Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Pengar (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/41440-pengar/)

Melander 2020-05-13 22:33

Pengar

Ni som spelar varje dag (typ nästan alla på detta forum) för stora pengar,har ni ärvt eller han ni pengar i kassan.Jag fattar inte hur ni vecka efter vecka förlorar men ändå spelar ni?

Melander 2020-05-13 23:35

Att bara sätta 800kr på en tviling då har man kuling:lol:

Viroid 2020-05-13 23:49

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 689265)
Ni som spelar varje dag (typ nästan alla på detta forum) för stora pengar,har ni ärvt eller han ni pengar i kassan.Jag fattar inte hur ni vecka efter vecka förlorar men ändå spelar ni?

Ibland vinner man, ibland förlorar man. Jag brukar titta på folk som lägger 100 papp om året på en segelbåt de är ute med 14 dagar under en sommar. Eller de som köper en sommarstuga de känner sig tvingade att åka till för den är så dyr. Och de där som har en ny bil garaget som kostar 8 papp i månaden i amorteringar. Sedan har vi ju de där som köpt dyr bostad i stan och har boendekostnader på 26 000 i månaden.

En vanlig familj med två som jobbar med normal lön drar in 50 i månaden efter skatt. Det kostar kanske 20-25 att dra runt livets nödtorft om man låter bli excesserna. Resten kan man ju ha roligt för.

AmaerildeRimfrost 2020-05-14 12:23

Allt är ju relativt men det finns ju de som bor själva och har en månadskostnad på 3 000 och har du då en inkomst på allt mellan 15K-25K efter skatt och du sen endast har lite fasta kostnader på kanske 2K i månaden så finns det ju en del flis över även efter att maten är betald!

Sen finns det ju folk med sjukt mycket mer pengar. Tycker det är ett fåtal som spelar för stora summor hela tiden här och de som gör det drar ju in en del flis emellanåt dessutom!

Melander 2020-05-14 22:48

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 689269)
Ibland vinner man, ibland förlorar man. Jag brukar titta på folk som lägger 100 papp om året på en segelbåt de är ute med 14 dagar under en sommar. Eller de som köper en sommarstuga de känner sig tvingade att åka till för den är så dyr. Och de där som har en ny bil garaget som kostar 8 papp i månaden i amorteringar. Sedan har vi ju de där som köpt dyr bostad i stan och har boendekostnader på 26 000 i månaden.

En vanlig familj med två som jobbar med normal lön drar in 50 i månaden efter skatt. Det kostar kanske 20-25 att dra runt livets nödtorft om man låter bli excesserna. Resten kan man ju ha roligt för.

Men kom igen den jämförelsen är inte bra.Ingen är vinnare på spel och kommer aldrig bli så.Att sitta framför datorn och spela bort mycket pengar ovs sport måste vara mycket destruktivt.Kan se på detta forum att många spelar varje dag för "stora" pengar och som oftast förlorar. Naturligtvis gör man vad som helst med sina egna pengar,,men slutändan är du alltid TORSK om du nu inte vinner stort ...men det är väl en promille.Så sluta snacka om att jämföra bilar båtar etc det är bara en försvars mekanism ni spelare skapar//Ni är alla drogrelaterade oavsett.

Melander 2020-05-14 22:57

Har till slutat fattad det oavsett hur många andelsspel du är med på oavsett hur mycket tips du får blir det oftast fel. Numera gör jag ett 48kr varje Lördag!

Viroid 2020-05-15 10:54

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 689437)
Men kom igen den jämförelsen är inte bra.Ingen är vinnare på spel och kommer aldrig bli så.Att sitta framför datorn och spela bort mycket pengar ovs sport måste vara mycket destruktivt.Kan se på detta forum att många spelar varje dag för "stora" pengar och som oftast förlorar. Naturligtvis gör man vad som helst med sina egna pengar,,men slutändan är du alltid TORSK om du nu inte vinner stort ...men det är väl en promille.Så sluta snacka om att jämföra bilar båtar etc det är bara en försvars mekanism ni spelare skapar//Ni är alla drogrelaterade oavsett.

Du är en lustig prick du, men spela gärna dina 48-kronors om du vill.

Grant 2020-05-15 11:03

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 689450)

Melander är nog inte lustigare än någon annan.

I en fortsatt diskussion hamnar vi i - meningen med livet.

När krutröken lagt sig hamnar vi hos Thomas Pettersson
och meningen med en lång promenad. Målet är tillbaka
till platsen där vi startade ifrån. "Men lilla vän, här är vi redan".

Mvh Uffe :)

Fulsprit 2020-05-15 12:04

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 689438)
Har till slutat fattad det oavsett hur många andelsspel du är med på oavsett hur mycket tips du får blir det oftast fel. Numera gör jag ett 48kr varje Lördag!

Din snåle djävel, hehe!

:smoke:

fri 2020-05-15 12:05

Citat:

Nu är det nog inte så många som spelar bort segelbåtar eller sommarstugor i kostnader. Tror att de flesta (typ 98%) ser travspel som rent tidsfördriv, men med en chans att vinna lite pengar, och de spelar inte bort mer än det kostar att gå på krogen en gång i veckan, så vad är problemet?
Och hur kom "Ni är alla drogrelaterade in", och vad betyder det?
Troll-Melander. Du kanske inte ska tugga svamp innan lunch.

Fulsprit 2020-05-15 12:06

https://www.youtube.com/watch?v=T1lvMJ-l0_A

kire1111 2020-05-15 14:31

Kan väl ställa samma fråga, hur har folk råd att lägga massa strålar på menlösa blöta ute-kvällar varje helg. Samt alla som gör det är de automatisk alkoholister? El hur har folk råd överlag med en dyr hobby tex äga häst, bilsport mm. Sen är det väl trist att några ska bli fast i spelmissbruk men största massan kan hantera spel. Nej, om nu folk vill lägga alla sina pengar på trav, må så va då.

AmaerildeRimfrost 2020-05-15 21:09

Citat:

Klart det finns personer som är vinnande på spel. Sen är det oftast en dålig timlön och det sliter enormt på psyket - åtminstone hos många jag känner inklusive mig själv när du i stort inte gör annat än analyserar odds och sådant.

Men den stora massan kommer förlora pengar men det gör även de som går på bio och köper popcorn.

Melander 2020-05-15 23:21

Citat:

Ursprungligen postat av fri (Inlägg 689456)
Nu är det nog inte så många som spelar bort segelbåtar eller sommarstugor i kostnader. Tror att de flesta (typ 98%) ser travspel som rent tidsfördriv, men med en chans att vinna lite pengar, och de spelar inte bort mer än det kostar att gå på krogen en gång i veckan, så vad är problemet?
Och hur kom "Ni är alla drogrelaterade in", och vad betyder det?
Troll-Melander. Du kanske inte ska tugga svamp innan lunch.

Innan du kallar någon troll:jag vet att många spelar bort hus och hem på trav så kom inte med något du inte förstår.OTREVLIG attityd har du också.Kanske beror det på dina förluster:gun_bandana:

Melander 2020-05-15 23:24

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 689450)

Du är nog mer lustig btw är det fel att spela 48k?

Melander 2020-05-15 23:29

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 689564)
Klart det finns personer som är vinnande på spel. Sen är det oftast en dålig timlön och det sliter enormt på psyket - åtminstone hos många jag känner inklusive mig själv när du i stort inte gör annat än analyserar odds och sådant.

Men den stora massan kommer förlora pengar men det gör även de som går på bio och köper popcorn.

Sliter hårt på psyket:lol::lol::lol:Det sämta argument jag någonsin hört. Räknar du timlön bör du nog vara bankrupt snart.

bjarnea 2020-05-16 07:59

Citat:

Varför har du så lite pengar att du inte kan spela mer?

Santorini 2020-05-16 09:26

Citat:

Det är det du inte gör som stressar dig!

Viroid 2020-05-16 09:45

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 689581)
Du är nog mer lustig btw är det fel att spela 48k?

För de allra flesta är det mer sunt att spela 48kr än 48k, men samtidigt är det riktigt svårt att i längden vinna något med väldigt låga insatser på komplexa skicklighetsspel.

AmaerildeRimfrost 2020-05-16 11:07

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 689582)
Sliter hårt på psyket:lol::lol::lol:Det sämta argument jag någonsin hört. Räknar du timlön bör du nog vara bankrupt snart.

Vad menar du med sämsta argument du någonsin hört? Jag vet inte riktigt vad du menar att min åsikt är i det hela men börjar traggla om mina argument? Jag berättade hur något är bara rakt upp och ner. Jag har haft perioder i mitt liv t ex där jag spenderade åtminstone 15 timmar om dygnet med att analysera odds och spelade på massvis med objekt. Jag känner ett flertal pokerspelare som levt på sitt spelande. Jag vet hur det tär på psyket att leva i en sådan liten värld för ett visst antal människor. Det tär enormt på psyket efter en längre tid.

Med en timlön borde man inte bli bankrutt. Vet inte hur du tänkte nu! Tänkte kanske bara lite fel?

Har du själv hållit på med något där du lägger 15 timmar om dygnet på något specifikt och kört det i ett halvår? Jag tror inte du vet vad du snackar om utan kastar floskler omkring dig som andra spottar!

Vad är din poäng med tråden?

GGS 2020-05-16 11:19

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 689598)
För de allra flesta är det mer sunt att spela 48kr än 48k, men samtidigt är det riktigt svårt att i längden vinna något med väldigt låga insatser på komplexa skicklighetsspel.

Det är även riktigt svårt att i längden vinna med väldigt höga insatser på komplexa skicklighetsspel. :D

Viroid 2020-05-16 11:48

Citat:

Ursprungligen postat av GGS (Inlägg 689609)
Det är även riktigt svårt att i längden vinna med väldigt höga insatser på komplexa skicklighetsspel. :D

Oh ja, särskilt om det ofta blir favoritbetonade omgångar. Räknade lite på det där en gång, och runt en tiondel av medianutdelningen som insats är på travets streckspel rätt optimalt om man vill vara med och hugga på de höga utdelningarna utan att backa allt för mycket när det är enkla utdelningar eller man spikar fel.

Grant 2020-05-16 12:30

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 689613)
Oh ja, särskilt om det ofta blir favoritbetonade omgångar. Räknade lite på det där en gång, och runt en tiondel av medianutdelningen som insats är på travets streckspel rätt optimalt om man vill vara med och hugga på de höga utdelningarna utan att backa allt för mycket när det är enkla utdelningar eller man spikar fel.

10% på medianen, vad blir det i kronor på
V4, V5, V6, GS7, V75 och V86?

Viroid 2020-05-16 14:15

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 689635)
10% på medianen, vad blir det i kronor på
V4, V5, V6, GS7, V75 och V86?

V86 5900kr
V75 4000kr
V64 850kr
V65 1200kr
V5 525kr
V4 200kr

Saknar data för GS75

Melander 2020-05-16 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 689606)
Vad menar du med sämsta argument du någonsin hört? Jag vet inte riktigt vad du menar att min åsikt är i det hela men börjar traggla om mina argument? Jag berättade hur något är bara rakt upp och ner. Jag har haft perioder i mitt liv t ex där jag spenderade åtminstone 15 timmar om dygnet med att analysera odds och spelade på massvis med objekt. Jag känner ett flertal pokerspelare som levt på sitt spelande. Jag vet hur det tär på psyket att leva i en sådan liten värld för ett visst antal människor. Det tär enormt på psyket efter en längre tid.

Med en timlön borde man inte bli bankrutt. Vet inte hur du tänkte nu! Tänkte kanske bara lite fel?

Har du själv hållit på med något där du lägger 15 timmar om dygnet på något specifikt och kört det i ett halvår? Jag tror inte du vet vad du snackar om utan kastar floskler omkring dig som andra spottar!

Vad är din poäng med tråden?

Som jag skrev i mitt första inlägg::::Ni som spelar varje dag (typ nästan alla på detta forum) för stora pengar,har ni ärvt eller han ni pengar i kassan.Jag fattar inte hur ni vecka efter vecka förlorar men ändå spelar ni?

Vad är problemet att förstå detta?

AmaerildeRimfrost 2020-05-16 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 689868)
Som jag skrev i mitt första inlägg::::Ni som spelar varje dag (typ nästan alla på detta forum) för stora pengar,har ni ärvt eller han ni pengar i kassan.Jag fattar inte hur ni vecka efter vecka förlorar men ändå spelar ni?

Och du har fått flera svar. De flesta har en månatlig inkomst. En del köper sommarstuga, andra spelar för nöjes skull. Det finns de som går plus på spel dessutom även om de är få - möjligen fler på detta forum än genomsnitt i landet.

Själv spelar jag inte varje dag och inte för så stora summor i nuläget. Som mest omsatte jag väl 100 000 i månaden men då var spel det enda jag sysslade med och det är egentligen små summor mot vad man behöver omsätta för att kunna leva på spel. Minst en halv miljon behöver man omsätta med en hyfsat bra roi.

En del på forumet har säkert vunnit en större summa och av den anledningen ökat sina insatser.

När jag var ung, runt 14-17 så spelade jag för kanske 500 om dagen åtminstone. Men jag vann mycket på den tiden också och att åka till Jägersro och förlora 3-4000 kronor var för mig då inget konstigt. Var jag fick pengar från? Dels vann jag men annars sponsrade min far mig med en del då han vann en del fina belopp.

Testa själv att börja med ett kapital i dag på 10 000 och spela på förväntade värdespel. Då kan du enkelt lägga 500 kronor per spel om du inte har få-oflyt. Men du får hålla dig på slantsinglingar då. Det går att bygga rulle om man har lite koll. Men det krävs mycket. Det är skillnad på 1.82 i odds och 1.94 och det är skillnad mellan att vara vinnande eller förlorande i längden.

Många större insatser på streckspelen i trådarna är ju andelsspel och vad jag ser är det endast ett fåtal som spelar stora summor själva. Och har du en rulle på 50 000 (vilket är lite) så är 1000 vinnare inte så mycket etc. (beroende på vinstchanser).

I dag fanns det ju ett flertal bra spel tycker jag personligen!

Det jag undrade dock var varför du attackerade mig förra gången jag gav ett svar?

viking90 2020-05-16 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 689868)

Jag fattar inte folk som röker vecka ut och vecka in...De är ju inte direkt så att dom vinner på det, varken ekonomiskt eller fyskiskt. Men ställer jag frågan till alla jag ser röker? Nej, det är väl deras val att enligt mig förstöra för sig själva.

Så varför ditt stora engagemang i hur folk mycket folk spelar? Stör det dig att folk spelar för mycket (enligt dig) så kanske inte detta är rätt forum att hänga på....

Till din fråga, jag har inte ärvt några pengar inte heller tagit några lån för att spela...Men just nu har jag stängt av mig en månad från ATG dels för att spelen i sig gick dåligt och jag har köpt lite andra saker senaste tiden vilket gjort att pengar till spelet inte finns i samma utstreckning.

#feedthetroll

addictedtoraw 2020-05-16 22:04

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 689679)
V86 5900kr
V75 4000kr
V64 850kr
V65 1200kr
V5 525kr
V4 200kr

Saknar data för GS75

Skulle medianen på V86 vara 59000?!

Melander 2020-05-16 22:05

Jag själv spelade för mycket så allt höll på gå överstyr.De som säger att spela på trav är lugnt du kan inte spela bort mycket pengar på hästar SÅ JÄVLA FETFEL,vet inte vad dom pratar om.Jag inser nu att om jag ska vinna"stora" pengar så vinner jag säkert på ett 48kr/system Typ sömmerska:drunk:

AmaerildeRimfrost 2020-05-16 22:30

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 689875)
Jag själv spelade för mycket så allt höll på gå överstyr.De som säger att spela på trav är lugnt du kan inte spela bort mycket pengar på hästar SÅ JÄVLA FETFEL,vet inte vad dom pratar om.Jag inser nu att om jag ska vinna"stora" pengar så vinner jag säkert på ett 48kr/system Typ sömmerska:drunk:

Ja, det finns säkert ett antal på dessa sidor som spelar så det går överstyr. Det är lätt att spel blir ett beroende! Klart det går att spela bort enorma summor på allt spel i stort sett. Speciellt om man tiltar etc!

Viroid 2020-05-16 22:32

Citat:

Ursprungligen postat av addictedtoraw (Inlägg 689874)
Skulle medianen på V86 vara 59000?!

Jag skall erkänna att statistiken på det inte är helt up to date, men innehåller i alla fall 248 omgångar. Utdelningen på V86 pendlar en hel del mellan olika perioder. När Solvalla hade egna tisdagar blev det mycket svårare för det var rätt usla lopp man satte på V86. En felkälla är också när det blir jackpot på åtta rätt, det tycker Excel är noll kronor (å andra sidan blir det ju en hel del jackpotpengar som drar upp medianen andra veckor).

Melander 2020-05-16 22:38

Är det meningen att du ska vinna stort spelar det nog ingen roll om du sätter en tjuga eller 1000kr på V75.

Melander 2020-05-16 22:42

Kasta pil och spika en 30 oddsare spika 2 favoriter gå kort på 2 hästar akn vara ett scenario.

AmaerildeRimfrost 2020-05-16 22:44

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 689878)
Jag skall erkänna att statistiken på det inte är helt up to date, men innehåller i alla fall 248 omgångar. Utdelningen på V86 pendlar en hel del mellan olika perioder. När Solvalla hade egna tisdagar blev det mycket svårare för det var rätt usla lopp man satte på V86. En felkälla är också när det blir jackpot på åtta rätt, det tycker Excel är noll kronor (å andra sidan blir det ju en hel del jackpotpengar som drar upp medianen andra veckor).

Medianen borde väl inte påverkas nämnvärt med jackpottpengar vissa veckor eller tänker jag baklänges nu?

Viroid 2020-05-16 22:48

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 689881)
Medianen borde väl inte påverkas nämnvärt med jackpottpengar vissa veckor eller tänker jag baklänges nu?

Det blir ju onekligen högre utdelning på åtta rätt sådana veckor, så visst höjer det medianen. En rad som 1 av 1 miljon inlämnade rader klarar ger normalt sett 65 000kr i utdelning, men är det jackpot så ger den ju kanske 100 000 istället.

AmaerildeRimfrost 2020-05-16 22:52

Jo, men om du kastar in 248 stycken värden och medianen hamnar på 59 000 kronor och sen flyttar ner säg 10 av de där högre beloppen så måste de ju under 59 000 kronor i utdelning för att ens påverka medianen. Men även om samtliga gör det så kommer antagligen inte medianen röra sig mer än kanske 2000 kronor (beroende på hur många rader som haft utdelningar väldigt nära 59 000 kronor!

Medelvärdet känns som det kommer ändras mer då det skiftar snabbare när det blir en ensam vinnare en jackpottomgång. Men den utdelningen på 19 miljoner påverkar inte medianen mer än en 70 000 kronors omgång gör!

Viroid 2020-05-16 23:06

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 689886)
Jo, men om du kastar in 248 stycken värden och medianen hamnar på 59 000 kronor och sen flyttar ner säg 10 av de där högre beloppen så måste de ju under 59 000 kronor i utdelning för att ens påverka medianen. Men även om samtliga gör det så kommer antagligen inte medianen röra sig mer än kanske 2000 kronor (beroende på hur många rader som haft utdelningar väldigt nära 59 000 kronor!

Medelvärdet känns som det kommer ändras mer då det skiftar snabbare när det blir en ensam vinnare en jackpottomgång. Men den utdelningen på 19 miljoner påverkar inte medianen mer än en 70 000 kronors omgång gör!

Men det är jackpot betydligt oftare än så. Nästan var tionde omgång finns ingen med åtta rätt, och nästan var fjärde omgång ger det inget på sex rätt. Jackpot var tredje omgång.

Det är heller inte så väldigt många värden som ligger nära medianen, så en serie utdelningar som alla ligger över resp under medianen kan flytta den rätt så mycket. Men enstaka storvinster påverkar inte mer än ett snäpp.

Jag skall se om det går att mäta antalet rätta rader i förhållande till spelade rader istället. De gånger det inte finns någon rätt rad kan man ju använda värdet för hur många spelade rader det teoretiskt borde spelats för att att det skall finnas en rätt rad. Då får man en helt jackpotrensad statistik över hur svår respektive spelform verkligen är, oberoende av jackpottar, radpriser, spelavdrag och antalet potter.

Strappa71 2020-05-17 04:39

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 689889)
Men det är jackpot betydligt oftare än så. Nästan var tionde omgång finns ingen med åtta rätt, och nästan var fjärde omgång ger det inget på sex rätt. Jackpot var tredje omgång.

Det är heller inte så väldigt många värden som ligger nära medianen, så en serie utdelningar som alla ligger över resp under medianen kan flytta den rätt så mycket. Men enstaka storvinster påverkar inte mer än ett snäpp.

Jag skall se om det går att mäta antalet rätta rader i förhållande till spelade rader istället. De gånger det inte finns någon rätt rad kan man ju använda värdet för hur många spelade rader det teoretiskt borde spelats för att att det skall finnas en rätt rad. Då får man en helt jackpotrensad statistik över hur svår respektive spelform verkligen är, oberoende av jackpottar, radpriser, spelavdrag och antalet potter.

Avråder från måttet på antal rätta rader i förhållande till antalet spelade rader.

Det är inte riktigt så det hänger ihop.

Strappa71 2020-05-17 04:45

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 689879)
Är det meningen att du ska vinna stort spelar det nog ingen roll om du sätter en tjuga eller 1000kr på V75.

Varför spela för en hel tjuga eller så mycket som 48 kr?

Det verkar onödigt att riskera så mycket...

Om man vinner när det är meningen att man ska vinna så är det väl onödigt att spela mer än 50 öre på t ex V75?

fri 2020-05-17 08:13

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 689875)

Nu förstår jag, Melander är Ardalan Shekarabi och det är en del av hans trollstrategi där det gäller att få folk att inse att vi inte behöver spela för mer än max 50 kr/vecka så de kan sänka insättningsgränserna.
Sossarna trollar stenhårt på olika sajter för att få oss inse att regeringen bara vill vårt eget bästa. Precis som med coronan, Folkhälsomyndigheten och Anders Tegnell. De vill bara vårt bästa. Och allt är strikt vetenskapligt.

Inväntar nästa steg där de visar reklambilder på trötta hålögda gubbar med ölmage och stripigt hår: "Jag får aldrig ligga, jag spelar för mycket på trav. Snälla Stefan, sänk insättningsgränserna. Jag har en hel låda Viagra som snart går ut."

Detta kombinerat med reklambilder på fräscha, solbrända och vältränade män med en silikonbrud på varje arm: "Sen jag började spela sömmersketips för 48 kr i veckan, har allt löst sig. Jag har gått ner 32 kg, fått muskler och hår på huvudet. Och jag har skänkt min Viagra till Frälsningsarmen."