Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 28 december Romme - snack (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/38718-v75-28-december-romme-snack/)

mikaels 2019-12-26 18:18

V75 28 december Romme - snack
 
Svs har lagt ut 4,55 på Doctor Doxey Zenz i sista...som den var senast så måste det bara testas, även om Mathias som vanligt är pilot...

KalleKlut 2019-12-27 23:27

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 659236)
Svs har lagt ut 4,55 på Doctor Doxey Zenz i sista...som den var senast så måste det bara testas, även om Mathias som vanligt är pilot...

Riktig klassblandning i silver där det borde stå mellan 6,7,9
Men Doxeys benägenhet att galoppera och Nurmos hästar som normalt presterar dåligt på Rommes bana samt "torskspåret" 9 på favoriten. Nä, jag måste ha Urgent Call med på lappen. Borde hamna i draget och har en polett till slut. 4 hästar känns odyrkbart.

KalleKlut 2019-12-27 23:33

Se upp för 14 Bear Bahareh i stoloppet. 2% i nuläget med lopp i kroppen. Bör bli fint framdragen.

SakanAA 2019-12-28 08:04

Någon som löst kallblodsloppet som vill dela med sig?
Hur hanterar man Steinfaks?

valo 2019-12-28 08:24

Steinfaks
 
"7 Steinfaks (Carl Johan Jepson) har gått en del banjobb men vi har kört sakta. Det senaste banjobbet körde vi i 29-fart men han är tung i kroppen. Behöver nog loppet och är han trea-fyra så är vi nöjda men samtidigt har han hög kapacitet. Går med norskt och svensk jänkarvagn", säger Stian Ellefsen
(blir man klokare av det?)

Lycka till!

SakanAA 2019-12-28 08:33

Steinfaks
 
Citat:

Ursprungligen postat av valo (Inlägg 659498)
"7 Steinfaks (Carl Johan Jepson) har gått en del banjobb men vi har kört sakta. Det senaste banjobbet körde vi i 29-fart men han är tung i kroppen. Behöver nog loppet och är han trea-fyra så är vi nöjda men samtidigt har han hög kapacitet. Går med norskt och svensk jänkarvagn", säger Stian Ellefsen
(blir man klokare av det?)

Lycka till!

Fyller på med en till intervju (23/12):

- Han har haft en gaffelbandskada och därför varit borta länge. Han har fått många jobb, men körts sakta och i kvalloppet gick han det snabbaste han gått då. Efter det har han fått ett tuffare jobb till då han sprang 1.29 full väg, inget fortare än så, utan det var jämnt 1.29-tempo hela vägen. Det var väldigt tung och krävande bana så tidsmässigt var det lite snabbare och han kändes bra. Jag tycker han är väl förberedd, men är nöjd om han kan vara trea-fyra efter så lång frånvaro. Samtidigt skulle jag inte bli helt förvånad om han vann då loppet inte såg så tufft ut. Ett par av de tuffaste motståndarna är Guli Rubin och Björs Frej. Björs Frej har haft form länge, men var inte så bra i senaste loppet. Guli Rubin fick stryk av Grislefaksen G.L. i sitt förra lopp och jag håller Steinfaks som en bättre häst än Grislefaksen G.L. Steinfaks har stor fördel av att kusken får ha körspö, så jag blir inte jätteöverraskad om han vinner. Det blir rycktussar samt svensk jänkarvagn för första gången. Min häst är bäst barfota, men kommer ha barfotaskor så det ska inte betyda så mycket. Om det krävs brodd bak så spelar det ingen roll. Däremot är brodd fram ett minus, men det det brukar sällan behövas. Vi har 40 mil till Romme och ungefär fem timmars resväg, säger Stian Eilefsen.

valo 2019-12-28 08:55

Jag tror på Eldvin - om den inte galopperar, vilket den rätt ofta gör. Den spöade faktiskt Lannem Silje (stod i 1.04) i mars förra året till 50 ggr degen...men det var då det...

hubbabubba347 2019-12-28 09:23

Statistikbloggen 28/12, någon? Tack på förhand...

Staketkusken 2019-12-28 09:28

Citat:

Ursprungligen postat av hubbabubba347 (Inlägg 659503)
Statistikbloggen 28/12, någon? Tack på förhand...

Bra. Då slapp jag fråga :p

Staketkusken 2019-12-28 09:34

Vad vet, eller tror vi, om On Track Piraten i V75-3: Livets sista start eller fortsätter han?

mikaels 2019-12-28 09:36

Citat:

Ursprungligen postat av SakanAA (Inlägg 659501)
Fyller på med en till intervju (23/12):

- Han har haft en gaffelbandskada och därför varit borta länge. Han har fått många jobb, men körts sakta och i kvalloppet gick han det snabbaste han gått då. Efter det har han fått ett tuffare jobb till då han sprang 1.29 full väg, inget fortare än så, utan det var jämnt 1.29-tempo hela vägen. Det var väldigt tung och krävande bana så tidsmässigt var det lite snabbare och han kändes bra. Jag tycker han är väl förberedd, men är nöjd om han kan vara trea-fyra efter så lång frånvaro. Samtidigt skulle jag inte bli helt förvånad om han vann då loppet inte såg så tufft ut. Ett par av de tuffaste motståndarna är Guli Rubin och Björs Frej. Björs Frej har haft form länge, men var inte så bra i senaste loppet. Guli Rubin fick stryk av Grislefaksen G.L. i sitt förra lopp och jag håller Steinfaks som en bättre häst än Grislefaksen G.L. Steinfaks har stor fördel av att kusken får ha körspö, så jag blir inte jätteöverraskad om han vinner. Det blir rycktussar samt svensk jänkarvagn för första gången. Min häst är bäst barfota, men kommer ha barfotaskor så det ska inte betyda så mycket. Om det krävs brodd bak så spelar det ingen roll. Däremot är brodd fram ett minus, men det det brukar sällan behövas. Vi har 40 mil till Romme och ungefär fem timmars resväg, säger Stian Eilefsen.

Gaffelbandsskada...mmm....sånt kan ta tid, om dom ens kommer tillbaka...

ab5 2019-12-28 09:44

Utan att direkt kollat på loppet så kan man iallafall konstatera att det verkar bli "drag" på Steinfaks. Bland annat ögats ögonsten samt nedtryckt vinnarodds hos bookies. Borde därför trenda en hel del uppåt och frågan är var spelvärdet är vid start. Finns ju som sagt en hel del frågetecken som tidigare nämnts i tråden.

valo 2019-12-28 09:59

Fame Boko
 
Får bli min stjärnsmäll idag.

trance_error 2019-12-28 11:06

Är jag tokig om jag spikar On Track Piraten? :)
Får hoppas Örjan sover i kön igen.

Stekel 2019-12-28 11:12

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 659507)
Gaffelbandsskada...mmm....sånt kan ta tid, om dom ens kommer tillbaka...

Nej det är fan hårt att göra honom till en av de mer spelade på V75 efter mer än ett års bortavaro för det och när de inte kört några riktiga repor i jobben heller. Lite konstig matchning att ta ut den på V75 som första start överhuvudtaget kan man tycka. Men det är ju lite av ett skräplopp för klassen också.

Skannade av bet365 på odds nu och hittade några sjuka V/P-lir. H2H/H3H här mest baserade på läge och startsnabbhet.

H2H/H3H

On Track Piraten/Zenit Brick 2,15
Digital Extreme/Cavalier Brodde 2,40
Peder Mykla/Van Kronos/Urgent Call 3,00


V/P

Thunder Rick V/P 7,75/2,50
On Track Piraten V 13,00
Easy Creation V/P 30,00/7,00



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved