Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Åby Lördag 10 oktober 2020 (Dubbeljackpott) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/44090-v75-aby-loerdag-10-oktober-2020-dubbeljackpott/)

Stekel 2020-10-10 17:08

Härligt! Fegade ur med spik men 10ggr på bookie satt fint! :clap:

Shooter 2020-10-10 17:09

Det var surt att Rajesh blev så het.

Åby - Lopp 7, 2140m Auto Monté
Head to head - Odds 1,00 om ingen av hästarna är prisplacerade.:
1 Chianti
5 Rajesh Face (1,39)
Åby - Lopp 7, 2140m Auto Monté
Head to head - Odds 1,00 om ingen av hästarna är prisplacerade.:
4 Smevikens Cruiser
7 Galactica (1,39)
Åby - Lopp 8, 2140m Auto
Placering - Topp 4:
T4 3 Jackpot Band (1,59)
Åby - Lopp 9, 2140m Auto
Placering - Topp 3:
T3 11 Bravo Santana (1,79)
Åby - Lopp 10, 2640m Volt
Placering - Topp 3:
T3 12 Code Bon (1,98)
Åby - Lopp 11, 2640m Auto
Placering - Topp 2:
T2 5 Who's Who (1,93)

Totalodds: 21,01

olle 2020-10-10 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av fri (Inlägg 716130)
Jag hänger på. Ingen dålig kvinna i sadeln heller.

Inte samma häst längre som det såg ut. Så fanns nog en anledning till det höga oddset.

Grymt kul lopp att titta på ändå.

Nobleflash 2020-10-10 17:10

Galactica. Den satt fint, efter att det blev lite surt för egen del efter förra loppet.

Chianti vinner nog utan kort galopp där för övrigt.

Stankarn 2020-10-10 17:11

Härligt att kunna inleda V5 med en spik!

Nobleflash 2020-10-10 17:13

Annars, är det typ enda hästen som vunnit efter att de haft ett reportage om hästen i sändning innan?

fri 2020-10-10 17:15

Irriterande hur alla travjournalister, och alla andra sportjournalister också för den delen, aldrig låter de tävlande (vare sig det är utövare eller tränare) få njuta av stundens lycka utan direkt måste sticka dit micken i näsan och (nästan utan undantag) fråga: "Hur känns det?".

Snacka om att döda lyckokänslan i en vinst. Jag hade aldrig svarat.

Trädgården väntar. Lycka till alla! 7:an kommer ge 22 000.

Shooter 2020-10-10 17:17

Det är synd att Rajesh inte är mer reglerbar utan att ryttaren måste låta honom bestämma loppet. Annars hade det nog gått vägen.

Stekel 2020-10-10 17:19

Citat:

Ursprungligen postat av fri (Inlägg 716139)
Irriterande hur alla travjournalister, och alla andra sportjournalister också för den delen, aldrig låter de tävlande (vare sig det är utövare eller tränare) få njuta av stundens lycka utan direkt måste sticka dit micken i näsan och (nästan utan undantag) fråga: "Hur känns det?".

Du tror inte de flesta mer än gärna delar glädjen med alla tittare i nationell tv efter att de lyckats vinna i travets elitserie? Ska de vänta tills spelarna duschat och bytt om innan de säger grattis och frågar hur de tänker och känner när de vunnit sm i fotboll eller ishockey också?

Stekel 2020-10-10 17:20

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 716140)
Det är synd att Rajesh inte är mer reglerbar utan att ryttaren måste låta honom bestämma loppet. Annars hade det nog gått vägen.

Känns som att Adolfsson kanske inte ens är topp 3 som ryttare längre? Var väl ohotad etta för några år sedan. Rajesh är en speciell kuse så tänker inte just på det här loppet, utan överlag.

AmaerildeRimfrost 2020-10-10 17:21

Citat:

Ursprungligen postat av fri (Inlägg 716139)

Äsch, det är inte VM-final eller liknande. Är ju samma inom all sport nästan. Visst, inom vissa (många) så är de ju fredade på plan men de aktiva sen går genom zonen där de blir intervjuade. Dock tränare och liknande brukar kunna få en mic överallt. Klarar de inte det får de syssla med något annat!

Stekel 2020-10-10 17:22

Jackpott Band till 17/2,75 på b365 får sig ett lir nu. Tappad kuse idag.

fweewea 2020-10-10 17:24

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 716145)
Jackpott Band till 17/2,75 på b365 får sig ett lir nu. Tappad kuse idag.

Spelar emot. 7 Showtimejackflower tror jag är given på topp 3.

fri 2020-10-10 17:25

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 716142)
Du tror inte de flesta mer än gärna delar glädjen med alla tittare i nationell tv efter att de lyckats vinna i travets elitserie? Ska de vänta tills spelarna duschat och bytt om innan de säger grattis och frågar hur de tänker och känner när de vunnit sm i fotboll eller ishockey också?

Nu är det ju skillnad på att få frågan 20 sekunder efter man vunnit eller 5 minuter efteråt.

Jag förstår på frågan att du aldrig vunnit något av vikt och känt den känslan av glädjerus man har inom sig och bara vill behålla inom sig en stund efteråt och njuta av.

Sen tror jag alla förstår hur man känner sig, så varför fråga retoriska frågor.

Efterhandaren 2020-10-10 17:25

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 716140)

Nervige Face hästen blev för het av speedrycket mot tät. Sofia föll på eget grepp. En lugn dödens så hade saken varit klar.
Staket ryttaren.

Stekel 2020-10-10 17:25

Citat:

Ursprungligen postat av fweewea (Inlägg 716147)
Spelar emot. 7 Showtimejackflower tror jag är given på topp 3.

Också mer bortglömd än den förtjänar, håller jag med om.

Stekel 2020-10-10 17:28

Citat:

Ursprungligen postat av fri (Inlägg 716149)
Nu är det ju skillnad på att få frågan 20 sekunder efter man vunnit eller 5 minuter efteråt.

Jag förstår på frågan att du aldrig vunnit något av vikt och känt den känslan av glädjerus man har inom sig och bara vill behålla inom sig en stund efteråt och njuta av.

Sen tror jag alla förstår hur man känner sig, så varför fråga retoriska frågor.

Tänkte skriva att jag aldrig vunnit sm eller liknande så kan inte tala för dem. Men spelar det roll? Man kan väl sätta sig in i situationer ändå? Vad ska de fråga tycker du? Och när?

fri 2020-10-10 17:29

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 716144)
Äsch, det är inte VM-final eller liknande. Är ju samma inom all sport nästan. Visst, inom vissa (många) så är de ju fredade på plan men de aktiva sen går genom zonen där de blir intervjuade. Dock tränare och liknande brukar kunna få en mic överallt. Klarar de inte det får de syssla med något annat!

Tja, Monté-SM är säkert lika stort för de inblandade som SHL-final för de inblandade där.

Och tycker nog man kan låta en gråtande tränare få vara lycklig en stund för sig själv innan man frågar de vanliga retoriska struntfrågorna. Det räcker att se en gråtande lycklig person för att förstå hur hen mår.

Shooter 2020-10-10 17:30

Perfekt! Bra vinnare och Jackpot Band var bland de fyra. :clap:

Stankarn 2020-10-10 17:32

Jajamensan!

fri 2020-10-10 17:35

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 716152)
Tänkte skriva att jag aldrig vunnit sm eller liknande så kan inte tala för dem. Men spelar det roll? Man kan väl sätta sig in i situationer ändå? Vad ska de fråga tycker du? Och när?

Tycker man kan låta de aktiva själva välja när de vill tala. Nu är förvisso inte ett vanligt travlopp tyngre än en vanlig seriematch i någon sport, men att vinna SM oavsett sport är ganska stort (kanske inte i SM i dressinåkning eller SM i knyppling av bibelcitat), så där borde man ändå låta vinnaren/arna få njuta av stunden. De har ofta kämpat hårt en lång säsong för det.

Men som sagt, det kan man inte förklara för någon som aldrig kämpat hårt under en säsong och sedan får vinna det största priset hur det känns.

olle 2020-10-10 17:35

Nu lär det inte bli femrättsjackpott igen i alla fall. Vilken for Stenströmer har på stallet. Han har ju inte samma material att jobba med direkt som Reden.

Över 40 lax efter 4 lopp så dom som är med kan bli riktigt rika idag. Men alla extra miljoner i sjurättspoolen så krävs någon jätteskräll till för bra utdelning i övriga pooler.

Nobleflash 2020-10-10 17:35

Verkar vara lite tungt att gå ledningen idag. Många som kommer bakifrån och vinner. De flesta hästar får ju nästan alltid chansen med på Åby.

Shooter 2020-10-10 17:38

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 716158)
Nu lär det inte bli femrättsjackpott igen i alla fall. Vilken for Stenströmer har på stallet. Han har ju inte samma material att jobba med direkt som Reden.

Över 40 lax efter 4 lopp så dom som är med kan bli riktigt rika idag. Men alla extra miljoner i sjurättspoolen så krävs någon jätteskräll till för bra utdelning i övriga pooler.

Två spikar och ett trehästarslås kvar så det krävs en del för sex rätt. Trist att åka på Rajesh, men man får ändå hoppas att sätta resten.

olle 2020-10-10 17:41

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 716160)
Två spikar och ett trehästarslås kvar så det krävs en del för sex rätt. Trist att åka på Rajesh, men man får ändå hoppas att sätta resten.

Med 69 miljoner i sjurättspoolen och 17 i sexrättspoolen är det extra surt att inte ha chansen på sju rätt. Det som är abret med Atgs jackpotts (förutom på GS75) att alla extra miljoner som konfiskerats bara kommer dom med alla rätt till del när dom delas ut.

Nobleflash 2020-10-10 17:46

Vilken häst var det som tragiskt gick bort?

mackpeter 2020-10-10 17:48

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 716127)
Vi provar ett motspel...

Avd
1: 7 Galactica (5, 2)
2: 2, 3, 4, 6, 8, 10, 11 (7, 5)
3: 4, 5, 11 (6, 2)
4: 3, 12, 13, 15 (11, 8)
5: 1, 4, 5, 11 (9, 12)

Lycka till!

Ditt system har potential till en rejäl utdelning. Håller tummarna:thumbup:

Spiritus 2020-10-10 17:48

Citat:

Ursprungligen postat av Nobleflash (Inlägg 716163)
Vilken häst var det som tragiskt gick bort?

Untilwemeetagain.

Helt otroligt hur självcentrerad Per Skoglund är: "Det här är väldigt jobbigt för mig som lever nära hästar."

Nobleflash 2020-10-10 17:52

Citat:

Ursprungligen postat av Spiritus (Inlägg 716165)
Untilwemeetagain.

Helt otroligt hur självcentrerad Per Skoglund är: "Det här är väldigt jobbigt för mig som lever nära hästar."

Mycket tråkigt.

Han är inte en av mina favoriter direkt heller. Fattar inte hur dem andra orkar med han i studion.

Stekel 2020-10-10 17:57

Citat:

Ursprungligen postat av fri (Inlägg 716157)
Tycker man kan låta de aktiva själva välja när de vill tala. Nu är förvisso inte ett vanligt travlopp tyngre än en vanlig seriematch i någon sport, men att vinna SM oavsett sport är ganska stort (kanske inte i SM i dressinåkning eller SM i knyppling av bibelcitat), så där borde man ändå låta vinnaren/arna få njuta av stunden. De har ofta kämpat hårt en lång säsong för det.

Men som sagt, det kan man inte förklara för någon som aldrig kämpat hårt under en säsong och sedan får vinna det största priset hur det känns.

Akta dig nu vaknar dressinåkarna och de är nog inte att leka med! Ligger säkert många och långa timmar på träningscykeln bakom en sån seger :lol:

shasha 2020-10-10 17:58

Citat:

Ursprungligen postat av Spiritus (Inlägg 716165)
Untilwemeetagain.

Hultman verkar vara väldig tagen, som jag tycker han låter, han sade också att han kände hela kretsen kring hästen.
Man blir ju själv tagen fastän man inte vet något annat än att en häst dog på banan och själv inte varit nära en häst på decennier

drn85 2020-10-10 18:04

Jag är på väg mot något form av rekord i uselhet. Noll rätt i de första fyra loppen, och detta trots 6 hästar i första, 5 i andra och 3 hästar i fjärde, sedan spik på Rajesh. Har en chansspik på Ribaude kvar också. :D

"Tyvärr" har jag alla hästar utom 7 Valkyria K i nästa lopp, annars hade jag nog kunnat gå blankt den här omgången.

Har nog aldrig varit så här fel på en omgång. Var tämligen säker att jag skulle sitta med chans på åtminstone 6 rätt inför Ribaude-spiken.

Spiritus 2020-10-10 18:04

Citat:

Ursprungligen postat av shasha (Inlägg 716170)
Hultman verkar vara väldig tagen, som jag tycker han låter, han sade också att han kände hela kretsen kring hästen.
Man blir ju själv tagen fastän man inte vet något annat än att en häst dog på banan och själv inte varit nära en häst på decennier

Absolut. Det är väldigt tragiskt för alla som tycker om hästar. Men visst säger det något om en person att man först och främst påtalar hur jobbigt det är för en själv, snarare än hästens ägare/tränare/skötare/uppfödare?

olle 2020-10-10 18:07

Citat:

Ursprungligen postat av shasha (Inlägg 716170)

Händer ju tyvärr då och då med tusentals hästar men som tur är väldigt sällan. Kan inte minnas att någon kusk förolyckats i ett travlopp som tur är. Det kan ju också hända. Jim Frick fick sitt liv förstört i en olycka. Den kvällen minns jag än idag med fasa.

Nobleflash 2020-10-10 18:10

Den hade jag med!

MEN att jag inte tog med Reddington och Frank Nilsson med 4 streck i det andra loppet känns allt mer surt. Borde ha suttit med åtminstone 4 rätt just inför de sista två loppen...

Stekel 2020-10-10 18:12

Iron Vivant bortglömd nu, kommer han iväg och får hygglig klaff blir den farlig. 30ggr.

Tipsb 2020-10-10 18:15

Blir spännande att se om någon lyckas pricka alla 7. Kan bli riktigt bra utdelning det här...

fweewea 2020-10-10 18:18

Riktigt kass speldag i dag.

DD: 8-11.

shasha 2020-10-10 18:19

Citat:

Ursprungligen postat av Spiritus (Inlägg 716173)
Absolut. Det är väldigt tragiskt för alla som tycker om hästar. Men visst säger det något om en person att man först och främst påtalar hur jobbigt det är för en själv, snarare än hästens ägare/tränare/skötare/uppfödare?

Japp, det håller jag med om, väldig avslöjande om personens karaktär känns det som.

Gasellen 2020-10-10 18:20

DD Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
2: 5 Who's Who
Jag hoppas på galopp för det kanske största hotet 4 Very Kronos och att det blir för långt fram för 11 Cyber Lane. Miliiondollar är bra men vinner sällan. Örjan, plocka fram det lilla extra och manövrera ut dem!