Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Elitloppet 2020 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/41469-elitloppet-2020-a/)

Shooter 2020-05-15 10:34

Elitloppet 2020

Ett par veckor kvar och det är väl dags för en tråd i ämnet. Ett Elitlopp utan publik och där många utländska hästar inte har möjlighet att komma till Sverige. Elva inbjudna hittills och jag måste säga att det mer känns som en gulddivision än ett lopp i världsklass så här långt. Corona har gjort det lite urvattnat och svårt för Malmrot i år. Ska jag tippa en vinnare redan nu av de inbjudna så lutar det åt Missle Hill.

Dahle 2020-05-15 12:24

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 689448)
Ett par veckor kvar och det är väl dags för en tråd i ämnet. Ett Elitlopp utan publik och där många utländska hästar inte har möjlighet att komma till Sverige. Elva inbjudna hittills och jag måste säga att det mer känns som en gulddivision än ett lopp i världsklass så här långt. Corona har gjort det lite urvattnat och svårt för Malmrot i år. Ska jag tippa en vinnare redan nu av de inbjudna så lutar det åt Missle Hill.

Samtidigt så bjuds det ibland visa representanter för olika länder som jag tycker inte skulle duga i vanlig gulddivision här. Men det ska vara internationellt.
Men du har helt rätt i det
Vore bättre om den bytt namn i år till nåt annat, hehe.
Om man ska dra till med en vinnare av de som är klara just nu då säger jag
Attraversiamo

BACKMAN 2020-05-15 12:41

Tyckte att Cockstyle såg bra ut med. Frågan är om de yngre hästarna klarar av flera heats så kanske Elian Webb lyckas vinna till slut om den får bricka 2 varje gång.

Fulsprit 2020-05-15 13:28

Felpost!

pelleplutt 2020-05-15 23:18

Tae kwan deo eller Chief Orlando som känns lite konstigt och säga men han gjorde ett riktigt bra lopp sist men ett konstigt lopp och man tar väl av skorna till elitloppet. 2 heat inga problem

mr_stylez 2020-05-16 23:08

Rangordning för mig just nu:
Cockstile
Attraversiamo
Tae Kwon deo
Elian Web
Chief Orlando

Fick in platsspel på Cockstile till 14 ggr då Lillenborg tipsa om den i Skoglund och Anderssons v75podcast, det tackar man för, hade missat den stod i så galna odds från början.. känns som rätt säkra pengar just nu iaf :)

Shooter 2020-05-17 10:29

Citat:

Ursprungligen postat av mr_stylez (Inlägg 689891)
Rangordning för mig just nu:
Cockstile
Attraversiamo
Tae Kwon deo
Elian Web
Chief Orlando

Fick in platsspel på Cockstile till 14 ggr då Lillenborg tipsa om den i Skoglund och Anderssons v75podcast, det tackar man för, hade missat den stod i så galna odds från början.. känns som rätt säkra pengar just nu iaf :)

Det är ju ett jäkla bra platsspel. Gäller bara att ta sig till final.

Piraten 2020-05-18 11:39

Bergh och Lugauer får inte köra under elitloppshelgen på grund av avstängningar, synd...

Fulsprit 2020-05-18 15:12

Har spelat Attraversiamo till olika odds - tycker denna sett klart bäst ut tillsammans med Cockstile. Även Redéns Hill Street såg grym ut, när jag tänker efter...

Edit: Missle Hill, menade jag, såklart...

rotagg 2020-05-18 15:32

Hittar inga förtidsodds på conrads rödluva på atg. Måste vara bra business för atg att folk kan spela på alla utom den som vinner. ;) Spets och slut på lördag och med tur med spårlottningen kan det vara likadant i försök/final. Eller? Skulle åtminstone vilja ha möjlighet att lira några tior på det till ett par hundra gånger...

tototorsten 2020-05-18 16:02

Citat:

Ursprungligen postat av rotagg (Inlägg 690174)
Hittar inga förtidsodds på conrads rödluva på atg. Måste vara bra business för atg att folk kan spela på alla utom den som vinner. ;) Spets och slut på lördag och med tur med spårlottningen kan det vara likadant i försök/final. Eller? Skulle åtminstone vilja ha möjlighet att lira några tior på det till ett par hundra gånger...

90 gånger på bet 365

rotagg 2020-05-18 16:03

Citat:

Ursprungligen postat av tototorsten (Inlägg 690177)
90 gånger på bet 365

Jag har slutligen blivit limiterad där, var bara en tidsfråga... Dessutom är 90ggr lite snålt för min del...

tototorsten 2020-05-19 02:58

Citat:

Ursprungligen postat av rotagg (Inlägg 690178)
Jag har slutligen blivit limiterad där, var bara en tidsfråga... Dessutom är 90ggr lite snålt för min del...

125 på Betsson då ?

Fulsprit 2020-05-19 03:27

Citat:

Ursprungligen postat av rotagg (Inlägg 690174)

Du menar inte på fullt allvar att Conrads Rödluva skulle kunna vinna Elitloppet, eller? Detta är fullständig galenskap och jag ger dig 200ggr pengarna - högsta insats 100 kronor dock, hehe!

:cheers:

TOBYTYKE 2020-05-23 22:22

Propulsion alltså. Hoppas Heart of Steel får en inbjudan..

tototorsten 2020-05-23 23:19

Min åsikt är att Million Dollar ryhme borde bli inbjuden !

hakan11241 2020-05-24 00:01

Många, även jag, har varit tveksam till Billie de Montfort. Men eftersom Elitloppet avgörs som heatlopp tror jag det är farligt att dissa henne i en final.
Franska hästar har ju visat sin styrka förr.
Vad tror ni?

Kocken14 2020-05-24 06:52

Heart of Steel
Milligan School
Milliondollarrhyme
Tror jag på

Spiken64 2020-05-24 07:02

Börjar bli för många svenska hästar i loppen och samma tränare har för många hästar med.Elitloppet var bättre förr så är det tyvärr.

Kocken14 2020-05-24 08:26

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 691300)
Börjar bli för många svenska hästar i loppen och samma tränare har för många hästar med.Elitloppet var bättre förr så är det tyvärr.

Håller med men årets upplaga blir ju speciell, nästa år får minsann bli mer internationell prägel, för annars kommer det att bli ett lopp för inbördes beundran.

Shooter 2020-05-24 10:31

Att Redén skulle låta Propulsion skulle komma med var ju givet. Däremot är jag inte så säker på att det kommer gå så bra i år.

abborre 2020-05-24 10:56

Hur blir det till Finalen. Måste samma kusk köra då ?

Strappa71 2020-05-24 10:58

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 691300)

Klassen på Elitloppsdeltagarna varierar alltid. Genom åren har det varit mer eller mindre nordiska tillställningar då och då.

Men för mig är det inte ständig supertoppklass som utmärker Elitloppet. Ett Elitlopp är alltid ett Elitlopp......så länge publiken är på plats.

Frasse77 2020-05-24 11:29

Knepigt är 17 hästar anmälda till elitloppet.....!

Fulsprit 2020-05-24 11:57

Citat:

Ursprungligen postat av hakan11241 (Inlägg 691291)
Många, även jag, har varit tveksam till Billie de Montfort. Men eftersom Elitloppet avgörs som heatlopp tror jag det är farligt att dissa henne i en final.
Franska hästar har ju visat sin styrka förr.
Vad tror ni?

Tror inte heller på denne, men som sagt, mest gynnade av alla skulle jag vilja säga, av två heat på en och samma dag... Tillsammans med Attraversiamo, som jag tror och har spelat på...

Frasse77 2020-05-24 11:59

Nu är det 16 stycken igen så frågan är om ngn har strukits idag och tänkte då på Makethemark som absolut inte har varit i topp slag, så kanske Petri tog ett klokt beslut och spara hästen.

Magicspace 2020-05-24 12:35

Bara jag som tänker att Moni Viking skulle va spännande att se i elitloppet? På ren form! Såg outstanding ut senast på Åby. Och dessutom norskägd..

viking90 2020-05-24 12:40

Billie de Monfort, Disco Volante & Millondollarrhyme inbjuda just nu...Fullt fält nu då?

Med andra ord ingen Heart Of Steel? Grovt besviken är jag över det.

Stekel 2020-05-24 12:52

Kuskarna får bara köra en häst var tror jag, de har väl haft det så några år nu. Bra regel så 16 kuskar får chansen! Skulle gärna sett Heart Of Steel istället för Disco eller speciellt Million som inte visat något som duger på något sätt i år.

TOBYTYKE 2020-05-24 13:03

Citat:

Ursprungligen postat av viking90 (Inlägg 691350)
Billie de Monfort, Disco Volante & Millondollarrhyme inbjuda just nu...Fullt fält nu då?

Med andra ord ingen Heart Of Steel? Grovt besviken är jag över det.

Ja me, riktigt dåligt.

viking90 2020-05-24 13:06

Citat:

Ursprungligen postat av TOBYTYKE (Inlägg 691357)
Ja me, riktigt dåligt.

Nackdel för Peter U att han inte hör hemma på Solvalla tyvärr...Känns de som.

Peter hade inte hört ett ord i från Malmrot härom dagen...Istället åkte Malmrot ut och kollade på Propulsions sista träningsrunda... Missförstå mig inte jag jämfört inte Heart of Steels kapacitet med Propulsions men man ser ju var Malmrot har sina intressen.

AmaerildeRimfrost 2020-05-24 17:42

varför "lottar" man till Elitloppet när man ändå valt vilka hästar som ska mötas i de båda heaten. Då kan de ju lika gärna ge de spår också och hoppa över deras pinsamma "lottning".

In med alla sexton jävla bollar och sen tar man en röd boll där det står spår och heat så är det ju lite spännande iaf!

Äsch! Lägg ner Elitloppet :D

EDIT: Extra pinsamt när Malmroth har seedat två hästar som inte kan möta varandra. Han har för fan seedat alla och vet redan nu vilka som inte kan möta varandra :idiot:

AmaerildeRimfrost 2020-05-24 17:44

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 691354)
Kuskarna får bara köra en häst var tror jag, de har väl haft det så några år nu. Bra regel så 16 kuskar får chansen! Skulle gärna sett Heart Of Steel istället för Disco eller speciellt Million som inte visat något som duger på något sätt i år.

Såga inte Million. Den fastnade ju bakom en jävla rusare som stendog på upploppet sist. Vinner det loppet enkelt med lucka. Kommer garanterat vara med och göra upp om segern i Elitloppet. Cokstile emot säger jag! Övriga kan dra något gammalt över sig!

Fulsprit 2020-05-24 17:48

ATTRAVERSIAMO är min givna vinnare i år - tål två heat och har utveckling kvar - har inte startat många gånger, men har ändå rutinen för att räcka hela vägen...

TOBYTYKE 2020-05-24 18:10

Citat:

Ursprungligen postat av viking90 (Inlägg 691359)
Nackdel för Peter U att han inte hör hemma på Solvalla tyvärr...Känns de som.

Peter hade inte hört ett ord i från Malmrot härom dagen...Istället åkte Malmrot ut och kollade på Propulsions sista träningsrunda... Missförstå mig inte jag jämfört inte Heart of Steels kapacitet med Propulsions men man ser ju var Malmrot har sina intressen.

Form slår klass. Finns andra skithästar uttagna. Får hoppas Peter kan motbevisa honom i andra lopp i sommar.

Staketkusken 2020-05-24 18:13

Faktiskt sjukt att varken Heart of Steel eller Cyber Lane kom med med tanke på vilka kulisspringare Malmroth bjudit in. Men tyvärr är det ju kompisar och tjänster och hela den biten som ska vägas in. Kanske stad och land och att Redén får ha med tre är sinnessjukt. Ska vara en max från ett stall.

Efterhandaren 2020-05-24 18:22

Elitloppets kval lottat. Känns väl som Heat Blå är det mest intressanta.

Heat GRÖN – lopp 1.
1 Vivid Wise As – Björn Goop.
2 Sorbet – Per Linderoth.
3 Disco Volante – Carl Johan Jepson.
4 Missle Hill – Johan Untersteiner.
5 Chief Orlando – Rickard N Skoglund.
6 Milliondollarrhyme – Fredrik B Larsson.
7 Looking Superb – Jomar Blekkan
8 Earl Simon – Frank Ouvrie

Heat BLÅ – lopp 2.
1 Elian Web – Jorma Kontio
2 Billie De Montfort – Gabriele Gelormini
3 Tae Kwon Deo – Adrian Kolgjini.
4 Attraversiamo – Erik Adielsson.
5 Cokstile – Christoffer Eriksson.
6 Racing Mange – Joakim Lövgren
7 Makethemark – Ulf Ohlsson
8 Propulsion – Örjan Kihlström.

Fulsprit 2020-05-24 18:24

Skulle inte förvåna mig alls om Redén stryker Propulsion nu och skyller på sjukdom eller skada...

warn90 2020-05-24 18:36

Sämsta elitloppet sen Gummball vann !!! Inte en enda stjärna !! Typ va kan man vänta sig i coronatider ??? FaceTime Bourbon hade nog vunnit med 20-25 meter mot dessa löss !!!

Fulsprit 2020-05-24 18:40

Citat:

Ursprungligen postat av warn90 (Inlägg 691508)
Sämsta elitloppet sen Gummball vann !!! Inte en enda stjärna !! Typ va kan man vänta sig i coronatider ??? FaceTime Bourbon hade nog vunnit med 20-25 meter mot dessa löss !!!

Hahaha - Gumball, var på plats då och vann inte denne från dödens, till och med, eller var detta försöket? I vilket fall så var detta ett skitår i Elitloppets historia - håller helt med. Samma när Örjan vann med Magic Tonight...