Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Lördagen 19 dec Halmstad - V75 DD mm (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/45521-loerdagen-19-dec-halmstad-v75-dd-mm/)

shasha 2020-12-18 18:20

Citat:

Ursprungligen postat av forbannat (Inlägg 726615)
v75-7 - Varför är Maze Runner helt bortglömd?! Nog tar han spets här och då blir han svårtuggad. Visst, det kan vara så att Farlander helt enkelt är för bra men att Zap skulle tugga ner honom med skor på en vinterbana från dödens ser jag som helt osannolikt.

Spik på Maze runner eller ett lås på 2+10 även om Gina kan vara farlig även denna.

Maze Runner var min första tanke...tills jag såg att han förlorade med många många längder senast. Då var det både skor,tung bana och första start efter hovböld. Men ändå. Jag står över den denna gång.

Daniel Berglund spikar ZAP DI GIRIFALCO och om inte Farlander Am tar det, tror jag 5:an eller 3:an kan vara vinnarna.

Gotland 2020-12-18 21:19

Banmästarna är kända för att vara bland de bästa i landet så nog lär de kunna hålla banan fin under morgondagen?

Aktuell väderprognos hittar ni här:
Halmstadtravet

:KO:

KalleKlut 2020-12-18 23:48

Tidig rad då det är fullt upp imorrn..
Bästa spiken Nadal Broline bränner inte detta.
Bästa skrällen Make More Cider om Laleh Pellini får trafikproblem.

V75
Inlämnat: 2020-12-19, 00:45
Halmstad
Lördag 2020-12-19
Start: 16:20
Kostnad: 288,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5, 6 (9, 2)
2: 1, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (4, 2)
3: 6 Nadal Broline (3, 9)
4: 2, 3, 4, 7, 10, 11 (5, 11)
5: 1, 3, 4 (11, 10)
6: 10 Wild Love (2, 11)
7: 5, 10 (1, 2)

2x8x1x6x3x1x2 = 576 rader.
576 x 1 x 0,50 kr = 288,00 kr.
Totalt: 288,00 kr.
Rättningskod: RWB LWD LWG

mr_stylez 2020-12-19 00:54

Citat:

Ursprungligen postat av Gotland (Inlägg 726690)
Banmästarna är kända för att vara bland de bästa i landet så nog lär de kunna hålla banan fin under morgondagen?

Aktuell väderprognos hittar ni här:
Halmstadtravet

:KO:

Inte bland de bästa, utan de överlägset bästa i landet ;)
Tror inte jag minns en gång banan varit dålig där på de 25 år jag sett trav, klart minnet kan svika över den tiden haha, men skicket är inget man behöver ägna en tanke åt.

Vilket såklart också är bra för de barfotahästar som tvingas gå med skor, ofta "drabbas" dem mindre då av detta än om banan är tex blöt och tungspungen.

mr_stylez 2020-12-19 01:55

Liten genomgång efter att man har läst på nu ikväll 10-02 :)

Avd 1:

A: 6 10
B: 9 1 5
C: 2

Kommentar: För mig givet att ranka sweetman etta. Går bra hela tiden och skulle han ta sig förbi 1 och 5 från start vinner han detta. Kan även ta det från dödens lr om ngn skulle avlösa honom utvändigt så han får gå i rygg.
10 blir med Ahäst, idel starka prestationer på slutet, perfekt att få gå bakirån nu efter trolig hård spetskörning. Kommer komma med en grym avslutning sista 800 tror jag, kan mycket väl ta det.
Låser på dessa båda på tillsammans-systemet.

Bakom har vi den troliga spetshästen 5 med Goop som såklart kan vinna från spets lr rygg ledaren men som är mycket bättre på kort, brukar ge sig över medeldistans, speciellt om den får offra lite i början. rankas ner.
1 kan få loppet här i rygg på ledaren, farlig med lucka då! Plus att Stefan Persson kör med.
9 blir det en del skrik på, Hannah L uppåt på den, men antingen får den chansa med rygg på nr 1 från start och bli fast lr så får den ta rygg på starttröge 2 durello här, då bör 10 komma före från start, tufft att gå runt den på slutvarvet.. kan absolut vinna men blir nog lite överspelad.

2 Durello c-häst, kan vinna om den får bra lopp samtidigt som det blir hård körning, den var riktigt bra för 2 och 3 starter sen på Halmstad, gör den om de loppen så är den med där framme! Men man blir osäker efter senaste loppet...


Avd 2:
A 1,5
B 9,4
C 8 11 12 2

Mer och Mer inne på här att nr 1 Jeans'n passions har en fin chans från sitt läge! Han får förstarösten, tror han håller spets och då kör nog spetsglade kusken Dan Åke där! Ser ingen som kan trycka sönder honom här heller direkt, värsta hoten 4 och 5 kan ha kommit punschigt på det direkt lr galopperat och vem ska då plocka ner den?
Skulle kusken släppa spets till ngn av favoriterna kan han också vinna från rygg ledaren då det är bra chans att dödenshästen (så länge det inte är nr 5) tröttnar och bjuder lucka därmed till 1an.
Nämnde nr 5 Global Bergkamp är hemmahäst och har preppats för loppet. Stefan P väldigt uppåt på den och jag tror den reder ut startspåret i volt. Kan vinna från de flesta positioner och då den bara är streckad hälften så mycket som nr 4 är det givet att ranka den i a-gruppen.

Bakom är 9 Keegan trot tidig, duktig sist, men kräver tempo för att kunna vinna, får spetshästen bestämma tror jag 9an är rätt chanslös. rankas ändå 3a på häst och kusk i form.
4an är för hårt spelad, kan absolut vinna, men går bäst i spets, lite trög häst som verkar ha svårt att gå under 1 15tider och här behövs det nog 1 14 iaf för vinst, fiar den det? kanske i spets, men annars, nja...

Fyra st C-hästar som alla kan vinna med ok lopp, men då krävs det nog att ngn av mina fyra främst rankade gör bort sig lr kör mot varandra. De kommer inte med på min lapp iaf.


Avd 3:
A 3,6
B 1,9
C -

Här låser jag tillsammanslappen på spetshästen 3 Pastore Bob och bästa hästen nr 6 Nadal Broline.

3 är hemmahäst, går bäst i spets, Johan är uppåt på den och den är mycket mindre streckad än 6an, får förstarösten på det, spetshäst i guld är värt mycket !
6 Nada Broline vinner normalt här, men det kan fattas lite, bara ettlopp i kroppen, vill den verkligen göra jobbet här som snart 11åring? Kanske!
Tryggt lås iaf känner jag.

Bakom kan bara två hästar vinna.
1 general Bianco får rygg ledaren här, såklart chans därifrån, men hur ska den få lucka då Nadal kommer komma upp utvändigt ngn gång under loppets gång? då måste den tröttna helt upploppet ned och det tvivlar jag på att den gör. Blir således fast och tas därmed inte med på systemet.
9 Dragster har superform och blir säkerligen inte fast. Dock går den bäst barfota, vad Roger M än säger hehe. och den ska ta längder på Nadal Broline och Pastore bob bakifrån, nja...
Det KAN gå, men hade nog velat ha den under 10% för att strecka.. som 3 ggr mer spelad än spetshästen Pastore Bob så kommer den inte med för mig.
Övriga göre sig inte besvär.


Avd 4:
A -
B 11,5,7,13,10,4,3
C -

Jämnt lopp, tror vem som helst av de jag streckar kan vinna, svårt att ranka detta loppet.
5 är omgångens skrikhäst och dels vinner sådana sällan tycker jag (iaf inte så ofta som de borde göra med allt skrik) dels har den 1 lopp i kroppen i Sverige, dels aldrig startat i voltstart och dels möter den mycket tuffare hästar nu än sist.
SYN säger jag. Kanske är överlägsen men då får den visa det först isf.
Jag rankar 11 först här, lyckas Goop med starten kan den sitta väldigt bra på det här och skulle nr 5 strula i volt sitter nog 11 i spets efter 500 miaf och då är den svår att plocka ner!
7 går bra hela tiden, bra spurt sist mot bra hästar, får den ok position här kan den fälla allt.
13 rankas högt pga fin form (fast med allt 2 ggr) , tåls att köras offensivt (hoppas Johan gör det nu med bara) och otroligt låg procent. Då får man ta att läget är som det är från start.
10 var tapper senast, har fin form och fixar den starten kan den absolut vinna nu istället, Fin procent där med! Untersteiners är sällan understreckade båda 2 i ett lopp i Halmstad men här är dem det.

Sistastrecken får starthästarna 3 och 4 som båda är i fin form! Med rätt lopp på innerspår och lucka till slut kan båda överraska här. (Nåja, kanske inte överraska i 4ans fall, högt streckad, för högt egentligen, men tas ändå med).


Avd 5:
A: 5
B: 1,2,8,11,3,9,10
C: 4,7,6

Svårt lopp här med , om nu inte hemmahästen Four Guys Dream bara visar sig vara bäst.
Denna dominerade ju i början på året och man såg inte riktigt ngt stop för den.
Men stop tog det tyvärr, och har inte kommit upp i samma standard riktigt igen (bortsett från comebacken i Juli då den vann på för klassen otroliga 10,7....)
Nu såg den fin ut senat i comebacken, kunde inte utmana en för dagen grym Il duce Boko och det är honom förlåtet.
Perfekt spår här, hemmabana och Stefan P är uppåt på hästen.Borde ha bra chans här, men jag vågar inte spika.

Bakom är det svårrankat.

1 Bear Hope har läget, brukar gå bra på långt och kan mycket väl städa av dessa med lucka till slut som brukar komma i långlopp.
2 Love Håleryd kan jag egentligen skriva precis samma om som 1an. Upp i klass numen duger fint här med. Kan absolut vinna med rätt lopp.
8 Exclusive Matter tycker jag är den bättre av Johans hästar på 2640. Svårt läge men hittar den position härifrån går ingen säker. Behövde lite vila efter några sämre lopp, bra igen sist och kan spurta ner dessa!
11 Kick the dust ås Blir det skrik på, fin häst, men vill se den prestera över lång distans innan jag köper den helt. Rankas ner ngt.
3 Inertial går jämnt och bra hela tiden. Bäst på 2140 tycker jag men funkar på långt med. Kan mycket väl få rygg ledaren här. giftig då.
12 Payet D.E. var bra i debuten för Hannah L, och kan få perfektdraghjälp här i nr 11 lr 10 då de går på i spåren. Se upp!
Nämnde nr 10 gambit Brodde får sistastrecket , låg procent på den, går jämnt oh bra hela tiden,vinner lite väl sällan på slutet kan man tycka men är streckvärd!

C-hästarna kan ta det, men tycker 6 och 7 är sämre än övriga och har svåra lägen samt nr 4 Neelix är bättre på kort och medel än långt. De tar jag bort.

Avd 6:
A 10
B 2,11 5 13
C -

Här kommer omgångens klart säkraste vinnare och det är nr 10 Wild Love.
Gynnas av hemmaplan, strykningar och är bästa hästen i loppet. brukar vinna med dessa förutsättningarna. Sover inteKevin bort loppet i kön så vinner hon det här.
Ca 42% är helt ok! Spikas på tillsammanssystemet.

Bakom ser jag fyra hästar som kan vinna om 10 sviker.
2 var grym sist, inte lätt att ta tilägg på, men man ska tänka på att den höll undan för Hossianna Boko, Melby Harissa och Au pair Girl på 40 då.... Wild Love är minst 30 m bättre än dessa om inte mer...
Kan gå på Halmstads fina bana, men då måste 10 underprestera.
11 Ultra Bright visade form igen sist, fin spurt i stoeliten och har hög kapacitet då hon funkar. Farlig att nonchalera helt här.
5 Beluga west går bra hela tiden, funkar fint med skor med. Dock instängt läge här och måste ha tur med löpningen. Kan gå!
13 Tessy Déte är sista B-hästen. Van mycket hårdare motstånd, 10 och 11 undantaget. Stark spurtare och blir de tempo på loppet blir hon farlig.


Avd 7:
A 10,5
B 6 4 2 1
C 9,12

Oj vad Johan S och Stefan P verkar vilja vinna med 10an på hemmaplan och avsluta hästens otroliga år med vinst! Den lär inte sitta kvar i kön till 150 kvar om man säger så... Ska jag gissa låter de 1 2 3 5 köra om spets och sen efter 500 går de på direkt fram till dödens och trycker stenhårt sista 700..
Sätter inte skor ner den för mycket så vinner den här såklart, men jag vågar inte litahelt på detta, även om man ju önskar dem en avslutande vinst nästan.
5 Zap Di Girofalco är en riktigt bra häst med, haft problem i höst, men hade vunnit sist om den inte hoppat på upploppet. Hade då slagit Dragster som är i guld nu och från spets här blir den svårtuggad!

Det hä blirdock ett rivigt lopp och bakom dessa rensar de friskt. 6 Staro Leonardo hade Lövgren förklaring till insatsen senast, ska vara tillbaka för bra insats nu och har ju varit vädligt fin på slutet, kan dra nytta av hårt tempo här.
Samma gäller 4 Zio Tom Jet som spurtar vasst med lopp i draget.
2 Maze runner är jag osäker på hur den funkar med skor, men kan mycketväl ta detta från spets om 5an hoppar och 10 är sämre med skor, lr från rygg ledaren.
1 kan vinna från samma positioner, Kevin säger den kan öppna bättre än sist och att 5 aldrig tar en längd på den om den öppnar som den kan, men det har den inte gjort för Kevin vad jag sett iaf, han är ingen Erik A från start tyvärr..

Bakom dessa har 9an väldigt vass form, kan få bra smyglopp här och jag släpper inte fine Randemar RD med Peter U på hemmaplan till en halv procent...
2 streck lr 8 streck, får se vad man väljer!

Blir oavsett en kul omgång med roliga lopp imorgon på fina Halmstadtravet! :)

Liisa 2020-12-19 07:01

Provar idag!:popcorn:

1.9
5 Stefan Persson (4.2)
1 Peter untersteiner (6.9)
4.7
3.4.5.10
7.10.11.13
5 Björnen goop (10.1)

Lycka till ikväll !:smoke:

asgaya3141 2020-12-19 07:14

V75
Inlämnat: 2020-12-19, 08:12
Halmstad
Lördag 2020-12-19
Start: 16:20
Kostnad: 144,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5, 6, 9, 10 (1, 2)
2: 1, 4, 5, 9 (2, 12)
3: 3, 6, 9 (1, 5)
4: 5 Nouba Mom (11, 7)
5: 4 Neelix (11, 5)
6: 1, 2, 10 (13, 11)
7: 1, 5 (10, 4)

4x4x3x1x1x3x2 = 288 rader.
288 x 1 x 0,50 kr = 144,00 kr.
Totalt: 144,00 kr.
Rättningskod: XPD HQH FXQ

drn85 2020-12-19 09:10

Lite statistik för er som tycker sånt är intressant. Det är baserat på 651 lopp på Halmstad med minst 8 startande sedan 2017, och ca 15 900 lopp på övriga banor som jämförelse. Har bara tagit fram spårstatistik för autostart, då voltloppen är lite krångligare att få fram rättvisande siffror från, på grund av att tillägg i vissa lopp ger flera startande från samma spårnummer.

2140 auto (avd 1)
  • 38% av vinnarna är oddsfavoriter, dvs är favoriter på vinnarspelet. Övriga banor: 40%.
  • Cirka 75% av vinnarna är bland de tre med lägst odds, ungefär samma som på övriga banor.
  • Spårstatistiken är snarlik andra banor, spår 4 och 5 bäst. Lite intressant dock att det så avskydda spår 8 har samma andel vinnare som de ”bättre” spåren 1 och 3 (7% vinnare på alla tre).
  • 37% av vinnarna från spår 1–4. 23% från bakspår, samma som på andra banor.

2140 volt (avd 2, 4 och 6)
  • 46% av vinnarna på Halmstad är oddsfavoriter, jämfört med 40% på andra banor.
  • Hela 82% är bland de tre främsta.

1640 auto (avd 3 och 7)
  • Närmare 50% av vinnarna på Halmstad är oddsfavoriter på denna distans. Även här runt 40% på andra banor. Nästan 70% är antingen favorit eller andrahandsfavorit.
  • Spår 4 och 5 är bäst, precis som på andra banor. Spår 8, 11 och 12 är betydligt sämre på Halmstad, bara knappt 5% av loppen har vunnits härifrån. På övriga banor vinns ca 12% av loppen från dessa tre spår. Spår 6 är något sämre här än på andra banor, vilket man kanske kan ha i åtanke om man funderar på spik på Nadal.
  • 47% vinnare från spår 1–4. 17% från bakspår, jämfört med 19% på andra banor.

2640 auto (avd 5)
  • Bara 32% av vinnarna är oddsfavoriter på den här distansen på Halmstad. Även här runt 40% på andra banor. Intressant nog vinner lika många andrahandare på Halmstad, 32%. På andra banor och de flesta distanser är andelen andrahandsvinnare ungefär hälften så stor som favoritvinnare.
  • Spårstatistiken är lite skakig här, då det är rätt få lopp från Halmstad. Men man kan väl säga att bakspåren verkar svårare här (14% jämfört med 23% på andra banor). Och att ca hälften av vinnarna startar från spår 5–8, jämfört med 38% på andra banor.

Det skräller till i ungefär 11% av loppen på Halmstad (femtehandsfavorit och sämre på vinnarspelet). Medianoddset på skrällarna är 22,5 gånger pengarna, och hälften av skrällarna har ett odds mellan 16,5 och 36,1.

Hoppas det kan bidra med annat än bara ytterligare huvudbry inför dagens omgång!

valo 2020-12-19 09:34

Raden
 
Kör lite utanför "boxen" idag. Tycker inte att Nadallen är helt given. I en svag guld kan det hända vad som helst om han inte är i form, var väl inte så "hävlig" senast? Varför inte Lionel, gamla hästar kan få en nytändning på kort! Men skulle vilja se Jonny Takter bakom den...;). Fin exteriör på den här kusen!

V75
Inlämnat: 2020-12-19, 09:14
Halmstad
Lördag 2020-12-19
Start: 16:20
Kostnad: 144,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Mystic Mom (5, 6)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (4, 2)
3: 5, 6 (9, 1)
4: 11 Laleh Pellini (5, 7)
5: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (11, 5)
6: 10 Wild Love (2, 13)
7: 3 Gina Mearas (10, 5)

1x12x2x1x12x1x1 = 288 rader.
288 x 1 x 0,50 kr = 144,00 kr.
Totalt: 144,00 kr.
Rättningskod: VPJ BQL HNW

NicklasA 2020-12-19 09:45

Någon som vet vilka som är mest överspelade idag? Brukar ju kunna vara bra vinnare :)

NicklasA 2020-12-19 10:04

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasA (Inlägg 726722)
Någon som vet vilka som är mest överspelade idag? Brukar ju kunna vara bra vinnare :)

Hittade själv, dagens var tydligen en julklapp....

För de som vill veta vilka som är överspelade:

2 TAKE IT EASY TOUR
11 LALEH PELLINI
10 FARLANDER AM

Spelvärdaste spikarna är:

5 NOUBA MOM
6 NADAL BROLINE

Tipsb 2020-12-19 10:42

Kollade igenom lite stats till avdelning 5.

Häst nr 1 och 2 är de som utmärker sig mest på 2640m. Ska inte underskattas.

Dock har nr 2 vunnit ganska billiga 2640m-lopp.

Även nr 12 har rätt bra stats. Dock dåligt spår denna gång.

Stekel 2020-12-19 10:45

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasA (Inlägg 726724)
Hittade själv, dagens var tydligen en julklapp....

För de som vill veta vilka som är överspelade:

2 TAKE IT EASY TOUR
11 LALEH PELLINI
10 FARLANDER AM

Spelvärdaste spikarna är:

5 NOUBA MOM
6 NADAL BROLINE

Antar du menar spelvärdes mest överspelade. Min egen lista, som av en händelse är båda spikarna med och en av deras överspelade matchar.

Take it easy tour
Nadal broline
Nouba mom

mr_stylez 2020-12-19 10:47

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasA (Inlägg 726724)
Hittade själv, dagens var tydligen en julklapp....

För de som vill veta vilka som är överspelade:

2 TAKE IT EASY TOUR
11 LALEH PELLINI
10 FARLANDER AM

Spelvärdaste spikarna är:

5 NOUBA MOM
6 NADAL BROLINE


Haha, ja Laleh Pellini har jag svårt att se som överspelad, snarare motsatsen.
Farlander till bara 36% tycker jag inte heller är överspelad.

Så de 2 kan nog sitta där.

Älskar att de utnämner 5 Nouba mom som gjort en start i landet, aldrig gått volt innan , osäker på hur omstarter påverkar den och är streckad på 46% till spelvärd spik..

Den sidan alltså.. =)

mr_stylez 2020-12-19 10:50

Kör en dagens, får se hur bra man är på det idag:

Dagens:

Bästa spik : 10 Wild Love avd 6
Mest spelvärda spik : 1 Jeans'n Passion avd 2
Bästa lås: 6 och 10 avd 1

Mest Överspelade: 5 Nouba Mom avd 4 och 5 Astronascente Zac avd 1.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved