Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Solvalla 28 nov (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/44995-v75-solvalla-28-nov/)

olle 2020-11-22 19:25

V75-Solvalla 28 nov
 
Ingen jackpot och man får nog säga att sporten lockar mer än spelet då. Ser rätt iskallt ut vad gäller V75an om man jagar stor utdelning. Skulle vara om vädret och banan ställer till det.

Efter lördagens omgång träder barfotaförbudet i kraft och startlistorna kommer bli allt tunnare och sämre , så går själv till vintervila med travet efter lördagens omgång och återkommer på sharps till våren igen förutom lite inhopp över jul när jag ska vara ledig två veckor.

Söndagsanalysen utgår från bra väder och bana.

Avd 1 måste väl Mellby Free ha toppchans att vinna med spetsläge och 500 m kortare än senast. Blir med rätta stor favorit. 2,4,5 tas med för dom som garderar.

Avd 2 är svårt att tro slutar med annat än spets och slut för Global Agreement . Blir gigantisk favorit men det ska den vara efter 11,8 tiden vid försöket i Gävle. Måste vara kraftigt försämrad för att torska detta. Spets och slut hämta ut.

Farlander Am måste ha riktigt bra chans i avd 3. Vilken utveckling och Stefan Persson kör som senast vilket måste vara ytterligare plus. Ska någon annan vinna är det väl Cab Lane med Goopen eller möjligtvis Bergh med Van Gogh Z.S trots spåret.

11 hästar i avd 4 är riktigt trist att se. Här kommer många gardera och det ser hyfsat öppet ut. Men garderar alla blir det ju svårt att få något större rens. Bäst chans vid en snabb titt Nurmos Chicharita, men gäller ju så att Kontio fixar fjärdespåret i volten.

Ingen särskilt spännande silverfinal men lite spännande att Seismic Wave fick spår 8. Men det är en för klassen normalt överlägsen häst. Blir det Erik som kör i spets med Dragster i sitt livs form? Ska bli rejält strul för att Örjan ska torska. Dock hade båda bakspår senast dom möttes i Örebro. Nu har Dragster mycket bättre startspår.

Tre hästar som kan vinna guldfinalen känns det som . Lite tveksam till From The Mine . Den har inte haft en häst av Cyber Lanes kaliber spåret utanför på slutet och Cyber Lane är en mycket bättre häst. Dessutom ska Cyber Lane gå barfota nu igen till skillnad från senast. Har därmed svårt att tro på en relativt enkel spetsviktoria igen för From The Mine. Skulle det bli duell blir det väl närmast en straffspark för Very Kronos som också ska gå barfota nu. Svårt att se någon annan vinna om det inte blir extremt konstigt kört, dålig bana och galopp för Very Kronos.

Sista avdelningen inte helt given. Normalt hade man sagt Västerbo Pokerface som nog hör hemma i högre V75 klass men spår 9 är spår 9. Det är dock ingen värstinfinal snällt sagt. Dwayne Zet spets? Algot Zonett anmäld barfota runt om ffg på länge. Har dock inte gett något vad jag kan se tidigare i karriären när man testat.

Som sagt härlig sport men svårt att se utdelning på över 10 tkr normalt när det för ovanlighetens skull inte ens är jackpot. Stor risk för att femmorna inte kommer ge något.

Lycka till !

fweewea 2020-11-22 22:24

Grym jävla sport.

Spontana snabbraden:
Avd 1: 3 Mellby Free och 6 Dear Friend.
Avd 2: 1 Global Agreement (men anmäld med skor + vanlig vagn).
Avd 3: 1 Cargo Door, 3 Farlander Am och 4 Cab Lane.
Avd 4: Vidöppet.
Avd 5: 8 Seismic Wave.
Avd 6: 3 From The Mine och 4 Cyber Lane.
Avd 7: 3 Royce Rolls, 6 Upper Face och 12 Speedy Tilly.

NicklasA 2020-11-23 00:31

Citat:

Ursprungligen postat av fweewea (Inlägg 722314)
Grym jävla sport.

Spontana snabbraden:
Avd 1: 3 Mellby Free och 6 Dear Friend.
Avd 2: 1 Global Agreement (men anmäld med skor + vanlig vagn).
Avd 3: 1 Cargo Door, 3 Farlander Am och 4 Cab Lane.
Avd 4: Vidöppet.
Avd 5: 8 Seismic Wave.
Avd 6: 3 From The Mine och 4 Cyber Lane.
Avd 7: 3 Royce Rolls, 6 Upper Face och 12 Speedy Tilly.

Ska nog inte lägga för stor vikt i PUs anmälan. Brukar anmäla skor + vanlig, sen kommer det (i regel) alltid en ändring under veckan :)

Lobo 2020-11-23 09:07

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasA (Inlägg 722315)
Ska nog inte lägga för stor vikt i PUs anmälan. Brukar anmäla skor + vanlig, sen kommer det (i regel) alltid en ändring under veckan :)

Ska lägga stor vikt på det om det stämmer för det en jävla nonchalans mot spelarna.:thumbdown:

viking90 2020-11-23 10:36

Citat:

Ursprungligen postat av Lobo (Inlägg 722323)
Ska lägga stor vikt på det om det stämmer för det en jävla nonchalans mot spelarna.:thumbdown:

Han brukar dock ändra i god tid alltså flera dagar innan och ändrar väldigt sällan samma dag, så sett tycker jag är är bättre än de flesta andra tränare som kan ändra efter spelstopp osv...

Shooter 2020-11-23 11:33

Första tanken är spik på Activated.

olle 2020-11-23 11:38

Citat:

Ursprungligen postat av Lobo (Inlägg 722323)
Ska lägga stor vikt på det om det stämmer för det en jävla nonchalans mot spelarna.:thumbdown:

Han har ju förklarat detta . Personal på hans kansli som sköter anmälningarna . Han går därefter själv in så snabbt som möjligt och lägger in utrustning. Har inga problem med det sällan PU vilseleder spelarna med utrustning.

Mycket värre när allt blir pannkaka . Ett färskt exempel. Hombre D skulle enligt tränaren Oscar K Blom till 99 procent tävla med bike ffg på V75 i lördags. Stod också så i listan och står så fortfarande. Men vad jag kan se så sitter det på en vanlig sulky på hästen. Det är vilseledande info.

Nobleflash 2020-11-23 13:08

Tidiga tankar:

Lopp 1. Hevin Boko, Mellby Free, Wild Love och Dear Friend. Har bra spår och det avgör nog mycket.

Lopp 2. Global Agreement. Spik. Lär säkert segla upp i procent. Men vore fint om tidiga spelet blir Seismic Wave och Chicharita som stora favoriter.

Lopp 3. Farlander Am och Cab Lane känns som ett starkt lås.

Lopp 4. Chicharita, Dixie Brick och Activated. En på varje volt. Chicharita tidig ledning och håller hela vägen? Möter ändå bättre och lite äldre hästar nu. Inte så het som spik för mig. Untersteiners duo Velegance och Ofelia O.E. som två tänkbara skrällar. Båda har varit bra på slutet.

Lopp 5. Seismic Wave kanske är bäst, men till procenten känns det ändå värt att ta med Dragster från bra spår och Vagabond Bi som får gå i ryggar.

Lopp 6. Bäst spår brukar ju vara avgörande när det är bra hästar och Cyber Lane fick ett bra läge. Men blir det körning mot From The Mine och släpper den? Jag tror att den släpper och väljer nog bort From The Mine. Streckar inte denna gång. Very Kronos är med på kupongen och det kommer man nog långt med tillsammans med Cyber Lane. Kan nog inte låta bli att gardera och tar nog även med Lucifer Lane, Hachiko De Veluwe och Antonio Trot som står lite på tur. Farfantome Am som ett sjätte och sista streck på form och utgångsläge.

Lopp 7. Dwayne Zet och Västerbo Pokerface.

Strappa71 2020-11-23 16:37

Citat:

Ursprungligen postat av Lobo (Inlägg 722323)
Ska lägga stor vikt på det om det stämmer för det en jävla nonchalans mot spelarna.:thumbdown:

Det finns ingen tränare med så många starter per år som ändrar utrustnings-/balans-info efter spelstopp ( neråt-förändringar ) så sällan som PU.

Om alla skötte infon lika bra som PU skulle debatten kring detta vara helt obefintlig.

Det som står i infon några timmar innan spelstopp är vad som gäller i mer än 98% av hans starter. Att det inte är korrekt redan en vecka innan start är av försumbar betydelse då han alltid korrigerar så snart som möjligt och i princip alltid med några timmar tillgodo.

En tränare som verkligen är nonchalant mot spelarna är Stefan Melander. Det är faktiskt tveksamt om han har förstått ändringsreglerna till 100%. I alla fall är det en tanke som slagit mig av en del av hans svar i intervjuer/artiklar.

Lobo 2020-11-23 20:47

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 722381)
Det finns ingen tränare med så många starter per år som ändrar utrustnings-/balans-info efter spelstopp ( neråt-förändringar ) så sällan som PU.

Om alla skötte infon lika bra som PU skulle debatten kring detta vara helt obefintlig.

Det som står i infon några timmar innan spelstopp är vad som gäller i mer än 98% av hans starter. Att det inte är korrekt redan en veckan innan start är av försumbar betydelse då han alltid korrigerar så snart som möjligt och i princip alltid med några timmar tillgodo.

En tränare som verkligen är nonchalant mot spelarna är Stefan Melander. Det är faktiskt tveksamt om han har förstått ändringsreglerna till 100%. I alla fall är det en tanke som slagit mig av en del av hans svar i intervjuer/artiklar.

Det var också den uppfattning jag hade om Peter Untersteiner. Därför blev jag lite orolig av inlägget.

Stekel 2020-11-23 21:25

Den spontant kassaste favoriten jag ser i listorna vid första genomgången är Very Kronos. Verkligen bara en i mängden här. Tycker iallafall 3-4 hästar har bättre vinstchans. Får bli c-häst som bäst. Har inte statistiken på guldfinaler, men bakspår kan jag inte tänka mig annat än att det är riktigt kallt.

Tittar man på Chicharita så blir väl den favorit på spets och slut. Men jag undrar om det inte är ungefär lika troligt att han hamnar mitt i rågen bland 20-hästarna som att han drar iväg till ledning. Inte som att köra en bil i volten direkt den där gröne rackarn.

Seismic ser ju ut att bli väl överstreckad också. Mängder kommer spika på att det är svårt att hitta andra spikar. Bästa hästen, men på läget tycker jag inte det är helt givet att han har bästa chansen i loppet ens.

I klass 2 ser inte statistiken rolig ut för favoriten heller. Segerfrekvensen för favoriterna överlag där är bara 25% och bara 1/6 innerspårsfavvar har lyckats. 3/52 (6%) vinnare totalt från spåret. Av favoriterna på 40% och mindre har bara 5/33 (15%) lyckats. Statistik från 2014 och framåt som jag precis knåpade ihop.

Fagerdahlen 2020-11-23 22:00

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 722343)
Första tanken är spik på Activated.

Jag tror Cab Lane är klar, SoS

Shooter 2020-11-24 10:15

Citat:

Ursprungligen postat av Fagerdahlen (Inlägg 722447)
Jag tror Cab Lane är klar, SoS

Jag är inne på den också samt Global Agreement om den håller upp ledningen.

kire1111 2020-11-24 10:19

Blir väl skit men men. :drunk:

Reducerad

3 2 6 4(5,9
1 3 4 8 12(5,11)
4 3 1(8,7)
4 11 6 1 10 7(2,9)
8 10 2 7(4,3)
11 3(4,5)
5 9 3 6 1(7,12)

Fagerdahlen 2020-11-24 14:06

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 722458)
Jag är inne på den också samt Global Agreement om den håller upp ledningen.

En rolig i första avd är ju racing brodda. Har hon en bra dag så kan hon slå dessa.
Perfekt rygg får hon från bedrövliga nionde spåret.
Ett jävligt roligt scenario är att vi får se Wild Love, Dear Friend och Racing Brodda få bra lopp och spurttävla på upploppet :)

olle 2020-11-24 17:10

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 722346)
Han har ju förklarat detta . Personal på hans kansli som sköter anmälningarna . Han går därefter själv in så snabbt som möjligt och lägger in utrustning. Har inga problem med det sällan PU vilseleder spelarna med utrustning.

Mycket värre när allt blir pannkaka . Ett färskt exempel. Hombre D skulle enligt tränaren Oscar K Blom till 99 procent tävla med bike ffg på V75 i lördags. Stod också så i listan och står så fortfarande. Men vad jag kan se så sitter det på en vanlig sulky på hästen. Det är vilseledande info.

Intervju i travronden:

Global Agreement
- Han har varit väldigt bra på sistone och allting ser fortsatt fint ut inför det här. Vi har intressant läge den här gången och vi laddar för ledning. Plan A är att köra i ledning. Inga ändringar - jänkarvagn, halvstängt och barfota bak, säger Peter Untersteiner.

Då blir det också så. Bara om banan eller något annat extraordinärt ställer till det som PU brukar ändra utifrån vad han säger tidigt till spelarna.

Fagerdahlen 2020-11-24 17:36

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 722445)
Den spontant kassaste favoriten jag ser i listorna vid första genomgången är Very Kronos. Verkligen bara en i mängden här. Tycker iallafall 3-4 hästar har bättre vinstchans. Får bli c-häst som bäst. Har inte statistiken på guldfinaler, men bakspår kan jag inte tänka mig annat än att det är riktigt kallt.

Tittar man på Chicharita så blir väl den favorit på spets och slut. Men jag undrar om det inte är ungefär lika troligt att han hamnar mitt i rågen bland 20-hästarna som att han drar iväg till ledning. Inte som att köra en bil i volten direkt den där gröne rackarn.

Seismic ser ju ut att bli väl överstreckad också. Mängder kommer spika på att det är svårt att hitta andra spikar. Bästa hästen, men på läget tycker jag inte det är helt givet att han har bästa chansen i loppet ens.

I klass 2 ser inte statistiken rolig ut för favoriten heller. Segerfrekvensen för favoriterna överlag där är bara 25% och bara 1/6 innerspårsfavvar har lyckats. 3/52 (6%) vinnare totalt från spåret. Av favoriterna på 40% och mindre har bara 5/33 (15%) lyckats. Statistik från 2014 och framåt som jag precis knåpade ihop.

Seismic Wave har fått riktiga nitlotter till startspår de senaste starterna.
Inte bestämt mig alls om jag spikar men kapacitetsmässigt är SW bra mycket bättre än motståndet. Förvånar mig inte om han helt enkelt kör sig till spets eller en vinst från dödens. Skulle inte tappa hakan direkt

Stekel 2020-11-24 17:50

Citat:

Ursprungligen postat av Fagerdahlen (Inlägg 722536)
Seismic Wave har fått riktiga nitlotter till startspår de senaste starterna.
Inte bestämt mig alls om jag spikar men kapacitetsmässigt är SW bra mycket bättre än motståndet. Förvånar mig inte om han helt enkelt kör sig till spets eller en vinst från dödens. Skulle inte tappa hakan direkt

Så är det, och Örjan är ju mästerlig på sånt där. Inte förivra sig utan glida fram utan att offra kraft. Eller backa ner och köra till i precis rätt tid, om det så är mitt i loppet eller till slut. MEN de där manövrarna är väldigt mycket lättare att göra i försökslopp/ojämna lopp också. Drar en bra kuse till ledning och är riktigt på tårna för dagen och de kör på med eget valt hårt tempo, så är en kanon som backas ner lite halvkörd. Det blir aldrig ett tempo som folk vill gå på i, sen ska alla iväg samtidigt. Många riktigt bra hästar som står under 5% här, heltokigt.

2 nedstrykningar så är Seismic så stenklar som man kan bli. Men strykningar är extremt sällsynta i finalerna, så det är knappt idé att spekulera i.

Fagerdahlen 2020-11-24 17:54

Det är ganska intressant hur väl From The Mine har hävdat sig i guld.
Om den smäller till ledning så tror jag att den har vettig chans. Det är stenhårt emot men intrycket har varit jävligt bra.
Är lite småsugen på att chansspika

Spiken64 2020-11-24 18:13

Olle lägger en halv lön på GLOBAL ABOVE ALL


Anders häst trivs utmärkt på Solvalla och drar första gången i år av dojorna och och sista för året på en Love You häst

Stekel 2020-11-24 18:45

Citat:

Ursprungligen postat av Fagerdahlen (Inlägg 722538)
Det är ganska intressant hur väl From The Mine har hävdat sig i guld.
Om den smäller till ledning så tror jag att den har vettig chans. Det är stenhårt emot men intrycket har varit jävligt bra.
Är lite småsugen på att chansspika

Grym utveckling på kusen. Men jag ser Mats som ett minus och det är final det här. Bara undantagshästar som relativt färska från silver och vinner sin första guldfinal.

travspekulanten 2020-11-24 19:52

Är inne på att gå emot dessa tre som i nuläget är på tog för hårt betrodda...

Global Agreement
Chicharita
Seismic Wave

Tycker det finns sjukt mycket mer spelvärde i ett par hästar som står sig under 10% i skrivande stund som jag garanterat kommer att välja spika. Finns även riktigt sköna skrällar till procenten och lite högre... Vad händer?

Seismic Wave ska väl egentligen vinna detta lopp hur det än blir kört med Örjan Kihlström i sulkyn... Men spåret och dessa motbud? Mja... Vi får si...

Omgångens bästa spik för mig just nu får jag nog ändå säga är Upper Face med Adrian Kolgini i lopp 7 från spår 6... till den nuvarande procenten och formen på denna häst... Ja... Återigen bortglömd men lär krypa upp på runt 12% innan första start.

Den stora skrällen sett till spelprocenten just nu och som jag tror kommer vara fortsatt lite spelad även på Lördag är Overtimeosåfin i avdelning 5. Trist utgångsläge och behöver så klart lite tur här ifrån men... host host Cargo Door.

Den mest överspealde i nuläget är väl den tredje största favoriten Chicharita... Kan mycket väl vinna... men tycker 15-20%? är mer rimligt.
Som tidigare varit inne på...Velegance och Ofelia O.E känns hyper intressanta här. Spikade Velegance senast men har tyvärr inte denna tro en gång till. Peter Untersteiner i sulkyn denna gång känns som ett minus. Spikat utan att fundera om det vore Johan. Men 1,2,4,6,8,9 och 11 ska med på den stora bongen för att sitta hysat säkert här.


Får gå tillbaka till skolbänken nu och kan nog få ta och rätta mig själv både 1,2 och 3 gånger innan Lördag... Men iallafall en tidig och liten analys för avslutningen om inte annat:p

Stekel 2020-11-24 19:59

Ja Upper är onekligen intressant på strecken nu. Jag undrar om inte vecka vecka-vinnare är ganska överrepresenterade som vinnare i finalerna, känslan säger att det är så iaf. Men det blir ett jäkla sjå att gå igenom det, får se om man orkar ta det terapi-arbetet någon dag.

Håller med om allt annat också, förutom att Overtime kan jag inte under några omständigheter tro på. Att första sexsiffriga segern ska komma från bricka 12 i en tuff silverfinal. Nej.

Fagerdahlen 2020-11-24 20:22

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 722584)
Ja Upper är onekligen intressant på strecken nu. Jag undrar om inte vecka vecka-vinnare är ganska överrepresenterade som vinnare i finalerna, känslan säger att det är så iaf. Men det blir ett jäkla sjå att gå igenom det, får se om man orkar ta det terapi-arbetet någon dag.

Håller med om allt annat också, förutom att Overtime kan jag inte under några omständigheter tro på. Att första sexsiffriga segern ska komma från bricka 12 i en tuff silverfinal. Nej.

Kanske blir skoryck på upper face när det vankas final. Jag tror inte att den drar så mycket streck då Goop sitter fint på det med RR och Västerbo är lite ”blir favorit varje start”-häst. Måste plugga vidare helt enkelt :)

NicklasA 2020-11-24 21:52

5 Tessy D’ete i första avdelningen tycker jag känns intressant från ett mer passande spår än sist. Gick vasst över upploppet när luckan väl kom senast och är ju en stark och rejäl häst med en grym speed. Känns som den blir bortglömd, 10% just nu och verkar sjunka.... (väldigt tidigt än iofs och hinner kanska vända framåt helgen?)

travspekulanten 2020-11-24 22:13

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 722584)
Ja Upper är onekligen intressant på strecken nu. Jag undrar om inte vecka vecka-vinnare är ganska överrepresenterade som vinnare i finalerna, känslan säger att det är så iaf. Men det blir ett jäkla sjå att gå igenom det, får se om man orkar ta det terapi-arbetet någon dag.

Håller med om allt annat också, förutom att Overtime kan jag inte under några omständigheter tro på. Att första sexsiffriga segern ska komma från bricka 12 i en tuff silverfinal. Nej.


Absolut är det så, har ingen större tro på Overtimeosåfin heller. Men vid en möjlig galopp på favoriten vill jag inte spricka på denna som jag haft på bongen senaste 3 starterna:whoco5:

NicklasA 2020-11-24 22:25

I guld får 11 Antonio Trot ett streck. Gick som ett jehu senast efter en startgalopp och Nurmos är fortfarande nöjd med honom (enligt Ronden) Kan bli ett jobbigt upplopp för några om JU och MED inte snabbt kan bestämma vem som ska ha spets. Sen finns ju även 5 Zarenne Fas som verkar kunna bli het vid laddning emellanåt. Skulle 9 Very Kronos komma bort ser jag det inte som otroligt att 11 AT kan speeda ner dem över upploppet. Goop upp och han har ju en förmåga att kunna jaga dem först i mål :)

Har JAnman någon input till helgen? :)

Fulsprit 2020-11-25 00:14

Dixie Brick, nu med Örjan - Jorma i all ära, men Örjan en bättre tempobedömare och taktiker över kortare distanser. Står kanonbra inne och relativt travsäker så spår 2 skall inte vålla några bekymmer, hoppas jag. Spik i min lilla bok!

Sist hamnade ju Activated och Tessy bättre till trots 20 meters extra tillägg på DB - den som kommer bäst till vinner troligtvis men risken att Activated skall komma före (återigen) i slutsvängen och in på upploppet anser jag vara liten - i detta lopp kommer man troligtvis avvakta med att köra in i det längsta (de längst bak), då detta är Jägersro och att det är ett litet fält där de flesta kommer bra på det. ÖK skall bara undvika dödens så kommer ekipaget spurta riktigt vasst över upploppet - gick lika snabbt som Activated senast, men för långt bak då Jorma såsade i kön...

jAnman 2020-11-25 06:05

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasA (Inlägg 722614)
I guld får 11 Antonio Trot ett streck. Gick som ett jehu senast efter en startgalopp och Nurmos är fortfarande nöjd med honom (enligt Ronden) Kan bli ett jobbigt upplopp för några om JU och MED inte snabbt kan bestämma vem som ska ha spets. Sen finns ju även 5 Zarenne Fas som verkar kunna bli het vid laddning emellanåt. Skulle 9 Very Kronos komma bort ser jag det inte som otroligt att 11 AT kan speeda ner dem över upploppet. Goop upp och han har ju en förmåga att kunna jaga dem först i mål :)

Har JAnman någon input till helgen? :)

Hoppas ha lite info närmare helgen

fweewea 2020-11-25 09:50

Jag tror att 5 Tessy D'ete är totalt chanslös på lördag.

Fagerdahlen 2020-11-25 10:07

Citat:

Ursprungligen postat av travspekulanten (Inlägg 722580)
Är inne på att gå emot dessa tre som i nuläget är på tog för hårt betrodda...

Global Agreement
Chicharita
Seismic Wave

Tycker det finns sjukt mycket mer spelvärde i ett par hästar som står sig under 10% i skrivande stund som jag garanterat kommer att välja spika. Finns även riktigt sköna skrällar till procenten och lite högre... Vad händer?

Seismic Wave ska väl egentligen vinna detta lopp hur det än blir kört med Örjan Kihlström i sulkyn... Men spåret och dessa motbud? Mja... Vi får si...

Omgångens bästa spik för mig just nu får jag nog ändå säga är Upper Face med Adrian Kolgini i lopp 7 från spår 6... till den nuvarande procenten och formen på denna häst... Ja... Återigen bortglömd men lär krypa upp på runt 12% innan första start.

Den stora skrällen sett till spelprocenten just nu och som jag tror kommer vara fortsatt lite spelad även på Lördag är Overtimeosåfin i avdelning 5. Trist utgångsläge och behöver så klart lite tur här ifrån men... host host Cargo Door.

Den mest överspealde i nuläget är väl den tredje största favoriten Chicharita... Kan mycket väl vinna... men tycker 15-20%? är mer rimligt.
Som tidigare varit inne på...Velegance och Ofelia O.E känns hyper intressanta här. Spikade Velegance senast men har tyvärr inte denna tro en gång till. Peter Untersteiner i sulkyn denna gång känns som ett minus. Spikat utan att fundera om det vore Johan. Men 1,2,4,6,8,9 och 11 ska med på den stora bongen för att sitta hysat säkert här.


Får gå tillbaka till skolbänken nu och kan nog få ta och rätta mig själv både 1,2 och 3 gånger innan Lördag... Men iallafall en tidig och liten analys för avslutningen om inte annat:p


Blir inte resonemanget om att OvertimeJ kan vinna dementerat av ditt resonemang kring varför Seismic Wave kan förlora?
Annars håller jag med dig helt och hållet.

Stekel 2020-11-25 15:06

Det är som regel rätt att hålla i nästagångarna ändå, ju svårare uppgift desto högre odds. Men det finns uppgifter som är alldeles för svåra också även för den finaste av nästagångare.

travspekulanten 2020-11-25 15:09

Citat:

Ursprungligen postat av Fagerdahlen (Inlägg 722655)
Blir inte resonemanget om att OvertimeJ kan vinna dementerat av ditt resonemang kring varför Seismic Wave kan förlora?
Annars håller jag med dig helt och hållet.


Om jag spikat emot kanske, men tycker det är ett öppet lopp och chansar inte på att en stor favorit löser uppgiften. Kommer gardera med fler än 2 här. Overtimeosåfin kommer förmodligen med som ett lyxstreck eftersom jag haft den tre raka starter. Då väljer nog att blunda lite för utgångsläget just denna gång. Men hästarna på spåren 1-6 känns klart mer segeraktuella än #12.

olle 2020-11-25 21:53

Ska som det ser ut inte komma en droppe regn fram till lördag. Man blev ju orolig när man såg banan på Solvalla ikväll. Den verkar ju knappt tåla någon nederbörd överhuvudtaget just nu för att inte bli kass. Som det såg ut i kväll var det nog inte spets och slut spikar som var melodin till ett bra system.

Ska försöka ta en koll på fredag kväll då det ju är toppsport där. Är inte banan perfekt då med tanke på väderprognoserna vore det märkligt.

incitatus 2020-11-26 10:55

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 722856)
Ska som det ser ut inte komma en droppe regn fram till lördag. Man blev ju orolig när man såg banan på Solvalla ikväll. Den verkar ju knappt tåla någon nederbörd överhuvudtaget just nu för att inte bli kass. Som det såg ut i kväll var det nog inte spets och slut spikar som var melodin till ett bra system.

Ska försöka ta en koll på fredag kväll då det ju är toppsport där. Är inte banan perfekt då med tanke på väderprognoserna vore det märkligt.



Det regnade lätt på Morgonen i Sundbyberg - sedan uppehåll resten , ok kanske duggade lätt någon kort period som jag inte märkte

Konstigt att banan skall se ut som den gjorde Onsdag kväll på v86-Solvalla. Det måste vara fel på grundförutsättningarna när de med 6- 8 timmars uppehållsväder presenterar en sådan bana

Altoc 2020-11-26 14:10

From the Mine kommer att strykas. Har fått allvarlig kolik idag. Risk för hans liv!

fweewea 2020-11-26 14:15

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 722930)
From the Mine kommer att strykas. Har fått allvarlig kolik idag. Risk för hans liv!

Oj! Hoppas han klarar sig.

För loppet så innebär det troligtvis spik på 4 Cyber Lane. Spets och slut.

fweewea 2020-11-26 15:14

Såhär läser jag avdelning 1 (notera att jag inte är någon expert för fem öre):

Generella tankar:
3 Mellby Free är väldigt snabb ut, men jag tror att 6 Dear Friend är något snabbare. Tar man en längd om man verkligen kör för det? Kanske – men troligtvis inte. Det blir ruskigt intressant att se vad 2 Hevin Boko kan göra nu när det aviseras offensiv körning och optimal balans. 4 Wild Love har inte riktigt nått hela vägen fram mot det här motståndet på sistone (trots grym form), men det här är första gången som man får ett riktigt bra spår – och man kommer garanterat att sitta bra på det inför sista varvet.

1 I Love Paris. Är inte jättesnabb ut. Kan hamna i rygg ledaren – alternativt tredje invändigt.

2 Hevin Boko. Kan hon hålla ut 3 Mellby Free i starten med optimala balansen? Mycket tvivelaktigt. Om hon mot all förmodan gör det så vinner man nog loppet härifrån. Dock finns det en liten galopprisk som måste tas med i bedömningen nu när hon kommer laddas – och bortsett från att räkna på startsnabbheten.

3 Mellby Free. Jag tror att hon huvudsakligen måste till spets för att vinna det här loppet. Kanske kan vinna från rygg ledaren. Jag tror inte att hon vinner från utvändigt ledaren om någon annan kommer till ledningen. Sannolikheten för att hon tar sig till ledningen är ändå hyggligt stor härifrån. Jag tror hon tar en längd på de som sitter invändigt och hon kommer köras framåt härifrån.

4 Wild Love. Hur snabbt startar hon? Inte snabbt alls. Jag tror hon sitter andra/tredje utvändigt härifrån. Har hon en riktigt bra dag så kan hon vinna loppet härifrån. Går riktigt bra till slut.

5 Tessy D'ete. Öppnar medel. Är nog lite snabbare än 4 Wild Love, men knappast snabbare än 3 Mellby Free. Är nog med där framme som tredje utvändigt, men jag tror inte att hon har kapaciteten för att vinna därifrån.

6 Dear Friend. Mycket snabb ut. Finns en liten chans att hon spetsar härifrån och tar sig förbi 3 Mellby Free efter första svängen. Det troliga är nog dock att 6 Dear Friend hamnar utvändigt ledaren.

Realistiska förloppet:
3 Mellby Free – 6 Dear Friend
1 I Love Paris – 2 Hevin Boko
7 Ultra Bright – 4 Wild Love
8 Vichy Grif – 5 Tessy D'Ete
9 Racing Brodda

Möjligt, men mindre sannolikt:
6 Dear Friend – 2 Hevin Boko
3 Mellby Free – 4 Wild Love
1 I Love Paris – 5 Tessy D'Ete
7 Ultra Bright – 9 Racing Brodda
8 Vichy Grif

Så. Vilka hästar tar jag med?

3 Mellby Free. Troligt den som sitter i spets. Sitter som sämst rygg ledaren – och det kan gå därifrån om luckan kommer.
6 Dear Friend. Troligt utvändigt ledaren. Finns en liten chans att man sitter i ledningen – och därifrån blir man svår att slå. Går bra till slut. Kanske har styrkan för att ta ned 3 Mellby Free från dödens.
2 Hevin Boko. Med i främre träffen. Kanske kan tugga ned någon av 3 och 6 i ledningen sista biten.

4 Wild Love då? Nja. Från andra par utvändigt så kommer hon förstås att få chansen till slut. Frågan är hur fort det kommer gå där framme? Kommer Untersteiner försöka pressa Goop för att försöka överta ledningen? Med fart på loppet så ökar sannolikheten för en sådan som 4 Wild Love.

Smällkaramellen är ifall 1 I Love Paris hamnar i rygg ledaren och får luckan mot slutet. Men det ska egentligen inte gå att vinna ändå tycker jag.

Övriga i loppet tror jag är chanslösa.

Vad tänker ni övriga om avdelning 1?

NicklasA 2020-11-26 15:43

Citat:

Ursprungligen postat av fweewea (Inlägg 722935)
Såhär läser jag avdelning 1 (notera att jag inte är någon expert för fem öre):

Generella tankar:
3 Mellby Free är väldigt snabb ut, men jag tror att 6 Dear Friend är något snabbare. Tar man en längd om man verkligen kör för det? Kanske – men troligtvis inte. Det blir ruskigt intressant att se vad 2 Hevin Boko kan göra nu när det aviseras offensiv körning och optimal balans. 4 Wild Love har inte riktigt nått hela vägen fram mot det här motståndet på sistone (trots grym form), men det här är första gången som man får ett riktigt bra spår – och man kommer garanterat att sitta bra på det inför sista varvet.

1 I Love Paris. Är inte jättesnabb ut. Kan hamna i rygg ledaren – alternativt tredje invändigt.

2 Hevin Boko. Kan hon hålla ut 3 Mellby Free i starten med optimala balansen? Mycket tvivelaktigt. Om hon mot all förmodan gör det så vinner man nog loppet härifrån. Dock finns det en liten galopprisk som måste tas med i bedömningen nu när hon kommer laddas – och bortsett från att räkna på startsnabbheten.

3 Mellby Free. Jag tror att hon huvudsakligen måste till spets för att vinna det här loppet. Kanske kan vinna från rygg ledaren. Jag tror inte att hon vinner från utvändigt ledaren om någon annan kommer till ledningen. Sannolikheten för att hon tar sig till ledningen är ändå hyggligt stor härifrån. Jag tror hon tar en längd på de som sitter invändigt och hon kommer köras framåt härifrån.

4 Wild Love. Hur snabbt startar hon? Inte snabbt alls. Jag tror hon sitter andra/tredje utvändigt härifrån. Har hon en riktigt bra dag så kan hon vinna loppet härifrån. Går riktigt bra till slut.

5 Tessy D'ete. Öppnar medel. Är nog lite snabbare än 4 Wild Love, men knappast snabbare än 3 Mellby Free. Är nog med där framme som tredje utvändigt, men jag tror inte att hon har kapaciteten för att vinna därifrån.

6 Dear Friend. Mycket snabb ut. Finns en liten chans att hon spetsar härifrån och tar sig förbi 3 Mellby Free efter första svängen. Det troliga är nog dock att 6 Dear Friend hamnar utvändigt ledaren.

Realistiska förloppet:
3 Mellby Free – 6 Dear Friend
1 I Love Paris – 2 Hevin Boko
7 Ultra Bright – 4 Wild Love
8 Vichy Grif – 5 Tessy D'Ete
9 Racing Brodda

Möjligt, men mindre sannolikt:
6 Dear Friend – 2 Hevin Boko
3 Mellby Free – 4 Wild Love
1 I Love Paris – 5 Tessy D'Ete
7 Ultra Bright – 9 Racing Brodda
8 Vichy Grif

Så. Vilka hästar tar jag med?

3 Mellby Free. Troligt den som sitter i spets. Sitter som sämst rygg ledaren – och det kan gå därifrån om luckan kommer.
6 Dear Friend. Troligt utvändigt ledaren. Finns en liten chans att man sitter i ledningen – och därifrån blir man svår att slå. Går bra till slut. Kanske har styrkan för att ta ned 3 Mellby Free från dödens.
2 Hevin Boko. Med i främre träffen. Kanske kan tugga ned någon av 3 och 6 i ledningen sista biten.

4 Wild Love då? Nja. Från andra par utvändigt så kommer hon förstås att få chansen till slut. Frågan är hur fort det kommer gå där framme? Kommer Untersteiner försöka pressa Goop för att försöka överta ledningen? Med fart på loppet så ökar sannolikheten för en sådan som 4 Wild Love.

Smällkaramellen är ifall 1 I Love Paris hamnar i rygg ledaren och får luckan mot slutet. Men det ska egentligen inte gå att vinna ändå tycker jag.

Övriga i loppet tror jag är chanslösa.

Vad tänker ni övriga om avdelning 1?

Då jag tror en del på Tessy D’ete hoppas jag dina tankar stämmer. Lite fart på loppet och sen lite draghjälp runt sista sväng av Wild Love som hon sitter i rygg på..... ;)

Annars skulle jag inte bli ett dugg förvånad om Nurmos har trollat fram en grym startsnabbhet hos Hevin Boko och att hon sitter i ledningen. Tror hursomhelst på en snabb öppning av loppet där Dear Friend kommer köra, om inte till spets, så iaf för att få en lucka och rygg på ledaren.

travspekulanten 2020-11-26 15:49

Citat:

Ursprungligen postat av fweewea (Inlägg 722935)
Såhär läser jag avdelning 1 (notera att jag inte är någon expert för fem öre):

Generella tankar:
3 Mellby Free är väldigt snabb ut, men jag tror att 6 Dear Friend är något snabbare. Tar man en längd om man verkligen kör för det? Kanske – men troligtvis inte. Det blir ruskigt intressant att se vad 2 Hevin Boko kan göra nu när det aviseras offensiv körning och optimal balans. 4 Wild Love har inte riktigt nått hela vägen fram mot det här motståndet på sistone (trots grym form), men det här är första gången som man får ett riktigt bra spår – och man kommer garanterat att sitta bra på det inför sista varvet.

1 I Love Paris. Är inte jättesnabb ut. Kan hamna i rygg ledaren – alternativt tredje invändigt.

2 Hevin Boko. Kan hon hålla ut 3 Mellby Free i starten med optimala balansen? Mycket tvivelaktigt. Om hon mot all förmodan gör det så vinner man nog loppet härifrån. Dock finns det en liten galopprisk som måste tas med i bedömningen nu när hon kommer laddas – och bortsett från att räkna på startsnabbheten.

3 Mellby Free. Jag tror att hon huvudsakligen måste till spets för att vinna det här loppet. Kanske kan vinna från rygg ledaren. Jag tror inte att hon vinner från utvändigt ledaren om någon annan kommer till ledningen. Sannolikheten för att hon tar sig till ledningen är ändå hyggligt stor härifrån. Jag tror hon tar en längd på de som sitter invändigt och hon kommer köras framåt härifrån.

4 Wild Love. Hur snabbt startar hon? Inte snabbt alls. Jag tror hon sitter andra/tredje utvändigt härifrån. Har hon en riktigt bra dag så kan hon vinna loppet härifrån. Går riktigt bra till slut.

5 Tessy D'ete. Öppnar medel. Är nog lite snabbare än 4 Wild Love, men knappast snabbare än 3 Mellby Free. Är nog med där framme som tredje utvändigt, men jag tror inte att hon har kapaciteten för att vinna därifrån.

6 Dear Friend. Mycket snabb ut. Finns en liten chans att hon spetsar härifrån och tar sig förbi 3 Mellby Free efter första svängen. Det troliga är nog dock att 6 Dear Friend hamnar utvändigt ledaren.

Realistiska förloppet:
3 Mellby Free – 6 Dear Friend
1 I Love Paris – 2 Hevin Boko
7 Ultra Bright – 4 Wild Love
8 Vichy Grif – 5 Tessy D'Ete
9 Racing Brodda

Möjligt, men mindre sannolikt:
6 Dear Friend – 2 Hevin Boko
3 Mellby Free – 4 Wild Love
1 I Love Paris – 5 Tessy D'Ete
7 Ultra Bright – 9 Racing Brodda
8 Vichy Grif

Så. Vilka hästar tar jag med?

3 Mellby Free. Troligt den som sitter i spets. Sitter som sämst rygg ledaren – och det kan gå därifrån om luckan kommer.
6 Dear Friend. Troligt utvändigt ledaren. Finns en liten chans att man sitter i ledningen – och därifrån blir man svår att slå. Går bra till slut. Kanske har styrkan för att ta ned 3 Mellby Free från dödens.
2 Hevin Boko. Med i främre träffen. Kanske kan tugga ned någon av 3 och 6 i ledningen sista biten.

4 Wild Love då? Nja. Från andra par utvändigt så kommer hon förstås att få chansen till slut. Frågan är hur fort det kommer gå där framme? Kommer Untersteiner försöka pressa Goop för att försöka överta ledningen? Med fart på loppet så ökar sannolikheten för en sådan som 4 Wild Love.

Smällkaramellen är ifall 1 I Love Paris hamnar i rygg ledaren och får luckan mot slutet. Men det ska egentligen inte gå att vinna ändå tycker jag.

Övriga i loppet tror jag är chanslösa.

Vad tänker ni övriga om avdelning 1?


Jag kommer med största sannolikhet helgardera. Det är verkligen loppet där alla kan vinna. Då menar jag verkligen alla. Vissa får det såklart tuffare än andra. Racing Brodda är bortglömd här. Fick Dear Friend framför sig i senaste starten och tappade fart på upploppet. Hade sen krafter kvar i mål.

Ska jag plocka ut en tipsetta så är det just Racing Brodda som kommer på upploppet och sätter nosen före. Mellby Free är klart överskattad här. Rankar både Hevin Boko och Wild Love före. Nej helgardering här.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved