Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Extra V75 Axevalla - Nyårsafton multijackpot 2019-12-31 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/38754-extra-v75-axevalla-nyarsafton-multijackpot-2019-12-31-a/)

Spiken64 2019-12-29 05:35

Extra V75 Axevalla - Nyårsafton multijackpot 2019-12-31

Lägger upp den extraomgången här före Danmark och Norge som jag tycker man kan stå över.Bara och titta på omsättningen så förstår säkert Herr Lord att man bör lägga ner Winter Burst och göra något nytt.

Kommer bli en grym omsättning runt 120 mille tror jag.

Första tanken en rolig chansspik på Southwind Feji.Är grymt kuskförstärkt med Åke Svanstedt,har också ett lopp i kroppen och trivs bra på Axevalla banan vad kan gå fel? 10 lopp på Axevalla och en seger rad på hela 80% det är grymt.

Espo 2019-12-29 09:41

Vikens Fingerprint måste bli ruggigt spelvärd spik om strecken står sig. Ser inte hur den ska kunna förlora loppet under normala förutsättningar. Många garderar då de inte vill spricka i första loppet på en superjackpott.

Sen håller jag med om att Southwind Feji borde bli spelvärd i sista.

HuBBaBuBBa 2019-12-29 09:54

Linus Boy borde väl kunna vinna ... mer deg på kontot än favoriterna där framme och ett långt upplopp lär passa bra. Finns ju risk att 2 och 3 kör mot varandra?

Piraten 2019-12-29 10:15

Är likt Hubba inne på Linus Boy i sista. Angående Vikens Fingerprint har jag dock stor respekt för Green Mamba som är riktigt bra. I övrigt lär Bo C. ha en bra chans att lägga det där gänget på rygg om han fungerar, men han har svikit förr. Ett drag kan vara E.V.Mici som dock säkerligen lär stiga på strecken fram till spelstopp. Överlägsen senast på Örebro trots en resa mest i tredjespår och Korpi tror på bra chans trots spåret. Tror det kan hända en del i avdelning 4,5,6.

zimonzzon85 2019-12-29 10:52

Hobby i andra stenklar , så bra den va sist så slår ingen den ! Hemma häst med kusk i form också :claps: Bra spik från Min hemmaplan !

HuBBaBuBBa 2019-12-29 10:54

Denna omgång känns ju överkomlig och kör man V7 kan det bli bra deg trots några favoritvinster.

viking90 2019-12-29 11:14

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 659822)
Denna omgång känns ju överkomlig och kör man V7 kan det bli bra deg trots några favoritvinster.

V7? Vilket bolag spelar du via då? :innocent:

Tirich 2019-12-29 12:55

Citat:

Ursprungligen postat av zimonzzon85 (Inlägg 659821)
Hobby i andra stenklar , så bra den va sist så slår ingen den ! Hemma häst med kusk i form också :claps: Bra spik från Min hemmaplan !

Håller med om att Hobby troligen har omgångens högsta vinstchans, men han blir groteskt stor favorit Oxå.
Bra emot på pappret sist, men i verkligheten fanns det bara en häst att köra emot och nu kan det bli tuffare.

Stort värde i att fälla om man hittar någon bättre spik, men visst är chansen stor

HuBBaBuBBa 2019-12-29 13:17

Citat:

Ursprungligen postat av viking90 (Inlägg 659825)
V7? Vilket bolag spelar du via då? :innocent:

Fattar inte :) hur menar du?

Tipsb 2019-12-29 14:14

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 659822)

V7 och V8 finns inte längre spelbara. Enbart V6 som finns tillgängligt där man enbart siktar på enbart högsta vinsten.

viking90 2019-12-29 14:14

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 659850)
Fattar inte :) hur menar du?

Jag tolkade ditt inlägg "kör man V7 kan det bli bra deg" alltså att du spelar V7 likt V6 på V64 som då ger *2.5. Men kanske misstolkade det.

Iaf mig veterligen så går det inte att spela V7 - endast vinst vid 7 rätt, ATG tog väl bort det för något år sedan. Därav jag undrade vilket bolag du spelade V7 hos :P

zimonzzon85 2019-12-29 14:20

Citat:

Ursprungligen postat av Tirich (Inlägg 659841)
Håller med om att Hobby troligen har omgångens högsta vinstchans, men han blir groteskt stor favorit Oxå.
Bra emot på pappret sist, men i verkligheten fanns det bara en häst att köra emot och nu kan det bli tuffare.

Stort värde i att fälla om man hittar någon bättre spik, men visst är chansen stor

Jo klart de är sant :clap:

Sundling 2019-12-29 18:18

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 659816)
Vikens Fingerprint måste bli ruggigt spelvärd spik om strecken står sig. Ser inte hur den ska kunna förlora loppet under normala förutsättningar. Många garderar då de inte vill spricka i första loppet på en superjackpott.

Sen håller jag med om att Southwind Feji borde bli spelvärd i sista.

Devs Daffodil har ju löpt på riktigt bra (bara gått med skor) och Lugauer har riktigt bra snurr på hästarna just för tillfället, dock usel andel segrar på Devs. Höga tankar bara... :innocent:

HuBBaBuBBa 2019-12-29 19:16

Citat:

Ursprungligen postat av viking90 (Inlägg 659868)
Jag tolkade ditt inlägg "kör man V7 kan det bli bra deg" alltså att du spelar V7 likt V6 på V64 som då ger *2.5. Men kanske misstolkade det.

Iaf mig veterligen så går det inte att spela V7 - endast vinst vid 7 rätt, ATG tog väl bort det för något år sedan. Därav jag undrade vilket bolag du spelade V7 hos :P

Hade jag ingen aning om faktiskt att dom hade tagit bort det på v75 och v86 :)
Tack för info

trance_error 2019-12-29 19:16

Tar inte Reverend Wine spets i sista?
Kanske blir svår att slå den då :)

zimonzzon85 2019-12-29 20:36

Jepson i tredje med Alhambra Mail kan va en spik också spets å slut !

HuBBaBuBBa 2019-12-29 21:00

Ingen som tror på Jepson med 3 Key Mom då :) ... funderar på att spika.
.

Espo 2019-12-29 23:19

Citat:

Ursprungligen postat av Sundling (Inlägg 659993)
Devs Daffodil har ju löpt på riktigt bra (bara gått med skor) och Lugauer har riktigt bra snurr på hästarna just för tillfället, dock usel andel segrar på Devs. Höga tankar bara... :innocent:

Ja vart kom den prestationen ifrån senast? Gör han om det loppet utan galopp kan feghet klart räcka...

joppe59 2019-12-30 00:53

Det var inte den svåraste omgången på papperet det kan eventuellt ge bra trots det på 7 rätt då det delas väl ut runt 60 miljoner åt nåt håll till sjurättspotten utan att ha koll på det...
vikens fingerprint och hobby Deliton har lämpliga lopp på papperet
i tredje går det inte heller utanför tror jag
I fjärde passar jag och även pass i femte
i sjätte behövs nog 4-5 streck och sen kan man stänga det loppet
i sista jeppson en sund vinnare

Summa sumarum Det finns många givna favoriter på förhand kommer det ingen skräll blir det många glada vinnare

Jag kommer nog bara att göra en rövarkupong med noll förväntningar

Tirich 2019-12-30 01:13

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 660016)
.

Bike och BRO i de 5 senaste, hur stort minus nu?

Stekel 2019-12-30 09:23

Citat:

Ursprungligen postat av Tirich (Inlägg 660031)
Bike och BRO i de 5 senaste, hur stort minus nu?

Glöm inte att den bytt tränare också. Aho levererar ju, men någon Riordan är han väl ändå inte.

Tirich 2019-12-30 09:52

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 660037)
Glöm inte att den bytt tränare också. Aho levererar ju, men någon Riordan är han väl ändå inte.

Näe, men borde väl inte ha hänt så mycket på bara en månad

SO 2019-12-30 10:09

Var det inte snack om att vi på sharps skulle göra ett jättesystem tillsammans ?? Är det lagt på is månne?

Gotland 2019-12-30 10:16

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 660039)
Var det inte snack om att vi på sharps skulle göra ett jättesystem tillsammans ?? Är det lagt på is månne?

Jo, förra året gjorde vi ett försök på ett ordentligt stort.
Inte riktigt den ambitionen i år men hyfsat stor lär den reducerade bli ändå till den här omgången.

Och vad jag vet så finns det nog någon plats kvar i tillsammanslaget för det reducerade där vi i travgruppen försöker enas om drag och spikförslag etc.

Länk finns i sektionen spela andelsspel tillsammans.

Häng på!

:KO:

HuBBaBuBBa 2019-12-30 10:28

Citat:

Ursprungligen postat av Gotland (Inlägg 660041)
Jo, förra året gjorde vi ett försök på ett ordentligt stort.
Inte riktigt den ambitionen i år men hyfsat stor lär den reducerade bli ändå till den här omgången.

Och vad jag vet så finns det nog någon plats kvar i tillsammanslaget för det reducerade där vi i travgruppen försöker enas om drag och spikförslag etc.

Länk finns i sektionen spela andelsspel tillsammans.

Häng på!

:KO:

Vilken andel är det?

Stekel 2019-12-30 10:34

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 660042)
Vilken andel är det?

Vi brukar ha fullt men nu fanns en plats ledig såg jag:

https://www.sharps.se/redirect?url=h...xg-rni6w%3D%3D

valo 2019-12-30 10:50

Skrällar?

Ingen som har några sådana? Jag har i alla fall en, kanske blir jag ensam om den?; Alpha K. i tredje. Ett kuriosa; Barbro stod i 300 ggr på UB...jag hade den men med alla i loppet måste det ju bli så :p. Men det var på snudd att jag satsade en tia på kul så att säga. Man ska inte nonchalera tjejerna, inte ens Barbro. Fick ångra mig där. Med tanke på skrällar - bra att lägga ned lite koll på sådana, - många tänker så här; tar med 7-8 st så kanske jag får in någon. Ingen bra taktik! Men väldigt vanlig och det är tjänstefel enl. mig.

Espo 2019-12-30 12:43

Kan väl vara läge att reducera bort alla rader som ger under 20-30k. Axvalla genererar ofta höga utdelningar och då speciellt på vintern då banan ofta är tung med det utslagsgivande upploppet. Senaste vinteromgångarna:

1,2 miljoner
28k
186k
874k
241k

Skulle banan mot förmodan bli lättsprungen ökar risken för låg utdelning.

HuBBaBuBBa 2019-12-30 13:18

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 660044)
Vi brukar ha fullt men nu fanns en plats ledig såg jag:

https://www.sharps.se/redirect?url=h...xg-rni6w%3D%3D

Hann ta den och köpte en :)

Stekel 2019-12-30 14:07

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 660068)
Kan väl vara läge att reducera bort alla rader som ger under 20-30k. Axvalla genererar ofta höga utdelningar och då speciellt på vintern då banan ofta är tung med det utslagsgivande upploppet. Senaste vinteromgångarna:

1,2 miljoner
28k
186k
874k
241k

Skulle banan mot förmodan bli lättsprungen ökar risken för låg utdelning.

Det kan du nog göra utan att svettas den här gången. De har ju gjort allt de kan med propparna för att maxa utdelningen. Även om banan blir riktigt bra så kommer det smälla nånstans. Får jag 1,40 på att det blir över 20k imorrn så tar jag det och lägger alla mina pengar på istället för på V75. Meningslöst att lämna in system för en hundring eller två en sån här omgång.

orroz 2019-12-30 16:56

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 660005)
Tar inte Reverend Wine spets i sista?
Kanske blir svår att slå den då :)

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 660016)
.

Har oxå en känsla för den hästen det är kusk plus på den riktigt spelbar.

DrMarre 2019-12-30 16:56

Genomgång kommer.. Test.

DrMarre 2019-12-30 17:51

Tja, bjuder på en liten genomgång till morgondagens jackpot tänkte jag. Dels är det trevligt att kunna ha lite idéutbyte här, dels skönt för egen del att ha tankarna nedskrivna för uppföljning osv.

Givetvis inget slutgiltigt då majoriteten av utrustningsinfo m.m. trillar in imorgon.

V75-1

Omgångens mest intressanta spik. 7 Green Mamba har tagit kraftiga kliv framåt sedan hon kom till Sverige och dessutom sett ett snäpp vassare ut i ny regi senaste två starterna. Finfin spurt mot jämförelsevis klart bättre hästar än de på hennes volt senast, och med toppläge som ensam på springspår här ser jag tidig ledning och därefter förhoppningsvis spets hela vägen in.

9 Vikens Fingerprint är väldigt bra för klassen och är därmed också tuffast emot, och visst får det inte klaffa alldeles för fint för Oskar J om Green Mamba ska kunna hålla henne ifrån sig över upploppet.

Där bakom är spelarna ganska korrekt ute spelmässigt, med 15 Adi Gallia som tredjehäst och 8 Devs Daffodil som fjärdehäst, antar att 3 Key Mom trillar ner som femtestreckad innan V75 är igång, lite överstreckad i nuläget.

V75-2

5 Hobby De L'iton givetvis klart bäst vinstchans i loppet men blir också lite överdrivet spelad då exakt hela massan i jakt på spikar i en svår omgång hamnar på denna som lösning. Därmed värde i att gå emot.

3 Sato håller jag som ungefär lika bra häst mot häst, men beter sig lite knepigt ibland. Kusken dessutom sanslöst dålig, åtminstone med denna häst, men ändå spännande till så låg procent. Passa framöver om det någon gång testat ny kusk för övrigt.

10 Stand By Ken duger väl i klassen och med lite strul för favoriten är den definitivt inte borta.

Där bakom 1 Sandsjöns Enzo som har ett bra läge, kanske biken flyger på igen (?), samt jätteskrällen 7 Bara Min som kan vinna med maxklaff.

Spetsrusningen är ganska klurig då 1-8 alla är ganska tröga från start, möjligtvis med undantag för 8 Tabasco C.D., vilken dock antagligen plockas upp. Favoritscenariot är ju att Hobby De L'iton hittar till spets men den är långt ifrån så givet som spelarna förutsätter. Hästen är bra men på intet sätt en superstjärna och skulle det strula lite så se upp.

V75-3

3 Alhambra Mail korrekt favorit, bra häst, snabb ut och om Jepson är intresserad borde hon kunna komma till spets tidigt. Väldigt fina prestationer på slutet och blir svårslagen. Men, de verkar vara sugna på att köra henne i ryggar om man ser till tidigare lopp och om det inte laddas ordentligt mot spets är vinstchansen givetvis lite lägre, och därmed kvalificerar hon sig inte högre än som utgång på systemet.

4 Be the One och 5 Daisy Cash är två riktigt bra hästar för klassen, främst den förstnämnda som kanske är bäst i gänget om den presterar på topp.

Mest intressanta lågprocentaren är utan tvekan 2 Ivy League som är fullständigt bortglömd. Duger riktigt bra här och kan mycket väl skrälla med lite flax under vägen.

10 Ipomea, 1 Veams Benelli och 6 Amusement för de som letar fler.

V75-4

Ganska dålig klass på hästarna här faktiskt, vilket gör att jag håller Bo C. som korrekt favorit trots ojämnheten. Klart bästa hästen här och löser det sig hyfsat rundar han nog detta gäng. Dock är han som sagt extremt ojämn och med 2140 volt och 15 hästar är det nästan upplagt för problem, vilket öppnar upp för fler hästar.

5 Grainfield Aiden var ju grym sist men lär bli vanlig vagn nu igen (håll koll på denna info) och det har han sett något tråkigare ut i tidigare. Dessutom hårt spelad.

1 M.T. Nordic Spirit mest intressant spelmässigt, går bra varje gång och här är en lämplig prop för hästen i brist på vassa motståndare. Kan leda länge, alternativt glida med på innerspår och måste helt enkelt med.

10 Stud Muffin mycket farlig om Flemming lyckas pricka starten, men risken är överhängande att det blir långt ut i spåren första 500 och därefter omöjligt lopp då hästen inte brukar ha för vana att kliva iväg allt för fort.

V75-5

Väldigt öppet lopp.

Favoriten 8 The Gambler följer bilen, huruvida det är i trav eller galopp återstår att se. Fungerar hästen och kommer till spets kan han bli svår att nå, men alldeles för stimmig för att lita på som spik/utgång.

Mest intressanta är istället 3 Big Jim Pellini, 10 Knifetown Hall och 11 E.V. Mici.

3 Big Jim Pellini gör bra lopp varje gång och kan hitta till spets, inträffar detta blir han mycket svårslagen.

10 Knifetown Hall är fin och lär spela ut en ordentlig spurt över upploppet, hamnar han inte för långt bak räcker den väldigt långt.

11 E.V. Mici är i nuläget ganska lite spelad men besitter fin kapacitet och likt 10 blir den farlig till slut. Extra intressant om biken hängs på igen?

2 Bearicecream duger mot dessa och med lite flax kan hon hitta mållinjen före övriga.

5 Marcel P. är jätteskräll nr. 2, snabb ut och hittar nog ner på innerspår tidigt. Därefter rätt bra för klassen och märkligt lite spelad.

V75-6

Omgångens näst mest intressanta speldrag.

13 Jimpeto Joy står tufft inne pengamässigt, men har också tävlat i icke så penningstinna lopp i Slovenien och är nog rutinmässigt ungefär på samma nivå som övriga, om inte lite över denna. Gått otroligt bra i Sverige och är bästa hästen i gänget. Bra kusk, sämre läge men över 2640 m hinner Johan hitta rätt och till 17 % är den hyperintressant.

Bakom denna ett extremt svårlöst lopp.

5 Högstenastalldräng är bra men enligt mig alldeles för hårt spelad, verkar vara den massan lutat sig mot i detta lopp enbart i brist på annat. Går bra varje gång men definitivt inget extra. Avslag till nästan 40 % (!).

I övrigt bör man notera att startvolten står bra till här, ungefär på samma nivå som 20-volten vilket gör att exempelvis 1 Goetmals Joe bör passas.

Bästa skrällarna: 1 Goetmals Joe, 10 Lee Sånna (vid fin start), 11 Rocky Bear och 14 Inez Alki.

V75-7

"Alla" räknar med 2 Reverend Wine till spets och sedan ledning hela vägen. Ja, favoritscenario att han antingen lyckas hålla ut eller får ta över efter ett tag men absolut inget givet. 4 Test Drive tror jag spetsar initialt för att därefter släppa till antingen 2, 3 eller 5 beroende på vilken som är först fram. Blir det lite körning så bjuds ju bästa hästen 11 Linus Boy in i matchen och då blir den tuff att stå emot.

11 mest intressant, och får man med även 2 räcker det långt i loppet. 3 Southwind Feji överspelad, dels inte lika bra som övriga och dels hårt spelad p.g.a. Åke, vilket för övrigt verkar vara ett genomgående fenomen i hela omgången. Kan ju vinna men inte så intressant till nuvarande spelprocent.

4 & 5 jätteskrällarna.

riga 2019-12-30 20:20

Kommer strykas avd 2 nr 5 storfavorit och avd 6 nr 15 enligt Sofia A

Stekel 2019-12-30 20:24

Citat:

Ursprungligen postat av riga (Inlägg 660225)
Kommer strykas avd 3 nr 5 storfavorit och avd 6 nr 15 enligt Sofia A

Avd 2 till och med. Omgångens största favorit Hobby De Liton alltså borta ur leken! Om det var svårt på förhand så blev det än värre nu...

Green Mamba tror jag är stenklar. Nästan oändlig skrällpotential i hela omgången.

riga 2019-12-30 20:37

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 660228)
Avd 2 till och med. Omgångens största favorit Hobby De Liton alltså borta ur leken! Om det var svårt på förhand så blev det än värre nu...

Green Mamba tror jag är stenklar. Nästan oändlig skrällpotential i hela omgången.

fixat.

Bullo 2019-12-30 20:48

Om det nu är så att Hobby stryks, den är ju inte det än - så lär det vara väldigt många lika lata som Amarilde frost som sitter med spik på nr 1, den måste jobbas bort imorgon då.

Altoc 2019-12-30 20:51

Citat:

Ursprungligen postat av Bullo (Inlägg 660239)
Om det nu är så att Hobby stryks, den är ju inte det än - så lär det vara väldigt många lika lata som Amarilde frost som sitter med spik på nr 1, den måste jobbas bort imorgon då.

Den kommer att strykas. Du behöver inte fundera kring det.

HuBBaBuBBa 2019-12-30 22:38

Är inte 9 Claude Debussy rätt intressant på sina låga 4% med en viss Jepson i sulkyn och hemmaplan. Given på min kupong efter ett bra lopp som trea sist på v75 från ett elftespår på opassande distans kan jag tycka. Möter yngre motstånd vilket kan vara ett plus kanske.

Trazan 2019-12-30 22:46

Citat:

Ursprungligen postat av DrMarre (Inlägg 660136)
Tja, bjuder på en liten genomgång till morgondagens jackpot tänkte jag. Dels är det trevligt att kunna ha lite idéutbyte här, dels skönt för egen del att ha tankarna nedskrivna för uppföljning osv.

Givetvis inget slutgiltigt då majoriteten av utrustningsinfo m.m. trillar in imorgon.

V75-1

Omgångens mest intressanta spik. 7 Green Mamba har tagit kraftiga kliv framåt sedan hon kom till Sverige och dessutom sett ett snäpp vassare ut i ny regi senaste två starterna. Finfin spurt mot jämförelsevis klart bättre hästar än de på hennes volt senast, och med toppläge som ensam på springspår här ser jag tidig ledning och därefter förhoppningsvis spets hela vägen in.

9 Vikens Fingerprint är väldigt bra för klassen och är därmed också tuffast emot, och visst får det inte klaffa alldeles för fint för Oskar J om Green Mamba ska kunna hålla henne ifrån sig över upploppet.

Där bakom är spelarna ganska korrekt ute spelmässigt, med 15 Adi Gallia som tredjehäst och 8 Devs Daffodil som fjärdehäst, antar att 3 Key Mom trillar ner som femtestreckad innan V75 är igång, lite överstreckad i nuläget.

V75-2

5 Hobby De L'iton givetvis klart bäst vinstchans i loppet men blir också lite överdrivet spelad då exakt hela massan i jakt på spikar i en svår omgång hamnar på denna som lösning. Därmed värde i att gå emot.

3 Sato håller jag som ungefär lika bra häst mot häst, men beter sig lite knepigt ibland. Kusken dessutom sanslöst dålig, åtminstone med denna häst, men ändå spännande till så låg procent. Passa framöver om det någon gång testat ny kusk för övrigt.

10 Stand By Ken duger väl i klassen och med lite strul för favoriten är den definitivt inte borta.

Där bakom 1 Sandsjöns Enzo som har ett bra läge, kanske biken flyger på igen (?), samt jätteskrällen 7 Bara Min som kan vinna med maxklaff.

Spetsrusningen är ganska klurig då 1-8 alla är ganska tröga från start, möjligtvis med undantag för 8 Tabasco C.D., vilken dock antagligen plockas upp. Favoritscenariot är ju att Hobby De L'iton hittar till spets men den är långt ifrån så givet som spelarna förutsätter. Hästen är bra men på intet sätt en superstjärna och skulle det strula lite så se upp.

V75-3

3 Alhambra Mail korrekt favorit, bra häst, snabb ut och om Jepson är intresserad borde hon kunna komma till spets tidigt. Väldigt fina prestationer på slutet och blir svårslagen. Men, de verkar vara sugna på att köra henne i ryggar om man ser till tidigare lopp och om det inte laddas ordentligt mot spets är vinstchansen givetvis lite lägre, och därmed kvalificerar hon sig inte högre än som utgång på systemet.

4 Be the One och 5 Daisy Cash är två riktigt bra hästar för klassen, främst den förstnämnda som kanske är bäst i gänget om den presterar på topp.

Mest intressanta lågprocentaren är utan tvekan 2 Ivy League som är fullständigt bortglömd. Duger riktigt bra här och kan mycket väl skrälla med lite flax under vägen.

10 Ipomea, 1 Veams Benelli och 6 Amusement för de som letar fler.

V75-4

Ganska dålig klass på hästarna här faktiskt, vilket gör att jag håller Bo C. som korrekt favorit trots ojämnheten. Klart bästa hästen här och löser det sig hyfsat rundar han nog detta gäng. Dock är han som sagt extremt ojämn och med 2140 volt och 15 hästar är det nästan upplagt för problem, vilket öppnar upp för fler hästar.

5 Grainfield Aiden var ju grym sist men lär bli vanlig vagn nu igen (håll koll på denna info) och det har han sett något tråkigare ut i tidigare. Dessutom hårt spelad.

1 M.T. Nordic Spirit mest intressant spelmässigt, går bra varje gång och här är en lämplig prop för hästen i brist på vassa motståndare. Kan leda länge, alternativt glida med på innerspår och måste helt enkelt med.

10 Stud Muffin mycket farlig om Flemming lyckas pricka starten, men risken är överhängande att det blir långt ut i spåren första 500 och därefter omöjligt lopp då hästen inte brukar ha för vana att kliva iväg allt för fort.

V75-5

Väldigt öppet lopp.

Favoriten 8 The Gambler följer bilen, huruvida det är i trav eller galopp återstår att se. Fungerar hästen och kommer till spets kan han bli svår att nå, men alldeles för stimmig för att lita på som spik/utgång.

Mest intressanta är istället 3 Big Jim Pellini, 10 Knifetown Hall och 11 E.V. Mici.

3 Big Jim Pellini gör bra lopp varje gång och kan hitta till spets, inträffar detta blir han mycket svårslagen.

10 Knifetown Hall är fin och lär spela ut en ordentlig spurt över upploppet, hamnar han inte för långt bak räcker den väldigt långt.

11 E.V. Mici är i nuläget ganska lite spelad men besitter fin kapacitet och likt 10 blir den farlig till slut. Extra intressant om biken hängs på igen?

2 Bearicecream duger mot dessa och med lite flax kan hon hitta mållinjen före övriga.

5 Marcel P. är jätteskräll nr. 2, snabb ut och hittar nog ner på innerspår tidigt. Därefter rätt bra för klassen och märkligt lite spelad.

V75-6

Omgångens näst mest intressanta speldrag.

13 Jimpeto Joy står tufft inne pengamässigt, men har också tävlat i icke så penningstinna lopp i Slovenien och är nog rutinmässigt ungefär på samma nivå som övriga, om inte lite över denna. Gått otroligt bra i Sverige och är bästa hästen i gänget. Bra kusk, sämre läge men över 2640 m hinner Johan hitta rätt och till 17 % är den hyperintressant.

Bakom denna ett extremt svårlöst lopp.

5 Högstenastalldräng är bra men enligt mig alldeles för hårt spelad, verkar vara den massan lutat sig mot i detta lopp enbart i brist på annat. Går bra varje gång men definitivt inget extra. Avslag till nästan 40 % (!).

I övrigt bör man notera att startvolten står bra till här, ungefär på samma nivå som 20-volten vilket gör att exempelvis 1 Goetmals Joe bör passas.

Bästa skrällarna: 1 Goetmals Joe, 10 Lee Sånna (vid fin start), 11 Rocky Bear och 14 Inez Alki.

V75-7

"Alla" räknar med 2 Reverend Wine till spets och sedan ledning hela vägen. Ja, favoritscenario att han antingen lyckas hålla ut eller får ta över efter ett tag men absolut inget givet. 4 Test Drive tror jag spetsar initialt för att därefter släppa till antingen 2, 3 eller 5 beroende på vilken som är först fram. Blir det lite körning så bjuds ju bästa hästen 11 Linus Boy in i matchen och då blir den tuff att stå emot.

11 mest intressant, och får man med även 2 räcker det långt i loppet. 3 Southwind Feji överspelad, dels inte lika bra som övriga och dels hårt spelad p.g.a. Åke, vilket för övrigt verkar vara ett genomgående fenomen i hela omgången. Kan ju vinna men inte så intressant till nuvarande spelprocent.

4 & 5 jätteskrällarna.

Bra genomgång, håller med om mycket. Två hästar som du inte nämner som jag tycker ska räknas ganska tidigt är Global Tailwind och Point Zorro. Båda dessa lär det dock bli skrik på i morgon så tveksamt om det kommer finnas något värde kvar.

Vill nämna två andra intressanta hästar också. Bägge tränas av hemmatränare Hedberg och jag tror de kommer vara betydligt mindre spelade än tidigare nämnda. Gun Palema tycker jag ska med om man inte tar ställning i första och detsamma gäller Aron Palema sista. Hedberg lär ha laddat till denna omgång, hästarna duger gott i klassen och är alldeles för lite spelade.

Slutligen, så köper jag helt att Högstenastalldräng blivit för mycket streckad. Jag har också respekt för Jimpeto Joy men kommer istället ta ställning för Payet DE som radat upp grymma prestationer. Sitter dessutom perfekt i rygg på favoriten och jag tror han städar av rubbet sista varvet.