Citat:
Ursprungligen postat av Wolfman
(Inlägg 723613)
Ja, spets och slut var mycket förväntat när From the Mine blev struken och Johan var nöjd och segerviss. Själv har jag inget emot att spela favoriter till låga odds, men som du säger om omsättningen inte är tillräcklig sänker man oddset. Ibland brukar jag spela 1000:- och sedan en gång till och sedan en gång till osv. osv. osv. under de sista fem minuterna och följer oddset. Jag spelade inte i det här loppet igår. Men har noterat favoritodds som sjunker extremt på sista tiden. Bara spekulerar, men "boten" ser oddset 2,0 en minut före start och "tänker" vad bra, in med 50.000.
Finns det info om hur vinnarspel görs, höjer, sänker, under de sista minuterna på specifika hästar i specifika lopp? Trend i % kan ju följas på streckspel.
|
Jag tror Spelatrav.se har grafer för hur vinnarspelet fördelar sig, uppdelat på tid.
Det jag brukar titta på är trendhästarna som fått mycket spel på sig. De ger ofta riktigt usla vinnarodds för många har uppenbarligen en helt annan värdering på dem än kollektivet. Det går att göra lite fynd där om man spelar emot.
Jag tror definitivt inte att det är någon robot som sköter spelet, eller ens bara EN spelare som tar stora beslut. Det är en kollektiv följa-John-lek där några få trendsättande spelare och tipsters får en lång svans av aggressivt spelande spelare som dunkar in stora spel.
Man får låta dem hållas. Antingen avstår man spel, eller spelar emot om man har en egen analys med annorlunda utgång.
|