Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Romme 14/11 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/44712-v75-romme-14-11-a/)

abborre 2020-11-14 16:36

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 720911)
Ska man inte köra på rätt sida pinnarna på upploppet för vinst förutom på Åby ?

Fram för Frankrikes regler,, Där alltid diskad om på fel sidan pinnarna.. Som Racing Mange 18/11 2018

Nu hade jag inte ÖK med , men ändå

valo 2020-11-14 16:36

Tvilling

TVILLING
Inlämnat: 2020-11-14, 16:28
Romme Lopp 6
Lördag 2020-11-14
Start: 16:42
Kostnad: 20,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
11, 13

1 x 20,00 kr = 20,00 kr.
Totalt: 20,00 kr.
Rättningskod: RBX THZ PZK

eveton 2020-11-14 16:36

OK - jag har Mobergs som U-häst och det är bra, men har även 8. Jag gillar INTE att Moberg får behålla segern. Det är så dåligt och inkonsekvent av domarna i det här fallet precis som i SHL för tillfället. Luften går ur!

Staketkusken 2020-11-14 16:36

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 720949)
Hultman är chockad i atg live men gissar att tv12 studion som vanligt inte har några synpunkter

För första gången var Per Skoglund ifrågasättande. Han såg förvånad ut på riktigt – men lovade kommentar från riksdomaren, som alla i tv nog lär köpa.

mackpeter 2020-11-14 16:37

Citat:

Ursprungligen postat av Efterhandaren (Inlägg 720923)
Tja även ”cementsäckar” kan vinna travlopp. Visst var finish körningen godkänd.
Inte var dag Örjan blir utkontrad. Gött mos Moberg.

Otroligt att han får vinsten. Dålig start från springspåret och flera decimeter innanför bangränsen i kurvan och hela upploppet.

Jag hade inte streckat Örjan, så spelmässigt är jag nöjd. Inte minst när jackpotten öppnar V75 med 140 kronor.:cheers:

fweewea 2020-11-14 16:37

Omsättning på 130 miljoner i dag – och så inleder man omgången med det här beslutet. :whoco5:

tornado 2020-11-14 16:37

Äckliga fittiga sport med domare som ska dö!

Totalt jävla vansinnig

Vad i helvete håller de på med ?????

maHpak263 2020-11-14 16:37

Citat:

Ursprungligen postat av lenninen (Inlägg 720946)
Du får nog kolla loppet igen....

Jag kollade på loppet?

Jag såg att han genade direkt också för den delen. Regler är regler. Men om jag ska vara helt ärlig. Så är det fortfarande Örjan som är otroligt arrogant denna gången. Och det straffa sig.

Han börjar inte driva eller köra förrens sista metrarna.

För han tror sig ha slått den invändiga. Hästen och kusken kriga sig till segern.

Sluta vara så enögda.

Hur många lopp har vi inte sett halvspårskörning på upploppet och de får ändå vinna? Det samma gäller under loppets gång. Eller varför inte flera trängningar eller sena utflyttningar som går igenom ändå?

Som sagt. Hade inte klagat om han blev nedflyttad eller diskad.

Men tycker inte på nått sätt att det är en "skandal" heller.

linfre 2020-11-14 16:38

Jag hade 8an men inte 6an pga kusken så kanske är partisk. Men var 100% säker på att han skulle diskas. Aldrig sett någon gena så extremt. Men nu vet kuskarna vad som gäller idag så får se om fler tar Moberg stretchen...

Staketkusken 2020-11-14 16:39

Det vi nyss såg var helt absurt men många här fokuserar på helt fel saker. Klart man unnar små tränare en seger – men det får ändå inte fuskas och speciellt inte när det är så otroligt mycket spel i rullning. Därför är det lika sorgligt när andra här är nöjda över att de hade 6:an men inte 8:an. Handlar som sagt inte heller om att ingen missunnar er ett rätt, det handlar om att svenskt trav är en blandning av professionalism som stor amatörism. Svenska hästar och tränare är bland de bästa i världen men domarna är katastrofala och banorna generellt bonniga och underutvecklade. Det behövs ett VAR-rum även i trav om det ska vara så mycket spel och pengar inblandat.

hubbabubba347 2020-11-14 16:40

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 720952)
Finns en massa tillämpningsanvisningar domarkåren har så så enkelt är det ändå inte. Annars skulle de få diska på löpande band, massvis av ledare som kapar pinnar.

Men här var det nog ändå en bit över gränsen för den segermarginalen.

Ok, i Sverige kör vi med bedömning och det är Ok att klippa några pinnar eller tillochmed ha ett hjul innanför... men nu har vi ett ekipage som halvt utanför kör i hundratals meter... När ska man diska då?

Ojes66 2020-11-14 16:40

Har du tappat det?

Citat:

Ursprungligen postat av maHpak263 (Inlägg 720961)
Jag kollade på loppet?

Jag såg att han genade direkt också för den delen. Regler är regler. Men om jag ska vara helt ärlig. Så är det fortfarande Örjan som är otroligt arrogant denna gången. Och det straffa sig.

Han börjar inte driva eller köra förrens sista metrarna.

För han tror sig ha slått den invändiga. Hästen och kusken kriga sig till segern.

Sluta vara så enögda.

Hur många lopp har vi inte sett halvspårskörning på upploppet och de får ändå vinna? Det samma gäller under loppets gång. Eller varför inte flera trängningar eller sena utflyttningar som går igenom ändå?

Som sagt. Hade inte klagat om han blev nedflyttad eller diskad.

Men tycker inte på nått sätt att det är en "skandal" heller.

Är du helt blåst?Helt ointressant huruvida Örjan är passiv eller inte. Moberg kör tydligt och länge innanför bangränsen. Finns inget annat än att diska. Skandal är det absolut.

tornado 2020-11-14 16:41

Johan Pettersson så jävla svagt resonemang

Otroligt

travanalys 2020-11-14 16:42

Kollade reprisen nu och är förvånad att han fick behålla segern. Men det är heller inte första gången jag ser samma beslut tas för liknande incident.

maHpak263 2020-11-14 16:42

Citat:

Ursprungligen postat av Staketkusken (Inlägg 720953)
Du verkar okunnig om trav. Handlar inte om att inte unna någon en seger, Moberg fuskade och domarna tillät det.

Nää du, jag har kollat på trav i nitton år. Det borde räcka för lite kunskap åtminstone :)

Jag har aldrig nekat att han kör innanför bangränsen. Men samtidigt. Hade detta aldrig filmats. Hade man aldrig sett att han gjorde detta. Så hade man suttit o klagat på att Örjan inte drev tillräckligt. Eller Örjan inte "försökte" vinna för sin arrogans.

Förstår du nu vad jag menar?

Upprepar, hade han diskats eller flyttas ned en placering hade jag inte klagat. Och säkert inte Moberg själv. Då regler är regler.

mille94 2020-11-14 16:42

Jonas tjänade inget av att köra innanför pinnarna. Rätt beslut. Bra domaren!

linfre 2020-11-14 16:42

Ja domaren på ATG trodde inte på det han sa själv. "Kunde inte avgöra om han vann fördel". Springer 500m långt innanför pinnarna och vinner på målfoto. Fyfan vilket skämt. Antar att domarna hade 6an på lappen...

fweewea 2020-11-14 16:43

"Vi kan inte med säkerhet säga att han drog fördel av att köra innanför."

Haha! Skämtar domaren eller? 6 Gandalf Jaam får ju betydligt kortare väg till mål.

maHpak263 2020-11-14 16:45

Asså folk på sharps.
Aja alla ni har rätt. Det är därför ni sitter bakom nätet och inte dömmer ute på banorna..

hubbabubba347 2020-11-14 16:45

Varför finns ens regeln om att köra utanför bangränsen? Om detta inte resulterar i diskning, vad gör det? Ett varv? Två varv?

Nobleflash 2020-11-14 16:45

Domaren dömmer. Hästarna kan springa. I slutändan vinner Tyskland.

DIF 2020-11-14 16:45

Det är bara att köra tvärs över gräset framöver
Ingen kan någonsin diskas framöver pga varit utanför bangränsen....
Största skandal jag sett tror jag.

Alla bilder är glasklara och reglerna finns där.
Fy fan vad sjukt!!
Hur kan dom i studion stå som fån utan att bry sig.

fweewea 2020-11-14 16:46

Torskar Örjan detta också eller? :idiot:

Stekel 2020-11-14 16:47

Det där var ett tajt foto det! Antingen tur eller otur att man satte båda som A...

Shooter 2020-11-14 16:48

Hårda upplopp. Den här gick till treåringen.

Kocken14 2020-11-14 16:48

Bra spurt av Fuel Burn..

Staketkusken 2020-11-14 16:48

Fin intervju av Jari Å med Jonas M:

”Du var lite utanför där”
”Ja, men skönt att det inte blev nåt”
”Ja, du vinner ju inte V75 så ofta”
”Nej så är det ju”

Vad är det för jävla pajaser som jobbar som så kallade travreportrar/journalister? Rätt fråga där är ”Du bröt mot reglementet men kom undan, vad säger du?”

Som jag sagt förr. Om svenskt trav ska bli seriöst så måste sändningarna göras av riktiga produktioner. Som Lasse Granqvist med flera som i SHL och liknande. Kan inte springa runt massa insyltade pajaser på stallbacken och fråga icke-frågor när omsättningarna är i 100 miljonersklassen.

trance_error 2020-11-14 16:51

Kann vi gå vidare nu, diska eller inte diska domarna dömer.

tornado 2020-11-14 16:52

Jari Jonas och Johan dra åt helvete försvinn från travet tack

Shooter 2020-11-14 16:52

Få se om det går att fälla storfavoriten nu.

travanalys 2020-11-14 16:53

Nu när man ser Jonas Moberg så minns man en gammal favorithäst Rosso Iran. Satan vilken oöm och fin häst det var...

Han borde dock blivit av med segern eftersom han var innanför pinnarna och domarna borde nog resonerat som så att de inte med säkerhet kan säga att han INTE vunnit fördel.

maHpak263 2020-11-14 16:53

Citat:

Ursprungligen postat av Staketkusken (Inlägg 720980)

”Nej så är det ju”

Vad är det för jävla pajaser som jobbar som så kallade travreportrar/journalister? Rätt fråga där är ”Du bröt mot reglementet men kom undan, vad säger du?”

Som jag sagt förr. Om svenskt trav ska bli seriöst så måste sändningarna göras av riktiga produktioner. Som Lasse Granqvist med flera som i SHL och liknande. Kan inte springa runt massa insyltade pajaser på stallbacken och fråga icke-frågor när omsättningarna är i 100 miljonersklassen.

Vad har omsättningen med det aktuella fallet att göra?

Tror du travdomarna sitter o kollar på vilken spelform och hur mycket omsättning det är hos ATG?!

Håller med om att han kunde diskas. Men alla här inne på sharps sitter bara och bevakar sina egna spelkuponger.

Jag tittar på sport 24-7. Hockey, amerikansk fotboll, handboll, fotboll. Nämn någon sport jag inte tittar på. Och inte någonstans pratar man om omsättning för ett domslut hahaha

AmaerildeRimfrost 2020-11-14 16:53

Citat:

Ursprungligen postat av fweewea (Inlägg 720971)
"Vi kan inte med säkerhet säga att han drog fördel av att köra innanför."

Haha! Skämtar domaren eller? 6 Gandalf Jaam får ju betydligt kortare väg till mål.

Tror du Örjans häst också fick kortare väg till mål pga detta? Tänk gärna i två steg och inte bara halvvägs...

valo 2020-11-14 16:53

Lucifer Lane kommer att göra ett bra lopp! Minst 2:a?

fri 2020-11-14 16:54

Citat:

Ursprungligen postat av Staketkusken (Inlägg 720980)

”Nej så är det ju”

Är väl som med alla andra journalister, PK-clowner på vänsterkanten.
Har ni hört någon journalist fråga Löfven eller Tegnell, "Hörru, Sverige har 8 gånger så många döda i Kina-19 som resten av Norden tillsammans, vad har du gjort för fel och varför?"

ostkaka 2020-11-14 16:55

Märkligt att man säger att man inte kan avgöra om han tjänade något på att gena i kurvan...ganska enkel matematik faktiskt. Samma princip som med jänkarvagnar, om såna vagnar inte ger en fördel, varför använder man dessa i så fall? (hästen är placerad närmare inåt banan i vagnen).

Med det sagt, så tjänar han på att fuska genom sista kurvan. Det är alltid sista stegen som avgör, och de extra stegen som han tjänade i kurvan avgjorde.

Sedan säger Moberg att han tappade travet 75 kvar, inte så konstigt när hästen springer på pinnarna...

Sedan kan man även fråga varför det finns en bangräns om den saknar betydelse? Bättre med amerikanska regler, diskning direkt om kör innanför bangränsen, så behöver man inte invänta bedömning från svaga inkompetenta domare.

asgaya3141 2020-11-14 16:55

Citat:

Ursprungligen postat av mille94 (Inlägg 720969)
Jonas tjänade inget av att köra innanför pinnarna. Rätt beslut. Bra domaren!

Så 600 kvar. Kör rakt över gräsmattan, så får dom gissa om hen tjänade?

Lobo 2020-11-14 16:56

Citat:

Ursprungligen postat av Ojes66 (Inlägg 720965)
Är du helt blåst?Helt ointressant huruvida Örjan är passiv eller inte. Moberg kör tydligt och länge innanför bangränsen. Finns inget annat än att diska. Skandal är det absolut.

Det är väl inte ointressant. Hade han "orkat" driva mer är han ju närmre i mål och då diskas ju Moberg.:p Allt enligt domarna.:sweatdrop:

fweewea 2020-11-14 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 720987)
Tror du Örjans häst också fick kortare väg till mål pga detta? Tänk gärna i två steg och inte bara halvvägs...

Ifall du kollar reprisen så ser du att Örjan går ut ordentligt i andraspår när han inser att Moberg kör för långt in innanför pinnarna.

Kocken14 2020-11-14 16:59

Nu kommer vi få se en retad tiger i Milligan School i som borrar
ner huvudet och vinner via ett tufft sista varv
Håll i hatten