![]() |
Mina tankar om spetstriderna.
Avdelning 1 – 2640 auto: Här ser jag det som ganska 50/50 mellan 1 och 3. Enda brasklappen är väll om Adrian försöker svara trix on Line och pressar unset face lite väll för mycket till galopp. Annars sitter han i spets efter 300m. Avdelning 2 – 2140 volt: 2 spetsar initialt, 5 intresserad med tror inte Chrille släpper. Först fram från bakre? Tippar på 9 eller 11 med litet övertag på den sistnämnde. Kan även se Uhrberg köra till efter 500 för försöka överta. Inte speciellt troligt dock. Avdelning 3 – 1640 auto: 1 är snabb ut och perfekt läge, spetsar. Tippar 6an är snabbast fram och i och med årsbedut på 1 innebär de släpp och 6 i ledning. Avdelning 4 – 2140 auto: Öppet, totalt öppet. 1-2-3-4-5 kan alla öppna bra. Tror Micke J är mest sugen. Så 4 i spets efter 500m. Avdelning 5 – 2140 auto: 1-2-5 snabba ut 3-4 medel+. 1 håller ut övriga med solfjädern. Avdelning 6 – 2140 auto: Öppet, tippar 3 tar längd på invändiga med släpper i sin tur. Först fram? 4-5-7? Maxladdar Jocke spetsar 7. Inte säker dock. Avdelning 7 – 2640 volt: Neelix bör spetsa ganska enkelt här. |
Citat:
|
11 Dragster... kommer svepa hela fältet när dom har kört färdigt där framme.
|
Citat:
|
Citat:
Mvh |
Night Brodde stod i 4 ggr degen mot Disco senast och Niky Flax hade stått i 30ggr degen om den startat i samma lopp.
|
Citat:
Ena vecka ska den spöa guldhästar, bla Disco Volante, nästa ska den inte klara av o slå silverhästar, dessutom från mycket bättre spår. Hmmm Jag kommer spika Night Brodde utan o blinka. Tror den kommer vinna från dödens. Bara galopp emot. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Min utgångsrad som bygger på spets med någon liten kommentar.
Avd 1. 1 Upset Face. Jag är 100% inne på sos utan strul. 36% Avd 2. 5 Another Lucky Day. Den här har vi inte sett botten i! 3% Avd 3. 6 Van Gogh Z.S Bergh blåser till ledningen. 39% Avd 4. 4 Fredric Palema. Blir det inte 08 öppning så tror jag han vinner. 6% Avd 5. 1 Niky Flax. Får Johan till starten så är det klart! 26% Avd 6. 7 Racing Mange. Lövgren körde "uppvärmning" senast. 20% Avd 7. 6 Neelix. Kolgjini ramar in 75an med återigen en vinnare från ledning. 20% |
Citat:
Garderar dock mycket friskt denna gång. |
Lördagens:
Mest säkra spik: 2 Night Brodde avd 5. Överlägsen sitt motstånd, slår Nicky Flax från dödens i sömnen. Bästa Skräll: nr 14 avd 2 Zaira del ronco. Bäst fart av alla, löjligt låg procent. Mest spelvärda spik under 10% : Nr 11 Bonny Boy avd 3. (Med förutsättning att 6 får svar om spets) Mest överstreckade: En trio. Nicky Flax, Cyber Lane, Whipped Eggs. Blir spännande imorn! |