Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-01-07, 06:38   #1
Gus
 
Guss avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 127
Sharp$: 1495
Standard

V75 Lördag 11/1 Bergsåker


Propulsion åker upp till Sundsvall för att vinna guld. Eller ?
Motståndet är ju riktigt vinterguldbetonat. Startspåret något
oddshöjande. Värst emot Digital Ink, Elian Web och Zenit Brick.

Stayerdistans i silver. Bara åtta kusar behagade att anmäla och fightas
om de 125 kkr i förstapris. Dags för Hawk Cliff nu ?
Gus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-07, 12:30   #2
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Tycker de fått ihop rätt fina startfält för att vara Norrlandstrav på vintern! Lite tunt anmält i silver, men flera riktigt bra där iallafall.

De är ju efter redan i starten med Hawk Cliff, magkänslan säger Doxey men frågan är om han inte ledsnar på de där rusarloppen någon gång och vill ha sällskap. Smart ändå att köra så när man inte är någon toppkusk, inte lämna nåt åt slumpen. Jörgen kan väl svara med Henry men frågan om han gör det när hästen är ny i klassen och det är 3 varv och han "vet" att han får luckan.

Angående Proppen så ska man nog fundera lite innan man bestämmer sig för att spika iallafall. Oddshöjande bara med bakspår och att några bra fått framspår tänkte jag först. Men det är ju några saker till som är minustecken. "Bara" två varv nu, och vi är längre upp i vinterland.

En spik har jag redan halvt utsett till egen del, Arch Lane blir det omtag på i sista loppet!

Femte och sjätte är skrällgeneratorerna, där kanske jag målar precis hela vägen!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-07, 15:02   #3
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 6
Standard

Ååå äntligen Bergsåker i. Med lite tur, solen i ryggen, vind i håret, är jag på plats och kommer jag att ge uttryck för mina intryck! Bra startfält men svår omgång efter en snabbtitt!
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-07, 15:14   #4
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 859
Sharp$: 3910
Standard

jag har tittat snabbt igenom loppen i min bok vinner Propulsion och det gäller att ha sju rätt däremot i kallblodsloppet tycker jag just nu att det kan bli tufft att ta in ett tillägg
Tredje gången gillt för Mathias Andersson jag är tveksam men en sjutusan till häst har han i Doctor Doxy Zenz
Indra Secret är kanske bäst men inte lätt att ta 20 meter på en kuskförstärkt 3 Red Alert WF?

Jag funderar eventuellt att lägga upp ett större andelsspel till lördag då jag just nu tycker att jag har tre klara tipsettor men det har varit svårt att få andelarna sålda och då tömmer man energi i onödan

Jag ska fundera på det då det är min hemmabana
Till Bergsåker cyklade jag när jag var liten sen när jag bidde lite större åkte jag moped och på den vägen är det ….

Oavsett det tyckte jag loppen var intressanta/spelvänliga

/Vi höres

Senast redigerad av joppe59 den 2020-01-07 klockan 15:16.
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-07, 16:12   #5
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joppe59 Visa inlägg
jag har tittat snabbt igenom loppen i min bok vinner Propulsion och det gäller att ha sju rätt däremot i kallblodsloppet tycker jag just nu att det kan bli tufft att ta in ett tillägg
Tredje gången gillt för Mathias Andersson jag är tveksam men en sjutusan till häst har han i Doctor Doxy Zenz
Indra Secret är kanske bäst men inte lätt att ta 20 meter på en kuskförstärkt 3 Red Alert WF?

Jag funderar eventuellt att lägga upp ett större andelsspel till lördag då jag just nu tycker att jag har tre klara tipsettor men det har varit svårt att få andelarna sålda och då tömmer man energi i onödan

Jag ska fundera på det då det är min hemmabana
Till Bergsåker cyklade jag när jag var liten sen när jag bidde lite större åkte jag moped och på den vägen är det ….

Oavsett det tyckte jag loppen var intressanta/spelvänliga

/Vi höres
Åkte dit rätt ofta på sommartrav under första hälften av 60-talet - med
min morfar/morbror ibland. Härliga minnen - gick och letade slängda
(eller förhoppningsvis tappade) spelkvitton som ev. kunde innehålla
vinst...Det var på den tiden då man gick fram till 100-kr luckan för att
på bongarna som satt på väggen se hur många som "gått åt" och därmed
få en någorlunda uppfattning om oddset (om jag minns rätt). Fick en gång
in en kuse som hette Sluggo till 80 ggr, min morfar hjälpte mig att spela
en 2-krona - han blev lite lätt chockad för 160 kr var en hel del då. Jag
var 10-15 år under denna tid. Trevlig hemresa blev det till den lilla byn
i Hälsingland. Annars var Hagmyren "hemmabana".
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
joppe59 (+2)
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-07, 16:44   #6
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Frågan bara hur senaste loppet satt sig på Indras Secret. Galopphäst med ett sånt lopp i bagaget som trolig storfavorit ser rätt ointressant ut för mig iallafall.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-07, 19:41   #7
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1244
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Frågan bara hur senaste loppet satt sig på Indras Secret. Galopphäst med ett sånt lopp i bagaget som trolig storfavorit ser rätt ointressant ut för mig iallafall.
Spår 4 i volten dessutom
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-07, 20:44   #8
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3052
Standard

Fame Boko!! Hade all otur i förra starten utan att lyckas komma loss, med till synes en massa krafter kvar! Den tänker inte jag missa, och det får bli en V/P spel på henne
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 22:56   #9
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Avd 1
Blir ganska jämnstreckat här. Men vi har ju fått facit i flera lopp på raken nu. 4 Doctor Doxey Zenz dörnar på i täten i ett tempo där ingen klarar att hinna med eller hinna ikapp. Kusken har redan deklarerat att det är samma taktik som gäller igen och ingen kommer stå i vägen för det. Gillar flera av motbuden som jag vunnit pengar på förut, men här är det bara att sträcka vapen.
4 Doctor Doxey Zenz


Avd 2
Kallblodsloppet ser lurigare och lurigare ut ju mer jag tittar på det. Här kan det nog smälla rejält! 10 Karlängs Lill och 14 Minelli är de bästa oddsarna jag hittar så här på förhand.
3,6,10,12,14,15


Avd 3
Jag kommer nog att ge megafavoriten 10 Propulsion förtroendet på lördag ändå efter lite funderande. 5 Elian Web kommer snackas upp på spets och slut-taktiken, och jag ser den som det enda vettiga motbudet mot favoriten. Men jag tror inte det räcker hela tiden när Proppen kommer flygande eller krossar från dödens. 4 Zenit Brick går nog rätt bra, men också med spår på vägen och då räcker det inte. Det är mycket statister med i loppet som kommer vilja slicka sarg och inte riktigt fullt fält med bara 11 kusar. Så Propulsion borde inte landa i en sämre position än tredje ytter här. Och blåser till dem till slut. Från kön och med trafikproblem däremot borde han kunna få svårt att fånga in Elian. Men där tror jag inte han hamnar iallafall.
10 Propulsion


Avd 4
1 Rocky Tilly från bästa läget är klar förstahäst, men stallkamraterna är inte dåliga heller och det finns ett par andra formkort. Stängt på ett knippe kusar.
1,2,6,8,9


Avd 5
Lägsta klassen och bara 14 vinster i raderna på de här 12 kusarna. Det är alltså inga klassklättrare som sticker ut här. Sprintdistans spär på skrällrisken (chansen)
Alla


Avd 6
Här blir favoriten Indras Secret tydligen jättestor favorit. Totalt iskallt i min bok då den har snävt spår i volten, står tillägg och har plockat på sig halva prissumman på ett par starter, och dessutom fick en knäckande resa senast med tredjespår ett varv vartefter man körde den av banan. Loppet är dessutom fullt av diamantsto och V75-bekantingar som är riktigt bra. Men kanske värst av allt är alla system-mönster som kommer slå in om denna vinner. Det kommer finnas extremt många kuponger som har spik på megafavoriten Propulsion ihop med denna som verkar bli omgångens näst största favorit. Därmed kommer extremt många rader med dessa två vinnare ha riktigt dåligt spelvärde.

Men vem vinner då? Inte fan vet jag helt ärligt! Det är ston med tre tillägg och många som kan gå riktigt bra om de vaknat på rätt sida och får bra löpning. Jag hittar inte en chanslös häst i fältet.
Alla utom favoriten


Avd 7
1 Arch Lane såg jag som spikbud på tre sekunder efter att jag börjat titta på sista loppet! Spikade den senast när den gjorde comeback och jag räknat ut att de skulle köra för vinst i loppet trots det långa uppehållet när de hängde på biken. Men de körde som man brukar i comebacken, släppte till favoriten Bowling Triple X och blev fast där med pigga ben över mål. Kollade igenom alla starter den gjort nu och förutom en gång när den föll ihopp i travet i sista sväng och hoppade (förmodligen skadad då för den var borta ett halvår sen) så verkar den lättstyrd och travsäker som ett lås. Fick sträcka vapen från dödens på ledande Vikens Preacher när den var ute och testade V75 förra vintern innan senaste långa skadeuppehållet. Bike igen och även första rycktussar nu och bästa läget i voltstart. Inte hundra att den nyper ledningen, men jag är hundra på att det här är bästa hästen även om det är ganska bra hästar emot. Blir förmodligen favorit, men inte värst stor eftersom det finns några andra segerstaplare och bekantingar på bra spår. Kanonspik!
1 Arch Lane
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+7), Gotland (+7), mikaels (+5), SO (+10), jomtien (+10), asgaya3141 (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-09, 05:48   #10
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Jag tycker 7 Scarlets Mirakel är intressant med Erik.

Erik,volt,hemmahäst. Gjorde ett bra lopp mot bra hästar på v86 sist. Tvåa bakom Heading R och slog Cobourg Hanover och Staro Costa från spår 7.
Cobourg startar i silver nu.

Nu med Erik. Intressant och ingen jag missar på mitt system

Ska man gardera 1an måste man ha med 1,2,6,7,8,9,10 för att gå safe.

Jörgens 3 hästar Niklas 2 hästar samt Örjan och Hannu Korpi.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-09 klockan 05:50.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-09, 06:01   #11
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Håller med Stekel om att Arch Lane kanske kan va en spik i avslutningen där säkert många kommer ödsla streck. Den klättrade i rygg på Bowling senast men står hårt inne och Emila Leo som favorit när hon inte med säkerhet kommer till ledningen är ett frågetecken för mig. Både Erik och Örjan från springspåren åker med när det gäller stora pengar på v75 ...en som jag inte missar är 11 Xanthis Cotail och låser på 4st.
Kommer gardera Proppen med just Jorma denna gång för att om möjligt få bra utdelning. I kallblodsloppet vinner nån av dom betrodda där bästa hästen utan tvekan är hemmahästen Ängsborken och har springspår men kan ju komma på vingel osv. Ta med Ängsborken och dom Norskfödda så går man nog safe.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-09 klockan 06:42.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-09, 06:14   #12
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

I första avd kommer jag inte att spika DDZ ... varför?
Därför jag tror att det finns stor risk att en viss Åbyhäst kommer göra det surt för honom under loppet och 6 eller 8 vinner. Men det är vad jag tror. Förlusten kommer förr eller senare. Och jag låser på 4 som kan vinna för Sir QC tror jag mindre på. Behöver nog fler lopp en 1 för att vinna efter uppehåll mot formtoppade hästar i silver.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-09, 06:28   #13
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Ska prova på ett andelsspel

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-09 klockan 07:10.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-09, 06:59   #14
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Jag tror GW kan vinna trots dubbla tillägg och kan va en rolig chansspik till 5 %. Slog ju bra hästar näst senast och Niklas kunde till och med vinna från dubbla tillägg med Adi Galia och slog då Hossiana Boko och Jazza H som stod 20 före. Ryssaren är Jazza Håleryd.

Men här kan jag ha hittat en rolig spik i 14 Ginny Weasley?

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-09 klockan 07:00.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-09, 07:05   #15
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

2,4,6,8
3,6,9,11,15
5,10
1,2,6,7,8,9,10
2,3,5,6,8,9,10
14 Ginny Weasley
1,6,7,11

3900kr

Detta system ska jag försöka sälja ut

Alternativt att man spikar Proppen oxå och tar med några till i 5e och 7e avd.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-09 klockan 07:09.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td