Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Lördag 11/1 Bergsåker (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/38907-v75-loerdag-11-1-bergsaker/)

HuBBaBuBBa 2020-01-11 08:03

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 662310)
Varför måste man ha med tre från JW's stall? Den enda med chans är Rocky Tilly p.g.a. spetschans. Resten är skräp, överstreckade och har fel spår.

Ok. Kan ju bli omstarter och Rocky laddar 17 ggr. Då är det kört för han och det är inte bästa hästen. Sa väl dom som kan vinna ... vet inte hur bra 4an är (svårt att sätta in) men svårt spår i alla fall. Dumt kanske att plocka bort om man ändå tar 7 hästar. Nu ska alltså Rocky vinna oxå som favorit och utdelningen landar på 500 spänn. Kör en mångbong :)

tvablaa 2020-01-11 08:34

Jag är ju totalt formlös men vet ju att det kan vända när som helst så bara att fortsätta försöka. Ser väl dessvärre ut att lukta relativt låg utdelning idag men är ju långt ifrån säkert. Tankar i nuläget.
1: DDZ har ju sett oslagbar ut i senaste starterna. Men tycker allt det är tuffare motstånd nu. Samtidigt är ju nuvarande 35 % inte så mkt och bra värde. Typisk A-häst skulle jag säga. Har däremot svårt se hur Pacific Face ska vinna. Skrällen är nog 1 även om ny i klassen.
2: Här är Hvalstad Odin solklart förstastreck för mig. Kan dock dubbla med Guldtopp. Gillar Sjödéns analys här och känner mig rätt trygg i att ta bort de två mest streckade. Skrällen tycker jag är Zitor.
3: Kan inte se Propulsion förlora detta. Kör nog en tvilling med Zenit då den är avsevärt hårdare än EW. Inget vidare lopp detta.
4: Tycker Grainfield borde vara favorit trots spåret. Vinner om omstarter och möjlig spik. En hel del surr om Knifetown Lover som ju dock står tufft inne. 7 är skrällen, ruggig avslutning senast. Och 4 är kanske bäst plocka med vid gardering.
5: Var lite inne på att spika 6 men forumet fick mig att se sunt på det, Henrik Svensson vinner ju inte ihjäl sig. Och procenten lär öka under dagen. Men hade varit fint md spik här då gardering kostar. Örjan ska nog med då den verkar kunna öppna. Och frågan är om inte 7 är bästa hästen?
6: Här är jag inne på helgardering. Litar inte alls på favoriten och Berghs stall har ju varit under isen det senaste. Läser mig till att 3 nog är främste utmanare men är ju också mkt streckad. De på dubbla tillägg där efter och särskilt GW. Noterar att bra hästar som 4, 10 och 13 är i princip ostreckade.
7: Här verkar många överens om Arch Lane efter intrycket senast. Jag är inte lika övertygad. Lätt se bra ut från rygg och inte säker på att den kan hålla spets. Tycker att 7 är första streck och kan bli spik. Bakom där kör väl Henrik Svensson här en streckvärd skräll men frågan är vart den hamnar.

HuBBaBuBBa 2020-01-11 09:05

Henrik Svensson kan ju inte vinna då behöver du inte 8an i sista;)

HuBBaBuBBa 2020-01-11 09:07

Om Barbro Karlsson kan vinna v75 så kan Henrik Svensson verkligen vinna på hemmaplan :)

KalleKlut 2020-01-11 09:31

Det ser ut som att några starka favoriter kommer vinna. Min plan är att lira ett andelsspel för 99:- med 20 andelar. (1980:- skulle systemet kosta) Tanken är 3 spikar, 2 helgarderade och ett lopp med 10 hästar. I avd 6 ska det vara 3 hästar varav 15 Fame Boko är mitt första val. Där behöver jag input på vilka 2 till ni vill ha med. Upplägget ser ut såhär:

Avd 1. 4 DDZ
Avd 2. 1,2,3,7,8,9,11,12,13,15 (när vann ett sto i kallblod senast??)
Avd 3. 10 Propulsion
Avd 4. Alla
Avd 5. Alla
Avd 6. 15 Fame Boko (och 2 förslag till)
Avd 7. 1 Arch Lane

Får vi 3 rejäla skrällar så blir det ändå bra pengar!

tvablaa 2020-01-11 09:32

Hehe. Fast det är ju skillnad på 3 % och 11 % som nog blir mer. Tror jag spikar emot Henrik i båda till slut:D

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 662324)
Henrik Svensson kan ju inte vinna då behöver du inte 8an i sista;)


oggeb 2020-01-11 09:41

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 662320)
Ok. Kan ju bli omstarter och Rocky laddar 17 ggr. Då är det kört för han och det är inte bästa hästen. Sa väl dom som kan vinna ... vet inte hur bra 4an är (svårt att sätta in) men svårt spår i alla fall. Dumt kanske att plocka bort om man ändå tar 7 hästar. Nu ska alltså Rocky vinna oxå som favorit och utdelningen landar på 500 spänn. Kör en mångbong :)

Nej, jag påstår inte att Rocky vinner utan jag påstår att han är den enda från JW's stall som kan vinna.

tvablaa 2020-01-11 09:51

SO: Noterar att du f.n. har tre streck men inte har med Hvalstad Odin. Hur resonerar du där?

Bullo 2020-01-11 09:52

Gillar verkligen ditt tänk på tillsammanssystemet Stekel och att du plockar bort favoriter, kommer fortsätta köpa av dig ett tag framöver, hoppas det ger utdelning snart.

Tyvärr verkar många tillsammanssystem på de större sidorna lägga upp sina system kring doctorn och proppen för att sen ha 10 000 rader att sprida ut och snurra sina system en massa gånger. Skulle vilja köpa in mig i ett system som inte spikar någon av dessa och inte kostar så mycket, vilka spikar/spik kommer du köra SO? Kanske köper in mig i Lottas och hoppas på andra spikar..... annars tas förslag på system gärna emot.

Trevlig lördag alla

Santorini 2020-01-11 09:54

Lopp 1 spik nr 4 Doctor Doxey Zens. Lopp 2 nr 2-3-6-8-15.Lopp 3 nr5-10.Lopp 4 nr 6-7-8-9-10.Lopp 5 nr 1-2-3-5-6-8-9.Lopp 6 spik nr 14 Ginny Weasley. Lopp 7 nr 1.4.5.6.7. 1750 rader.

HuBBaBuBBa 2020-01-11 09:57

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 662329)
Nej, jag påstår inte att Rocky vinner utan jag påstår att han är den enda från JW's stall som kan vinna.

Visst är det en skön känsla när man har klart för sig. Då begränsar man kostnaden.
Lycka till!
Mvh

SO 2020-01-11 10:03

För en gångs skull tycker jag att det har varit fantastiskt fina inlägg ang streckandet på Bergsåker. Bara att suga åt sig. Jag brukar försöka "lyssna till magkänslan" och inte bry mig om streckprocenten och det har faktiskt varit lyckat många gånger. Värst är ju när man fegar ur och får ångerkänslor efteråt. Så nu är beslutet fattat, inte minst sedan jag kollat min favoritvideio i lopparkivet. (Lindesberg 2015) Mer om detta senare.

Det blir alltså spik på 2 Gulltopp, oddsen sjunker hela tiden och HÄSTEN är nu lika spelad som Ängsborken som ju Jimmy baissat. Systemet på SO Norrland blir förmodligen i avd 1 DDZ och Hawk. Bra lås, sedan Gulltopp och Propulsion och i det återstående 4 loppen 7 x 9 x 8 x 6 hästar. !!! Finns andelar kvar att köpa så det kan ramla in några lågprocentare på slutet innan spelstoppet 1400. Kolla gärna loppet den 14 dec då BW Sture var enda häst före i mål.

tvablaa 2020-01-11 10:05

Med risk för att fastna hårt med skägget i brevlådan för att i någon mån ifrågasätta Stekel som tveklöst är en av de absolut kunnigaste här inne. Men jag håller inte med avseende Indras Secret. Det hade kostat 12 kr extra per andel att ha med henne. Säg att:
Karlängs Lil vinner andra
Vem som helst utom Rocky vinner fjärde
Okalanai Grazia vinner femte.

Då hade iaf inte jag varit nöjd med att missa på Indras..

Har större förståelse för att hoppa över streck för favoriten i andra när det inte helgarderas i övrigt.

Jag fattar absolut att det över tid blir dyrt att ta med hästar en inte tror på, oavsett streck. Men ibland tänker jag att en samtidigt får ta alibi-streck så att säga, och bortse från vad som är rationellt.

Citat:

Ursprungligen postat av Bullo (Inlägg 662331)
Gillar verkligen ditt tänk på tillsammanssystemet Stekel och att du plockar bort favoriter, kommer fortsätta köpa av dig ett tag framöver, hoppas det ger utdelning snart.

Tyvärr verkar många tillsammanssystem på de större sidorna lägga upp sina system kring doctorn och proppen för att sen ha 10 000 rader att sprida ut och snurra sina system en massa gånger. Skulle vilja köpa in mig i ett system som inte spikar någon av dessa och inte kostar så mycket, vilka spikar/spik kommer du köra SO? Kanske köper in mig i Lottas och hoppas på andra spikar..... annars tas förslag på system gärna emot.

Trevlig lördag alla


Jajjan 2020-01-11 10:07

Citat:

Ursprungligen postat av valo (Inlägg 662317)
Det som är mest intressant när man vill vinna mycket på trav, och jag tillhör
dom, är att undvika det jag kallar "tunnelseende", dvs. haka på travtipsen redan från början, bestämma sig för att spika tidigt; utan att kolla t.ex. lopp-
arkivet häst för häst (om man orkar). Där finns fynden, naturligtvis också via
andra kanaler. Ett exempel idag; Joker C.K. står i 6 procent i det i och för sig tuffa kallislopper. Men - ni som orkar - tilla på Björna styrning senast med den!
Då förstår ni vad jag menar. Take it or leave it! Tack för ordet!

Fartmässigt ett måste,
frågan är hur Jokern funkar med skor?
Du kanske vet?

JOP var tveksam läste jag mig till,
spåret kan både vara himmel och h.....

6%

Plockar nog med även den isbjörnen då jag vet att du grävt djupt i lopparkivet.


Du och Björne var djupdykare, därför lirade det mellan er.

Shooter 2020-01-11 10:28

V75-1) DDZ var en bra spik förra gången och hästen har sett bättre ut än på länge. Distanen passar bra, men jag är inne på att det inte blir lika lätt den här gången. Garderar loppet.
V75-2) Ängsborken är en skitfin häst och kan kliva på upp i klasserna. Svårt dock att veta hur bra han är. Svårt läge på sprint med tillägg och dessutom V75. Många tycker att kallblodslopp är svåra, hårdgarderar och går vidare. Jag gillar ju att gå kort och gärna hitta spikar i de här loppen. Känns osäkert vem som sitter i spets efter 500 m. Osen Prinsessa kommer nog inte dit av egen maskin, men kanske kan få överta (?). Hon har inte startat på ett tag och är lite osäker, men jag är ändå sugen på att singla.
V75-3) Kör Örjan i tid, som han gjorde förra gången, så vinner han loppet. Låter han Elian Web maska i täten så kan det bli någon annan. Stallet säger att Elian ska ta emot Proppen, men rätt så ofta släpper de om storfavoriten dundrar på direkt. Jag har varit inne på att gardera, men har inte bestämt mig ännu, dels då Elian börjar bli väl mycket streckad och dels pga. kostnadsskäl. Vid gardering kan man lika gärna ta med Zenit Brick istället för att göra som alla andra som gaddar och ta två streck.
V75-4) Westholm har tre av de mest betrodda hästarna i loppet. Om Rocky håller upp ledningen (med hjälp av Radjah ?) så kan Remarkable köras till dödens och de kan låsa loppet. Då är det bra chans för Rikard eller Jörgen. Westholm måste köra Remarkable då han äger den. Funderar på att spika Rocky.
V75-5) Klass 2, sprint och öppet lopp. Garderas.
V75-6) Indra's Secret är stor favorit och mycket talar för vinst om den går felfritt. Det är dock inte säkert och här kan det skrälla. Fame Boko blev just struken.
V75-7) Arch Lane är första strecket och har fin chans om han håller upp ledningen. Spikar jag Proppen så kan jag gardera det här loppet, annars lutar det åt ett singelstreck.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved