![]() |
Citat:
|
I stoloppet, avd 2, tänker jag ha med 12 Eye Catcher. Har körts nästan uteslutande sista åren av sin ägare/tränare Anders Källberg vilket inte gett några stora pengar. Vann emellertid ett 125k-lopp med Erik A 190619 Solvalla.
Körs nu av Marc Elias och nerstruken till springspår på tillägg. |
Daniel Berglund V75 Jägersro lördag på Service Plays
|
Avdelning 1:
Enligt min analys så är sannolikheten ungefär 95% att Upset Face kommer till ledningen initialt. Sedan är frågan hur hårt Power går för det under första varvet? Tvivlar på att Robert Bergh kommer tokköra nämligen. Högst tvivelaktigt ifall någon annan kan ta upp kampen med Upset Face. Ingen annan verkar supersnabb ut nämligen. Vill man kolla lite statistik inbördes 1 och 2, så finns det lite nedan: 1. Upset Face Kusk: Adrian Kolgjini Totala starter: 7-1-0 (12 starter) Starter i år: 0-0-0 (0 starter) Skor: C C Vinster på balansen: 7/12 Vagn: Hybrid Hemmabana: Jägersro Ekpiagevinst: 2/4 Distansvinster: 1/2 2. Power Kusk: Robert Bergh Totala starter: 9-3-0 (15 starter) Starter i år: 0-0-0 (0 starter) Skor: C C/ Vinster på balansen: 7/9 Vagn: Hybrid Hemmabana: Åby Ekipagevinst: 7/14 Distansvinst: 3/3 Utifrån statistiken som finns så skulle jag säga att Power är klar favorit. Vunnit 3/3 på distansen. Vunnit 7/9 med skobalansen. Bergh är stabil som kusk. Adrian Kolgjinis fördel är att han sitter på innerspår och kan öppna snabbt. Dessutom hemmabana. Det som talar emot för båda är det faktum att ingen av hästarna har lopp i kroppen. Det öppnar ju upp för en häst som 7 Galantis som kan smyga med bakifrån och som hittills har 0-1-1 på 2 lopp under 2020.Kontentan är att Power är en bättre häst i grunden, men att Upset Face kan vinna på knock med tanke på fördelen av innerspåret. Hur ofta vinner hästarna från innerspåret på Jägersro? |
Jens Sjödèn V75 Jägersro lördag på Service Plays
|
Citat:
Prosperous där från bricka 12 ser alldeles förskräckligt överstreckad ut. Tidigare i Sverige har den ju inte dugit till. Visst, vinst på Vincennes senast men det var ju ett ganska fint lopp den fick också. Innan dess ett gäng segrar på Wolvega och Tyskland (= klen konkurrens). Sevilla bortlottad också. |
Citat:
|
Måstestreck
Power. Four Guys Dream. Niky Flax. Cyber Lane. Knowledge’em. Whipped Eggs. Dragen Waiting Hill Hall. Fredrik Palema. Norton Commander. Nero Maximus. Diamond Hill. Stänkare Reddington. Secret Mission. Velvet Gio. Vikings Preacher. |
Citat:
Fredrik Palema och Secret Mission gillar jag också. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Lycka till med lördagsstekeln :lol: |
Citat:
|
Citat:
|