra jobbet ..

orroz 2019-12-04 18:02

Jag ryggar den där stekel idag.

mikaels 2019-12-04 18:08

Tekno Eld uppe i 43%, finns näppeligen nå spelvärde kvar och än mindre lär det bli...

Shooter 2019-12-04 18:09

Kvällens spikar är Tekno Eld, Pastorns Lady och Van Gogh Z.S.

mikaels 2019-12-04 18:17

Lutar åt en V86:a idag(inte varje dag som jag ägnar mig åt detta). Blir nog så att jag spikar VGZS och hoppas att han "bara är bäst", WMM och tror att AE spetsar och har tillräckligt med respekt från övriga, samt Coburg H(spetsochslut)...2-åringsloppet så känns det som att de två favoriterna är bättre än de andra...övriga favoriter känns av olika anledningar sårbara och där fyller jag på rejält...vi får si...

Stekel 2019-12-04 18:30

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 655532)
Är inte HK rätt seg ut? 2 och 3 lär ju göra upp om spets... 2 släpper till 3 och 4 får göra jobbet ..

Ja det är ingen blixt direkt. Men bästa hästen är det nog.

mikaels 2019-12-04 18:33

Blir lite fundersam på Coburg som spik, när Oskar Florhed säger att Vincent Horse är snabbare ut och körs i spets...mmm...

ab5 2019-12-04 18:35

Spikar två stora favoriter idag, VGZS och Tekno Eld. Så får bli att chansa bort en del övriga favoriter för att få lite studs. Lirar utan Hawk Cliff, Pastorns lady och Vici Volantes.

Stekel 2019-12-04 18:35

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 655541)
Blir lite fundersam på Coburg som spik, när Oskar Florhed säger att Vincent Horse är snabbare ut och körs i spets...mmm...

Ja det där loppet blir svårare och svårare ju mer man tittar på det...

HuBBaBuBBa 2019-12-04 18:36

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 655540)
Ja det är ingen blixt direkt. Men bästa hästen är det nog.

Problemet är skorna jag undrar om han går bra med?

jAnman 2019-12-04 18:40

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 655467)

Grattis!!
En gammal pingisspelare måste uppvaktas av en annan gammal spelare. Fyllde 60 i februari!

HuBBaBuBBa 2019-12-04 18:43

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 655544)
Ja det där loppet blir svårare och svårare ju mer man tittar på det...

blir nog körning mellan 1 och 6 och nån annan vinner som nr 5 typ som jag funderar på att spika... 11an och 7an har ju mest deg på kontot men 7 dåligt spår 10 tid på kort och mötte bra hästar näst senast men har varit sjuk?

5,7,11 lås.. :)