Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-04-02, 13:31   #1
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

V75 Jägersro 2020-04-04


Fin omgång i V75 på Jägersro nu på lördag. En del riktigt fina hästar som ställer upp. Tycker att omgången ser någorlunda enkeltippad ut, men det är väl då som vi får de största skrällarna.

Spontan lapp:

Avdelning 1 – 2640 auto:
1 Upset Face och 2 Power är, och bör vara, de största favoriterna här. Den sistnämnda vann Svenskt Travkriterium förra året – ett lopp där Upset Face kom 4:a. De båda gör årsdebut och det ska bli mycket spännande att se vem av dem som drar det längsta strået i spetsstriden. Ett starkt lås. 7 Galantis, med 0-1-1 på 2 starter under 2020, är tidig där bakom. Fin form och kan ta sin första vinst för året här om det blir körning där framme.

Avdelning 2 – 2140 volt:
Svårlöst avdelning där jag vid en första anblick tittar på att strecka allt. De främsta fem i startvolten känns svaga – bortsett från eventuellt 5 Another Lucky Day som har fin form och avslutade bra senast. Om jag ska nämna några hästar på bakspår så slår jag ett slag för 8 Alpha K som skrällvann på V75 i sin årsdebut. Återigen anmäld barfota. Därbakom gillar jag 9 Rapide Cash, 11 Diamond Hall och 14 Zaira Del Ronco. Måla mycket.

Avdelning 3 – 1640 auto:
Favoritbetonat, men ändå svårlöst. 6 Van Gogh Z.S och 7 Four Guys Dream är klara favoriter på förhand. Och det bör de nog vara. Men det finns en del fint där bakom. 11 Bonny Boy är en av de starkaste hästarna i avdelningen, men lottades bort på spåret. Kan hinna ifatt, men får det tufft. 1 Pastorns Lady har ett snabbt innerspår. Rycker skorna nu och kan vara startsnabb. Kommer han till spets? Kanske. 4 Global Woodstock gick starkt från framspår senast där han spöade Vikens High Yield med nosen. Fin form. Jag avstår nog 3 Victory's Club som inte är jättesnabb ut, men gick i täten och galopperade i ledning med 500 kvar senast. Får han ett fint lopp så kan det gå, men kommer sannolikt inte till ledningen här.

Avdelning 4 – 2140 auto:
7 Knowledge'em är storfavorit och är för tillfället streckad på drygt 73%. Marc Elias i sulkyn är dessutom ett plus. Spikbud givetvis. Vill man gardera favoriten så är 3 Victorious Wine snabb ut och kan komma till spets. 4 Fredric Palema öppnar fort. Spetsbud. 5 Leading Tile har tre raka från spets i Danmark. Debuterar i Sverige nu. 10 Brandy Flame vann näst senast. Galopperade på upploppet i ledning på V75 senast. Rycker skorna och dessutom Björn Goop i sulkyn. Kan smyga farligt bakom.

Avdelning 5 – 2140 auto:
Ytterligare en Lugauer-häst som favorit i detta lopp. Denna gång 2 Night Brodde – och Marc Elias upp i sulkyn återigen. Senast höll Night Brodde jämna steg med Disco Volante i starten från spår 7 innan han galopperade efter 200 meter. Gången innan sprang han till ledningen och höll hela vägen från start till mål. Motbud är 1 Niky Flax som är otroligt snabb ut och som är i ganska fin form med många starter på kort tid. 8 Sevilla har inget superspår, men kan få ett fint lopp och smyga med bakifrån. 12 Prosperous med Björn Goop i sulkyn vann nere på Vincennes senast över 2850 meter. 700 meter kortare denna gång. Otrolig kapacitet och ett fint motbud som kan vinna med klaff.

Avdelning 6 – 2140 auto:
Deltävling till Paralympiatravet (Tidigare Olympiatravet) med en del fina hästar från start. 4 Norton Commander har bästa spåret och hög kapacitet. 7 Racing Mange är fin, men har inget optimalt spår. 10 Cyber Lane har nog högst kapacitet, men har heller inget vidare spår. Själv spikar jag 9 Velvet Gio. Barfota runt om – 8 av karriärens 10 vinster har kommit på denna balans. Spik.

Avdelning 7 – 2640 volt:
Bästa spåren i volt är som bekant 1, 6 och 7. Att 7 Giant Shadow lottats med spåret ger honom förstås större chanser att ta hem detta. Björn Goop i sulkyn vilket är ett plus. Årsdebut, så tvivelaktig form. Dessutom gör han sin första voltstart. Lär bli lugnt ut för att se till att starten klaffar. 6 Neelix vann senast över 3140 meter. Fint motbud och Adrian Kolgjini på hemmabanan lovar gott. 5 Nero Maximus har fin grundkapacitet och återigen Marc Elias upp bakom en Lugauer-häst. De tre är favoriter med rätta. Finns ett par andra hästar bakom såsom 2 Vikings Preacher, 3 Global Unspoked och 9 Whipped Eggs som har fin grundkapacitet – men har inte har optimala spår.

Hur lyder era tankar om lördagen?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+7), NicklasA (+5), Piraten (+5), bokis29 (+5), znipstern (+5), asgaya3141 (+6)

Senast redigerad av fweewea den 2020-04-03 klockan 23:46.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-02, 15:45   #2
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3052
Standard

Just nu lutar det åt två spetsvinnare för mig som spikar. 1 Upset Face i avd 1 och 1 Niky Flax I avd 5.

Tror ingen tar en längd på Upset Face och att ha får bestämma tillräckligt för att Power inte ska hinna fram. Power är ju en grym häst, men Robban tar det nog lite lugnt i årsdebuten så Adrian kan förhoppningsvis rinna undan på upploppet.

Ang. Niky Flax såg det ju ut som att han skulle klättra över Dom Perignon i förra starten. Fick aldrig lucka och måste fått precis allt sparat i ryggen. Han tar spets och leder det runt om, även om främsta motbudet också är skapligt snabb. Tror dock inte den tar en längd på Niky Flax och senast galopperade han i starten, så de kanske tar det lite lugnt pga det?!

Senast redigerad av NicklasA den 2020-04-02 klockan 16:12.
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-02, 16:00   #3
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3052
Standard

I sista avdelningen blir det antagligen utgång på 7 Giant Shadow tillsammans med 7 Knowledge’em i avd 4 och 6 Van Gogh Z.S o 11 Bonny Boy i avd 3. (Min 2)

Vill ha med 8 Mr Jäger (lång distans, spår 8 i volt) samt 1 Crossfire Simone som båda kommer bli garanterande fina smygresor på innerspåret. De är väl lägst streckade av alla i nuläget, men större under har ju skett. Båda hästarna har gått riktigt bra och någon gång sitter de där.
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-02, 16:12   #4
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3052
Standard

I avd 2 gör jag det lätt för mig och plockar med alla hästar och hoppas på en rejäl smäll. Murphy ser väl till att någon av de mest spelade vinner, men får ingen feeling för någon att gå på. Men 11 Diamond Hall och 10 Dancin In The Rain är högt rankade och väldigt tidiga.

Tror det kan bli skapligt tempo i Guld med flera snabba och en Kolgjini på framspår, så låser på 9 Velvet Gio (spik på DD), 10 Cyber Lane samt en tredje (just nu 7 Racing Mange). Men den är högst preliminär och behöver läsa på lite mer innan spelstopp. Men Velvet Gio är min första häst och den kommer iaf vara med

Senast redigerad av NicklasA den 2020-04-02 klockan 16:18.
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-02, 21:03   #5
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Jag tror också att Power kan få det tufft att plocka ned Upset Face om denne når ledningen och det kan bli spik.

Sedan lutar de åt att jag singlar Cyber Lane. Det låter som att han står redo för en stark insats direkt i årsdebuten och med all respekt för motståndet så är ser det ändå överkomligt ut. När det dessutom ser ut att kunna bli lite körning då Göran vill ladda med Lionel, stiger chanserna än mer.

Laddar Rikard iväg för att hitta ned på innerspåret med Stepping bör Cyber kunna placeras i andra-tredjepar utvändigt. Då blir hans avslutning tung att stå emot för konkurrenterna.

Mitt drag i omgången är Dragster. Malmqvist häst är ruskigt fartfylld och intrycket senast var klart positivt bakom en pigg Disco Volante. Här går han ned i klass och kommer han bara in i matchen går det fort när han lyfts ut i spåren.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-02, 22:48   #6
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
I sista avdelningen blir det antagligen utgång på 7 Giant Shadow tillsammans med 7 Knowledge’em i avd 4 och 6 Van Gogh Z.S o 11 Bonny Boy i avd 3. (Min 2)

Vill ha med 8 Mr Jäger (lång distans, spår 8 i volt) samt 1 Crossfire Simone som båda kommer bli garanterande fina smygresor på innerspåret. De är väl lägst streckade av alla i nuläget, men större under har ju skett. Båda hästarna har gått riktigt bra och någon gång sitter de där.
Kusken sågade nr 8 rejält och sa att den var chanslös. Men till 1 %... vem vet.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-02, 23:32   #7
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3052
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Kusken sågade nr 8 rejält och sa att den var chanslös. Men till 1 %... vem vet.
Absolut, och det är den säkert. Men det är ju sådana vinnare som måste till för att kunna tacka chefen för ett gott samarbete och dra sig tillbaka på en egen paradisö
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-03, 08:48   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

- Han fick sitt planerade jobb i tisdags och allt har flutit på som planerat under veckan. Vi reser under tävlingsdagen och vad jag förstår ska vädret bli bra varför vi fortsatt siktar mot att köra barfota runt om. Heller inget nytt i övrigt utan det blir helstängt huvudlag och amerikansk jänkarvagn som planerat. Jag kommer att försöka vara med från start och skulle vi lycka nå spets ökar chansen, men oavsett är det viss segerchans, säger Göran Antonsen...Lionel NO har nog en god chans att vara först framme och ta över från Stepping Spaceboy, spetsen kan vara guld-värd...- Han var ofräsch i Kalmar och senast var han sjuk. Nu verkar det bättre igen och han har jobbat på bra inför detta, både han och stallet verkar glädjande nog vara på väg ur en svacka. Jag körde ett banjobb med honom i onsdags och han löste då 1.15/1 600 meter med 1.12 sista 500 på ett tillfredställande sätt. Sett till hans senaste starter kan det vara läge för ett lite försiktigare upplägg denna gång, men jag vill inte låsa mig vid någon taktik och får även prata med Rikard under veckan. Vi rycker framskorna men i övrigt blinkers och amerikansk jänkarvagn igen, säger Admir Zukanovic.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-03, 08:49   #9
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Niky Flax


Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
Just nu lutar det åt två spetsvinnare för mig som spikar. 1 Upset Face i avd 1 och 1 Niky Flax I avd 5.

Tror ingen tar en längd på Upset Face och att ha får bestämma tillräckligt för att Power inte ska hinna fram. Power är ju en grym häst, men Robban tar det nog lite lugnt i årsdebuten så Adrian kan förhoppningsvis rinna undan på upploppet.

Ang. Niky Flax såg det ju ut som att han skulle klättra över Dom Perignon i förra starten. Fick aldrig lucka och måste fått precis allt sparat i ryggen. Han tar spets och leder det runt om, även om främsta motbudet också är skapligt snabb. Tror dock inte den tar en längd på Niky Flax och senast galopperade han i starten, så de kanske tar det lite lugnt pga det?!
Ja, Niky Flax senast hade allt kvar. Hade spikat....och raket som flög all världens väg... Men är det inte hårdare emot denna gång?
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-03, 08:52   #10
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

PS Lås med Sevilla?
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-03, 10:01   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Trean struken i det hopplöst svåra Diamantsto-försöket...noterar dock att den annars rätt sansade Oskar Svanberg tippar sig etta i "Fem tippar V75", 3% och 26ggr på svs, kanske kan vara värd en tjuga...bättre spår och spetsläge gör det hela än mer intressant... - Hon avgjorde på ett par steg senast och den biten har vi fått till nu efter att hon mest ”lallat” i loppen. Hon gick oerhört fort och det var skönt att hon visade det som jag har känt i träning. Det var långt ifrån botten då och hon hade kunnat fortsätta ett tag till, så jag tycker att hon känns spännade. Jag kommer nog inte köra något hårdare i veckan nu med tanke på att det blir täta starter, utan det blir först i provstarten som hon får springa på, men det ska fungera. Det var skönt att det inte blev några hästar utvändigt om oss och även om hon inte tävlat med voltstart har jag kört henne med det i ett provlopp vilket fungerade bra. Det känns som att hon ska kunna växla tempo redan i startmomentet och skulle vi komma till ledning får vi ser hur jag gör, men bevisligen kan hon vinna även bakifrån. Det blir vanlig vagn nu eftersom det är voltstart, men barfota runt om och helstängt huvudlag som senast, säger Oskar Svanberg.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-03, 10:51   #12
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 617
Sharp$: 12691
Standard

Uhrberg har fått in en grym häst i stallet från Juulemannen. Waiting Hill Hall är en välstammad märr (Muscle Hill) och Thomas är helnöjd. Ok spår 2 i volt är väl lite minus och lär bli hårt spelad men jag tror på bra vinstchans.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-03, 11:02   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Uhrberg har fått in en grym häst i stallet från Juulemannen. Waiting Hill Hall är en välstammad märr (Muscle Hill) och Thomas är helnöjd. Ok spår 2 i volt är väl lite minus och lär bli hårt spelad men jag tror på bra vinstchans.
Tar 6,75 på Unibet, bet365 har 7,00...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-03, 11:12   #14
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Trean struken i det hopplöst svåra Diamantsto-försöket...noterar dock att den annars rätt sansade Oskar Svanberg tippar sig etta i "Fem tippar V75", 3% och 26ggr på svs, kanske kan vara värd en tjuga...bättre spår och spetsläge gör det hela än mer intressant... - Hon avgjorde på ett par steg senast och den biten har vi fått till nu efter att hon mest ”lallat” i loppen. Hon gick oerhört fort och det var skönt att hon visade det som jag har känt i träning. Det var långt ifrån botten då och hon hade kunnat fortsätta ett tag till, så jag tycker att hon känns spännade. Jag kommer nog inte köra något hårdare i veckan nu med tanke på att det blir täta starter, utan det blir först i provstarten som hon får springa på, men det ska fungera. Det var skönt att det inte blev några hästar utvändigt om oss och även om hon inte tävlat med voltstart har jag kört henne med det i ett provlopp vilket fungerade bra. Det känns som att hon ska kunna växla tempo redan i startmomentet och skulle vi komma till ledning får vi ser hur jag gör, men bevisligen kan hon vinna även bakifrån. Det blir vanlig vagn nu eftersom det är voltstart, men barfota runt om och helstängt huvudlag som senast, säger Oskar Svanberg.
Nu garderar jag i princip hela avdelningen bortsett från tre hästar, men kommer troligtvis att köra 5 Another Lucky Day som utgång här. Otrolig avslutning nu senast.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-03, 11:33   #15
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Någon som vet vart jag hittar den historiska informationen (skor, sulky, huvudlag) som brukar komma från Svensk Transport? Brukar vara ett PDF-dokument på omkring 40 sidor till varje omgång – men vet inte vart jag ska gå in för att hitta den.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td