Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 - 15 juli (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/42662-v86-15-juli/)

LeBanner 2020-07-14 23:51

V86 - 15 juli

Sitter mest och funderar på avd 8...

Deep Pockets hade varit en fin spik om inte MT Insider varit med i loppet, för nu spetsar väl den enkelt från spår 4? Den släpper ju "alltid" och vem är egentligen först fram för att överta? Kung Edward är ju också kvick ut och från spår 5 kan den följa med MT Insider och kanske får överta tidigt. Kung Edward gör ofta riktigt bra lopp i ledningen och över 1640 kan den faktiskt slå det här gänget. Dock tveksamt om Olle vill ha den ryggen, utan han hoppas nog mer på att kunna släppa till Giant Shadow istället och den hästen är också ganska snabb ut utan att vara någon raket.

Kan Grainfield Aiden på något sätt komma före favoriten för att överta?
Eller släpps favoriten till spets och får Grainfield utanpå sig efter 500 meter?

Många frågor...och allt detta beror på att en enda specifik häst finns med i startlistan. Visst är trav fascinerande?:yes:

Piraten 2020-07-15 00:36

Citat:

Ursprungligen postat av LeBanner (Inlägg 702227)
Sitter mest och funderar på avd 8...

Deep Pockets hade varit en fin spik om inte MT Insider varit med i loppet, för nu spetsar väl den enkelt från spår 4? Den släpper ju "alltid" och vem är egentligen först fram för att överta? Kung Edward är ju också kvick ut och från spår 5 kan den följa med MT Insider och kanske får överta tidigt. Kung Edward gör ofta riktigt bra lopp i ledningen och över 1640 kan den faktiskt slå det här gänget. Dock tveksamt om Olle vill ha den ryggen, utan han hoppas nog mer på att kunna släppa till Giant Shadow istället och den hästen är också ganska snabb ut utan att vara någon raket.

Kan Grainfield Aiden på något sätt komma före favoriten för att överta?
Eller släpps favoriten till spets och får Grainfield utanpå sig efter 500 meter?

Många frågor...och allt detta beror på att en enda specifik häst finns med i startlistan. Visst är trav fascinerande?:yes:

Var inte så säker på det. Olle Alsén låter sugen på att testa Insidern i spets den här gången då det troligen är sista starten i silver.

LeBanner 2020-07-15 01:50

Med tanke på hästens historik av lättvindiga släpp kommer ju några kuskar garanterat ha siktet inställt på att överta täten och blir det lite körning tenderar ju Insidern att skrynkla ihop sig sista biten. Bäddat för vinst bakifrån med det scenariot. Alone tar en lugn start från spår 2 och sveper samtliga över upploppet? Dessutom är samtliga hästar på bakspår rejält fartfyllda och bjuds in i matchen vid utdragen spetskörning. Riktigt lågt streckade där bak dessutom...

Svårt lopp! Jag helgarderar nog. Tycker inte att favoriten är bästa hästen i loppet heller.

Efterhandaren 2020-07-15 10:11

V86 svammel

En liten snabbgenomgång utan bedövning.

V86 1) 4 Waikiki Silvio. Dunkel form men bra i grunden. Står bra inne och vässas upp lite lätt Dessutom Varennare :clap:
11 Sandsjöns Enzio. Surt läge men en rikstotohärdad tuffing. Satt fast med krafter kvar senast.

V86 2) 3 Ebba Running chansstreck i vidöppen avdelning. Spets och slut ?

V86 3) 9 Fabolus Pellini. Välstammad märr.

V86 4) 8 Le Crack Sox. Bra form och härdad i tuffare gäng. Dock lurigt spår i volt.

V86 5) 2 Heavy Sound. Debut efter paus sedan elitloppsförsöket förra året. Hm svårbedömd men ganska behagligt motstånd för klassen.

V86 6) 9 Estelle Nordique. Melko och Jansson är starka papper och hästen är bra iordning. Endast läget emot.

V86 7) Mycket högklassigt 4 års lopp. Går favoriten att fälla ? Njaa knappast. Jag chansar dock med min följehäst 8 Aetos Kronos. Skrällduglig och 8% är rena skämtet.

V86 8) 7 Grainfield Aiden. Är alltid svår att greppa men kan vara på väg mot en ny vinst era. Känns lite som de kan bli kört i halsen på Korpi trots lite distansminus.

Shooter 2020-07-15 10:49

Mina tidiga tankar:

1) Goopens stall går som tåget. Han gör inte många fel just nu. Ändå så känns första loppet som ett garderingslopp. Favoriten har inte startat på ett tag och är knappast på topp.

2) Ungdomslopp och jag har hittat en handfull hästar som är intressanta. Kanske Stall Goop får en vinnare här istället.

3) Fabulous Pellini vinner nog sitt lopp och är en spik.

4) Hittar fyra hästar som räknas, men fördel Le Crack Sox som är en tänkbar spik för mig. Lite svårbedömt dock med den italienska hästen som Erik kör. Står dessutom svårt till.

5) Spik på Heavy Sound som kvalat på en fantastisk tid och verkar vara i toppslag direkt. Motbudet är Who's Who, men den ska få ett snällt lopp och därmed kör Pasi själv.

6) Dixie Brick är tredje favoriten i rad med toppchans, om nu Jorma håller den i trav den här gången. Vid gardering behöver man nog gadda på och det blir för dyrt.

7) Ett fyrahästarslopp. Ecurie D. är dunderfavorit, för stor kanske. Jag gillar Aetos Kronos som jag lirade sist mot Don Fanucci Zet, men har även streck för Brother Bill och Green Manalishi.

8) Goop igen med en favorit och det är inte omöjligt att det är den här han tror mest på. Jag ser det som ett garderingslopp.

Som det ser ut nu så behöver jag banta ner systemet en del, men det ger sig i eftermiddag.

Shooter 2020-07-15 11:54

Undrar om inte Goop vinner sista ändå och kanske ska Fabulous Pellini garderas något. Treårigt sto från niondespår.

Nollkollolisten 2020-07-15 12:55

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 702252)
Undrar om inte Goop vinner sista ändå och kanske ska Fabulous Pellini garderas något. Treårigt sto från niondespår.

Delar din uppfattning 66% på en treåring med tre starter, må va att den gjort det bra. Verkar lite djärvt att spika. Tar iaf med 3 Lady Rock med bättre spår.

Shooter 2020-07-15 13:08

Citat:

Ursprungligen postat av Nollkollolisten (Inlägg 702259)
Delar din uppfattning 66% på en treåring med tre starter, må va att den gjort det bra. Verkar lite djärvt att spika. Tar iaf med 3 Lady Rock med bättre spår.

Lady Rock och Hamres pålle.

Rob 2020-07-15 13:12

Varför sitter Pasi upp själv bakom Who’s WHO, och varför sätter Reden upp Sveriges kanske sämsta kusk på Heavy Sound..? Nog för att Haugstad lyckats vinna tidigare med hästen men lyckas han tror jag vem som helst hade lyckats också.

AmaerildeRimfrost 2020-07-15 13:26

Citat:

Ursprungligen postat av Rob (Inlägg 702261)
Varför sitter Pasi upp själv bakom Who’s WHO, och varför sätter Reden upp Sveriges kanske sämsta kusk på Heavy Sound..? Nog för att Haugstad lyckats vinna tidigare med hästen men lyckas han tror jag vem som helst hade lyckats också.

Haugstad kör alltid Heavy Sound och han gör det perfekt! Enda hästen han aldrig kör bort eller klantar till sig! Det är ju dock enkelt att köra en av Sveriges bästa hästar så :)

Rob 2020-07-15 13:31

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 702264)
Haugstad kör alltid Heavy Sound och han gör det perfekt! Enda hästen han aldrig kör bort eller klantar till sig! Det är ju dock enkelt att köra en av Sveriges bästa hästar så :)

Ännu mera case in point. Den enda hästen han kan köra tillhör eliten - då är man fan ingen bra kusk

Efterhandaren 2020-07-15 13:57

Citat:

Ursprungligen postat av Rob (Inlägg 702265)
Ännu mera case in point. Den enda hästen han kan köra tillhör eliten - då är man fan ingen bra kusk

Kenneth Haugstad är (kanske) Sveriges sämsta kusk påstår du ! Håller definitivt inte med. Han är ju inte topp 10 men inte botten 10 heller.
Senaste 5 åren har han 8-9 % i kuskstatistik bortsett från 2019 då var det 5%.
Dessa siffror är i klass med Kaj Widell och Torbjörn Jansson med ungefär lika många styrningar och kanske hästkvalitet. Men dessa två kanske är näst sämst ?
Alltid svårt att mäta och bedöma kuskinsattser men utslaget på en 5 års period är det ändock ett mått på uppnådda resultat.

Enkelrad 2020-07-15 14:09

Citat:

Ursprungligen postat av Rob (Inlägg 702261)

Örjan är avstängd

NicklasA 2020-07-15 14:17

Jag chansspikar 7 Grainfield Aiden i avslutningen. Nerstruken ett spår till ett mycket bättre läge. Vet att Korpi hade förhoppningar i Sweden Cup med den här hästen innan hela Covid-skiten satte stopp för allt roligt. Har för mig att jag läste någonstans att han hoppades få en inbjudan till nåt stort lopp i Finland (tror det var söndagens lopp St Michel Ajo, men där är han inte med, så antar att han inte fick någon inbjudan alt. att det var ett annat lopp). Hursomhelst, formen är god och vinner det här från dödens. Endast 7%

LeBanner 2020-07-15 14:20

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasA (Inlägg 702269)
Jag chansspikar 7 Grainfield Aiden i avslutningen. Nerstruken ett spår till ett mycket bättre läge. Vet att Korpi hade förhoppningar i Sweden Cup med den här hästen innan hela Covid-skiten satte stopp för allt roligt. Har för mig att jag läste någonstans att han hoppades få en inbjudan till nåt stort lopp i Finland (tror det var söndagens lopp St Michel Ajo, men där är han inte med, så antar att han inte fick någon inbjudan alt. att det var ett annat lopp). Hursomhelst, formen är god och vinner det här från dödens. Endast 7%

Borde vara god vinstchans. Den och Alone känns som de mest troliga i detta lopp.

NicklasA 2020-07-15 14:30

Var länge inne på 2 Heavy Sound, sos. Men över 50% på en häst i årsdebut som flera gånger slagit ihop i starten o galopperat och med Haugstad i sulkyn känns inte helt bekvämt, även fast han gör det bra med hästen

O andra sidan är det ju ingen superklass på motståndet och han har vunnit alla sina årsdebuter, utom 2016 som 5-åring

LeBanner 2020-07-15 14:36

När brukar Svs släppa oddsen?

SakanAA 2020-07-15 14:38

4 M.T.Insider V86-8

Ss bjudintervju:
Olle Alsén provar igen med startraketen 4 M.T.Insider (V86-8 och bilden ovan).
- Det var bättre tryck i honom och han var riktigt bra senast, synd bara att den utvändigt blev hetsig så vi tvingades hålla ett lite för högt tempo, annars håller vi undan. Han känns bara bra i jobben efteråt och formmässigt kan han inte bli så mycket bättre. Läget blev perfekt och han har ju visat hur snabb ut han är. Det är antagligen sista chansen vi får i Silver och jag vill gärna köra i ledningen igen. Blir det bra förutsättningar så springer han nog en 1.10-tid. Det blir barfota bak och en hybridvagn igen, eventuellt kör vi utan checkrem. Jag brukar ändra huvudlag för att hålla honom skärpt, men han gick så bra med open eye senast att vi kör med det igen, säger Olle.

Vad tror ni om hans chans att hålla hela vägen?

LeBanner 2020-07-15 14:43

Den kan absolut hålla om tempot blir måttligt. Att man, som senast, blir omsprungen av Baron Gift på ett upplopp behöver man inte skämmas för. Men jag tror att den kommer få sig en eller två tryckare även idag och då brukar den inte orka stå i mål.

Nobleflash 2020-07-15 14:47

Citat:

Ursprungligen postat av SakanAA (Inlägg 702275)
Ss bjudintervju:
- Det var bättre tryck i honom och han var riktigt bra senast, synd bara att den utvändigt blev hetsig så vi tvingades hålla ett lite för högt tempo, annars håller vi undan. Han känns bara bra i jobben efteråt och formmässigt kan han inte bli så mycket bättre. Läget blev perfekt och han har ju visat hur snabb ut han är. Det är antagligen sista chansen vi får i Silver och jag vill gärna köra i ledningen igen. Blir det bra förutsättningar så springer han nog en 1.10-tid. Det blir barfota bak och en hybridvagn igen, eventuellt kör vi utan checkrem. Jag brukar ändra huvudlag för att hålla honom skärpt, men han gick så bra med open eye senast att vi kör med det igen, säger Olle.

Tror att det är några för starka emot.

Dahle 2020-07-15 15:24

Citat:

Ursprungligen postat av SakanAA (Inlägg 702275)
Ss bjudintervju:

Finns minst tre st som kan trava i dödens och käka upp den, sen bajsa ut på upploppet. Att den tar spets är det ingen tvekan, men gäller att orka hålla hela loppet. Jag tar 3 hästar. Alone, Giant S och Grainfield A. Tror det är bla dessa vinnaren finns. Men fel har man haft förr ;)

hoola 2020-07-15 15:37

Jens Sjödén V86 Eskilstuna på Service Plays

Piraten 2020-07-15 15:40

Glöm inte Hazard Boko i avslutningen, tror att hans spurt kan bita bra ikväll på Eskilstunas oval. Ni minns väl hur bra han gick bakom Very Kronos på Örebro?

hoola 2020-07-15 15:42

Spelvärdes bjudintervju med Alsén.I stort sett samma som ovan (SS).

" 4 M.T.Insider (V86-8) var sjuk i våras, men peppar peppar är allting bra med honom nu. Han svarade för en plusbetonad insats i Arvika och hade den i dödens inte tryckt på hade vi nog hunnit rinna undan. Han kämpade på bra hela vägen och det är inte alla gånger han har gjort det. Det hade gått lite långt mellan starterna så normalt sett ska han vara lite bättre med det loppet i kroppen. Jag är tokig nog att vara sugen att prova i ledningen. Det är förmodligen sista starten innan han går över gränsen för silverdivisionen och förutsättningarna är de rätta med kort distans och bra startspår. Önskescenariot är att köra i ledningen, men det är inte säkert att de andra är sugna på att låta mig göra det. Jag får ta ett beslut där och då istället för att låsa mig för en taktik på förhand. Det är 62.500 kronor i andrapris och det är bra pengar för mig. Ibland när jag trycker av honom så accelererar han så mycket att han får 30 meter försprång till klungan och i så fall kommer jag låta honom löpa på istället för att ta upp och låta konkurrenterna enkelt hinna ikapp. Barfota bak, hybrid och helstängt med hål igen. Jag brukar byta huvudlag på honom för att lura honom lite, men han kändes så bra senast så vi kör likadant. Den lilla ändringen som kan bli är att han brukar gå med automatkäk vanligtvis och jag har klurat i ett halvår på att testa honom utan käk. Jag tror faktiskt aldrig han har tävlat utan käk. Vi får se om jag är modig nu att testa den här gången."

Efterhandaren 2020-07-15 15:56

Många tankar ang. M.T. Insiders chanser idag och här kommer ännu en.
Hästen har inte vunnit på länge och gör det inte idag heller. Olle laddar väl som vanligt från start, hästen blir het som ett strykjärn och får bensinstopp på upploppet. 3-4 plats i bästa fall.

Efterhandaren 2020-07-15 18:09

Hm både Sjödén och Hultman puffar för mitt drag Sandsjöns Enzo :cry: Spelvärdet försvann i ett nafs. Hm hade hoppats på 10-15 % från bakspåret.
Ofattbart att så många ryggar tipsnissar. Egen härd är guld värd i min härdade travtips skalle.

AmaerildeRimfrost 2020-07-15 18:19

Citat:

Ursprungligen postat av Efterhandaren (Inlägg 702311)
Hm både Sjödén och Hultman puffar för mitt drag Sandsjöns Enzo :cry: Spelvärdet försvann i ett nafs. Hm hade hoppats på 10-15 % från bakspåret.
Ofattbart att så många ryggar tipsnissar. Egen härd är guld värd i min härdade travtips skalle.

Bara de slutar snacka om Lovemore så är jag nöjd. Sätter ju nästan kaffet i halsen när man hör de nämna den. Och då dricker jag inte ens kaffe!

Fulsprit 2020-07-15 18:22

M.T. Insider tar slut 250-300 kvar och sedan är detta som ett urvridet russin - vinner denna måste resten galoppera bort sig för så vek denne Insider är, finns det inte många utav...

AmaerildeRimfrost 2020-07-15 18:24

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 702314)
M.T. Insider tar slut 250-300 kvar och sedan är detta som ett urvridet russin - vinner denna måste resten galoppera bort sig för så vek denne Insider är, finns det inte många utav...

Skönt du haft fel förr! :lol:

rotagg 2020-07-15 18:25

Kuskändring i v86-2 på 4 Raoel Attack, den utländska kusken som skulle kört var väldigt svårbedömd för mig, nu blir det istället rutinerade (3 körda lopp) Ellica Sandegren som ska köra den. Streckad på nästan 15%, bedömer vinstchansen till 0,8%. Den var ej tidig för mig även med bra kusk, är absolut ingen stjärna och nu med en skräpkusk så gissar jag att den inte får pengar.

För övrigt ingen som noterade v3 på Arvika? Rens från 31 kronor till 1744 på en häst till under 3ggr...

abborre 2020-07-15 18:27

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 702314)

Kan inte mer än att hålla med. En riktig lopp förstörare , kusk lika så. ( Min bedömning endast min)

Protesgoran 2020-07-15 18:31

Citat:

Ursprungligen postat av rotagg (Inlägg 702316)
Kuskändring i v86-2 på 4 Raoel Attack, den utländska kusken som skulle kört var väldigt svårbedömd för mig, nu blir det istället rutinerade (3 körda lopp) Ellica Sandegren som ska köra den. Streckad på nästan 15%, bedömer vinstchansen till 0,8%. Den var ej tidig för mig även med bra kusk, är absolut ingen stjärna och nu med en skräpkusk så gissar jag att den inte får pengar.

För övrigt ingen som noterade v3 på Arvika? Rens från 31 kronor till 1744 på en häst till under 3ggr...

Något är ju väldigt fel. Går du in på Resultat på vinnarspelet står det att Just Like Messi har nr 6 och inte 12 som det står på V3

Edit: Såg sen att det var två lopp samma dag. den startade ju i lopp 3 med.

rotagg 2020-07-15 18:38

Citat:

Ursprungligen postat av Protesgoran (Inlägg 702318)
Något är ju väldigt fel. Går du in på Resultat på vinnarspelet står det att Just Like Messi har nr 6 och inte 12 som det står på V3

Nja, den hade spår 6 på volten men stod 20m tillägg. Så det är nog vad ska vara. Problemet var att ingen som inte kollade Arvikas Facebookssida hade startlistan till finalloppet innan v3 startade...

Piraten 2020-07-15 18:41

Då jag spikar både Heavy Sound och Ecurie D. låser jag på Hazard och Grainfield i sista. Lär bli dåligt betalt med Goops och Alone plockar jag bort till aktuell procent då jag har svårt för Pasi som kusk.

Protesgoran 2020-07-15 18:41

Kör ett litet idag och två andelar av Gotlands.
Även lite vinnare och plats på nr:1 i avd 4. Efter att Jens nämnde den. Nu kör vi!

V86
Inlämnat: 2020-07-15, 16:59
Eskilstuna
Onsdag 2020-07-15
Start: 19:20
Kostnad: 48,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 6, 11 (9, 1)
2: 8, 11 (4, 2)
3: 3, 8, 9 (5, 1)
4: 1, 14 (5, 8)
5: 2 Heavy Sound (4, 8)
6: 11, 12 (9, 3)
7: 9 Ecurie D. (5, 8)
8: 2, 10 (3, 1)

4x2x3x2x1x2x1x2 = 192 rader.
192 x 1 x 0,25 kr = 48,00 kr.
Totalt: 48,00 kr.
Rättningskod: KWW NHR RST

abborre 2020-07-15 18:44

Citat:

Ursprungligen postat av Piraten (Inlägg 702321)
Då jag spikar både Heavy Sound och Ecurie D. låser jag på Hazard och Grainfield i sista. Lär bli dåligt betalt med Goops och Alone plockar jag bort till aktuell procent då jag har svårt för Pasi som kusk.

Hazard skulle vunnit på V75 Ös. Då:moneybag:

rotagg 2020-07-15 18:47

Citat:

Ursprungligen postat av abborre (Inlägg 702324)
Hazard skulle vunnit på V75 Ös. Då:moneybag:

Har sett att det står att den galopperade i trolig segerstrid i loppkommentarerna, men det stämmer knappast. Frågan är om den ens varit tvåa mot Highspirit utan galoppen...

abborre 2020-07-15 18:48

Dallas Brick avd 2 streckad 3%. Jag vet att läget surt men hästen har 6 segrar på 24 starter. Ok kusk 2 segrar på 11 starter i år. Tycker Aper Mede SM 8% är lite spännande oxå

abborre 2020-07-15 18:52

Citat:

Ursprungligen postat av rotagg (Inlägg 702327)
Har sett att det står att den galopperade i trolig segerstrid i loppkommentarerna, men det stämmer knappast. Frågan är om den ens varit tvåa mot Highspirit utan galoppen...

Såg inte tom ut men som du skriver så var det en bit fram till Ledaren. Spik då o BG som första reserv.

SistaStallskriket 2020-07-15 19:02

V86
Inlämnat: 2020-07-15, 19:01
Sundbyholms Travbana, Stallskriket 2 - V86s andelsspel
Eskilstuna
Onsdag 2020-07-15
Start: 19:20
Kostnad: 1 908,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 4, 8, 9, 11 (7, 6)
2: 8 Valnes Isidor (3, 4)
3: 3, 5, 8, 9 (1, 11)
4: 5, 6, 8, 10, 12, 14 (15, 13)
5: 2 Heavy Sound (8, 4)
6: 3, 9, 11, 12, 13 (2, 6)
7: 5, 6, 7, 8, 9 (1, 10)
8: 2, 7 (3, 1)

6x1x4x6x1x5x5x2 = 7200 rader.
7200 x 1 x 0,25 kr = 1 800,00 kr. Avgift 108,00 kr.
Totalt: 1 908,00 kr.