Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   GS 75 Hagmyren Söndag (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/42354-gs-75-hagmyren-soendag/)

Basse 2020-06-28 17:05

Citat:

Ursprungligen postat av ScandalPlay (Inlägg 698773)
Vem är din näst bästa chans på GS75?

– Det måste vara Järvsö Elling (GS75-6). Han är riktigt bra. Senast stod han 40 meter bakom Moddson som är favorit i det här loppet. Nu står de lika start och då må det vara enklare. Och gången innan de två möttes så vann Elling över Moddson. Järvsö Micke har gjort det bra också men möter tuffare hästar nu.

Jag hade Järvsö Elling och Moddson på Challenge.

Järvsö Elling var streckad på 42% och Moddson på 29% på Challenge.

Så Moddson var bästa vinnaren för mig men jag tycker som dig att Järvsö Elling är en bättre häst. Det var därför jag reagerade på att Magnus Djuse gick ner i rygg ledaren frivilligt. Tror Järvsö Elling hade haft bättre chans från dödens.

Stekel 2020-06-28 17:08

Egentligen konstigt att Moddsson inte blev stor favorit med tanke på raden den har. Men det är klart, inte många som räknade med att värsta konkurren skulle ge bort segern på det där viset.

Bra stolpe ut på sidospelen idag, platshästarna Järvsö Bukefalos och Alfa Lina båda torsk med några millimeter. Och målgalle på Osen Expressa då. Nästan hundraprocentig! :)

ScandalPlay 2020-06-28 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av Sjoestedt (Inlägg 698775)
JOP ropade även ut den som vinnare i loppet näst senast mot Grisle Odin och spelarna (även jag) gick på den långnäsan och spelade ner den till 3.77 medan den då blev oplacerad från spets.

Tycker han tipsar om chanslösa hästar tämligen ofta.

Nu satt väll Elling fast i rygg och kanske kunde utmanat men man blir lite bitter ändock,

Satt fast...
Hur stor är chansen att få lucka från vinnarhålet på 1640 m på Hagmyrens korta upplopp?
Djuse ville INTE vinna! Han försökte inte ens vara med från början utan målsättningen var uppenbar att släppa till RNS och sitta sedan kvar i rygg hela loppet igenom.Med den planen lyckades han till 100%.

Shooter 2020-06-28 17:16

Citat:

Ursprungligen postat av ScandalPlay (Inlägg 698778)
Satt fast...
Hur stor är chansen att få lucka från vinnarhålet på 1640 m på Hagmyrens korta upplopp?
Djuse ville INTE vinna! Han försökte inte ens vara med från början utan målsättningen var uppenbar att släppa till RNS och sitta sedan kvar i rygg hela loppet igenom.Med den planen lyckades han till 100%.

Jag åkte på den på min Challenge. Alltid samma skit.

Basse 2020-06-28 17:16

Helt otroligt vilken hästkarl han är Ulf Ohlsson.

Pyrmo Galopperar men han lyckas få hästen att ställa sig i trav omgående.
Sedan finliret på upploppet då han inte förivrar sig när 7 går förbi med 75m kvar.
Han har sparat en extra polett till sista 50m.

Bara att Lyfta på hatten för den kuskinsatsen:hattenav:

Får sätta på sig dumstruten då jag sprack i sista på Challenge- hade alla UTOM 8 Pyrmo:lol:

Fulsprit 2020-06-28 17:17

Och vilken förbannade kuse spelade jag då - gissa en gång, självklart Hvalstad Odin som var förbi en kort stund...

Ridå!!!

:cry:

AmaerildeRimfrost 2020-06-28 17:19

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 698782)
Och vilken förbannade kuse spelade jag då - gissa en gång, självklart Hvalstad Odin som var förbi en kort stund...

Ridå!!!

:cry:

Jag har lärt mig nu. Spelade den på plats i komb med två större favoriter i dag! :clap: Det har vänt?

asgaya3141 2020-06-28 17:30

Citat:

Ursprungligen postat av asgaya3141 (Inlägg 698714)
GRAND SLAM 75
Inlämnat: 2020-06-28, 14:50
GS7 - endast vinst vid 7 rätt
Hagmyren
Söndag 2020-06-28
Start: 15:00
Kostnad: 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 5, 6, 10 (1, 7)
2: 4 L.Q.Widde (6, 14)
3: 5 Smedheim Solan (4, 3)
4: 6 Åsrud Vilja (1, 7)
5: 5 Tigerlilje (11, 2)
6: 4 Järvsö Elling (6, 1)
7: 8 Pyrmo (3, 7)

4x1x1x1x1x1x1 = 4 rader.
4 x 50 x 1,00 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.
Rättningskod: KPP KTZ SCD

5an i 5e, släppte ledningen, kom 2a
4an i 6e samma skit.

abborre 2020-06-28 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 698781)
Helt otroligt vilken hästkarl han är Ulf Ohlsson.

Pyrmo Galopperar men han lyckas få hästen att ställa sig i trav omgående.
Sedan finliret på upploppet då han inte förivrar sig när 7 går förbi med 75m kvar.
Han har sparat en extra polett till sista 50m.

Bara att Lyfta på hatten för den kuskinsatsen:hattenav:

Får sätta på sig dumstruten då jag sprack i sista på Challenge- hade alla UTOM 8 Pyrmo:lol:

Som jag sa tidigare ang Uffe o Örjan. Uffe grym på kallisar, o dessutom när dom sitter utv led grymt svåra att ta sig förbi, jag tror att hotet känner sig säker på att kopplat grepp 175 men får sig slagen sista 75. Inte första gången det händer o det är ju inte bara tur. En av anledningarna till att dom har dom kusk segrar dom har. Lika om du med 3 spår o har typ dessa i rygg ( tror det är en bra rygg) men då kör dom sakta fram för att slå övriga o din häst kommer aldrig förbi. Stor cred till riktiga yrkesmän. :hattenav:

Rob 2020-06-29 12:42

Ang. kallisar.
Med den humorn man har så hade jag hoppats få se denne krabat på banorna, då hade jag satsat hela skjortan bara för att :lol:
https://www.aftonbladet.se/sportblad...efter-stjarnan

Verkar dock ha gått bort under 2019, hittar ingen mer info än så

Rob 2020-06-29 13:11

Och den dubbel-jackpott som vi så fint skramlade ihop delas ut om två veckor på Jägersro galopp?!

Strappa71 2020-06-29 13:35

Citat:

Ursprungligen postat av Rob (Inlägg 698842)
Och den dubbel-jackpott som vi så fint skramlade ihop delas ut om två veckor på Jägersro galopp?!

Ja.

Om man undrar om JP kan man gå till https://www.atg.se/jackpot/start

För att vara ATG är det hyggligt bra info på den sidan.

Rob 2020-06-29 15:13

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 698850)
Ja.

Om man undrar om JP kan man gå till https://www.atg.se/jackpot/start

För att vara ATG är det hyggligt bra info på den sidan.

Jo, känner till den sidan. Är mer konceptet att man tar pengar från de som vet (?) hur man spelar på trav och ger till dem som spelar på galopp. Är två vitt skilda sporter och således även skiljer det sig i spelet.

AmaerildeRimfrost 2020-06-29 15:18

Citat:

Ursprungligen postat av Rob (Inlägg 698864)
Jo, känner till den sidan. Är mer konceptet att man tar pengar från de som vet (?) hur man spelar på trav och ger till dem som spelar på galopp. Är två vitt skilda sporter och således även skiljer det sig i spelet.

Håller med. Men vad gäller jackpott på GS75 så flyttas den till nästkommande GS75 och då de klämt in en V75 nästa söndag så blev det tydligen galopp veckan efter. Kan ju även slå åt andra hållet - om än inte lika kraftfullt.

Rob 2020-06-29 16:31

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 698865)
Håller med. Men vad gäller jackpott på GS75 så flyttas den till nästkommande GS75 och då de klämt in en V75 nästa söndag så blev det tydligen galopp veckan efter. Kan ju även slå åt andra hållet - om än inte lika kraftfullt.

I en rimlig värld ska det väl inte slå åt något håll - men som man lärt sig med tiden, varken ATG eller ST verkar leva i någon sådan värld.

Strappa71 2020-06-29 19:23

Citat:

Ursprungligen postat av Rob (Inlägg 698864)

Ok. Jag uppfattade det som att du var osäker på vad som gällde. Sry.

Om det gäller frågan om det borde vara på det sättet så har jag givetvis åsikten att det INTE borde vara det.

Misstänker dock att det är en ( liten! ) del i uppgörelsen mellan SG och ST där SG ska få lite fördelar i utbyte mot att de gav bort en del aktier i ATG till ST ( skatteplanering som ej ännu är godkänd av Skatteverket! ).