Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 ÅBY 8/8 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/42999-v75-aby-8-8-a/)

Spiken64 2020-08-02 18:48

V75 ÅBY 8/8
 
Snart rankar vi tipsettorna lopp för lopp

Spiken64 2020-08-02 19:08

AVD1:4.UNOICSDUE GNAFA
AVD2:6.NEWPORT BEACH
AVD3:6.ARAMIS BAR(IT Många kanske gör 5.Power till favorit?
AVD4.15.KARAMEL HILL* Många kanske gör 9ANTHARA BI*(IT) till favorit
AVD5.3.TWIGS CEASAR
AVD6:8.ZAP DI GIRIFALCO*
AVD7:7.7DON WILLIAMS


Otrolig mycket Björn Goop och vi måste börja jobba bort en del av dom.I vilket fall så ser min rank ut så här på första hästarna lopp för lopp på lördag.

Stekel 2020-08-02 19:25

Jaha om vi ska göra en tävling av det här då, så säger jag väl att dessa blir favoriter. Långtifrån självklart dock, bara de första två och fjärde som känns väldigt säkra.

Unoicsdue Gnafa
Champ Lane
Power
Anthara Bi
Atik DL
Man At Work
Cokstile

Kul omgång! Finaler så man behöver inte plugga ihjäl sig, men mycket klurande blir det såklart ändå. Inte många sådär väldiga aha-upplevelser som kom efter första blicken. Men några funderingar...

Unoicsdue går långlopp och är inte så fantastiskt tvärspeedig. Det brukar rassla på rätt bra i finalerna, trots toppspår så tänker jag nog försöka fälla den där. Sen går han ur klassen vid vinst också, matchningsperspektivet kan vara värt att fundera på också kanske. Även om de flesta hästägare och tränare verkligen vill vinna finaler så kan det där spela in när det kommer till taktiken. Kanske sitter halva italienska maffian och blankar 1X2-hästen på lördag?

Tänkte något om att Newport Beach var ohyggligt bra vid Jägers-vinsten. Men så insåg jag att det var fel Fritzl-häst jag tänkte på. Hur man än vrider och vänder på det här så känns det som att Örjan hittar ner i slagläge som vanligt, samtidigt som de kör det i halsen på han där framme (har väldigt svårt för den där metaforen men nu fick han den stackars Örjan). Så blir det ungefär lika spännande som vanligt.

Tredje loppet kanske är det klurigaste av dem alla! Vem förbereder och kör på allvar för vinst med Derbyt på horisonten?

Tar Anthara ännu en seger? Jag tror det spontant, den där hör mer hemma på nästa tillägg. Dock stenhårt motstånd jämfört med senast så den får nog kämpa ordentligt för havren!

Ganyboy var urstark näst senast och sist gick den efter galoppen lika bra som bra V75-hästar med dubbelt så mycket på kontot. Sagari har laddat järnet för att rivstarta sin satsning, de kommer gå all in för att fixa en finalseger här. I ett i övrigt ganska svårlöst lopp (som brons brukar vara) så kan det mycket väl bli spik här!

För att vara en final blir man inte superupphetsad över silverloppet. Klurar man ut vem som leder loppet så blir det kanske inte så mycket svårare än så.

Kul lopp Åbys stora faktiskt, även om man gärna skulle haft ett par stjärnor till med för att vara helt nöjd. Jag unnar Velvet Gio att få sin efterlängtade seger här i storloppet dessutom. Är inne på att han har hygglig chans till det också, för ser det inte ut som Brad till ledningen och Jepson som känner till pansarvagnen Velvet släpper välvilligt och taktiskt ledningen över tre varv på Åby? Sen kan annat hända, men oavsett borde han få en bra resa och man kan ju inte tveka om att han krigar in i mål.

Spiritus 2020-08-02 19:53

Spontant känns det ju mycket spännande med Erik Adielsson bakom Sevilla. Lite skillnad mot Bernardo Grasso och Joakim Lövgren. Startsnabb rackare, även om de runt om också är kvicka iväg.

Rob 2020-08-02 20:24

Citat:

Ursprungligen postat av Spiritus (Inlägg 705964)
Spontant känns det ju mycket spännande med Erik Adielsson bakom Sevilla. Lite skillnad mot Bernardo Grasso och Joakim Lövgren. Startsnabb rackare, även om de runt om också är kvicka iväg.

Även om han nu vann med diamanten så upplever jag Erik kört betydligt färre lopp, och betydligt sämre i de lopp han också kör...

Skaegget 2020-08-02 20:24

V75:1 Cyrano De B
V75:2 Arvid SH
V75:3 Power
V75:4 Princess Kloster
V75:5 Vagabond Bi
V75:6: Harran Boko
V75:7 Who's Who

Klart och betalt!

Spiken64 2020-08-03 06:53

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 705961)
Jaha om vi ska göra en tävling av det här då, så säger jag väl att dessa blir favoriter. Långtifrån självklart dock, bara de första två och fjärde som känns väldigt säkra.

Unoicsdue Gnafa
Champ Lane
Power
Anthara Bi
Atik DL
Man At Work
Cokstile

Kul omgång! Finaler så man behöver inte plugga ihjäl sig, men mycket klurande blir det såklart ändå. Inte många sådär väldiga aha-upplevelser som kom efter första blicken. Men några funderingar...

Unoicsdue går långlopp och är inte så fantastiskt tvärspeedig. Det brukar rassla på rätt bra i finalerna, trots toppspår så tänker jag nog försöka fälla den där. Sen går han ur klassen vid vinst också, matchningsperspektivet kan vara värt att fundera på också kanske. Även om de flesta hästägare och tränare verkligen vill vinna finaler så kan det där spela in när det kommer till taktiken. Kanske sitter halva italienska maffian och blankar 1X2-hästen på lördag?

Tänkte något om att Newport Beach var ohyggligt bra vid Jägers-vinsten. Men så insåg jag att det var fel Fritzl-häst jag tänkte på. Hur man än vrider och vänder på det här så känns det som att Örjan hittar ner i slagläge som vanligt, samtidigt som de kör det i halsen på han där framme (har väldigt svårt för den där metaforen men nu fick han den stackars Örjan). Så blir det ungefär lika spännande som vanligt.

Tredje loppet kanske är det klurigaste av dem alla! Vem förbereder och kör på allvar för vinst med Derbyt på horisonten?

Tar Anthara ännu en seger? Jag tror det spontant, den där hör mer hemma på nästa tillägg. Dock stenhårt motstånd jämfört med senast så den får nog kämpa ordentligt för havren!

Ganyboy var urstark näst senast och sist gick den efter galoppen lika bra som bra V75-hästar med dubbelt så mycket på kontot. Sagari har laddat järnet för att rivstarta sin satsning, de kommer gå all in för att fixa en finalseger här. I ett i övrigt ganska svårlöst lopp (som brons brukar vara) så kan det mycket väl bli spik här!

För att vara en final blir man inte superupphetsad över silverloppet. Klurar man ut vem som leder loppet så blir det kanske inte så mycket svårare än så.

Kul lopp Åbys stora faktiskt, även om man gärna skulle haft ett par stjärnor till med för att vara helt nöjd. Jag unnar Velvet Gio att få sin efterlängtade seger här i storloppet dessutom. Är inne på att han har hygglig chans till det också, för ser det inte ut som Brad till ledningen och Jepson som känner till pansarvagnen Velvet släpper välvilligt och taktiskt ledningen över tre varv på Åby? Sen kan annat hända, men oavsett borde han få en bra resa och man kan ju inte tveka om att han krigar in i mål.


Power sulle kunna bli favorit men hur kör Robert Bergh i dagsläget?Sen är det absolut ingen tävling vill bara plock ut russinet i kakan lopp för lopp.

Piraten 2020-08-03 07:45

Jaha, ska vi spekulera i vilka som blir favoriter så tror jag på dessa:

AVD 1: Unoicsdue Gnafa
AVD 2: Champ Lane
AVD 3: Power
AVD 4: Anthara Bi
AVD 5: Vagabond Bi
AVD 6: Man At Work
AVD 7: Cokstile

Nästan samma hästar som Stekel tror får bära favoritskapen.

valo 2020-08-03 08:22

Ett tips: lägg ned lite mer kräm på att hitta skrällar i st. för att spekulera omkring möjliga favoriter. Skrivet i all välmening, no offence alltså. Travkunskap handlar om tid kan man säga...Favoriterna kan man få från experterna men det är dom man ska lura...;)

mr_stylez 2020-08-03 10:34

Citat:

Ursprungligen postat av valo (Inlägg 705979)
Ett tips: lägg ned lite mer kräm på att hitta skrällar i st. för att spekulera omkring möjliga favoriter. Skrivet i all välmening, no offence alltså. Travkunskap handlar om tid kan man säga...Favoriterna kan man få från experterna men det är dom man ska lura...;)

Exakt så, det man ska hitta är de favoriter som förlorar, som man alltså kan ta bort helt och såklart då, vem som vinner loppet istället.


För övrigt ser jag nästan mest fram emot avd 1.... Unoicsduo Gnafa mot Strong Pepper och Four guys Dream.... samt Örjan med supersmygläge på open stretch med Pleasure for Cash......
Mums!

Stekel 2020-08-03 10:58

Ja men det var ingen dum övning ändå att gissa vilka som blir favoriter. Tankebanorna om vem som borde vara favorit infinner sig ju på samma gång.

Piraten 2020-08-03 11:01

Jag är bra sugen på att spika Vagabond Bi om han hamnar under 25%, vilket jag tror. Jag har följt hästen sedan den första starten i Sverige, då jag även var på plats. Nu är han bättre än någonsin och gick starkt bakom Vae Victis Club och Racing Brodda senast. Han klockades till en låg 09-tid sista 1000, vilket är riktigt starka papper! Bra läge nu och hästen tål att göra en del jobb längs vägen. Ska ses med bra chans.

Efterhandaren 2020-08-03 14:36

Citat:

Ursprungligen postat av Piraten (Inlägg 705992)
Jag är bra sugen på att spika Vagabond Bi om han hamnar under 25%, vilket jag tror. Jag har följt hästen sedan den första starten i Sverige, då jag även var på plats. Nu är han bättre än någonsin och gick starkt bakom Vae Victis Club och Racing Brodda senast. Han klockades till en låg 09-tid sista 1000, vilket är riktigt starka papper! Bra läge nu och hästen tål att göra en del jobb längs vägen. Ska ses med bra chans.

Vagabond Bi är oxå en av mina följehästar. Vann väl direkt i Sverigedebuten ?
Har väl inte radat upp vinsterna men det är en kämpe som aldrig ger upp.
Senaste vinsten kändes så jäkla gött och välförtjänt. Formen är som du säger på topp.
Känner lite extra för alla Varenne avkommor. Varenne var och är min favorithäst genom alla tider. Varenne var en komplett tävlingshäst. Stark, snabb, speedig, travsäker och en jäkla vinnarskalle. Såg hästen live flera gånger
2 Olympiatravsvinster och Hugo Åbergs. Vann ju massor av storlopp Bl.a Elitloppet 2ggr och Prix D Amerique 2ggr. Fina 52 mille på kontot. Dessutom goe Jori Turja som tränare.
Mycket nostalgi tjöt blev det. Ber om ursäkt.

Ace 2020-08-03 14:44

Tjöta på, jag ser fantastiska bilder framför mig...:cheers:

Skaegget 2020-08-03 15:06

Huruvida Jori Turja är go eller inte, kan vi nog diskutera....

Efterhandaren 2020-08-03 15:32

Citat:

Ursprungligen postat av lenninen (Inlägg 706086)
Huruvida Jori Turja är go eller inte, kan vi nog diskutera....

Nej den diskussionen står vi nog över. Jag känner inte Turja så väl. Träffade Jori några gånger när han jobbade åt Olle Goop på stenåldern ( 80-90 talet)
Men sedan dess har det blåst många vindar. Tänkte mest på hans lyckade träning/matchning av Varenne. Men en sådan stjärna var det väl svårt att misslyckas med.

Jajjan 2020-08-03 17:51

Citat:

Ursprungligen postat av lenninen (Inlägg 706086)
Huruvida Jori Turja är go eller inte, kan vi nog diskutera....

Rund och go, vad gäller rondören, så är det ivf
odiskutabelt.

Spiken64 2020-08-03 18:18

Citat:

Ursprungligen postat av valo (Inlägg 705979)
Ett tips: lägg ned lite mer kräm på att hitta skrällar i st. för att spekulera omkring möjliga favoriter. Skrivet i all välmening, no offence alltså. Travkunskap handlar om tid kan man säga...Favoriterna kan man få från experterna men det är dom man ska lura...;)

Nu har jag bestämt att lägga kräm på favoriter som kan leda mig till bra spikar då får det bli så.


Men skrällar Valo det fixar du på sidan det klarar du nog.Skriver också det i all välmening.

Piraten 2020-08-03 19:44

Citat:

Ursprungligen postat av Efterhandaren (Inlägg 706081)
Vagabond Bi är oxå en av mina följehästar. Vann väl direkt i Sverigedebuten ?
Har väl inte radat upp vinsterna men det är en kämpe som aldrig ger upp.
Senaste vinsten kändes så jäkla gött och välförtjänt. Formen är som du säger på topp.
Känner lite extra för alla Varenne avkommor. Varenne var och är min favorithäst genom alla tider. Varenne var en komplett tävlingshäst. Stark, snabb, speedig, travsäker och en jäkla vinnarskalle. Såg hästen live flera gånger
2 Olympiatravsvinster och Hugo Åbergs. Vann ju massor av storlopp Bl.a Elitloppet 2ggr och Prix D Amerique 2ggr. Fina 52 mille på kontot. Dessutom goe Jori Turja som tränare.
Mycket nostalgi tjöt blev det. Ber om ursäkt.

Nostalgi är härligt! Själv är jag inte tillräckligt gammal för att ha upplevt Varenne när han tävlade, men har ju sett väldigt mycket av monstret Waikiki Beach lämnade. Allt från duellerna mot Vikingen i Italien, krosserna från dödens världen över, PdA, världsrekordet i Mikkeli med mera. Fantastisk häst!

Men vill även lyfta fram General du Pommeau som kommer lite i skymundan av Varenne ibland. Ruggig häst med en otrolig karisma. ”Iprenmannen” i sulkyn gjorde ekipaget speciellt och PdA-segern är mäktig. Om du inte har sett klippet, se gärna när han tränas på stranden i Frankrike. Det finns på youtube.

...den andra Varennaren i omgången, Waikiki Silvio, kan vara långt fram med en smygare. Men får nog svårt att räcka hela vägen i tuff omgivning då det lär krävas lite spår längs vägen till skillnad mot senast.

Spiken64 2020-08-03 20:19

Fel tråd

Spiken64 2020-08-04 07:23

AVD1:4.UNOICSDUE GNAFA 38.81%
AVD2:6.NEWPORT BEACH 11.41%
AVD3:6.ARAMIS BAR 56.86% Många kanske gör 5.Power till favorit? 18.50%
AVD4.15.KARAMEL HILL 16.91% Många kanske gör 9ANTHARA BI*(IT) till favorit 19.86%
AVD5.3.TWIGS CEASAR 4.01 %
AVD6:8.ZAP DI GIRIFALCO 23.80%
AVD7:7.7DON WILLIAMS 6.55%

Har fått med tre lågprocentare i rankingen just nu kan man kalla dom för halvskrällar tro?


Kommer bli väldigt förvånad om Power blir favorit på lördag när man redan ser så tidig procent på den hästen.Lånehästen som Jepson kör för Björn Goop KARAMEL HILL 16.91% trodde jag skulle bli favorit men loppet i sig kan va ett bra tvåhästars lås?

Spiken64 2020-08-04 07:40

Såg nu i Åby programmet att Newport Beach rankas före Champ Lane.15.Karamell Hill blev jag mer förvånad över och den rankas 10a och den faller ju inte ut mot procentsatsen då travfolket vet hur bra den är.

Piraten 2020-08-04 08:37

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 706207)
AVD1:4.UNOICSDUE GNAFA 38.81%
AVD2:6.NEWPORT BEACH 11.41%
AVD3:6.ARAMIS BAR 56.86% Många kanske gör 5.Power till favorit? 18.50%
AVD4.15.KARAMEL HILL 16.91% Många kanske gör 9ANTHARA BI*(IT) till favorit 19.86%
AVD5.3.TWIGS CEASAR 4.01 %
AVD6:8.ZAP DI GIRIFALCO 23.80%
AVD7:7.7DON WILLIAMS 6.55%

Har fått med tre lågprocentare i rankingen just nu kan man kalla dom för halvskrällar tro?


Kommer bli väldigt förvånad om Power blir favorit på lördag när man redan ser så tidig procent på den hästen.Lånehästen som Jepson kör för Björn Goop KARAMEL HILL 16.91% trodde jag skulle bli favorit men loppet i sig kan va ett bra tvåhästars lås?

Vinner Don Williams seglar jag kring Gotland. Den ska bara inte räcka mot dessa.

Tipsb 2020-08-04 12:27

Strykningar i avd 6.

Nr 4 Giant Shadow
Nr 11 Guillaume Boko

Båda tränade av Goop.


Zap di Girifalco (spår 8) gynnas då han väl borde komma in lite längre i banan nu.

Spiken64 2020-08-04 17:46

Citat:

Ursprungligen postat av Piraten (Inlägg 706217)
Vinner Don Williams seglar jag kring Gotland. Den ska bara inte räcka mot dessa.

Åby tippar den 3a

zimonzzon85 2020-08-04 18:14

Blir nog att Spika Goop i något lopp lär vinna minst 1 i helgen :clap:

Jester1890 2020-08-04 19:55

Men hur ska man tolka (eller det kanske man inte ska) att Goop strukit två hästar i avd 6? Finns det skit i stallet? (För om det gör det, så kan det väl påverka några andra av hans hästar?)

Spiritus 2020-08-04 20:14

Citat:

Ursprungligen postat av Jester1890 (Inlägg 706344)
Men hur ska man tolka (eller det kanske man inte ska) att Goop strukit två hästar i avd 6? Finns det skit i stallet? (För om det gör det, så kan det väl påverka några andra av hans hästar?)

Han tyckte att de underpresterade i lördags och bara skulle starta igen om allt var bra. Tydligen är inte allt bra.

Tipsb 2020-08-04 22:34

Bästa spik tror jag zap blir i avd 6 nu. Kommer in lite i banan (efter strykning) och ska vara i kanonform enligt Goop.

Piraten 2020-08-04 23:34

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 706289)
Åby tippar den 3a

Obegripligt. Jag säger inte att hästen är dålig, men flera av de andra är huvudet högre. Det är bara att jämföra och se vilka de andra hästarna har mött och besegrat. Han har nästan bara hämtat pengar i högst B-loppen på Fransk mark, medan det i fältet finns springare med placeringar i många grupplopp i ryggen.

Det finns många hästar som kan springa 1.12,9 på en snabb Mikkeli-oval. Att vinna mot dessa finns inte på min karta. Det är bara Pacific Face som rankas lägre.

Spiken64 2020-08-05 06:01

Citat:

Ursprungligen postat av Piraten (Inlägg 706383)
Obegripligt. Jag säger inte att hästen är dålig, men flera av de andra är huvudet högre. Det är bara att jämföra och se vilka de andra hästarna har mött och besegrat. Han har nästan bara hämtat pengar i högst B-loppen på Fransk mark, medan det i fältet finns springare med placeringar i många grupplopp i ryggen.

Det finns många hästar som kan springa 1.12,9 på en snabb Mikkeli-oval. Att vinna mot dessa finns inte på min karta. Det är bara Pacific Face som rankas lägre.

Har ju råd med den som 4-5 häst vill sitta så på lördag i sista loppet

mr_stylez 2020-08-05 11:00

Tror Moni Viking är helt överlägsen i sista trots spåret.. bara Cockstile emot, som förtjänar en storseger nu... men tror inte den heller räcker.

Att Who´s Who i nuläget är mer streckad än Moni Viking måste vara årets skämt hitills... Moni Viking borde vara iaf 4-5 ggr så mycket streckad som den.

Stannar Moni V under 30% är jag överlycklig på lördag kan jag säga.. :)

Min rank av sista blir:
8/ 2 / 5 3 4 6. Resten.

Fulsprit 2020-08-05 11:31

Citat:

Ursprungligen postat av Jester1890 (Inlägg 706344)
Men hur ska man tolka (eller det kanske man inte ska) att Goop strukit två hästar i avd 6? Finns det skit i stallet? (För om det gör det, så kan det väl påverka några andra av hans hästar?)


Jo, sådan ting skall man se upp med. Sedan är det inte säkert att han har alla sina styrningar i samma stall, eller ens på samma gård. Några han kör är oftast inte ens hans egna träningar, men helt klart skall man ha ögonen öppna för slika förändringar/strykningar. Räcker med ett litet skitvirus eller nyinköpt hö som slår ut hästarna, i flera månader... Särskilt ett flertal kusar som underpresterar trots fina löpningsförlopp och därmed uteblivna framgångar är typiska tecken på att något är fel i stallet, för stunden.

:cheers:

Altoc 2020-08-05 11:45

Citat:

Ursprungligen postat av Jester1890 (Inlägg 706344)
Men hur ska man tolka (eller det kanske man inte ska) att Goop strukit två hästar i avd 6? Finns det skit i stallet? (För om det gör det, så kan det väl påverka några andra av hans hästar?)

Den ena struken för hälta, knappast smittsamt. Den andra för pågående veterinärbehandling. Kan vara lite vad som helst som förmodligen kräver karensbelagd medicin.

Stekel 2020-08-06 09:28

Döm om min förvåning när Whos Who faktiskt verkar bli favorit i Åby Stora! Spikade den på allt senast när den var understreckad andrahandare. Tvärtom nu, har inte med den på fem streck. Mötte ju mest löss senast. Stentuffa kusar här, inte ens om de kör mot varandra och han får hänga med är jag särskilt säker på att han har bästa vinstchansen.

Tipsb 2020-08-06 09:47

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 706543)
Döm om min förvåning när Whos Who faktiskt verkar bli favorit i Åby Stora! Spikade den på allt senast när den var understreckad andrahandare. Tvärtom nu, har inte med den på fem streck. Mötte ju mest löss senast. Stentuffa kusar här, inte ens om de kör mot varandra och han får hänga med är jag särskilt säker på att han har bästa vinstchansen.

Tror många spelare tänker så här.

Mycket pengar i segerpotten = Örjan Kihlström

mikaels 2020-08-06 09:57

Borde ringa svs och tipsa om ett alternativspel: Hur många ggr kommer ledningen att skifta i Åbys Stora, 0,1,2,3,4,5 o 6 eller flera, skulle kunna vara alternativen:p...

mr_stylez 2020-08-06 10:23

Ngn med bättre koll än mig vilken tid bet365 o sve spel släpper oddsen för V75 på lör? Brukar väl vara samma tid hela tiden, men yr i skallen av all sol här haha så det minnet har man förlorat tillfälligt :P

Gotland 2020-08-06 12:57

Citat:

Ursprungligen postat av mr_stylez (Inlägg 706550)
Ngn med bättre koll än mig vilken tid bet365 o sve spel släpper oddsen för V75 på lör? Brukar väl vara samma tid hela tiden, men yr i skallen av all sol här haha så det minnet har man förlorat tillfälligt :P

SvS



:KO:

svepet 2020-08-06 13:02

Citat:

Ursprungligen postat av mr_stylez (Inlägg 706395)
Tror Moni Viking är helt överlägsen i sista trots spåret.. bara Cockstile emot, som förtjänar en storseger nu... men tror inte den heller räcker.

Att Who´s Who i nuläget är mer streckad än Moni Viking måste vara årets skämt hitills... Moni Viking borde vara iaf 4-5 ggr så mycket streckad som den.

Stannar Moni V under 30% är jag överlycklig på lördag kan jag säga.. :)

Min rank av sista blir:
8/ 2 / 5 3 4 6. Resten.

Fast den har väl vunnit årets största lopp redan ;) ?



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved