![]() |
V75-Jägersro 21 nov (jackpot)
33,6 miljoner av spelarnas insatser konfiskerades igår av atg. Dessa delas ut nu förutom 20 procent som går till nyårsafton så blir väl drygt 27 miljoner extra till dom som sätter denna 7a.
En småtrevlig omgång för att vara slutet av november och näst sista V75an som tillåter barfotakörning för i år. Bronsdivisionen inleder . Ser väl rätt ojämnt ut men voltstart över lång distans. Klar favorit blir troligen Jorma från springspår med Exaudio Vici. Osäker på hur det läget passar hästen men Jorma är kanske inte känd som den vassaste kusken från ett sådant läge. Hästen brukar vara ute på längre distanser än så här. Rackham känns också mycket tidig om den klarar spåret. Bara autolopp i raden men möter ju ingenting mot senast i BC finalen som Hail Mary vann. Rock My Dreams har det andra springspåret och skulle Ingves få till starten därifrån ska den nog inte glömmas. Dessa 2-3 borde räcka är känslan. Andra avdelningen diamantstoförsök där det finns flera riktigt bra märrar på 40 m tillägg. Men Jägersro är Jägersro så man får i alla fall kolla upp hästarna på start. Reijo L har två och vad kan den danska gästen på ensamt springspår med Uhrberg? Kusken kan i alla fall volta med bravur. Annars är det väl 4-5 hästar längst bak som gör upp. Kanske Mily ska rankas först . Tvåa senast men då i silverdivisionen. Avd 3 klass 2 och har som vanligt dålig koll där numera. Ovation LA känns som förstahäst efter vinsten senast. Men har som sagt dålig koll . Ännu sämre koll på tvååringarna i uppfödningslöpningen, men ser inte ut att finnas någon stenklar där och känslan säger massgardering då det sannolikt blir mycket galopper över 1640m. Avd 5 klass 1 och det ser ut som ett väldigt spelvänligt lopp. Upper Face med bike igen kanske förstahäst men ser minst 5 andra i listan som känns som tänkbara. Trots 2140 måste väl Elain Web vara omgångens troligaste vinnare. Den ska väl inte ha några problem att spetsa och sen bör det vara slut. Faran ligger väl i att Rajesh Face är på humör för dagen och att den för Adrian tryckande i dödens. Då kanske 2140 är för långt. Avslutningen ett kul lopp. Det är två riktigt bra hästar söderifrån som nog ska passas. Azimut som vann på Åbergskvällen och Officer Stephen med Örjan som har många bra resultat i raden. Holländska hästar brukar ofta vara stora utropstecken på Jägers. Macelleria och Night Brodde duger i klassen. 1640a så den som spetsar borde bli livsfarlig. Hat tyvärr ännu en hektisk arbetsvecka som väntar så återkommer troligen först på lördag med vidare tankar. Lycka Till ! |
Vill passa på så här direkt nu när startlistan är klar med spår och säga att ta en ordentlig titt på Evita häst nummer fem i avdelning fem. Detta är ett ganska bra Wishing Stone sto som absolut inte nått taket ännu, har följt denna hela sin karriär och det finns mer att plocka ut här. Hon ska givetvis inte vara favorit men hellre inte spelad på 5% på lördag. Behöver rekordsänka men det har hon garanterat i sig.
|
Kollade loppet den 12 maj 2019 i lopparkivet när Officer Stephen gästade Köpenhamn på Copenhagen cup dagen. Svårt att veta hur mycket den utvecklats på 1,5 år men då imponerade i alla fall insatsen stort. Flera som är med på lördag var också med i det loppet ser jag.
Sen har den vad jag kan se varit tränarkörd i alla lopp hittills så det gör det extra intressant att då en av världens bästa kuskar nu ska köra den. Kommer i alla fall till Jägers i angeläget ärende känns det som . Men bakspår på 1640 inte så kul. |
Jägersro.
Hink-bana. En extra anledning att stå över. Ev JP från Jägersro går till: Solvalla 28/11 ( lönehelg! ) Måste vara rätt att jobba in en 65-70M-JP dit. |
Citat:
Vad menas med hink-bana? (tycker du omgången på förhand ser ut att ge jackpot på femmorna?) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Visst, 7 rätt gav bara 23 tkr senast, men derbylördagen 1,7 miljoner. Derbysöndagen och Hugo Åbergskvällen knappt 200 tkr på 7 rätt. Ingen femrättsjackpot de fyra senaste gångerna det körts V75 på Jägersro. Är det generellt oftare det blir favoritparader när V75 körs i Norrland? |
Citat:
|
Finalerna på Solvalla lördagen efter sportsligt mer intressanta men inte säkert Strappa71 får rätt att det blir en toppomgång spelmässigt . Seismic wave i silverfinalen, Västerbo Pokerface i klass 1 finalen, Farlander Am i bronsfinalen , stoelit som brukar vara ojämna och en barfotadansande Very Kronos i guld. Grym sport men känns som större risk på förhand för låg utdelning då.
|
Citat:
|
Fruktansvärd trist omgång som Jägersro fick när det vankas en ny jackpott.Hur kan vi få tre 1640 meters lopp på en v75a?
Värsta är att omgången på Romme såg bättre ut en den på Jägersro som vi ser framför oss på lördag. Jobbet skall görs men den är en skandal omgång. |
Tja typisk November/december klass på rikstoton. Men vad är det för fel med 1640 lopp ?
3st 2140, 3st 1640 och 1st 2640 är väl en helt ok blandning i min värld. Tycker det är ganska bra blandning på distanserna i de olika klasserna nuförtiden. Ett och annat stayer lopp är bra men inte i tid och otid. |
Måndagsfundering. V75 1) 1 Quattro Töll lunkar på i enkla gäng. Klarar distansen och Uhrberg trivs med tätkänning i loppen. Stänkarvarning light. 6 Exaudio Vici är en urstark fransman som kanske uppskattat några varv ytterligare. Dreamteamet Melko - Kontio brukar leverera. V75 2) Tuffa märrar på 40 volten som troligen gör upp om detta. I princip alla bör nog bevakas trots Jägers syndromet. 9 Devs Daffodil har gått bra hela hösten men blir ofta lite bortglömd. 10 Princess S.W. Heders märr som alltid gör sitt dagsverke. 13 Mily är stark och rejäl. V75 3) 1 Ovation L.A. och 2 Becker gör nog upp om detta trots lite ovan distans. Ok lite tråkigt Tvåhästarslås men svårt att hitta troliga motbud så här i början på veckan. V75 4) Nordström och hans 3 hästar sitter väl på leken men jag bojkottar den gubben i alla lägen. Chansdraget är 5 Ain’t Misbehavin. Psst inside information. V75 5) Mycket lurigt och öppet lopp. 7 Easy Cash. Debuterar hos Robban efter bara någon vecka i Hajom. Se upp. 10 Sweetman har hög kapacitet och farlig om han kommer till från bakspår. V75 6) 1 Västerbo Exact spurtade grymt till andraplatsen senast men är väl normalt chanslös. För tufft emot. 6 Diamanten. Lillgoopen har hastigt och lustigt fått en Diamant i stallet. Superintressant debut i ny regi och ny miljö. V75 7) Lite märklig storfavorit den där Officer Stephen. Men det är ju bara måndag ? Jag tycker loppet är vidöppet. 4 Macelleria. Är ojämn men en luring om han vaknat på rätt humör. Robban ger nog järnet från start. 9 Staro Leonardo. Perfekt Lövgren läge. Ok hästen vinner inte så ofta men duger gott i klassen. Psst Varenne är morfar :claps: |
Citat:
Skanda lomgång heter det väl? Mvh |
Citat:
Ingen är intresserad av er som varje omgång klagar, jag lovar. Känn dig inte utpekad, du är ju långt ifrån ensam i solskensligan. |
9 Staro Leonardo i sista tror jag är stenklar! Sett ut som en bomb vid ett par tillfällen sen den började gå barfota runt om och vid enda rycket runt om på kort (som nu) spurtade den enormt invändigt och fick endast se sig slagen av Stoletheshow. Tror det är mer en tillfällighet att den inte vunnit så mkt på slutet och med startsnabb rygg i Kung Edward har jag förhoppningar om att det kommer bita bra när Jocke sänder på sista bortre den här gången. Allt bygger såklart på att det blir barfota runt om igen som planerat.
När jag ändå är inne på Lövgren, bakspår, dagens dubbel och allt spännande på spetsbanan Jägers =). Vad tror ni om ostreckade jättelångskottet 10 Eldorado B i guld? Bara gått barfota runt om två gånger i karriären. Stenfast på en låg 10 tid vid Färjestads stora femåringslopp en gång i tiden och nu hos Jocke enkel spetsseger näst senast. Spåret är ju katastrof för startsnabb häst och kanske så enkelt att den inte räcker alls men till 1% kanske den får smyga med då man inte sett botten på barfotan? |
Citat:
Jag säger varför inte om man inte spikar Elian Web :) |
Citat:
|
Bara jag som tycker Elian Web inte sett så bra ut som tidigare?
Får den tryckare är den väldigt sårbar i min bok. |
Fundering?
Full koncentration här på Sharps på vilken av favoriterna som ska vinna. Lägg krutet på att hitta några riktiga skrällar emellanåt! Det finns ju ett lopparkiv nuförtiden.
Resten får man fundera ut själv. Borde funderat bättre i söndags då jag av ren slentrian spikade Cyber Lane på DD när jag spikat skrällen i första. Extra surt när Sevilla vann - har ju här på Sharps varnat en del för Lövgrens stallform. Fast han brände lite häromdagen kan erkännas. Några Lövgrenare finns med på lördag. Och - om Sevilla kunde slå Cyber Lane kanske Eldorado B. kan räcka mot Elian Web? Spåret dock ett aber. Nu får man mothugg!! :rolleyes |
Fundering?
Full koncentration här på Sharps på vilken av favoriterna som ska vinna. Lägg krutet på att hitta några riktiga skrällar emellanåt! Det finns ju ett lopparkiv nuförtiden.
Resten får man fundera ut själv. Borde funderat bättre i söndags då jag av ren slentrian spikade Cyber Lane på DD när jag spikat skrällen i första. Extra surt när Sevilla vann - har ju här på Sharps varnat en del för Lövgrens stallform. Fast han brände lite häromdagen kan erkännas. Några Lövgrenare finns med på lördag. Och - om Sevilla kunde slå Cyber Lane kanske Eldorado B. kan räcka mot Elian Web? Spåret dock ett aber. Nu får man mothugg!! :D |
Jaha. Då är Officer Stephen struken då.....
|
Citat:
Sedan har du absolut rätt i att det går att uttrycka det utan att vara supernegativ. Där känner jag mig ( med rätta! ) lite smått träffad. |
Är enig med dig. Och 500 m för långt. Problemet är väl att alla andra i loppet är minst lila trött. Men lutar åt gardering.
Citat:
|
Vad är förresten sannolikheten för att Rajesh Face travar hela vägen, typ 3%?
|
Citat:
Ser flera scenarion där EW kan förlora; 1. Snowstorm Hanover öppnar snabbast och Goop övertar. 2. Rajesh Face pressar sönder EW. 3. Form och kapacitet överskattad och distansen blir för lång. Finns givetvis en del möjligheter till seger för EW också men som 72% ser jag det som givet att försöka fälla. |
Får väl hoppas att alla så kallade experter ska fälla Elian o lämmeltåget hänger på..
4 6 2 10 13 10 9 11 14 1 12 2 1 1 2 8 9 3 5 4 7 3 10 11 9 8 2 9 3 6 4 1 11 |
Citat:
|
när alla säger att det är en trist och lätt omgång så smäller det, jag tar potten ensam med denna ;)
V75 Inlämnat: 2020-11-20, 21:17 Jägersro Lördag 2020-11-21 Start: 16:20 Kostnad: 462,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 4, 5, 6, 7, 10, 11 (9, 1) 2: 2, 13 (9, 10) 3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (1, 2) 4: 11 Manual Flight (1, 2) 5: 2 Västerbo ImtheMan (7, 4) 6: 2, 6 (8, 4) 7: 3, 4, 5 (6, 9) 7x2x11x1x1x2x3 = 924 rader. 924 x 1 x 0,50 kr = 462,00 kr. Totalt: 462,00 kr. Rättningskod: PHP VTB VFH |
AvdI
Prickar Ingves från springspår så är det spets med 7 Rock my Dreams i rygg där tror jag Uhrberg sitter med 1 Quattro Töll (Töll ska med, ni som vet ni vet), får han lucka kan han verkligen skrälla till fin procent! 5 Procolate har också kvicka ben och kan hitta en fin position svårt att vinna här men den åker med till under 1%. Jag rankar dock 4 Rackham först som härdats i tuffa gäng i de sista starterna och vinner snart! 6 Exaudio Vici & 2 Eclipse Am får också plats! AvdII 9 Devs Daffodil är min första rankade kuse här som var väldigt bra senast bakom riktiga stoeliten och Lugauer kommer nog göra allt för att hitta ut i andra spår! 13 Mily har äntligen börjat visa lite form sedan bytet till Bergh, kolla bara svepningen näst senast! 20m fållan har inget med detta att göra enligt mig och jag plockar som tredje häst med 1 Kirsi Boko där Örjan kanske kan trolla bort loppet med denna 3-åring från spets. (Ja det är en treåring, med hästen är född i Mars -17 och inte sen på hösten) Sovit på saken och tror nog trots allt att Kirsi Boko får det för tufft. med bara två på mellanvolten borde 40m hästarna vara framme tillräckligt snabbt...Låser på 9 & 13 AvdIII Här tror jag bara 1 Ovation L.A spetsar och leder runt om, gjort två fina insatser i Sverige och senast tyckte jag hästen visade fin skalle när man höll undan framför Shapes. AvdIV Jag gör det enkelt för mig här och helgarderar! AvdV Här har jag fortfande lite att bena ut men jag är inne på att sätta ett A framför 3 Upper Face, men de flesta på framspår åker nog med förutom 2 Västerbo Imtheman som var väldigt bra senast men andra förutsättningarna nu tror inte man hittar till spets och då tycker jag några andra singelprocentare är roligare att plocka med! AvdVI Mycket talar väl för ett 2 Elian Web vinner detta men som några andra här på forumet är jag inte helt övertygad nu när det handlar om 2140m, så jag plockar med några lyxstreck i denna avdelningen! Felfri 4 Rajesh Face lär väl inte Adrian sitta still med går upp i dödens och pressar vilket kan öppna upp för att nån dyker upp i tredje spår över upploppet! Drömscenario givetvis när Harran Boko kommer travandes med sin ståtliga stil och plockar ner alla! AvdVII För att få ihop hela lappen måste jag troligen hitta en spik i avslutningen och jag tror det kan bli bra körning här när 3 Azimut försöker hitta till ledningen med 6 Night Brodde ska det verkligen satsas framåt med och Bergh med 4 Macelleria vill säkert vara med och leka också...9 Staro Leonardo ska Lövgren som har fin form lyckas vinna på hemmaplan där hästen trivs extra bra? Spår 9 på 1640m är ju inget man brukar vilja spika...Jaja fortfarande många timmar kvar till spelstopp... Kan spelar reducerat i mitt tillsammanslag med en av tre av Rackham, Devs Daffodil och en till (just nu Upper Face) Elian Web, Easy Cash och Good Vibes får varsit D framför sig och max en av dessa får vinna...Vinner två av dessa tillsammans med min Spik på Ovation LA och en av mina A hästar blir nog inte utdelningen jätte bra ändå... Lycka till med era beslut imorgon! |
Ang Elian Web och att det skulle vara för lång distans.....
Han har ju överlägset flest segrar över aktuell distans, så det argumentet tycker jag vi kan stryka helt. Sen om formen är så pass bra att han vinner låter jag vara osagt, men 1600m är iaf INTE hans bästa :) |
Citat:
|
Citat:
|
Jag tycker nog inte Elian web är distanssvag. Av de loppen jag sett skulle i så fall Diamanten ha svårare för 2140. Lutar åt att det blir som i Olympiatravet med lågt tempo första varvet, eftersom ingen har häst nog att offra sig. Harran boko med skor. Nej, jag krånglar inte till det i detta lopp utan försöker gå utanför boxen någon annan stans.
|
Citat:
|
Citat:
Tror inte Adrian accepterar detta på himmeplan :lol: Skulle inte bli ett dugg förvånad om han kastar in handduken då:KO: |
Citat:
|
Spårsjukan på Jägersro är skön att se på.
|
Känslan idag är att många tappat bort 9.Mahara Gutha vi hugger direkt kan va ensam om den.
|