Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-11-09, 18:31   #1
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

V75 Romme 14/11


Fin jackpot...

Vad tror vi om omgången?

Lätt/svår på förhand?

Antar att mycket hänger på om Very Kronos vinner eller inte då han är spelad omkring 70 %.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-10, 07:23   #2
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Älskar Sharps! Hade tittat på V75 almanackan för 2020 och där står det att omgången körs i Bjerke, varför jag tänkte skippa omgången, nu hinner jag läsa till den.

https://www.atg.se/travkalender/v75-dagar-2020
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-10, 07:37   #3
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5395
Standard

Liten rapport om AntonioTrot: jag blev överraskad att han startade igång tävlandet i mitten av oktober ( jag trodde på mitten/slutet av november),. Han har suttit kvar med "alla" krafter kvar i de två loppen han har gjort efter denna långa vila. Nurmos var inne på att han hade varit segerfarlig med lucka i tid sist.
Han gick sitt första jobb i onsdags efter jägers starten och gjorde ett toppintryck. Det är svårt att sia om chanserna på lördag, men tänk på att Very Kronos gick för fullt sist. Nu finns det fler hästar med i loppet som kan vinna, och AT är en av dem. Jag tycker inte att man ska spika Very K som många gärna gör för att göra det enkelt för sig. ( jag blir väl idiotförklarad efter loppet).
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), shasha (+5), travbonus (+5), lenninen (+7), mackpeter (+7), asgaya3141 (+7), NicklasA (+5), MikaF (+5), SakanAA (+7), asgaya3141 (+5)
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-10, 11:24   #4
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

V75
60 miljoner, bara drömma vidare även denna lördag

10 6 3 1 5 11 12(8,2) 3-åring spår 10 nja. Sto spår 8 ännu mer nja
11(7,3) Lär väl Goop knappast missa
4 5(11,1) Tack för info om Antonio, klurat på den nu åker den med
7 5 12 9 1 4 15(6,10) Är väl inte många som visat så mycket i v75
1 3 2 11 10 4 5(6,7) Öppet som Sveriges gräns
2 1 8(3,6) Lite körning så kanske 8 hinner fram, i min dröm ialf
1 5 2 6 3 7 4(9,8)Ja när Timo låter positiv så bör man väl lyssna. Men är det verkligen så lätt. Samt hur bra är eg Betting rebel
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-10, 11:31   #5
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Vågar du ändra dig när du tippar så tidigt? Jag försöker att tippa senare eftersom jag styrs av nojor ibland när jag bestämmer vinnare i början på veckan. Lycka till!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-10, 16:11   #6
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 432
Sharp$: 1234
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jAnman Visa inlägg
Liten rapport om AntonioTrot: jag blev överraskad att han startade igång tävlandet i mitten av oktober ( jag trodde på mitten/slutet av november),. Han har suttit kvar med "alla" krafter kvar i de två loppen han har gjort efter denna långa vila. Nurmos var inne på att han hade varit segerfarlig med lucka i tid sist.
Han gick sitt första jobb i onsdags efter jägers starten och gjorde ett toppintryck. Det är svårt att sia om chanserna på lördag, men tänk på att Very Kronos gick för fullt sist. Nu finns det fler hästar med i loppet som kan vinna, och AT är en av dem. Jag tycker inte att man ska spika Very K som många gärna gör för att göra det enkelt för sig. ( jag blir väl idiotförklarad efter loppet).
Idiotförklarad blir du garanterat inte för du är ju rätt ute. Det kommer bli ordentlig körning i detta loppet. Vet Bergharn är uppåt på Mindyourvalue och då blir det aldrig ett blufflopp. Så om Kontio hamnar rätt på det så kan ju Antonio absolut vinna detta. Så absolut är han ett streck på kupongen.

Nu när Covid-19 ökar kraftigt i Skaraborg så håller jag i alla fall tummarna att vi får en Skaraborgs häst som vinnare i V75-3
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jAnman (+10)
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-12, 15:13   #7
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Antonio Trot


Citat:
Ursprungligen postat av jAnman Visa inlägg
Liten rapport om AntonioTrot: jag blev överraskad att han startade igång tävlandet i mitten av oktober ( jag trodde på mitten/slutet av november),. Han har suttit kvar med "alla" krafter kvar i de två loppen han har gjort efter denna långa vila. Nurmos var inne på att han hade varit segerfarlig med lucka i tid sist.
Han gick sitt första jobb i onsdags efter jägers starten och gjorde ett toppintryck. Det är svårt att sia om chanserna på lördag, men tänk på att Very Kronos gick för fullt sist. Nu finns det fler hästar med i loppet som kan vinna, och AT är en av dem. Jag tycker inte att man ska spika Very K som många gärna gör för att göra det enkelt för sig. ( jag blir väl idiotförklarad efter loppet).
Såg först nu, att delägaren till Antonio Trot kommit med en rapport.

Jag bestämde mig direkt efter senaste starten för att strecka Antonio i nästa start oavsett motståndare. Ingves gav honom ett snällt lopp i tredje inner. I sista kurvan hoppade Harran Boko framför och fortsatte hela upploppet ner och över mål.Antonio var irriterad, men ingen gentleman släppte ut honom i andraspår. Han såg ut som en blodtörstig ursinnig tiger över mållinjen.

Kan Kontio få andra- tredjepar ytter är Antonio kapabel att strida om segern till 7 %. Dunderfavoriten Very Kronos har fått tuffa lopp på slutet. Vi håller tummarna för Antonio
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jAnman (+10)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-12, 18:47   #8
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Milligan tar jag gärna till några få procent på lördag! Borde ha bättre vinstchans än Antonio som jag såklart håller en tumme för ändå. Svårt att inte tro på att Very promenerar hem detta så den lär bli A-häst.

Tidiga bookieliret på bet365 blir detta, kan nog bli viktning på alla dessa. Amiral är på ritbordet nu enda spiken, bra att ta ställning i rundspelade lopp som detta. Vem ska lyckas få slag på den om den är iordning?

Gandalf Jaam 9,00
Amiral 3,50
Bear Hope 10,00
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-12, 23:49   #9
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 149
Sharp$: 9325
Standard

Några spikar och bubblare jag funderar på.
Blir det risigt väder så blir det tufft från ledningen. Bla Nurmos brukar gnälla över att banan inte passar hans stall.
Men jag utgår från fin bana!

Avd 1. 6 Gandalf Jaam eller 3 Timetomakeitrite i spets. 2 Flacco är skrällen.

Avd 2. Tufft för dom på 20 med tanke på propp! Men se upp för 15 Gal Gadot Racing som blir livsfarlig utan galopp. 3 Vanja måste med! Rankar 3, 7, 11, 15, 2, 1

Avd 3. Köper inte 4 VeryKronos till närmare 80% efter två riktigt tuffa lopp. Jag tror att 8 Milligan's School får loppet från 3e utv. Rankar 8, 4, 5, 1

Avd 4. Jag garderar på! Varnar för 15 Global Unspoked. Blir Oskar framdragen så.. Bergh har två på mellanvolten som lär komma i andra spår på upploppet. Rankar 7, 15, 5, 6, 1, 12

Avd 5. 4 Final Dream pressar sig förbi invändiga!? Luktar dock 08.5 tempo första femhundringen.. 10 Exclamation Mark kommer snabbt! 1 Reigning Moni tror jag inte alls på. Lär sitta 3 inv i bästa fall. Rankar 4, 3, 10, 5, 8

Avd 6. 1 Gardner Shaw borde hålla ut övriga. 3 Oxidizer blir tuff att hålla undan från. Ett riktigt getingbo detta klass 1 lopp! Se upp för 9 Global Weather NÄR luckan väl kommer. Rankar 1, 3, 5, 9, 2

Avd 7. Avslutar med dagens bästa spik! Jag tror inte att Mika Forss med 1 Global Winner klarar av att hålla ut 5 Van Gogh Z.S från innerspåret när R Bergh laddar på (galopp emot) mot ledningen. Skulle båda galoppera vilket inte alls är otänkbart så glöm inte bort 3 Bear Hope som förmodligen får ett väldigt fint lopp..

Senast redigerad av KalleKlut den 2020-11-12 klockan 23:51.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-13, 08:08   #10
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 822
Sharp$: 475
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Några spikar och bubblare jag funderar på.
Blir det risigt väder så blir det tufft från ledningen. Bla Nurmos brukar gnälla över att banan inte passar hans stall.
Men jag utgår från fin bana!

Avd 1. 6 Gandalf Jaam eller 3 Timetomakeitrite i spets. 2 Flacco är skrällen.

Avd 2. Tufft för dom på 20 med tanke på propp! Men se upp för 15 Gal Gadot Racing som blir livsfarlig utan galopp. 3 Vanja måste med! Rankar 3, 7, 11, 15, 2, 1

Avd 3. Köper inte 4 VeryKronos till närmare 80% efter två riktigt tuffa lopp. Jag tror att 8 Milligan's School får loppet från 3e utv. Rankar 8, 4, 5, 1

Avd 4. Jag garderar på! Varnar för 15 Global Unspoked. Blir Oskar framdragen så.. Bergh har två på mellanvolten som lär komma i andra spår på upploppet. Rankar 7, 15, 5, 6, 1,

Avd 7. Avslutar med dagens bästa spik! Jag tror inte att Mika Forss med 1 Global Winner klarar av att hålla ut 5 Van Gogh Z.S från innerspåret när R Bergh laddar på (galopp emot) mot ledningen. Skulle båda galoppera vilket inte alls är otänkbart så glöm inte bort 3 Bear Hope som förmodligen får ett väldigt fint lopp..
Tycker själv att Van Gogh är en tveksam spik med 3 galopper på fem senaste. Funderar på att spika emot med 4 västerbo Highscore alt låsa på fyra hästar och då halkar även snabba 1 Global Winner med samt Favoriten som trots allt går felfritt emellanåt samt jätterensaren Rally Hans som kan skrälla vid tempo och klaff.

Senast redigerad av MikaF den 2020-11-13 klockan 08:28.
MikaF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-13, 08:29   #11
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 632
Sharp$: 12706
Standard


Very Kronos.
Går storfavoriten att fälla ? Jag har lite galopp feeling. Skor på är nog ingen säkerhetsfaktor. Såg väl lite tveksam ut senast men har ju hög grundkapacitet.
Frågan är om Robban kan försvara piken ? Tveksamt men han gör nog ett försök.
Min superstänkare är Voltaire Gifont om favoriten tar en gunga.
Här passar klyschan bättre än raden.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-13, 10:11   #12
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 149
Sharp$: 9325
Standard

Jens tididiga tankar.

Kupongen inleds med ett voltstartat Klass II-lopp över medeldistans. 288 sådana lopp har avgjorts tidigare. I spårstatistiken sticker spåren 1 och 8 ut, det är de enda som genererat positiv ROI. Sämsta spåren är 5 och 12, både avseende segerfrekvens och återbäring på spelet. Överlag är kollektivet duktigt på att värdera chanserna. De gånger det funnits stora favoriter i sådana här lopp har de i regel vunnit – till 55 procent närmare bestämt. Då favoriten varit svag har den bara segrat till 22 procent, och i normalfallet till 29 procent.

V75-2 är ett stolopp (för proffskuskar) över medeldistans med en tilläggsvolt. Jag har gjort en likadan uppställning över de loppen och man ser samma mönster som i föregående lopp: De gånger favoriten hört till omgångens två starkaste har den i regel vunnit, och då den hört till omgångens två svagare är segerfrekvensen låg. På just Romme har 13 sådana lopp avgjorts och bara tre gånger har en tilläggshäst hunnit fram.

I V75-3 kommer 4 Very Kronos att bli stor favorit. Man ska minnas att den maximala chansen för en (varmblodig) travhäst i V75-sammanhang ligger kring 8/10. Den slutsatsen kan man dra då man går igenom tidernas allra starkaste favoritskap inom spelformen. Very Kronos har en galopphistorik som gör att man bör bedöma chansen som strax under den maximala, trots att motstånd, startspår och distans i princip är optimalt. Jag gissar att spelet kan komma att hamna över 80 procent.

För tredje veckan i rad bjuds vi sedan på ett trekilometerslopp med två tilläggsvolter. För två veckor sedan vann en ”bästa hästen” från volten längst bak, och senast vann spetshästen på startvolten. Så brukar det se ut: Totalt har 150 sådana lopp avgjorts inom V75 och statistiken visar att mellanvoltens hästar är tydligt missgynnade. Bäst går det för hästarna med dubbla tillägg.

V75-5 är en silverdivision över 1640a. Man ska minnas att Romme tävlar med vinklad startbilsvinge. Med den tappar toppspåren 4-5 ett par procentenheter, medan det tas fler segrar från spår 1. Spår 8 mer än halverar sin segerfrekvens jämfört med den raka startbilsvingen. I just silver har 48 lopp avgjorts. Ingen har ännu lyckats segra från spår 8. Bäst har det gått från spår 1, nio segrar gör 19 procent.

Klass I-loppen avgörs sällan över 2640a. Med vinklad vinge finns endast 15 observationer. Bara en gång har en bakspårshäst lyckats vinna. Generellt stämmer det inte som många tror, att ”bakspår är mindre missgynnsamt då det är lång distans” – värt att tänka på i V75-6.

En bronsdivision över skrällhämmande 2140a avslutar. Endast fem procent av vinnarna återfinns på nedre rankinghalvan (7-12). Spår 5 visar överlägsna resultat i den typen av lopp, 24 procent segrar därifrån.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-13, 12:00   #13
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Daniel Berglunds tidiga tankar

Tidiga V75-tankar inför dubbeljackpotten på Romme 14/11

V75-1
10 Kryptonite Hanover övertygade vid segern senast och trots att det är tufft med bakspår i V75 för en treåring så måste han ses med god vinstchans. 3 Timetomakitrite sköt till bra efter sen lucka i lördags och nu tror jag inte att kusken släpper spets om man kan svara ut startsnabbe 6 Gandalf Jaam.

V75-2
11 Laleh Pellini är en halvsyster till världsstjärnan Readly Express som alltid visat fin kapacitet, men haft aktionsproblem. Hon har travat bättre på slutet och då har det blivit segrar. Hon gick ett imponerande slutvarv i tredjespår i lördags och i ett ganska blekt fält blir hon svår att stå emot igen.

V75-3
4 Very Kronos klarade inte av att slå Cyber Lane utvändigt senast, men har en enklare uppgift här och ser ut att ha bra chans på ledningen och då spelar det nog ingen roll att han är anmäld med skor. Gör storfavoriten bort sig är loppet öppet och flera av motståndarna satt fast med krafter kvar i lördags.

V75-4
Grundkapable 7 He’s Marvelous hade lekstuga från tät i ett enklare lopp över tre varv senast och har bra chans felfri, men han har tidigare galopperat från spår fyra på tillägg. 5 Vikens Dome är stark och har hittat stilen hos Bergh och är tidig, men 1 Amiral måste vara förbättrad mot senast för att vinna.

V75-5
1 Reigning Moni avslutade bra senast och visade stigande form. Han kan öppna bra, men med riktigt startsnabba hästar utvändigt riskerar han ändå att bli över första biten. Svårt lopp, men 5 My Dream Art kommer från ett formstall och har nog klart bättre form än raden visar. Gynnas om det blir hårt tempo.

V75-6
1 Gardner Shaw har normalt sett en bra uppgift för att leda från start till mål, men han var blek senast och formen måste kollas upp. 3 Oxidizer har visat bra kapacitet för sin klass i ny regi och vann lätt utvändigt ledaren senast. 2 Dream Creation spurtade bra men för sent i lördags och har bättre läge nu.

V75-7
1 Global Winner galopperade inte så oväntat i lördags, men gick starkt som trea sedan och visade förbättrad form. Innerspår passar däremot inte perfekt och han kan knappast försvara ledningen. 5 Van Gogh Z.S. höll starkt utvändigt ledaren efter en tuff inledning senast och blir svårslagen om han når täten.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-13, 13:26   #14
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Tycker att det ser ganska överkomligt ut, men det svåra är att hitta två bra spikar i omgången.

Avd 1: 10 Kryptonite Hanover. Jag tror att den rundar allt. Mitt bästa spikförslag i omgånden.
Avd 2: 11 Laleh Pellini är bra, men ingen riktigt att lita på. Antingen låser man med 7 Joyful Trix – eller så målar man brett. Men väljer man att gardera så blir det dyrt då det finns många om budet.
Avd 3: 4 Very Kronos är tveklöst bästa hästen, men 76%? Den måste man ju fälla. 1 Mindyourvalue W.F ska med. 5 Antonio Trot ska med. 8 Milligan's School ska med. Sedan är jag inne på att 10 Esprit Sisu kan skrälla härifrån. Räcker det om favoriten kommer bort? Troligtvis.
Avd 4: Ett rätt öppet lopp ändå. 5 Vikens Dome blir befogad favorit och kan vara ett spikbud. Men jag lutar ändå åt att gardera då jag tycker att det finns många fina där bakom. 4 Royal T.N är supertidig. 15 Global Unspoked har jag jagat hur länge som helst. 2% just nu. Vad kan 1 Amiral göra från startvolten? 7 He's Marvelous har två raka.
Avd 5: Ett väldigt öppet lopp och många om budet. Gillar 4 Final Dream. 5 My Dream Art är hygglig. 10 Exclamation Mark ska inte glömmas bort. 8%. 8 Ad Hoc står i 2%. Varför inte?
Avd 6: Här är ett lopp som man egentligen borde ta ställning i, men jag kan inte göra det. Varför? För att man kan få 8 Danilo Brick till 3%. När hände det senast? Sjukt. Jag är inne på att 1 Gardner Shaw tar ledningen och då kommer han nog komma rätt på det. Den jag tror minst på av de tre mest betrodda är 3 Oxidizer. 5 Don't Be Weak, 9 Global Weather och 12 Frodo S ska inte glömmas bort.
Avd 7: Är inne på att ta alla. Är inte sugen på att hålla favoriten i handen till 47% Finns 4-5 högintressanta ekipage här, men det känns som att det kan skrälla rejält där bakom. 7 Betting Rebel till 2% känns tidig. Vad kan 6 Counterfeightr och 12 Balotelli Crown hitta på?

Ja, så vad ska man spika mer än 10 Kryptonite Hanover? Svårt.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-13, 16:32   #15
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Blir bara spikförslag från Daniel Berglund p.g.a semester:

"En sedan länge planerad ledighet, som var tänkt att sammanfalla med V75 på Bjerke, gör att det tyvärr inte kommer någon V75-krönika den här fredagen. Vilket givetvis var dåligt tajmat med tanke på den stora jackpotten. Jag ska däremot spela mina andelsspel som vanligt och tänker hårdstudera loppen från nu fram till spelstopp.

Mycket jobb kvar att göra alltså, men än så länge är 5 Van Gogh Z.S. (V75-7) mitt bästa förslag till singelstreck i omgången. Han ser ut att vara kraftigt uppåt i form för dagen och bör ha stor spetschans från ett perfekt startspår. När värsta motbudet Global Winner riskerar strul från sitt innerspår blir Robert Berghs favorit svårstoppad.

Med spik på en klar favorit så behövs det skrällar för hög utdelning och då varnar jag för 13 Remarkable Feet i V75-4. Jag träffade Jörgen Westholm i veckan och han var mycket nöjd med hur hästen kändes senast och trodde på en stark insats den här gången. Dessutom skulle han troligen lägga på samma norska huvudlag som Sir Henry P.Hill skrällvann med i lördags och femåringen har vunnit två V75-lopp med skor tidigare i år. En spännande tvåprocentare med Erik Adielsson i sulkyn! Lycka till med V75 så är jag tillbaka med en spelkrönika till V86 på onsdag."
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td