![]() |
V75 Åby Lördag 10 oktober 2020 (Dubbeljackpott)
Börjat spåna lite inför lördag.
Favoriter just nu: CONRADS RÖDLUVA 41 % ZOCCOLODURO O.P. 58 % RAJESH FACE 41 % SPARTAK FACE 36 % ARNO DELL'EST* 21 % INDRA'S SECRET 22 % WHO'S WHO 43 % Har inte så bra bakgrundskoll på ZOCCOLODURO O.P. Ser att den vunnit några smålopp från bakspår. Men är den så klar? |
Så klar är den väl inte men det såg ut som ett rätt dåligt lopp också. Rödluvan ser bra överstreckad ut.
|
Känns som om första ska garderas. Vi får se om andelarna spikar rödluvan. Kan bli lite nervöst för dom :rolleyes:
|
Viss risk för regn på lördag, men Åby brukar ju hålla rätt bra...vi får si...
|
Jag tänkte dela en sak med er. När jag pluggar en omgång så brukar jag göra något slags dokument över mina intryck och vad jag ser från respektive häst. Jag tänkte ge er ett litet smakprov av hur jag pluggat avdelning 1 till helgens tävlingar. Om det är uppskattat så kanske jag delar någon mer avdelning innan tävlingsstart.
Snabba riktlinjer: 1. Allt är baserat på min subjektiva uppfattning. Startsnabbhet, avslutar bra och andra faktorer som vävts in är hur jag ser på saken. 2. "Vinst/placering på distansen" är alla medeldistanslopp (2000, 2100, 2140, 2140 med tillägg) och innefattar både auto/volt. Notera att detta gäller felfria lopp där ekipaget gått i mål. 3. "Form 3 senaste " är de senaste tre loppen oavsett distans. 4. "Startsnabbhet" är svårbedömt. 4-5 är bäst, men siffran kan skilja sig utifrån hur aggressivt en häst väljer att köra mot ledning första 500 meterna. 5. "Vinst från ledningen" gäller samtliga lopp och därmed alla distanser under 2020. Med ledning menas att man tydligt är den som anför loppet med dryga varvet kvar. 6. Ja, det finns tusentals fler faktorer jag skulle kunna komplettera dokumentet med. Kusk och balans är det viktigaste, men den informationen finns på ATG.se. 7. Använd gärna mina intryck och kommentarer, men det allra viktigaste är att ni gör den bedömningen som passar er själva bäst. 8. Ta höjd för att jag kan ha slagit in en siffra fel någonstans. https://puu.sh/GB0Z2/01ea3664b8.png |
[QUOTE=fweewea;715860]Jag tänkte dela en sak med er. När jag pluggar en omgång så brukar jag göra något slags dokument över mina intryck och vad jag ser från respektive häst. Jag tänkte ge er ett litet smakprov av hur jag pluggat avdelning 1 till helgens tävlingar. Om det är uppskattat så kanske jag delar någon mer avdelning innan tävlingsstart.
...... Så snyggt!!! En fråga, hur lång tid tar det för dig att läsa till ett lopp på ett ungefär allt som allt? Undrar eftersom jag har tagit mellan 10 minuter och 4 timmar per lopp vartefter jag experimenterat på vad jag ska titta på och dokumentera för att få någon sorts beslutsunderlag. Men ju mer jag gräver ner mig i loppen, desto svårare känns loppet för mig och till slut snurrar jag bort mig själv och fattar fel beslut.... |
Vet inte om ni har läst den, men den här lilla handboken från Johan Lindvall på Stora vinster kanske kan vara en hjälpmedel på vägen till miljonerna. Man får fritt sprida den.
"Vinna på outsiders" av Johan Lindvall https://docplayer.se/2865047-Allt-du...-lindvall.html |
Analysen jag postade verkar uppskattad, så här får ni avdelning 4 också. Med reservation för riktlinjerna jag nämnde i förra inlägget.
https://puu.sh/GBfcA/9999ef7f9c.png |
Wow imponerande fweewea!!
|
Citat:
|
Den här sidan har en del statistik som är snygg presenterat, lägger ut här om någon tror sig ha hjälp av den:
http://www.travankan.se/trav/ATGRank...tTypesCode=V75 |
Under Radarn
Så här på fredagseftermiddagen. 10% är gränsen. Unique Juni 8%. Måste nog ha lite hjälp med tempot om vargen ska matas. Zenone Bar 10%. Balanserar på linan (10%) och kanske missgynnas om det blir skor på. Smevikens Cruiser 10%. Tredje raka ? Tja varför inte. Galactica 7%. Har gjort grymma monte’ lopp. Beethoven 4%. G i raden och tufft inne men Törnqvist kan träna häst. Zacapa Grim 10%. Är min första häst i luriga ungdomsloppet med flera halvproffs. Mr Rapide 2%. Omgångens stänkardrag både häst och kusk är i form och starka tjurskallar. Visst påminner Micke J om Thomas Wassberg ? Jäkla vinnar skallar samt tjuriga och ödmjuka på samma gång. |
Citat:
|
Lawmarker.
|
tycker det ser jättesvårt ut, går för potten med denna lapp :sweatdrop:
V75 Inlämnat: 2020-10-09, 20:52 Åby Lördag 2020-10-10 Start: 16:20 Kostnad: 432,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 4, 8, 9 (2, 5) 2: 1, 12 (9, 11) 3: 2, 4, 5, 10 (1, 7) 4: 4, 8, 11 (2, 10) 5: 5 Arno dell'Est (11, 3) 6: 3, 4, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (2, 7) 7: 1 Milliondollarrhyme (5, 4) 4x2x4x3x1x9x1 = 864 rader. 864 x 1 x 0,50 kr = 432,00 kr. Totalt: 432,00 kr. Rättningskod: PLQ GHX BBP |
Väldigt svår omgång och tror att det "säkraste" singelstrecket kan vara högkapabla 5 Rajesh Face som tycks ha lättare att hålla sig i trav när det gäller monte!
Vad ska man komplettera med? För jag tänker inte gå på megalampan i andra. 5 Arno Dellest eller 12 Code Bon känns som tänkbara chansspikar men finns så mycket roligt även bakom dessa... ...hade vi haft Lufti Kolgjini med en hygglig startsnabb häst i första så hade jag nog vågat spika 11 Activated men nu känns promenadrisken ganska stor. 6 Gateruds Kashmir är det roligaste draget jag hittat än så länge, startsnabb och biter bra ifrån sig därifrån, skulle favoriten ställa en tidig fråga så finns ju alltid OS och till 3% är det mer än tillräckliga parametrar för att strecka ;) Har blivit bortskämda med både Berglunds och Sjödens krönikor ett tag nu på Service Plays så ifall någon har tillgång får ni gärna klippa och klistra :p |
Har pluggat alla avdelningar nu. Min syn på favoriterna i respektive avdelning:
Avd 1. 4 Conrads Rödluva (38%). Kanske bästa hästen i loppet. Bra spår nu igen. Kanske något överstreckad, men den ska självklart med på kupongen. Chans att fälla favoriten: Låg/medel. Avd 2. 9 Zoccoloduro O.P (64%). Alldeles för överstreckad. Visst, den har gått några bra lopp på sistone, men det kan också bli alldeles för svårt att komma ikapp från bakspår. Det finns några snabba framför som kan bli tunga att ta ned sista biten. Som det ser ut nu så tar jag med den på lappen, men jag har hittat många fina speldrag emot favoriten. Chans att fälla favoriten: God. Avd 3. 4 Rajesh Face (44%). Helt rätt favorit utifrån att den är härdad i monté – och där även gjort det väldigt bra. Jag blir dock inte klok på avdelningen. Går 4 Rajesh Face ut och bara vinner detta? Kanske, kanske inte. Jag kan inte spika denna dock. På tok för öppet för min smak. Som det ser ut nu så tar jag alla. Chans att fälla favoriten: Låg/medel. Avd 4. 2 Spartak Face (41%). Också helt rätt favorit. Snabb ut och kan komma helt rätt på det härifrån. Visst, det finns en del motbud, men om man jämför avdelning för avdelning så ser det klart överkomligt ut att hålla upp favoritskapet här. Chans att fälla favoriten: Låg/medel. Avd 5. 11 Bravo Santana/5 Arno dell'Est (20%/19%). Tycker att båda dessa som första- och andrahandsfavoriter är helt felaktiga. 11 Bravo Santana står på bakspår och ska runda allt därifrån. Inte en lätt uppgift. 5 Arno dell'Est har spåret, men jag har mycket svårt att se honom komma till ledningen. Och ska han plocka ned ledaren i dödens? Ptja, det kan gå, men ingenting jag väljer att spela på. Chans att fälla favoriten: God. Avd 6. 11 Indra's Secret (23%). Det som talar för denna favorit är tre saker: 1) Härdad på distansen. 2) Springspår. 3) 23% streckad just nu, vilket är en hygglig spelprocent på en favorit. Är det rätt favorit? Nja, jag vet inte riktigt. Kanske? Den kommer dock att få jobba lite bakifrån. Ingen omöjlig uppgift överhuvudtaget. Garderar man så ska den givetvis med. Chans att fälla favoriten: Medel/god. Avd 7. 5 Who's Who (35%) antagligen den favorit i hela omgången som har den allra bäst chansen sett till sina förutsättningar. Ska man spika? Ptja, kanske. Ska jag spika? Inte som det ser ut nu. Chans att fälla favoriten: Låg/medel. |
Zenone Bar i andra
Glöm inte Zenone , min spik!
|
Jag lirar en "ensam på 7r" lapp utanför andelen där Berghs (utom Indras S som jag inte tror ett dugg på) och Stenstömers hästar är givna med tanke på stallform.
V75 Inlämnat: 2020-10-09, 23:39 Åby Lördag 2020-10-10 Start: 16:20 Kostnad: 320,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 8 Mellby Free (2, 4) 2: 6 Gateruds Kashmir (1, 9) 3: 2, 3, 4, 5 (7, 1) 4: 2, 4, 10, 11 (7, 8) 5: 4, 5, 8, 11, 12 (1, 3) 6: 12, 13 (7, 15) 7: 1, 2, 10, 11 (4, 5) 1x1x4x4x5x2x4 = 640 rader. 640 x 1 x 0,50 kr = 320,00 kr. Totalt: 320,00 kr. Rättningskod: NKW FKR BHZ |
Citat:
Edit: Intressanta streck i avdelning 5. Jag själv har inte ett enda av de strecken på mina fyra högst rankade hästar i det loppet. |
Citat:
Avdelning 5 blir jag inte alls klok på men jag rankar 5 först. Kim Moberg är ruskigt underskattad som kusk tycker jag. Men visst är det ett "idiot system" på förhand men jag kan inte släppa min feeling hehe. |
Garderar ni Rajesh Face i avd 3 så glöm inte 3 Robin Hood 3% i nuläget. (3, 3, 3; )
Formen i zenit, startsnabb och bör hamna 2a/3e ytter. Det luktar hög fart loppet igenom och då lurar Aho i baksuget. |
Snygga uppställningar av lopp som kan vara bra beslutsunderlag, ambitiöst och bra jobbat. Övriga hoppas jag är rätt ute för mina funderingar ser liknande ut på många kanter. Gateruds, Galactica och Code Bon som några här redan varit inne på plussar jag också för. Kan bli ett rent lås i andra med Gateruds och favoriten, och de andra kusarna får nog utgångsstreck.
|
[QUOTE=fweewea;715885]Analysen jag postade verkar uppskattad, så här får ni avdelning 4 också. Med reservation för riktlinjerna jag nämnde i förra inlägget.
Hämtad från Speedanalysen.se? |
Någon som sitter på Jens/Berglund?
|
Jens och Berglund finns nu på Service plays.
Jens råkade få namnet "V75 Åby 10/10 Berglund Jens" i farten,ska se om jag kan ändra på det. ingen redigering eller nåt , klistrade bara in rak upp och ner...hoppas ändå det är läsbar |
Kul att vi har samma tanke i första avd. Hoppas nu inte den sticker iväg på strecken.
Utöver detta så tror jag Ribaude har riktigt bra chans denna gång och det blir nog spik nr 2. Citat:
|
Lövgren kör Alfas Kennedy 1% och överlåter Infinitus 14% till Örjan. Vad är tanken? Kan väl vara att Örjan ska fixa det lite lättare med I.? Tja, båda får väl komma med här.
|
Jag begriper inte monté men förstår inte hur en häst som har tjänat 800 ska slå ett gäng som tjänat 2-5 M. Dessutom var ju Robin inte så imponerande senast?
Jag har sex streck f.n och då är den inte med. Har dock stor respekt för ditt kunnande. Citat:
|
Hämtad från Speedanalysen.se?[/QUOTE]
Perfekt! Visste inte att han hade en egen sida, köpte boken för flera år sedan. |
Citat:
|
Citat:
|
3 Loes struken. Inte alls bra. Det var en av mina förstahästar.
|
Citat:
|
För övrigt helt jävla obegripligt att Pastore står i 15% fortfarande med rapporterna på hur det gått med de montétesten.
|
Är med på att det inte är helt jämförbart men tänker ändå att hästarna med mer pengar är så pass mkt mer härdade. För det handlar ju ändå om trav och att springa så fort som möjligt.
Är väl dock första bfro på Robin så kanske är ok värde till nuvarande procent. Citat:
|
Citat:
Plötsligt kan Rutger B.L vara ett singelstreck! Borde nå ledningen utan att ladda max och riskera galopp.. |
Citat:
Det surrades i veckan att Kari lovade vinst. Men den gubben är en luring milt uttryckt. |
V75-1) Jag förstår inte att Unique Juni har blivit ”allas” skrik. Den kommunaren går fetbort hos mig. Erik lär ju släppa till Örjan när han kommer och sedan får Goop köra fram i dödens. Jag tror inte hon tar ner dem på open strech. Är Dear Friend snabbast ut så släpper han gärna och tar rygg ledaren på Goop eller Kihlström. Det här bör stå mellan Conrads Rödluva och Mellby Free, men jag vill även ha med Hevin Boko som rensare om jag tar fler än ett streck.
V75-2) Öppet lopp med enbart amatörer. Då vet man aldrig hur det blir kört. Zoccoloduro är favorit från niondespår. Måste garderas. Här kan det skrälla. V75-3) Montélopp och folk garderar. Det gillar jag och spikar med stor sannolikhet Rajesh Face. Ska dock avvakta värmningar etc. innan jag lämnar in idag. V75-4) Spartak Face kan vara en spik. Motståndarna har respekt för Conrads häst. Det är främst Self Exlosive emot. Han kör fram i dödens och sedan är frågan när han tänker trycka upp farten. Sätter han igång tidigt så kan det komma en tredje häst. Det blir antingen spik eller en kostnadsfråga vad man får råd med. V75-5) Loes är struken. Det ändrar en hel del då det var spetsfavoriten. Echelon kan vara ledaren av loppet och bara 3 % på den! Femman eller sexan kanske kan få ta över om man inte vill köra Echelon i ledningen. Bästa hästen är nog favoriten Bravo Santana, men den behöver tur från läget. V75-6) Code Bon är jag inne på som chansspik. Vet inte hur snabb den är ur startgroparna dock. Motbuden är Indra’s Secret och Ribaud i första hand. V75-7) Fyra streck, kanske ett par roliga på det. Kostnadsfråga. |
Citat:
För det finns ett men. Han har gått i ledningen 3 gånger i år – och har vunnit 0 av de gångerna. Varenda gång har han kroknat sista biten och förlorat på upploppet. |