Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Årjäng 11/7 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/42506-v75-arjaeng-11-7-a/)

Santorini 2020-07-11 07:09

Björnkollen finns på Goops hemsida!

Enkelrad 2020-07-11 07:47

Då är snart miljonkupongen klar... om vi sammanfattar tidigare inlägg

AVD 1 : Lås på 3 och 7
AVD 2 : Ej klart
AVD 3 : Lås på 1 och 3
AVD 4 : Ej klart
AVD 5 : Spik på nr. 3
AVD 6 : Ej klart
AVD 7 : Chansspik på den där hästen " MDM " trots bakspår

sjukstuga 2020-07-11 07:56

I andra avdelningen så ska millie vara favorit i min bok. Hon är en bättre häst plus att Karamel har tjänat snabba pengar. Millie har varit tvåa bakom just Karamel men har då startar 20 meter bakom, idag är det från samma volt. Min bästa spik i omgången.

Förstahäst i avdelning 7 är ändå Disco för mig. Men det är just för att Melander säger att formen ska sitta där och körningen som alla tror ska bli tror jag inte alls blir. Tror disco sitter i spets på två steg sedan blir det en måttlig första 500. Då är det formen som kan svika annars smällvinner den.

Kgrh 2020-07-11 08:32

Citat:

Ursprungligen postat av mr_stylez (Inlägg 701195)
Fattar inte heller fördelningen jag trodde på typ 40 % var på dem, men nejdå... är det på Örjan den blir så hårt streckad tro? Klart han är bättre kusk men hästarna är jämnbra och ska vara mer jämnt spelade.

Dock har jag lovat mig själv att inte bränna i uppenbara 2hästarslopp bara för "värde" på den ena.. kan 2 av 15 hästar vinna är det billigt att överleva loppet, då dessutom den mest spelade har bäst kusk så tar jag båda , "vet" jag har rätt här och håller tummarna för den minst streckade :P

Men det är jag det=)

Har det inte delvis att göra med startspåren och möjligheten att Åsrud Vilja får överta spets? Är det någon som har någon uppgift om Simon E Jessens taktik bakom 1 Trö Hera utöver det han sagt i Travronden: Att han tänker "dra på hela vägen"?

tvablaa 2020-07-11 09:10

Det är väl enda chansen att vinna för Trö Hera som verkar vara mer stark än snabb. Tycker att den är solklart tredjestreck men lutar nog åt spik på en av de två stora. Just nu fördel Ulsrud Tea.

Citat:

Ursprungligen postat av Kgrh (Inlägg 701475)
Har det inte delvis att göra med startspåren och möjligheten att Åsrud Vilja får överta spets? Är det någon som har någon uppgift om Simon E Jessens taktik bakom 1 Trö Hera utöver det han sagt i Travronden: Att han tänker "dra på hela vägen"?


valo 2020-07-11 09:11

AVD 3
 
Jepson hoppar upp på Athos Race. Distansplus här och Jepson kan säkert ge hästen ett vilsamt lopp i ryggar (Å. Lindblom skulle nog gasa...). Favoriten har inte provat distansen, och jag ser Ike Schermer som förstahäst men se upp med Athos Race! Hickade till när jag såg kusk och procent...

dado 2020-07-11 09:12

Citat:

Ursprungligen postat av Dahle (Inlägg 701466)
Ang. Strong Pepper
Visst, det kan vara så att den bara är bäst. Men Norsk häst som aldrig startat i voltlopp i Sverige, får mig o tveka en del. Den är ändå streckad över 40%. Behövs inte mycket att den är borta på kör. Erik är duktig på att lösa sånt men.....
Jag sätter upp en 10%-are som första streck. Nr.7 Global Venture tror jag tidigt sitter i spets och jag hoppas Peter kör där. Den har gjort många fina lopp och står på tur för en fullträff. Släpper PU, då får jag hoppas på lucka till slut istället, vilket är alltid chansartat. Kom igen PUH våga bomba runt om.

Vilka spikar du idag Dahle?

Shooter 2020-07-11 09:23

1) Strong Pepper, favorit till norska derbyt, men mycket svår att sätta in mot dessa fyra- och femåringar i Sverige. Dessutom aldrig startat i volt. Garderar rejält.

2) Karamell Hill har övertygat. Millie Millionaire står 20 m bättre till mot Karamell än senast de möttes. Tar ett par streck till. Orlando och Ies Elisabet är strukna. Hade varit streck på dem annars.

3) Spikar Fort Knox. Han har 3000 m att göra bort sig på, men jag tycker streckningen är lockande och vill ta honom innan alla andra spikar.

4) Tvåhästarslopp enligt spelarna, där Åsrud Vilja blir stor favorit. Jag går emot och spikar Ulsrud Tea. Tror helt enkelt att hon är bättre.

5) Civilion är stor favorit från knepigt spår. Kanske går barfota, men jag läste någonstans att den inte ska göra det. Ett jävla gissel när de håller på och trixar. Hur som helst så ska jag ha några streck till.

6) Tredje spiken blir Zap di Girifalco. Det verkar klart på den. Annars är Island Life intressant om den får ledningen, men det behövs lite streck om Zap inte levererar.

7) Jämnspelat lopp och jag tar ett gäng.

Dahle 2020-07-11 09:38

Citat:

Ursprungligen postat av dado (Inlägg 701479)
Vilka spikar du idag Dahle?

Ike Schermer och Milligans School

eveton 2020-07-11 10:09

Inte för att jag kan det här med att hitta vinnare i loppen just nu (oftast tappra 2:or eller trista galloppörer) , men tycker mig hitta spikarna i de 3 sista avdelningarna. Raden slutar 4 - 3 och Emilia Leo leder med stor sannolikhet avd 5 hela vägen.
Kastar ut en enkelrad som jag bygger vidare på:

9 - 15 - 5 - 8 - 1 - 4 - 3

Enkelrad 2020-07-11 10:27

Ännu ett miljondrag eller åtminstone nåt att fundera på.
V75-1 så startar en Bold Eagle avkomma som vunnit på V75.
Hästen har blott 8 starter och vunnit hälften.
Vad som sticker ut här är att Adrian Kolgjini åker upp till Årjäng med en enda häst nämligen nr. 12 Dominic Wibb.

Dante säger så här :
Gick ett sista jobb inför det här i torsdags och kändes grym. Han hade på sig en murphy då och kändes genast mycket bättre, så han går med det nu. Han duger riktigt bra i klassen men läget drar ju ner chansen rejält men hästen är otroligt stark och tål att gå, så vi har inte gett upp helt.

Streckad på 3% just nu.

heddari 2020-07-11 10:37

V75
Inlämnat: 2020-07-11, 11:25
Årjäng
Lördag 2020-07-11
Start: 16:20
Kostnad: 384,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 5, 6, 7 (2, 8)
2: 14 Karamel Hill (6, 12)
3: 4, 5, 7, 12 (2, 11)
4: 6, 8 (2, 1)
5: 1, 6 (9, 4)
6: 1, 3, 4 (11, 9)
7: 2, 3, 9, 10 (7, 4)

4x1x4x2x2x3x4 = 768 rader.
768 x 1 x 0,50 kr = 384,00 kr.
Totalt: 384,00 kr.
Rättningskod: FWZ ZHW BQX

abborre 2020-07-11 10:46

Citat:

Ursprungligen postat av mr_stylez (Inlägg 701452)
Bjuder väl på 2 miljondrag jag med då även om ingen verkar hålla med om mina tankar denna omgången (vilket kanske är klokt iofs) =)

Avd 3 så har jag hittat st lågprocentare:

1: Duke of Mearas har jag jagat ett bra tag nu, går bra precis hela tiden, alltid spurtkrut kvar och går bra på långt.
Perfekt läge nu, många starttröga här pär och han bör komma sämst 3e invändigt vilket är perfekt på 3140 m.. kan mycket väl sitta där till under 1%!
3 Höwings Unbeatable har jag med bra känsla för!
Den är stark men också bra spurtare, Bergh ligger sådär mystiskt lågt med den vilket gör att man bara tror mer på den.... samt den har gått 2 starter på Årjäng och vunnit båda! 2,5 % i nuläget smakar fint!


Duke of Mearas är mitt enda spel till idag ( troligtvis) lite vinnare o plats så vore tacksam om du tog den som FÖRSTA RESERV :) Då blir det :cheers: för mig--- tror dock det blir svårt att vinna men blir den 3a så är jag nöjd

levin1891 2020-07-11 10:54

Någon som vet varför Fredrik Wallin strukit tre av fem hästar? Kan även Millie ligga i fara?

Altoc 2020-07-11 11:00

Citat:

Ursprungligen postat av levin1891 (Inlägg 701491)
Någon som vet varför Fredrik Wallin strukit tre av fem hästar? Kan även Millie ligga i fara?

Halsinfektion på alla tre. Inte bra om han han fått något skit i stallet.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved