Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Umåker 18/4 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/40786-v75-umaker-18-4-a/)

viking90 2020-04-16 18:52

V75 Umåker 18/4

Kunde inte hitta någon tråd till helgens V75a, en sådan måste ju finnas om jag ska lyckas snickra ihop en snackis!

Så fram med era idéer!

Jag ser framemot Pleasure for Cash´s debut i Oskar Berglunds debut inte världens stabilaste kuse men när det stämmer full ut är den vass!

Next Direction i avd 5 ska väl ha toppchans om den är någorlunda tränad inför detta...

Stekel 2020-04-16 21:46

Läser den här omgången "bakifrån".

Lome Brage spets och slut. 5/7 i Sverige med dessa förutsättningar (framspår på sprint). Och alla lopp har varit med tuffa motståndare. Försusterna:

-Ena gången mötte han både hela gräddan av norska eliten och Månprinsen i ett sexhästarslopp och fick ge upp spetskampen. Chanslös då såklart.

-Andra gången Elitkampen då han också fick ge sig om spets från spår långt ut.

Har flera gånget hållit Månprinsen stången med de här förutsättningarna, även då prinsen fått slag på honom tidigt. Nu står den i praktiken med 20 tillägg från bakspåret. Kan bli favorit till slut, men min gissning är att Månprinsen blir åtminstone knapp favorit. Uppehållet kommer säkert ge en del spelare kalla fötter men det är bara oddshöjande, han presterar alltid i comebackerna. Tacksamt och oddshöjande också att Tangen Haap står innanför och att Karlsson snackar om att försöka hålla spets. Kan han glömma...

Värderar det till en vinstchans över 60%. Oerhört startsnabb, otroligt travsäker och presterar jämnt som tusan!

mikaels 2020-04-16 22:06

Utlovas fint väder på lördag i Umeå, tur för dig Stekel;)...Lome Brage har startat 4ggr på n/t, ett andrapris(spelad i 1,21) och tre "ägg"...
- Allt verkar bra med honom och vi har tränat på eftersom vi inte kunnat starta. Tanken var att han skulle gått ut på Klosterkogen under påsken och vi hade förberett honom inför det. Han har däremot inte något lopp i kroppen jämfört mot Tangen Haap och Månprinsen. Det gör det lite tuffare, men samtidigt är det hans förutsättningar. Att han varit ifrån tror jag inte ska påverka startsnabbheten speciellt mycket, kanske snarare att han är mer peppad på tävling nu. Erik Adielsson får testa att ladda iväg honom och sedan får vi se om vi tar oss till tät eller inte. Skulle banan bli dålig för att vädret blir dåligt kommer det att missgynna honom för han gillar inte dåliga banor. Kommer han till tät kommer han att bita ifrån sig bra. Det blir eventuellt norskt huvudlag, men sannolikt blir det öppet. Skor och jänkarvagn som tidigare, säger Anders Lundström Wolden.

Stekel 2020-04-16 22:08

Första tanken Master Blaster tror jag också är klar efter att ha tittat lite närmare på den. Spetschansen väldigt hög, tar väldigt sällan några stappliga steg när de vänder upp och kan skickas iväg bra och lätt.

Fem lopp med proffskusk sedan han kom till Fredde, 4 vinster utan att bottnas i spets och fick en plump näst senast då han hoppade i spetsrusningen. Som det såg ut efteråt hade han tagit den vinsten också även om det blivit dödens (V75, samma klass). Godkänd senast för Fredde i comebacken, körde till slut efter lopp i fjärde ytter och fick inte tag på ledaren/rygg ledaren.

Värsta konkurrenterna har bakspår, kan vara illa att Strong Heartbeat sitter i ryggen och har inte så mycket handikapp. Kan få fritt både i starten och avslutningen om det vill sig illa. Att Lennartsson Van Gogh istället för Bergh är väl ett plus, mycket mindre risk att han ställer på och tok-kör.

Volt och allt, men 40% vinstchans skulle jag iallafall tänka mig att sätta på det här.

Stekel 2020-04-16 22:10

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 683382)
Utlovas fint väder på lördag i Umeå, tur för dig Stekel;)...Lome Brage har startat 4ggr på n/t, ett andrapris(spelad i 1,21) och tre "ägg"...
- Allt verkar bra med honom och vi har tränat på eftersom vi inte kunnat starta. Tanken var att han skulle gått ut på Klosterkogen under påsken och vi hade förberett honom inför det. Han har däremot inte något lopp i kroppen jämfört mot Tangen Haap och Månprinsen. Det gör det lite tuffare, men samtidigt är det hans förutsättningar. Att han varit ifrån tror jag inte ska påverka startsnabbheten speciellt mycket, kanske snarare att han är mer peppad på tävling nu. Erik Adielsson får testa att ladda iväg honom och sedan får vi se om vi tar oss till tät eller inte. Skulle banan bli dålig för att vädret blir dåligt kommer det att missgynna honom för han gillar inte dåliga banor. Kommer han till tät kommer han att bita ifrån sig bra. Det blir eventuellt norskt huvudlag, men sannolikt blir det öppet. Skor och jänkarvagn som tidigare, säger Anders Lundström Wolden.

I know, hade allt sett till att kolla upp väderleksrapporten innan jag skrev det där ;)

mikaels 2020-04-16 22:29

30 resp 26% på dessa två Erik-spikar...intressant att se om det håller sig någotsånär...

mikaels 2020-04-16 22:46

Har tagit ledigt från bandomeriet i helgen, så blir att följa det hela uppifrån Borgafjäll...är mer än 30 år sen, som jag var ledig denna helg...

Stekel 2020-04-16 22:48

Orkar inte hålla på med de fasta oddsen så mycket längre utan fokar på streckspelet nästan helt istället. Kastar ändå in något litet långskott på förhand inför varje helg. Den här gången får det bli en hundring på denna fyrling till 536ggr degen.

Weekend Fun 5,00
Ohio UB 15,00
Master Blaster 2,60
Lome Brage 2,75

Piraten 2020-04-16 22:53

Luktar ju ingen högre utdelning på lördag. Har väldigt svårt att se att det ska gå utanför de tre mest betrodda i de sista tre avdelningarna och Attraversiamo blir normalt sett mycket svårslagen, har ju gått 10-tempon i banjobben mot bland andra Esprit Sisu så han är förberedd. Kanske spikar Gardner Shaw också, tycker det är hästen i gänget och i nuläget är han förvånansvärt lite spelad.

Stekel 2020-04-16 23:31

Attraversiamo har aldrig i sitt liv tagit spetsen av egen kraft och kommer ut här efter över ett halvår och står i 70% från innerspår. Aldrig i livet att jag lutar mig mot den. Att det är årsdebut behöver inte vara ett minus i sig om hästen är nog bra tränad. Det stora minuset är att kusken sällan kör järnet för vinst. Och när han med säkerhet blir över från start behöver han agera för att vinna. Att Melander har 3 hästar med är ytterligare minus. Och Redéns stallform skojar man inte bort, det har jag lärt mig den hårda vägen. Maxus visade vid vinsten att det finns en del kunnande.

Den andra jag ser som överstreckad i loppet är Evens, tror inte blixten (Dunder) slår ner två gånger. Fick det kört i halsen senast och för många bra emot nu. Hoppar nog över båda dessa och streckar 2-6 här.

Lite kuriosastatistik förresten angående det där med megafavvar. Alla 5 som varit så stora favoriter på V75 i år har torskat. I lördags kom den sjätte (Ulvsåsen) och vann. Litet urval, ja. Men 70%-are har sällan den chans de är spelade till. Tittar vi på ett ordentligt urval över några år så vinner de kanske runt 50% av loppen.

Intressant statistik som Jensa publicerade nu förresten. Inte för att man trodde på skräll i loppet, men stärkande att se att statistiken håller med.

" Vårbjörken (V75-7) har funnits på kupongen sju gånger tidigare, vinnarna har då rankats 1, 1, 1, 2, 2, 3, 3."

joppe59 2020-04-17 06:12

Vad har Björne för nyförvärv i andra ZAP DI GIRIFALCO den kan vara hur bra som helst eller oduglig förmodligen är den bra hm

1 ATTRAVERSIAMO ser det ut som en klassisk spetsåslut på...

2 Picasso vill man syna

2 PLEASURE FOR CASH i ny regi spännande att se men är hästen snurrig i huvudet så lär det nog inte hjälpa men det kan gå i första starten alternativt att OB hittat nåt fel på den?! Oavsett spännande att se den i ny regi för fungerar den så kanske den bara vinner

Perfect Spirit vill vi inte ha

Master Blaster ser ut som en skräddarsydd uppgift på papperet

Lome Brage & Månprinsen AM förmodligen rinner den förstnämnde undan men blir han ostkrok eller inte har en toppdag då vinner Skalman

Efterhandaren 2020-04-17 09:22

Förlåt en yngling från södra Sverige men visst är det mycket låg klass på V75 Umeå imorgon. Ok i dessa Corona tider räcker väl inte Norrlands eliten till och i min värld vimlar det av totalt chanslösa hästar. 25 poäng var tillräckligt för att få en plats i V75 1.
Paralympia kvalet är det väl endast bortlottade Perfect Spirit som platsar i finalen övriga är nog matlappsjägare.
Ber om ursäkt för gnällinlägget, jag sparar på spelkrutet till nästa lördag.

fweewea 2020-04-17 09:43

1 Perfect King struken i avdelning 2. 8 Zap Di Girifalco blir alltså nedstruken ett spår, vilket troligen ökar chanserna för vinst ännu mer.

Jag kommer också ta med 3 Hunkydory Degato som såg väldigt fin ut senast. 4% just nu på de tidiga procenten.

HenrikTsson 2020-04-17 09:49

Umåker har bara 184m upplopp, är det många spetsvinnare på denna bana vanligtvis? Svårt att vinna från bakspår?

Skaegget 2020-04-17 10:10

Weekend Fun och Master Blaster känns som spikbud.
Om jag inte minns fel så har Attraversiamo vunnit årsdebuten både -18 och -19? Från spår 6 resp 2. Men ändå.
Fast till den % går det ju nästan inte....

Bluesmith66 2020-04-17 10:22

Bergh kör inget själv imorgon...är han avstängd, eller skäms han för sin styrning med Island Life i V75-7 i söndags och håller lite låg profil ? ;)

fweewea 2020-04-17 10:29

Avd 1:
Känns som att allt kan hända här. 1 Attraversiamo är inte överdrivet startsnabb och lär inte kunna nå ledningen direkt, utan kommer få gå utvändigt och sedan överta efter 500 meter. Förutsatt att han inte sitter blir fast invändigt vill säga. Vem är huvudkonkurrent om ledningen här? 4 Stoletheshow? Tycker varken att 2 Tito C.A, 3 Thrust Control eller 5 Im Your Captain känns särskilt startsnabba efter att ha kollat i arkivet. Men jag kan ha sett fel förstås.

Jag gillar 7 Remarkable Feet, även om spåret inte är superlockande. Samma gäller 8 Even's Cool Boy som har har det sämsta spåret, men som med lite flax kan få smyga med och sedan spurta ned på upploppet. Dessutom hemmabana på Umåker för Robert Dunder.

Just nu är jag inne på att gardera 1 med 4, 7, 8 – men det kan lika gärna bli så att jag målar allting.

Bluesmith66 2020-04-17 10:30

Hur lågt är oddset på att Doctor Doxey Zenz i V75-3 styrs fram i dödens, första varvet går 09,5 och bäddar för Skalman eller Rebecca Dahlén ?

Bluesmith66 2020-04-17 10:47

I V75-5 lutar det mer och mer åt spik på 4 Shocking Superman för min del.
Har årsdebuterat på bra sätt och bättre läge än 12 Perfect Spirit.

Vet inte hur bra 3 Next Direction är direkt i årsdebuten, eller om Goop kan ställa till det genom att hålla upp ledningen med 1 Dreammoko och sen händer ingenting förrän det är försent, men min känsla är att 4 Shocking Superman har bäst förutsättningar att ro hem det.

fweewea 2020-04-17 11:04

Citat:

Ursprungligen postat av Bluesmith66 (Inlägg 683420)
I V75-5 lutar det mer och mer åt spik på 4 Shocking Superman för min del.
Har årsdebuterat på bra sätt och bättre läge än 12 Perfect Spirit.

Vet inte hur bra 3 Next Direction är direkt i årsdebuten, eller om Goop kan ställa till det genom att hålla upp ledningen med 1 Dreammoko och sen händer ingenting förrän det är försent, men min känsla är att 4 Shocking Superman har bäst förutsättningar att ro hem det.

Tycker det är ett tufft lopp. 1, 3, 4, och 12 kan alla vinna. Låser man på de fyra så är man nog rätt säker på att man har rätt vinnare.

Edit: Jag är mest inne på 3 Next Direction.

mikaels 2020-04-17 11:06

Citat:

Ursprungligen postat av Bluesmith66 (Inlägg 683417)
Hur lågt är oddset på att Doctor Doxey Zenz i V75-3 styrs fram i dödens, första varvet går 09,5 och bäddar för Skalman eller Rebecca Dahlén ?

Lågt!...
- I senaste starten så ruskade hästen av sig både huva och tussar i starten, och blev för het av det, så jag visste tidigt att det aldrig skulle kunna hålla hela vägen den gången. Den starten är därför bara att glömma. Han fick en kortare vila efter det och vi passade även på att behandla honom då. Sedan har han tränat på fint i backen och sedan körde jag ett skarpare banjobb efter 1.13,5 full väg förra veckan för att vässa upp honom inför det här, och då kändes han jättefin. Han har sina poäng högst upp i raden nu och brukar dessutom vara som mest balanserad när han kommer tillbaka efter lite paus, så jag tror självklart på en stark insats direkt, och jag har vässat ordentligt. Jag har siktat mot det här och han brukar som sagt gå bra efter lite tävlingsuppehåll, så jag räknar med en toppinsats. Han är väldigt gynnad av att tävla barfota fram och spår sex är helt klart acceptabelt. Det ser bra ut på förhand och jag kommer så klart gasa rejält hela vägen. Han trivs ju mycket bättre i dödens än i andra utvändigt, och det ska bli intressant att se hur fort han kan springa över distansen. Det blir, som sagt, barfota fram och jänkarvagn, som vanligt. Sedan bestämmer jag på tävlingsdagen om det blir open eye eller helstängt huvudlag, säger Mathias Andersson.

Skaegget 2020-04-17 11:16

Måste slå ett slag för Lexington Tooma. Går alltid jämnt. Är stark och körs nu av norra Sveriges bästa kusk - Magnus A Djuse!

Bluesmith66 2020-04-17 11:17

Några eventuella kantbollar:
V75-1 4 Stole The Show 4,5%
V75-2 4 Findus M 8,3%
V75-3 Ingen direkt, men en het DDZ kan bädda för 7,11 el 12
V75-4 3 Ohio UB 6,5%
V75-5 2 Mr Golden Quick 3,7%. Har överraskat förr, men jag nog spikar 4 Shocking Superman.
V75-6 Ingen direkt känsla att det går utanför 1,8,11, men kanske 10:an till 6,4%.
V75-7 Känns som att 6,11 räcker långt, men om jag blundar och pekar och utan nån större koll så kanske 10 Vixus kan vara en riktig stänkare om "två träter"... :drunk:

mikaels 2020-04-17 11:17

Mmm...Picasso är väl den enda som vill svara stridsvagnen DDZ och den är ju inte startsnabb...DDZ i spets efter 500, ett inte omöjligt scenario om inte någon av övriga "offrar sig"...isåfall sitter nog Coburg Hannover eller Weekend Fun i ryggen på lokomotivet, kan bli väldigt svårt att ta något bakifrån sen och frågan är om någon av de två nämnda har kraft för att ta sig förbi, om nu DDZ är på topp igen...vi får si...

Bluesmith66 2020-04-17 11:34

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 683428)
Mmm...Picasso är väl den enda som vill svara stridsvagnen DDZ och den är ju inte startsnabb...DDZ i spets efter 500, ett inte omöjligt scenario om inte någon av övriga "offrar sig"...isåfall sitter nog Coburg Hannover eller Weekend Fun i ryggen på lokomotivet, kan bli väldigt svårt att ta något bakifrån sen och frågan är om någon av de två nämnda har kraft för att ta sig förbi, om nu DDZ är på topp igen...vi får si...

Jo, kan ju vara s.o.s på DDZ då det är 1640, även om han tok-rusar, förstås. :smoke:

Stekel 2020-04-17 11:53

Doxey är ju faktiskt inte riktigt ägnad åt distansen. Kan springa fort länge men inte jättefort och är inte heller jättestartsnabb. Har 7 starter på sprint och bara vunnit 1 av dem. Och det var tidigt i karriären alltihopa. Fattar inte riktigt anmälningen måste jag säga. Men han har framspår och de andra vet att han manglar på. Är hästen på gång igen kan han ju vinna om de välvilligt släpper den till ledningen. Men den kan lika gärna vända uppochner på hela loppet med tokpress i dödens.

Sen går Troels Andersen och blir favorit? Hästen är bra i ordning visst men blir uppskruten för mycket på segern sist. Var inte mycket bättre än varken Minnestad eller Hill Street, kom före dem helt enkelt. 29ggr har han gått upp i lopp med 100k eller mer. En vinst (2013 i klass 2 från ledningen före 6 felfria hästar). Troels själv har väl en statistik där nånstans också när det kommer till V75 skulle jag tippa på.

Stekel 2020-04-17 12:06

Förstahästen måste nog bli Hill Street från ett bättre läge kunde det bli spik. Kolla näst senaste starten vad vass han är ut. Nu med Örre och fin årsdebut avklarad.

Shooter 2020-04-17 13:07

Ingen start för Zip di Girifalco.

fweewea 2020-04-17 13:29

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 683458)
Ingen start för Zip di Girifalco.

Oj! Spännande strykning. Då öppnar det för en av mina favoriter: 3 Hunkydory Degato.

Stekel 2020-04-17 14:02

Ledig dag idag, fördelen med corona för en annan är att man får lite mer fritid. Roade mig(?) med att kolla lite hur det faktiskt går med streckspelen nu när det gått några månader av året. Inte sett till plus eller minus, där vet jag att det är minus och som jag spelar med lite högre varians (halvhög risk/halvlång väntan) behöver man ett par år egentligen för att "veta" om helheten är bra eller inte.

Kollade några grejer för att se om man ligger där man tror eller om det är bättre eller sämre. Dumt att spela vidare på samma sätt om trenderna ser illa ut, bra att utvärdera ibland för att se vad man ska fortsätta med och var man kanske behöver tänka om.

Avslag på favoriter var en gren jag undrade på. Jag har varit ganska feg på att plocka bort favoriter vid gardering, men tron innan jag kollade det här var att jag kanske är hygglig på det där och borde göra det mer. Facit vad rejält över förväntan, bara 5 av de 25 favoriter jag hoppat över vid gardering har faktiskt vunnit. Så mycket som 12 raka avslag har torskat nu. Imorrn kommer jag hoppa över Picasso vid garderingen. Månprinsen spikar jag emot.

Spikar är man ju alltid fundersam på också. Vad är det för hästar man spikar och hur går det egentligen? 21/48 (44%) på totalen får väl vara godkänt. På spikarna som är storfavoriter (över 50%) har bara 6/14 infriat (43%). För de som är mindre spelade än så satt 15/34 (44%). Men man ser ju att de stora favoriterna inte är så trygga att luta sig emot. Eller är man bara dålig på att värdera dem och tar fel mest hela tiden? Oavsett så är det väl läge att vara jävligt försiktig med att acceptera spik på dem för lätt. Speciellt som kapar potentialen för utdelning i omgången rejält. Attraversiamo aktar jag mig för imorrn med alla minusposter som finns på den jättefavven. Tror vinstchansen understiger 50%.

monimaker1 2020-04-17 14:07

[QUOTE=Stekel;683437]Doxey är ju faktiskt inte riktigt ägnad åt distansen. Kan springa fort länge men inte jättefort och är inte heller jättestartsnabb. Har 7 starter på sprint och bara vunnit 1 av dem. Och det var tidigt i karriären alltihopa. Fattar inte riktigt anmälningen måste jag säga. Men han har framspår och de andra vet att han manglar på. Är hästen på gång igen kan han ju vinna om de välvilligt släpper den till ledningen. Men den kan lika gärna vända uppochner på hela loppet med tokpress i dödens.

Sen går Troels Andersen och blir favorit? Hästen är bra i ordning visst men blir uppskruten för mycket på segern sist. Var inte mycket bättre än varken Minnestad eller Hill Street, kom före dem helt enkelt. 29ggr har han gått upp i lopp med 100k eller mer. En vinst (2013 i klass 2 från ledningen före 6 felfria hästar). Troels själv har väl en statistik där nånstans också när det kommer till V75 skulle jag tippa på.[/QUOTE

Med all respekt för ditt travkunnande så håller jag inte med dig här;
Picasso lämnar, med lätthet, både Hill Street och Minnestad över upploppet senast. Den såg, i mina ögon fullständigt lysande ut! Tycker den snarare är understreckad till 26%.
Schaas på Minnestad! Hur ska den kunna sätta nosen först denna gång då den kommer hamna ännu längre bak än förra gången de möttes??
Hill Street kan givetvis prestera bättre nu med ett lopp innanför västen, men som streckad till andrahandare känns den ointressant.

En som däremot är intressant är Weekend Fun som såg otroligt formstark ut senast då den gick snabbare sista biten än Shocking Superman. Med ett lopp på rulle (släpp till Doxey) eller i ledning är den klar.

Låser troligtvis på dessa två. Kanske också streckar Doxey om bra värmning.

Bluesmith66 2020-04-17 14:10

Jag är ju inne på spik på 4 Shocking Superman, men vad tror ni om Redéns upplägg för sina hästar i V75-5 ?

Kör han för bästa möjliga placering för 7 Son of God, eller vill han försöka bädda för 12 Perfect Spirit ?

Stekel 2020-04-17 14:54

[QUOTE=monimaker1;683475]
Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 683437)
Doxey är ju faktiskt inte riktigt ägnad åt distansen. Kan springa fort länge men inte jättefort och är inte heller jättestartsnabb. Har 7 starter på sprint och bara vunnit 1 av dem. Och det var tidigt i karriären alltihopa. Fattar inte riktigt anmälningen måste jag säga. Men han har framspår och de andra vet att han manglar på. Är hästen på gång igen kan han ju vinna om de välvilligt släpper den till ledningen. Men den kan lika gärna vända uppochner på hela loppet med tokpress i dödens.

Sen går Troels Andersen och blir favorit? Hästen är bra i ordning visst men blir uppskruten för mycket på segern sist. Var inte mycket bättre än varken Minnestad eller Hill Street, kom före dem helt enkelt. 29ggr har han gått upp i lopp med 100k eller mer. En vinst (2013 i klass 2 från ledningen före 6 felfria hästar). Troels själv har väl en statistik där nånstans också när det kommer till V75 skulle jag tippa på.[/QUOTE

Med all respekt för ditt travkunnande så håller jag inte med dig här;
Picasso lämnar, med lätthet, både Hill Street och Minnestad över upploppet senast. Den såg, i mina ögon fullständigt lysande ut! Tycker den snarare är understreckad till 26%.
Schaas på Minnestad! Hur ska den kunna sätta nosen först denna gång då den kommer hamna ännu längre bak än förra gången de möttes??
Hill Street kan givetvis prestera bättre nu med ett lopp innanför västen, men som streckad till andrahandare känns den ointressant.

En som däremot är intressant är Weekend Fun som såg otroligt formstark ut senast då den gick snabbare sista biten än Shocking Superman. Med ett lopp på rulle (släpp till Doxey) eller i ledning är den klar.

Låser troligtvis på dessa två. Kanske också streckar Doxey om bra värmning.

Jag tänker som så att det var fysikens lagar mer än något annat som gjorde att Picasso var så långt före i mål. Han gjorde rycket först och var snabbare en bit. Sen finns det en gräns för hur fort hästarna kan springa en lång bit i spåren till slut. De varvade det där loppet på 10,7 och Picasso kom i mål på 10,1. Så det gick nog precis max för alla tre hästarna, och den som fick försprånget i rycket vann.

Klart han har chans Picasso, men tycker inte han ska vara favorit. Det skiter sig alltid för Troels när det drar ihop sig. Han vann V75 med Highspirit för ett par år sedan (och höll på att göra om det förra månaden). Från ledningen eller dödens kan nästan vem som helst vinna, till och med pokerspelaren i det här loppet. Tror inte den får någon av de positionerna här, och kommer Örjan före så är det game over mot den direkt ändå. Spolar man tillbaka bara en start till med Picasso också så kunde han inte ens vinna ett lunchlopp på Romme. Tillfällig formtopp eller lika bra igen?

Schas på Minnestad håller jag lite med om på det läget och den streckningen.

hoola 2020-04-17 15:26

Daniel Berglund V75 Umåker lördag på Service Plays

monimaker1 2020-04-17 15:32

[QUOTE=Stekel;683481]
Citat:

Ursprungligen postat av monimaker1 (Inlägg 683475)

Jag tänker som så att det var fysikens lagar mer än något annat som gjorde att Picasso var så långt före i mål. Han gjorde rycket först och var snabbare en bit. Sen finns det en gräns för hur fort hästarna kan springa en lång bit i spåren till slut. De varvade det där loppet på 10,7 och Picasso kom i mål på 10,1. Så det gick nog precis max för alla tre hästarna, och den som fick försprånget i rycket vann.

Klart han har chans Picasso, men tycker inte han ska vara favorit. Det skiter sig alltid för Troels när det drar ihop sig. Han vann V75 med Highspirit för ett par år sedan (och höll på att göra om det förra månaden). Från ledningen eller dödens kan nästan vem som helst vinna, till och med pokerspelaren i det här loppet. Tror inte den får någon av de positionerna här, och kommer Örjan före så är det game over mot den direkt ändå. Spolar man tillbaka bara en start till med Picasso också så kunde han inte ens vinna ett lunchlopp på Romme. Tillfällig formtopp eller lika bra igen?

Schas på Minnestad håller jag lite med om på det läget och den streckningen.

Visst kan det vara så att fysikens lagar påverkade...

Enda scenario jag är orolig för är om Örjan trycker av rejält (visade startsnabbhet 190905) och att hästen är förbättrad. Isf tar jag den smällen då jag behöver många streck i avd 2 och 4.

Lycka till!:cheers:

SO 2020-04-17 16:19

SO Norrland tänker göra ett lite annorlunda system denna gång. Funderat länge på den här varianten och känner att nu är det dags att det blir verkstad. Med 2 spikar blir det inte lika roligt, men med TRE så öppnas dörren till många lågprocentare. I FYRA LOPP DESSUTOM..

I fortsättningen har jag INTE tänkt att spika dom TRE största, utan alltid försöka hitta någon liten rensare, som råkar hålla från spets. Finns ju alltid alternativ till detta.

Vitsen med att HÅLLA den här stilen är att man ANNARS lätt hamnar i "fällan" och det blir ett svenssonsystem - och möjligen 5 rätt...."Man måste gå utanför boxen" om det ska bli pengar är en slogan som håller. Och med tre spikar blir favoriterna i dom 4 resterande lopp riktigt garderade - alltid!

Hitta den roliga spiken i fortsättning blir mest spännande. Det dyker alltid upp någon av mina nästagångare, kanske typ Lets Go Earnie, som gör det hela lite roligare.

Här är grundtankarna inför lördagens race

avd 1 spik 1 Attraversiamo
avd 2 3-4-5-7-9-11-12
avd 3 2-4-6-7-8-9-11-12
avd 4 1-2-3-5-6-8-9-10
avd 5 spik 4 Shocking Superman
avd 6 1-2-3-5-8-10-11
avd 7 apik 11 Månprinsen AM

det blir 3136 rader

Just nu är det 16 andelar sålda, någon andel till och systemet är i land.
sedan börjar 0-1-2 procentarnas marschera in i systemet
Nästan så jag funderar på att sänka maxsiffran för sålda andelar från 50 till t ex 30
Men det kan ju utvärderas senare. Känner du att det här inte var nån bra idé låt gärna bli att köpa en andel !!

fweewea 2020-04-17 16:36

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 683489)
SO Norrland tänker göra ett lite annorlunda system denna gång. Funderat länge på den här varianten och känner att nu är det dags att det blir verkstad. Med 2 spikar blir det inte lika roligt, men med TRE så öppnas dörren till många lågprocentare. I FYRA LOPP DESSUTOM..

I fortsättningen har jag INTE tänkt att spika dom TRE största, utan alltid försöka hitta någon liten rensare, som råkar hålla från spets. Finns ju alltid alternativ till detta.

Vitsen med att HÅLLA den här stilen är att man ANNARS lätt hamnar i "fällan" och det blir ett svenssonsystem - och möjligen 5 rätt...."Man måste gå utanför boxen" om det ska bli pengar är en slogan som håller. Och med tre spikar blir favoriterna i dom 4 resterande lopp riktigt garderade - alltid!

Hitta den roliga spiken i fortsättning blir mest spännande. Det dyker alltid upp någon av mina nästagångare, kanske typ Lets Go Earnie, som gör det hela lite roligare.

Här är grundtankarna inför lördagens race

avd 1 spik 1 Attraversiamo
avd 2 3-4-5-7-9-11-12
avd 3 2-4-6-7-8-9-11-12
avd 4 1-2-3-5-6-8-9-10
avd 5 spik 4 Shocking Superman
avd 6 1-2-3-5-8-10-11
avd 7 apik 11 Månprinsen AM

det blir 3136 rader

Just nu är det 16 andelar sålda, någon andel till och systemet är i land.
sedan börjar 0-1-2 procentarnas marschera in i systemet
Nästan så jag funderar på att sänka maxsiffran för sålda andelar från 50 till t ex 30
Men det kan ju utvärderas senare. Känner du att det här inte var nån bra idé låt gärna bli att köpa en andel !!

Kul! Nu brukar inte jag köpa andelar, men jag tycker att det där är helt rätt väg att gå om man vill gå för stor utdelning.

Bara rätt trist ifall någon lågprocentare du skippat att strecka, typ 1 Cobourg Hanover i avdelning 3, skulle gå och vinna – och så sätter du samtliga spikar. Svider.

Shooter 2020-04-17 16:40

Mina spikar blir nog Attraversiamo som är en favorit och så de två spetshästarna Next Direction och Lome Brage. Kan ge bra betalt i morgon.

fweewea 2020-04-17 16:40

För övrigt. För er som är intresserade så rekommenderar jag er att gå tillbaka och kolla på det här loppet https://www.atg.se/spel/2019-07-18/v...lopp6/resultat från Bergsåker förra sommaren. Attraversiamo vinner från spår 2, men Even's Cool Boy från spår 7 kommer bakifrån och är sånär på att spurta ned ledaren på upploppet. 10 meter till och vi hade haft en annan vinnare.

Värt att tänka på när den förstnämnda är streckad till 70% och den sistnämnda enbart streckad till 9%.

Edit: Even's Cool Boy verkar vara en jävel på att spurta på upploppet. Här gick han och vann – https://www.atg.se/spel/2019-09-06/v...lopp8/resultat – förvisso med väldigt små marginaler, men han är en rackare som avslutar otroligt rappt.

SO 2020-04-17 17:22

Citat:

Ursprungligen postat av fweewea (Inlägg 683490)
Kul! Nu brukar inte jag köpa andelar, men jag tycker att det där är helt rätt väg att gå om man vill gå för stor utdelning.

Bara rätt trist ifall någon lågprocentare du skippat att strecka, typ 1 Cobourg Hanover i avdelning 3, skulle gå och vinna – och så sätter du samtliga spikar. Svider.

Ingen fara att den "ettan" hamnar utanför, det blev snabbt 3 nya andelar och ettor ska man alltid ha med och tror säkert att det säljs minst 10-12 andelar till. Fällan är att man då plötsligt får råd att gardera en spik och dubbla systemet. Då har man tappat tjusningen med systemet och jag ska inte ramla i den fällan. Är bättre att helgardera några lopp. Det är bara att titta på resultaten sista månaderna. Ganska många "fåprpcentare" har segrat