Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 Solvalla/Åby 25/3 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/40199-v86-solvalla-aby-25-3-a/)

KalleKlut 2020-03-24 13:00

Il Duce Boko känns "klar" Lugauer skickar en häst. Blir det inte ledningen så manglar han från dödens. Det finns några bra emot men spåret blir avgörande för min del. Blir intressant att se procent fördelningen.

Stekel 2020-03-24 16:34

Citat:

Ursprungligen postat av KalleKlut (Inlägg 677977)
Il Duce Boko känns "klar" Lugauer skickar en häst. Blir det inte ledningen så manglar han från dödens. Det finns några bra emot men spåret blir avgörande för min del. Blir intressant att se procent fördelningen.

Att han bara skickar upp en häst behöver i sig inte säga så mycket egentligen. Den var ju ganska blek sist på Färjestad, fick snabba pengar på sig med försök och finalvinst. Jag funderar istället på om inte Vikens High Yield är rätt favorit och är "klar". Kollade lite startsnabbhet nu och Vikens borde vara mer eller mindre omöjlig att ta sig förbi såvida den körs för spets (och det kan jag inte tänka mig annat).

Efterhandaren 2020-03-24 16:58

Alicia Bore tar piken lätt som en plätt men Unter kanske släpper till Vikens. Alicia kroknar nog om Unter kör i spets mot dessa tuffa hästar. Alicia är en grym sprinter men såg lite vek ut senast. Men min OS skräll om de betrodda tokkör.

Santorini 2020-03-24 17:10

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 677944)
Och glöm inte 4 D'laina och 7 Up To Me vid gardering av 5 Chapuy

Måste väl nämna Concrete Dee men helt ärligt så tycker jag inte hästen har nån vinnarskalle och inga märkvärdiga tider heller att tala om samt en kusk som är lite si sådär. Men när norrbaggen står i 4-5% så är det ju lite intressant ändå och blir det hård körning och 5an behöver loppet för att Jorma svarar som finska gasglada kuskar gör.

Härligt att du spånar för 8 rätt. När öppnar du andelarna?

HuBBaBuBBa 2020-03-24 17:23

Citat:

Ursprungligen postat av Santorini (Inlägg 678001)
Härligt att du spånar för 8 rätt. När öppnar du andelarna?

Imorgon bitti!

KalleKlut 2020-03-24 17:49

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 677997)
Att han bara skickar upp en häst behöver i sig inte säga så mycket egentligen. Den var ju ganska blek sist på Färjestad, fick snabba pengar på sig med försök och finalvinst. Jag funderar istället på om inte Vikens High Yield är rätt favorit och är "klar". Kollade lite startsnabbhet nu och Vikens borde vara mer eller mindre omöjlig att ta sig förbi såvida den körs för spets (och det kan jag inte tänka mig annat).

Nej det behöver inte betyda nåt, håller med dig om det. Men 30 mil för en start, då spikar jag en sån "megakanonhäst" som Olle skulle sagt;)
Snabba pengar på sig, yes! Men senast var det debut i brons och risigt spår.
Jag tror han bombar från dödens om han inte får överta.

Stekel 2020-03-24 18:07

Citat:

Ursprungligen postat av Efterhandaren (Inlägg 678000)
Alicia Bore tar piken lätt som en plätt men Unter kanske släpper till Vikens. Alicia kroknar nog om Unter kör i spets mot dessa tuffa hästar. Alicia är en grym sprinter men såg lite vek ut senast. Men min OS skräll om de betrodda tokkör.

Visst men den måste vi ju räkna med släpper till favoriterna utanför, PU är en förståndig och behärskad herre.

Citat:

Ursprungligen postat av KalleKlut (Inlägg 678007)
Nej det behöver inte betyda nåt, håller med dig om det. Men 30 mil för en start, då spikar jag en sån "megakanonhäst" som Olle skulle sagt;)
Snabba pengar på sig, yes! Men senast var det debut i brons och risigt spår.
Jag tror han bombar från dödens om han inte får överta.

30 mil är inte så långt. Och bombar i dödens med en sån här häst för 60k efter att ha varit lite ljummen på V75. Nu är Lugauer alltid Lugauer, hade det varit något annat stall hade jag avskrivit att de skulle satsa på det upplägget. Men jag tror inte de kommer köra järnet i dödens för att vinna det här. Kan vinna ändå såklart, men det blir bra mycket svårare. Spets och slut!

KalleKlut 2020-03-24 18:39

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 678014)
30 mil är inte så långt. Och bombar i dödens med en sån här häst för 60k efter att ha varit lite ljummen på V75. Nu är Lugauer alltid Lugauer, hade det varit något annat stall hade jag avskrivit att de skulle satsa på det upplägget. Men jag tror inte de kommer köra järnet i dödens för att vinna det här. Kan vinna ändå såklart, men det blir bra mycket svårare. Spets och slut!

Den som lever får se hehe. Böjer mig ödmjukast om Vikens är före:hattenav:

Hittade denna i vimlet.

Senast bröts segersviten efter fyra raka fullträffar.
På onsdagen är hästen tillbaka i hetluften och hans tränare andas optimism.
- Jag tror att han kommer vara ett snäpp vassare den här gången, säger Conrad Lugauer.
Il Duce Boko (V86-5) har gått från klarhet till klarhet under vintern. Han imponerade stort när han i februari krossade motståndet från positionen utvändigt om ledaren i en klass II-final i Svenska Travligan. Men mycket intjänade pengar på kort tid gjorde att han hoppade över klass I och senast gick direkt ut i bronsdivisionen. Där tog det stopp. Visserligen sprang han det snabbaste han har gjort över medeldistans, 1.13,5, men han var chanslös att blanda sig i segerstriden och kom i mål som åtta.
- Han gick inte dåligt men i bronsdivisionen räckte han inte till bara på talang. Därför har vi tränat lite mer inför den här starten och jag gillade jobbet han gick i förra veckan. Jag tror att han kommer vara ett snäpp vassare den här gången. Det krävs också mot de här hästarna, säger Conrad Lugauer

jalle 2020-03-24 19:23

hittat en dunder spik i fjärde spik på allt i morgon it ventor

Jajjan 2020-03-24 20:15

Citat:

Ursprungligen postat av KalleKlut (Inlägg 678028)
Den som lever får se hehe. Böjer mig ödmjukast om Vikens är före:hattenav:

Hittade denna i vimlet.

Senast bröts segersviten efter fyra raka fullträffar.
På onsdagen är hästen tillbaka i hetluften och hans tränare andas optimism.
- Jag tror att han kommer vara ett snäpp vassare den här gången, säger Conrad Lugauer.
Il Duce Boko (V86-5) har gått från klarhet till klarhet under vintern. Han imponerade stort när han i februari krossade motståndet från positionen utvändigt om ledaren i en klass II-final i Svenska Travligan. Men mycket intjänade pengar på kort tid gjorde att han hoppade över klass I och senast gick direkt ut i bronsdivisionen. Där tog det stopp. Visserligen sprang han det snabbaste han har gjort över medeldistans, 1.13,5, men han var chanslös att blanda sig i segerstriden och kom i mål som åtta.
- Han gick inte dåligt men i bronsdivisionen räckte han inte till bara på talang. Därför har vi tränat lite mer inför den här starten och jag gillade jobbet han gick i förra veckan. Jag tror att han kommer vara ett snäpp vassare den här gången. Det krävs också mot de här hästarna, säger Conrad Lugauer

Känns givet att det blir körning och massage från dödens, funderar på
vilken som gynnas av den troliga dödsdansen mellan dessa två?

NicklasA 2020-03-24 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av Jajjan (Inlägg 678043)
Känns givet att det blir körning och massage från dödens, funderar på
vilken som gynnas av den troliga dödsdansen mellan dessa två?

Varför inte 11 Gizmo De Weluwe? Kuskplus, utan att förringa RNS tycker jag Jeppson är vassare :)

NicklasA 2020-03-24 20:45

Ang V86-5, kan det inte vara så att Adrian vill ha ett ord med i spetskörningen också? Il Duce Boko kanske bara kan invänta rusningen och sedan glida fram och överta dödens och kontrollera loppet därifrån sedan

Basse 2020-03-24 21:01

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasA (Inlägg 678051)
Ang V86-5, kan det inte vara så att Adrian vill ha ett ord med i spetskörningen också? Il Duce Boko kanske bara kan invänta rusningen och sedan glida fram och överta dödens och kontrollera loppet därifrån sedan

Tänkte precis gå in och skriva ungefär samma.
Franklin Face är riktigt startsnabb och är nog före Il Duce Boko efter 100m in i loppet. Borde bli dödens som sen blir andra ut då Conrad kör upp i dödens.
Kan bli rena drömresan för Adrian.

Fast med Kolgjinis vet man aldrig- är man före Conrad i starten kanske det brinner till i huvudet och man går all in för att köra i spets till varje pris - dvs man gasar till man är i ledning även om Vikens spetsar initialt:ohmy:

Franklin Face är i alla fall mer gynnad av distansen än de 2 favoriterna. FF har 4 raka vinster över 1640 och hur Adrian kör kommer nog påverka loppets utgång.
Vinsten på V75 1/18 höll ju FF undan för Man at Work på en kanontid mitt i vintern. Då var man nästan fattigast i loppet ( hästar upp till 900K) , Idag är FF rikast i loppet.

Hmm inser att jag håller på att övertyga mig själv att spika Franklin Face:lol:

KalleKlut 2020-03-24 22:16

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 678054)
Tänkte precis gå in och skriva ungefär samma.
Franklin Face är riktigt startsnabb och är nog före Il Duce Boko efter 100m in i loppet. Borde bli dödens som sen blir andra ut då Conrad kör upp i dödens.
Kan bli rena drömresan för Adrian.

Fast med Kolgjinis vet man aldrig- är man före Conrad i starten kanske det brinner till i huvudet och man går all in för att köra i spets till varje pris - dvs man gasar till man är i ledning även om Vikens spetsar initialt:ohmy:

Franklin Face är i alla fall mer gynnad av distansen än de 2 favoriterna. FF har 4 raka vinster över 1640 och hur Adrian kör kommer nog påverka loppets utgång.
Vinsten på V75 1/18 höll ju FF undan för Man at Work på en kanontid mitt i vintern. Då var man nästan fattigast i loppet ( hästar upp till 900K) , Idag är FF rikast i loppet.

Hmm inser att jag håller på att övertyga mig själv att spika Franklin Face:lol:

Word på den Basse! FF tycker jag personligen är värsta hotet. Grymt startsnabb men står lite långt ut. Jag är inne på att Il Duce plockar ner framförallt Vikens från dödens om det skulle behövas. Men för att FF ska ta sig dit så krävs det nog 09 tempo första femhundringen. Då tror jag Duce ändå tar det i slutändan.

HuBBaBuBBa 2020-03-25 06:44

Citat:

Ursprungligen postat av KalleKlut (Inlägg 678057)
Word på den Basse! FF tycker jag personligen är värsta hotet. Grymt startsnabb men står lite långt ut. Jag är inne på att Il Duce plockar ner framförallt Vikens från dödens om det skulle behövas. Men för att FF ska ta sig dit så krävs det nog 09 tempo första femhundringen. Då tror jag Duce ändå tar det i slutändan.

Om FF ändå har slagit Man At Work (med Erik A) varför skulle han inte kunna slå dessa då. Ett kuskminus är det ju men Boko är väl ingen gud till häst direkt vad jag kan tycka för att han vann några "billiga lopp" för att sen sluta oplacerad i brons.
Antigen spikar man sin ide eller så får man helt enkelt strecka 4,5,6,7,11 för att känna sig helt trygg för hur detta lopp blir kört vet endast gudarna. :)
Mvh



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved