Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 28 december Romme - snack (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/38718-v75-28-december-romme-snack/)

mikaels 2019-12-26 19:18

V75 28 december Romme - snack

Svs har lagt ut 4,55 på Doctor Doxey Zenz i sista...som den var senast så måste det bara testas, även om Mathias som vanligt är pilot...

KalleKlut 2019-12-28 00:27

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 659236)
Svs har lagt ut 4,55 på Doctor Doxey Zenz i sista...som den var senast så måste det bara testas, även om Mathias som vanligt är pilot...

Riktig klassblandning i silver där det borde stå mellan 6,7,9
Men Doxeys benägenhet att galoppera och Nurmos hästar som normalt presterar dåligt på Rommes bana samt "torskspåret" 9 på favoriten. Nä, jag måste ha Urgent Call med på lappen. Borde hamna i draget och har en polett till slut. 4 hästar känns odyrkbart.

KalleKlut 2019-12-28 00:33

Se upp för 14 Bear Bahareh i stoloppet. 2% i nuläget med lopp i kroppen. Bör bli fint framdragen.

SakanAA 2019-12-28 09:04

Någon som löst kallblodsloppet som vill dela med sig?
Hur hanterar man Steinfaks?

valo 2019-12-28 09:24

Steinfaks

"7 Steinfaks (Carl Johan Jepson) har gått en del banjobb men vi har kört sakta. Det senaste banjobbet körde vi i 29-fart men han är tung i kroppen. Behöver nog loppet och är han trea-fyra så är vi nöjda men samtidigt har han hög kapacitet. Går med norskt och svensk jänkarvagn", säger Stian Ellefsen
(blir man klokare av det?)

Lycka till!

SakanAA 2019-12-28 09:33

Steinfaks

Citat:

Ursprungligen postat av valo (Inlägg 659498)
"7 Steinfaks (Carl Johan Jepson) har gått en del banjobb men vi har kört sakta. Det senaste banjobbet körde vi i 29-fart men han är tung i kroppen. Behöver nog loppet och är han trea-fyra så är vi nöjda men samtidigt har han hög kapacitet. Går med norskt och svensk jänkarvagn", säger Stian Ellefsen
(blir man klokare av det?)

Lycka till!

Fyller på med en till intervju (23/12):

- Han har haft en gaffelbandskada och därför varit borta länge. Han har fått många jobb, men körts sakta och i kvalloppet gick han det snabbaste han gått då. Efter det har han fått ett tuffare jobb till då han sprang 1.29 full väg, inget fortare än så, utan det var jämnt 1.29-tempo hela vägen. Det var väldigt tung och krävande bana så tidsmässigt var det lite snabbare och han kändes bra. Jag tycker han är väl förberedd, men är nöjd om han kan vara trea-fyra efter så lång frånvaro. Samtidigt skulle jag inte bli helt förvånad om han vann då loppet inte såg så tufft ut. Ett par av de tuffaste motståndarna är Guli Rubin och Björs Frej. Björs Frej har haft form länge, men var inte så bra i senaste loppet. Guli Rubin fick stryk av Grislefaksen G.L. i sitt förra lopp och jag håller Steinfaks som en bättre häst än Grislefaksen G.L. Steinfaks har stor fördel av att kusken får ha körspö, så jag blir inte jätteöverraskad om han vinner. Det blir rycktussar samt svensk jänkarvagn för första gången. Min häst är bäst barfota, men kommer ha barfotaskor så det ska inte betyda så mycket. Om det krävs brodd bak så spelar det ingen roll. Däremot är brodd fram ett minus, men det det brukar sällan behövas. Vi har 40 mil till Romme och ungefär fem timmars resväg, säger Stian Eilefsen.

valo 2019-12-28 09:55

Jag tror på Eldvin - om den inte galopperar, vilket den rätt ofta gör. Den spöade faktiskt Lannem Silje (stod i 1.04) i mars förra året till 50 ggr degen...men det var då det...

hubbabubba347 2019-12-28 10:23

Statistikbloggen 28/12, någon? Tack på förhand...

Staketkusken 2019-12-28 10:28

Citat:

Ursprungligen postat av hubbabubba347 (Inlägg 659503)
Statistikbloggen 28/12, någon? Tack på förhand...

Bra. Då slapp jag fråga :p

Staketkusken 2019-12-28 10:34

Vad vet, eller tror vi, om On Track Piraten i V75-3: Livets sista start eller fortsätter han?

mikaels 2019-12-28 10:36

Citat:

Ursprungligen postat av SakanAA (Inlägg 659501)
Fyller på med en till intervju (23/12):

- Han har haft en gaffelbandskada och därför varit borta länge. Han har fått många jobb, men körts sakta och i kvalloppet gick han det snabbaste han gått då. Efter det har han fått ett tuffare jobb till då han sprang 1.29 full väg, inget fortare än så, utan det var jämnt 1.29-tempo hela vägen. Det var väldigt tung och krävande bana så tidsmässigt var det lite snabbare och han kändes bra. Jag tycker han är väl förberedd, men är nöjd om han kan vara trea-fyra efter så lång frånvaro. Samtidigt skulle jag inte bli helt förvånad om han vann då loppet inte såg så tufft ut. Ett par av de tuffaste motståndarna är Guli Rubin och Björs Frej. Björs Frej har haft form länge, men var inte så bra i senaste loppet. Guli Rubin fick stryk av Grislefaksen G.L. i sitt förra lopp och jag håller Steinfaks som en bättre häst än Grislefaksen G.L. Steinfaks har stor fördel av att kusken får ha körspö, så jag blir inte jätteöverraskad om han vinner. Det blir rycktussar samt svensk jänkarvagn för första gången. Min häst är bäst barfota, men kommer ha barfotaskor så det ska inte betyda så mycket. Om det krävs brodd bak så spelar det ingen roll. Däremot är brodd fram ett minus, men det det brukar sällan behövas. Vi har 40 mil till Romme och ungefär fem timmars resväg, säger Stian Eilefsen.

Gaffelbandsskada...mmm....sånt kan ta tid, om dom ens kommer tillbaka...

ab5 2019-12-28 10:44

Utan att direkt kollat på loppet så kan man iallafall konstatera att det verkar bli "drag" på Steinfaks. Bland annat ögats ögonsten samt nedtryckt vinnarodds hos bookies. Borde därför trenda en hel del uppåt och frågan är var spelvärdet är vid start. Finns ju som sagt en hel del frågetecken som tidigare nämnts i tråden.

valo 2019-12-28 10:59

Fame Boko

Får bli min stjärnsmäll idag.

trance_error 2019-12-28 12:06

Är jag tokig om jag spikar On Track Piraten? :)
Får hoppas Örjan sover i kön igen.

Stekel 2019-12-28 12:12

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 659507)
Gaffelbandsskada...mmm....sånt kan ta tid, om dom ens kommer tillbaka...

Nej det är fan hårt att göra honom till en av de mer spelade på V75 efter mer än ett års bortavaro för det och när de inte kört några riktiga repor i jobben heller. Lite konstig matchning att ta ut den på V75 som första start överhuvudtaget kan man tycka. Men det är ju lite av ett skräplopp för klassen också.

Skannade av bet365 på odds nu och hittade några sjuka V/P-lir. H2H/H3H här mest baserade på läge och startsnabbhet.

H2H/H3H

On Track Piraten/Zenit Brick 2,15
Digital Extreme/Cavalier Brodde 2,40
Peder Mykla/Van Kronos/Urgent Call 3,00

V/P

Thunder Rick V/P 7,75/2,50
On Track Piraten V 13,00
Easy Creation V/P 30,00/7,00

Piraten 2019-12-28 12:17

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 659517)

Själv tror och hoppas jag på Propulsion men jag tycker du resonerar rätt spelmässigt. Hade jag själv trott en del på OTP hade jag spikat. Känns iskallt att ta båda.

mikaels 2019-12-28 12:35

Av kommentarerna att döma, så kommer nog DDZ att släppas till ledning i sista och sen lär det bli hårddragning...räcker bensinen hela vägen för Mathias?:rolleyes:...

Dahle 2019-12-28 12:41

Citat:

Ursprungligen postat av valo (Inlägg 659502)
Jag tror på Eldvin - om den inte galopperar, vilket den rätt ofta gör. Den spöade faktiskt Lannem Silje (stod i 1.04) i mars förra året till 50 ggr degen...men det var då det...

Jag är inne på Mino som en rolig skräll där. Men det är ett långskott
Blir o plocka med några

SO 2019-12-28 12:41

Höll på att spy upp frukosten när jag kollade in Björnkollen. Vad är det som händer. Björn spikar sin egen Sweet on You (6%). Innerspår på tillägg dessutom. Hade Björn kört själv tror jag inte att han vågat spika, det är lättare nu när det är annan pilot.

Kollat alla hans lopp i lopparkivet. Mest imponerad av loppet (vinsten) i september på 13.8. Fick dödens och ledaren försvann i sista kurvan, Björn kunde inte hänga på. Men hästen gav inte upp tog in meter efter meter och vann till slut!!! Vilken vinnarskalle. Senaste loppet då allt strulade, fanns mycket krafter kvar i linorna. Jag tror banne mej att det kan vara en spik!

Men då jag redan bestämt mig för Electrical Storm blir det bekymmer. Gardera den? NEVER.Och kuskförstärkt dessutom. Tredje ytter räcker. Propulsion är enligt Björn Steeeeeenklar. Finns inte i hans värld att den hästen förlorar säger han. Kan vara kul att spika alla tre och få möjlighet till att plocka med hästar som är lyxkryss ,dvs "chanslösa" för dom flesta spelare. Delikat problem att fundera på

asgaya3141 2019-12-28 12:42

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 659517)

On track vann för ett år sedan mot propulsion. Pro stog i 1.08

Piraten 2019-12-28 12:53

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 659528)
Höll på att spy upp frukosten när jag kollade in Björnkollen. Vad är det som händer. Björn spikar sin egen Sweet on You (6%). Innerspår på tillägg dessutom. Hade Björn kört själv tror jag inte att han vågat spika, det är lättare nu när det är annan pilot.

Kollat alla hans lopp i lopparkivet. Mest imponerad av loppet (vinsten) i september på 13.8. Fick dödens och ledaren försvann i sista kurvan, Björn kunde inte hänga på. Men hästen gav inte upp tog in meter efter meter och vann till slut!!! Vilken vinnarskalle. Senaste loppet då allt strulade, fanns mycket krafter kvar i linorna. Jag tror banne mej att det kan vara en spik!

Men då jag redan bestämt mig för Electrical Storm blir det bekymmer. Gardera den? NEVER.Och kuskförstärkt dessutom. Tredje ytter räcker. Propulsion är enligt Björn Steeeeeenklar. Finns inte i hans värld att den hästen förlorar säger han. Kan vara kul att spika alla tre och få möjlighet till att plocka med hästar som är lyxkryss ,dvs "chanslösa" för dom flesta spelare. Delikat problem att fundera på

Är inne på samma linje som dig gällande att spika Propulsion och Electrical Storm. Ensamt springspår med toppkusk, trivs över distansen och formbesked senast.

Ju mer jag tittar på den femte och sjätte avdelningen, desto öppnare ser det ut. Framförallt den femte där jag inte blir förvånad om det smäller till. Cavalier Brodde till några procent kanske?

Stekel 2019-12-28 12:53

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 659528)

Ja lite spelvärd är väl Sweet on you idag. Men det är många andra i det där loppet också. Alla på tillägg är bra, och några på start. Gå inte i fällan att tro att Björn är en bra tippare, det har han aldrig varit. Kanske allra sämst att taxera sina egna hästar av någon anledning.

Lovande att du är helt inne på Electrical Storm, för det är jag med! Borde ha en bit över 50% vinstchans.

Ceezy 2019-12-28 13:13

Citat:

Ursprungligen postat av asgaya3141 (Inlägg 659530)
On track vann för ett år sedan mot propulsion. Pro stog i 1.08

Var inte Prop sjuk då? Och inte alls långt ifrån trots sjukdom, eller hitta dem på denna info för att ha en ursäkt tro?

Ceezy 2019-12-28 13:15

Sign me up 2 på 6% i sista lockar just nu :rolleyes:

HuBBaBuBBa 2019-12-28 13:18

Proppen går väl inte lika bra med brodd. On track vann ju för exakt ett år sen med samma förutsättningar. Kopia av förra året. On Tracks årstid och vinner Proppen blir det väl inga deg att tala om. Den som vågar och vill vinna deg spikar On Track P.

mikaels 2019-12-28 13:20

Sweet On You, har sänkts lite på bolagen, men bet365 har fortfarande 9ggr...strecken är nu 7% och lär fortsätta uppåt när(?) studion börjar gasta om att Björn spikat sin häst...

HuBBaBuBBa 2019-12-28 13:22

Både Örjan och Daniel är ju väldigt rädda om Proppen såklart och att vinna från dödens över 2640 i comebacken med skor (brodd eller utan brodd) är inte det lättaste men är det någon som kan det så är det ju proppen men fy vad tråkigt med ett andelssytem med den som spik. Då har jag ju en spik klar själv och behöver bara hitta en till så sätter jag systemet själv :)

SO 2019-12-28 13:27

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 659534)
Ja lite spelvärd är väl Sweet on you idag. Men det är många andra i det där loppet också. Alla på tillägg är bra, och några på start. Gå inte i fällan att tro att Björn är en bra tippare, det har han aldrig varit. Kanske allra sämst att taxera sina egna hästar av någon anledning.

Lovande att du är helt inne på Electrical Storm, för det är jag med! Borde ha en bit över 50% vinstchans.

Jag tycker Electrical Storm är en kanonhäst. Senast låg han ju sist ända till sista kurvan och växlade ner dom, trots att tempot inte varit särskilt högt under loppet. Sällan man ser en häst som är både stark OCH speedig som den här kusen Märkligt att streckprocenten är så låg? Det triggar ju en., hehe

Beträffande Björns Sweet on You så har vi nu i SO Norrland sålt 24 andelar och det stängs kl 14.oo. Det är på vippen att man redan nu får med både 11 och 13 på systemet, och kan alltså köra 3 st i avd 6. Blir det kris får man väl plocka bort nån 0-1% are och kanske köpa på sig ett par andelar själv..

HuBBaBuBBa 2019-12-28 13:33

alltså... va Björn tycker skiter jag totalt i.. Sweet on You har inte en chans i universum att vinna det där loppet. Så urusel häst och speciellt vintertid kan man kasta Björns hästar i soptunnan. Jag blir besviken att folk som tippat i flera hundra år tar åt sig massa tips från ANDRA människor. Spela era egna tankar efter vad NI själva tycker. Blir besviken.

SakanAA 2019-12-28 13:40

Ulf Ohlsson

Ulf Ohlsson är betrodd i tre V75-avdelningar idag på Romme. Såhär säger Ohlsson till VinnaTillsammans vid lunchtid idag lördag;

Electrical Storm [V75-1] var fin när han vann senast även om det var ett ganska billigt lopp. När Reijo hade honom för något år sedan och jag körde honom kunde han vara något stegig i början, så inte bara att skicka iväg honom första biten som jag ser det. Han är lite äldre nu, men jag är ändå lite osäker på hur det går från start även om man såklart vill komma till ledning. Han var också bäst barfota fram hos Reijo. Skulle det lösa sig från start så ska det vara en hygglig vinstchans men ett par frågetecken då för balans och starten.

Rokkakudo [V75-3] är en gammal Kriterie-vinnare som får vara jätteglad om skulle få en slant med sig hem.

Got to Dash [V75-5] har jag förhoppningar på här. Kanske skulle han vunnit senast, men fick då stryk av en häst ute i banan sista biten. Även om ett par andra som också kan öppna så öppnar min också rejält och jag hoppas såklart på ledning. Skulle vi komma till spets kommer vi leda länge, och förhoppningsvis då att det kan hålla hela vägen hem även om risk någon kan slå oss sista biten.

Bear Bahareh [V75-6] var bra vid seger på Valla för tre starter sedan, och fick i starten efter gå en tuff upphämtning efter galopp. Hon kom sedan ut senast efter två månader paus och då tyckte jag hon var lite blek. Jag såg loppet på liven vid min semester och tänkte i sista sväng, att nu vinner hon nog. Läget med springband på tillägg kan också innebära risk för strul. Inte helt borta om formen skulle sitta där, men som sagt då frågetecken för dags-status på hästen.

Pascha Tilly [V75-7] är kanske min största förhoppning på förhand även om jag läste någonstans att han stått över något jobb i jul. Hästen var i alla fall riktigt bra för mig när vi vann en bronsfinal på Solvalla för tre starter sedan. Nu är hästen uppe i silver, men som sagt med tre ganska jämna V75-chanser håller jag möjligen denna som bästa chansen. Rankar kanske då; Pascha Tilly, Got to Dash och Electrical i den ordningen, men det skiljer inte mycket.

mikaels 2019-12-28 13:41

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 659545)
alltså... va Björn tycker skiter jag totalt i.. Sweet on You har inte en chans i universum att vinna det där loppet. Så urusel häst och speciellt vintertid kan man kasta Björns hästar i soptunnan. Jag blir besviken att folk som tippat i flera hundra år tar åt sig massa tips från ANDRA människor. Spela era egna tankar efter vad NI själva tycker. Blir besviken.

Lugn och fin, Hubba...Ingen rök utan eld, det är klart att han tror på sin häst och chanslös är den definitivt inte:)...

Altoc 2019-12-28 13:42

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 659534)

Björn är en patologisk lögnare i officiella uttalanden, och har så alltid varit. Han utnyttjar sin position för att gynna storspelarna i den närmaste kretsen, på samma sätt som hans far alltid gjorde. Rune tackar o bockar, lämnar någon häst till i träning.

HuBBaBuBBa 2019-12-28 13:43

Enligt mig är den det. Och jag utgår från vad jag själv tycker inte vad andra tycker för då är det någon annans system jag väljer att lira.

HuBBaBuBBa 2019-12-28 13:45

Björn tyckte man skulle ha 1,3,6,8 i första avd igår istället för att förordar spik på 1an som stod 20m bättre till... en bra tippare spikar 1an och feg tar alla fyra för att Björn säger det.

joppe59 2019-12-28 13:47

Steinfaks lastar man inte iväg till Sverige för att ge den ett lopp i kroppen:rolleyes: det är en kanonhäst då han fungerat jänkarvagn å ryckhuva idag i min boken dunderahäst/spik lägg där till att det idag även är toppkusk bakom :claps:

Stekel 2019-12-28 13:48

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 659545)

Haha, du måste ju ha en jättecontainer till soptunna med tanke på alla hästar du ska kasta däri! :lol:

Citat:

Ursprungligen postat av SakanAA (Inlägg 659547)
Ulf Ohlsson är betrodd i tre V75-avdelningar idag på Romme. Såhär säger Ohlsson till VinnaTillsammans vid lunchtid idag lördag;

Electrical Storm [V75-1] var fin när han vann senast även om det var ett ganska billigt lopp. När Reijo hade honom för något år sedan och jag körde honom kunde han vara något stegig i början, så inte bara att skicka iväg honom första biten som jag ser det. Han är lite äldre nu, men jag är ändå lite osäker på hur det går från start även om man såklart vill komma till ledning. Han var också bäst barfota fram hos Reijo. Skulle det lösa sig från start så ska det vara en hygglig vinstchans men ett par frågetecken då för balans och starten.

Rokkakudo [V75-3] är en gammal Kriterie-vinnare som får vara jätteglad om skulle få en slant med sig hem.

Got to Dash [V75-5] har jag förhoppningar på här. Kanske skulle han vunnit senast, men fick då stryk av en häst ute i banan sista biten. Även om ett par andra som också kan öppna så öppnar min också rejält och jag hoppas såklart på ledning. Skulle vi komma till spets kommer vi leda länge, och förhoppningsvis då att det kan hålla hela vägen hem även om risk någon kan slå oss sista biten.

Bear Bahareh [V75-6] var bra vid seger på Valla för tre starter sedan, och fick i starten efter gå en tuff upphämtning efter galopp. Hon kom sedan ut senast efter två månader paus och då tyckte jag hon var lite blek. Jag såg loppet på liven vid min semester och tänkte i sista sväng, att nu vinner hon nog. Läget med springband på tillägg kan också innebära risk för strul. Inte helt borta om formen skulle sitta där, men som sagt då frågetecken för dags-status på hästen.

Pascha Tilly [V75-7] är kanske min största förhoppning på förhand även om jag läste någonstans att han stått över något jobb i jul. Hästen var i alla fall riktigt bra för mig när vi vann en bronsfinal på Solvalla för tre starter sedan. Nu är hästen uppe i silver, men som sagt med tre ganska jämna V75-chanser håller jag möjligen denna som bästa chansen. Rankar kanske då; Pascha Tilly, Got to Dash och Electrical i den ordningen, men det skiljer inte mycket.

Ja Ohlsson är väl heller ingen mästertippare, men lite bättre än Björn tycker jag. Han Rankar Pascha högst och den är klaraste favoriten av de tre. Men det är en jättekonstig häst på över 41% som ny i klassen och från det läget. Inte årets värsta silver, men det är ju några på framspår som är minst lika bra. Global U på sitt bästa mördar väl de flesta guldgäng till och med. Tyvärr lite trög och ojämn.

mikaels 2019-12-28 13:55

Citat:

Ursprungligen postat av joppe59 (Inlägg 659553)
Steinfaks lastar man inte iväg till Sverige för att ge den ett lopp i kroppen:rolleyes: det är en kanonhäst då han fungerat jänkarvagn å ryckhuva idag i min boken dunderahäst/spik lägg där till att det idag även är toppkusk bakom :claps:

Skulle ju kunna gå, men en häst som varit borta från tävlingsovalen i nästan ett o ett halvt år, dessutom för gaffelbandskada..mmm...

HuBBaBuBBa 2019-12-28 13:55

Steken du förstår vad jag menar. Spela det du tror på oavsett. Info är ju bra att ha på utrustningar osv men ingen bör säga till mig vem som ska vinna loppet utom jag själv. Finns inget värre än att sitta med nån annans idéer och förlora. Då står och faller jag med mina egna.

Mvh

Shooter 2019-12-28 13:56

Proppen lär inte torska idag. Jag kan inte tänka mig att Redén/Kihlström vill torska det här loppet en gång till i rad. Electrical Storm är ett spikbud, men kan få harva utvändigt om Rocky Tilly och det finns fler tänkbara singelstreck. Enrico HA har jag just nu som ensam häst på bongen. Spets och får bestämma? Steinfaks är given på bongen, men måste garderas då den kommer åter efter gaffelbandsskada. Femte står i första hand mellan El Gumpert och Got to Dash. Jag har enkelstreckat Gumpert för närvarande. Sweet on You är ett streck av flera, där jag tror att tilläggshästarna gör upp. Doctor Doxey Zenz eller Pascha Tilly blir valet för många. Jag garderar upp loppet.

HuBBaBuBBa 2019-12-28 13:57

Många här är ju väldigt duktig tippare och det är snarare Björn som ska rådfråga dig