Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 SKELLEFTEÅ 3/10 oktober 2020 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/43964-v75-skelleftea-3-10-oktober-2020-a/)

Melander 2020-10-03 20:14

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 715383)
Jag ger upp V75....

Blir för lätt för ofta.

Dags att höja radpriset atg?

Men de ändrar ingenting för vi spelar för 109miljoner även till uppenbara favoritomgångar som dagens:whoco5:

Om det är så uppenbart varför spela du/ni?

valo 2020-10-03 20:32

Grattis!

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 715389)
Halleluja, vilken avslutning. Vem trodde det 6oo kvar ??? INGEN!
Gillar Mats och Thule och kunde inte hålla mig

RAKET
Inlämnat: 2020-10-03, 16:32
Skellefteå
Lördag 2020-10-03
Start: 16:42
Kostnad: 100,00 kr
Vadet gäller startnummer

Lopp
6: Vinnare 1 One Kind of Art
11: Vinnare 1 Rossi Palema

1 x 100,00 kr = 100,00 kr.
Totalt: 100,00 kr.
Rättningskod: ZBZ HHF FZS

Fina pengar SO!! Hur kom du på den?

SO 2020-10-03 21:13

Citat:

Ursprungligen postat av valo (Inlägg 715393)
Fina pengar SO!! Hur kom du på den?

Oscars har jag kollat i arkivet och trodde han skulle göra en spets & slut men det gick ju bra ändå. Sedan är jag en stor beundrare av Mats E, inga många kuskar som har hans "händer. Vår framtidsman inom travet. Och THULE är riktigt gammal nu men har genom åren producerat och uppfött en HIMLA massa vinnare. Sedan var ju oddsen lämpliga att kombinera, svårare var det inte.....men jag hade kastat yxan i sjön 6oo kvar, men tamejfan höll han inte undan

Firade med en ovanlig starköl till middagen (lax) nämligen 7,5% are vid namn SWEDISH ELK BREW. Smakade jättebra

olle 2020-10-03 21:46

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 715395)
Oscars har jag kollat i arkivet och trodde han skulle göra en spets & slut men det gick ju bra ändå. Sedan är jag en stor beundrare av Mats E, inga många kuskar som har hans "händer. Vår framtidsman inom travet. Och THULE är riktigt gammal nu men har genom åren producerat och uppfött en HIMLA massa vinnare. Sedan var ju oddsen lämpliga att kombinera, svårare var det inte.....men jag hade kastat yxan i sjön 6oo kvar, men tamejfan höll han inte undan

Firade med en ovanlig starköl till middagen (lax) nämligen 7,5% are vid namn SWEDISH ELK BREW. Smakade jättebra

Om du har två så klara 20 procentare som du berättar om efteråt, men samtidigt väljer att massgardera dom på det andelssystem du lägger ut innan loppen körs och där spikar en 87 procentare, då börjar man misstänka mörkning. Kanske du körde en egen V75a med dom som var klara I efterhand för att ta hem storkovan själv ?

valo 2020-10-03 21:56

Olle!

Du spelade själv skräll idag som vinnare. Hade du vågat spika på ett andelssystem? Svårt att veta i och för sig, eftersom du väl sällan presenterar några system?

MVH

Att göra ett tuffare andellsystem kräver starka nerver, jag vet för jag har provat.

valo 2020-10-03 22:02

PS Gjorde ett andelssystem för 4-5 år sedan då Ulf Olsson körde Papagayo som vann VM i trav i USA. Den hade vilat i flera månader och jag minns att jag var tveksam till den kommunspiken. Björn vann det loppet med Your Highness - den häst som jag faktiskt trodde mer på men jag fegade ur. Det blev 1,1 milj. den gången. Fick 10 papp som tröst men det kändes och sved länge efteråt.

olle 2020-10-03 22:06

Citat:

Ursprungligen postat av valo (Inlägg 715397)
Du spelade själv skräll idag som vinnare. Hade du vågat spika på ett andelssystem? Svårt att veta i och för sig, eftersom du väl sällan presenterar några system?

MVH

Att göra ett tuffare andellsystem kräver starka nerver, jag vet för jag har provat.

Jag gjorde tre spel idag varav två platslir. Hade väl inte lirat plats på hästar om jag trodde dom var närmast stenklara vinnare som SO skriver om sina två efterhandare . Det tredje spelet var också ett chanslir som jag tydligt skrev. Så nä. Ingen av dom tre hade spikats vilket du nog kan räkna ut om du läser mina motiveringar till spelen på sidan 4 i denna tråd. Men skrev som sagt heller inte att det var i närheten så klara vinnare som SOs fantastiska efterhandsvinnare.

Wolfman 2020-10-03 22:08

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 715396)
Om du har två så klara 20 procentare som du berättar om efteråt, men samtidigt väljer att massgardera dom på det andelssystem du lägger ut innan loppen körs och där spikar en 87 procentare, då börjar man misstänka mörkning. Kanske du körde en egen V75a med dom som var klara I efterhand för att ta hem storkovan själv ?

Grattis, O-lè! Du är som en Sharps Donald Trump. Alltid rätt ute när andra spelare kör med fake news :)

olle 2020-10-03 22:22

Citat:

Ursprungligen postat av valo (Inlägg 715397)

MVH

Förresten så hade jag nog åtminstone kört att minst en av två måste vinna på Mitt andelssystem om jag haft två 20 procentare som jag betraktat ha sådan toppchans som SOs efterhandsvinnare ovan.

Men för att köra andelssystem på V75 där jag spelar till största delen för andras pengar hade mitt grundkrav varit att läsa på något alldeles extra för att göra det med gott samvete och har tyvärr inte tid till det som läget är nu. Hade inte mått bra av att spela bort andras pengar på att jag slarvat med den delen.

trance_error 2020-10-03 22:26

Jag gillar Olle, fortsätt så :D

valo 2020-10-03 22:39

Efterhandare?

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 715399)
Jag gjorde tre spel idag varav två platslir. Hade väl inte lirat plats på hästar om jag trodde dom var närmast stenklara vinnare som SO skriver om sina två efterhandare . Det tredje spelet var också ett chanslir som jag tydligt skrev. Så nä. Ingen av dom tre hade spikats vilket du nog kan räkna ut om du läser mina motiveringar till spelen på sidan 4 i denna tråd. Men skrev som sagt heller inte att det var i närheten så klara vinnare som SOs fantastiska efterhandsvinnare.

Vet inte vad du menar med efterhandare Olle? Det är ju rättningskod med och jag har kollat. Efterhandare är rätt sällsynta på på Sharps som väl är. Efterhandare är väl också ett namn på spel som inte redovisats i förväg men som kanske görs i sista stund - är de med rättningskod är det ju helt just, precis som i fallet med SO. Nu får det räcka. Har annat att göra.

KalleKlut 2020-10-03 23:04

Citat:

Ursprungligen postat av KalleKlut (Inlägg 715020)
När Nurmos och Goop skickar upp ett gäng till Skellefteå så kan vi räkna med 99,9% chans att det blir jackpot på 5r och eventuellt 6r:lol:
Lägg till Bergh och Båth på det..

No shit Sherlock:holms:

Grant 2020-10-04 01:03

Citat:

Ursprungligen postat av valo (Inlägg 715404)
Vet inte vad du menar med efterhandare Olle?

Efterhandare är spel som redovisas i efterhand, när resultatet är klart.
Man visar hur duktig man varit. Egentligen är det en bra programide
till ATG. En panel redovisar 20:00 spelen som satt å dagens V75.
Med rättningskod. Hade säkert gjort succé, nya Nöjesmaskinen.

:)

SO 2020-10-04 09:08

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 715396)

För bolagssystemet hade jag redan en spik som var oslagbar
[/LIVarför chansa med en spik till när jag var nöjd med systemet? Enda jag ångrar är att jag skulle gjort en flerkupong. Hade räckt med 8 rader. Men efter-s om jag inte är i behov av eget kapital är det roligare att bolaget går bra. Efterhandskonstruktioner ingenting för mig

SO 2020-10-04 09:22

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 715406)
Efterhandare är spel som redovisas i efterhand, när resultatet är klart.
Man visar hur duktig man varit. Egentligen är det en bra programide
till ATG. En panel redovisar 20:00 spelen som sätt å dagens V75.
Med rättningskod. Hade säkert gjort succé, nya Nöjesmaskinen.

:)

Jag visar gärna efterhandare för att andelsköpare ska se att formen och självförtroendet finns där. Viktigt att dom som köper av SO norrland blir nöjda. Nu har sjuan suttit 3 ggr sista 4 omg och sånt ger respekt eller hur