Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-12-13, 09:00   #1
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 743
Sharp$: 9128
Standard

Lördagen 19 dec Halmstad - V75 DD mm


Här pratar vi om lördagens tävlingar på

Halmstadstravet

Längd: 1000 m
Bredd: 23,0 m (2140 m), 23,0 m (1640 m)
Upplopp: 203 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej


Aktuellt väder hittar ni här:

Halmstadstravet



V75 - I
Klass I försök - 2140 auto
3-åriga och äldre 250.001 - 500.000 kr

V75 - II
Klass II försök - 2140 volt
3-åriga och äldre svenska 100.001 - 250.000 kr

V75 - III
Guld försök - 1640 auto
3-åriga och äldre lägst 900.001 kr

V75 - IV
Diamantstoet försök 1 - 2140 volt
3-åriga och äldre ston 75.001 - 480.000 kr
Tillägg 20 m vid vunna 160.001 kr

V75 - V
Brons försök - 2640 auto
3-åriga och äldre 500.001 - 900.000 kr

V75 - VI
Diamantstoet försök 2 - 2140 volt
3-åriga och äldre ston lägst 75.001 kr
Tillägg 20 m vid vunna 240.001 kr, 40 m vid 720.001 kr

V75 - VII
Silver försök - 1640 auto
3-åriga och äldre 500.001 - 1.700.000 kr



Lycka till därute!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Gotland den 2020-12-15 klockan 09:47. Anledning: Proppar!
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-14, 22:43   #2
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

V75 Halmstad 19/12


Kul med trav på trevliga Halmstadbanan, man slipper tänka på väder och vind och allt, då banan alltid är kanon oavsett.

Ser ut att vara en spelvänlig omgång vid första anblicken!

Hajade till lite då jag läste startlistan till V75-6.. det är 2140 voltstart, ston, med dubbla tillägg..

På 40 tillägg står Wild Love, Ultra Bright, Tessy Déte och Dear Friend.. bra ston allihopa, eliten i landet.. och dessutom så står.... Dontlooseallmoney och Julia Pellini där...
Kan det vara V75s mest ojämna Tilläggsvolt någonsin?
Aja, bara en liten notis..

De 4 förstnämnda ska iaf ta 20 meter på Bl.a. Beluga West och 40 m på Kali Smart... lyckas dem? tveksamt va? Men om en av dem går på tidigt, säg 1000 kvar och drar fram de andra så finns ju såklart chansen!

Guldloppet var en tunn soppa tyvärr. Kan väl bara gå på ett (tre) sätt som spåren lottades. Far o son Untersteiner tar spets o rygg ledaren med 1 och 3, Och Nadal Broline får dödens på den av dem som leder. En av de 3 vinner. Låst och klart.

I V75podden med Per och Peter snackar de upp nr 5 Nouba Mom ngt otroligt, den ska tydligen vara stenklar, får se hur mycket spelad den blir efter senaste loppet. Imponerade där, men nu är det volt, bättre hästar och det är trots allt bara andra starten i Sverige.. jag lär iaf gardera känns det spontant som.

I Avd 7 kommer farlander AM ut i årets sista start, och man ska gissa hur bra den går med skor. Helt omöjligt såklart men Halmstads bana är bra som sagt och om man inte tror det påverkar för mycket är det väl bara att spika trots kort distans, delär ju inte köra defensivt med den i sista starten för året iaf?
Vid gardering är väl det Zap di Girifalco som är tidigast, hoppa väl bort segern sist (Dragster vann). Även Franklin Face tidig från perfekt spår samt Zio Tom Jet.

Kul omgång!
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-14, 22:44   #3
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Edit: Oj såg inte du startat en tråd redan Gotland, sorry!
kanske du kan radera denna och bara lägga in mitt inlägg i den existerande tråden?
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-15, 08:48   #4
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 674
Sharp$: 12826
Standard

Halmstads surr

Jag tror hemmatränarna kommer att dominera lördagens V75 försök. The Unters får för en gångs skull stå i skymundan en aning. Det är
” Perssons Pack ” som sticker ut. Stefan har haft ett grymt år som lånekusk. Kör vinstdugliga Bring Me Money och Four Guys Dream åt brorsan Håkan K samt familjehästen Global Bergkamp. Vinstdugliga alla 3. Och som grädde på moset stenhårde klassklättraren Farlander Am.
Riordan har Mystic Mom, Zio Tom Jet och Tessy D’ete som lurar i vassen.
Wild Love har väl tre ben i mål.
Dessutom flera stänkare typ Västerbo Exact , Stenson (Uhrberg kommer ju från Hstd.)
samt ett antal Hanna Lähdekorpi hästar. Och The Unters måste väl oxå nämnas.
Som sagt hemmabanan dominerar. Visst är Halmstad Sveriges travmecka ?

Eftermiddags Surr

V75 trav på Halmstads banan strax före julhelgen är en klassiker. Jag har många härliga minnen när Wegebrand, Angel, Edvinsson, Forsgren, Nilsson, Uhrberg ,Widman, Lindqvist, Widegren, Untersteiner och Lähdekorpi härjade på banan.
Lite mera lördags kött på benen.

V75 1) 1 Cojito är bättre än raden och Persson i vagnen. 7% Smack.
4 Mystic Mom och 9 Quantum Roc är skrälldugliga.


V75 2) 5 Global Bergkamp är torsdagens Chansspik. Perfekt inmatchad.
Psst 12 Stenson är stänkaren.

V75 3) 6 Nadal Broline är mitt spikförslag. Men för den som jagar miljoner så måste jag nämna 4 Västerbo Exact.

V75 4) 7 Bring Me Money är min första häst i vidöppen tillställning. MEN spår 2 i volt för auto hästen är chansartat. Som att spela på trav

V75 5) 5 Four Guys Dream är en fin 4 åring som matchats försiktigt i höst men duger gott här. Se upp för Perssons Pack
8 Exclusive Matter har matchats stenhårt och har haft sura lägen men gått bra i skymundan. Se upp.
11 Kick The Dust Ås är oxå en mycket bra 4 åring från Lillunter stallet.
Formen på topp.

V75 6) 2 Kali Smart. Klarar Adrian felfri avgång kan det räcka hela vägen trots mångmiljonärer på 40 volten. Men 15 ston och 3 volter är som gjort för omstarter.
10 Wild Love är en grym hemmahäst. Kanske lite minus med skor.
13 Tessy D’ete är en tuff märr som kan tugga ner dom.
14 Dear Friend duger gott med rätt resa. Psst Orlando Vici märr

V75 7) 4 Zio Tom Jet kan vara draget trots blåvinnaren 10 Farlander Am i ryggen bakom vingen. Farlander känns dock lite missgynnad med skor och kort distans dessutom bakspår. Hinner han fram ? Måste nog ha överpace.
5 Zap Di Girifalco är kanske farlig att glömma men har väl inte övertygat i senaste starterna ?

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-12-15 klockan 16:22.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-16, 13:50   #5
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

1 3 5 6 9 10
2 4 5 8 12
DRAGSTER
NOUBA MOM
1 4 5 8 11
2 10
FRANKLIN FACE
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-17, 22:29   #6
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

PU med Generaal Bianco:
"Läget är bra och han är snabb ut, men jag vill inte låsa mig vid någon taktik."

=

Jag släpper till pojken och ger honom en chans att vinna spets och slut.

Nadal såg ok ut senast, men det var inget som ska göra honom till megafavorit efter ett år ifrån, även om soppan ser ganska tunn ut.

Four Guys ser ut som en sund spik sen är tråklåset i första på Astro och Sweetman nog inte dumt. Skrälloppen avd 2,4,6,7 först och främst. Sen kan det hända grejer i guld, även om jag tror det blir hyggligt enkelt där som det ju oftast blir.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-17, 23:12   #7
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Nej galen fördelning just nu i Guld... är ju garantispets på pastore Bob nästan då Pappa Peter kan styra vem han släpper tilloch att procenten då är Nadal 65-Pastore 3,7 just nu är ju bara för tokigt..

Lär ändra sig en del till lör men ska vi gissa på att det slutar 52-9 till slut kanske?

Tycker Pastore har jättevärde som spik, generalen och Nadal med så är man heltäckt det loppet.


Sweetman är ju spik om man tror den kommer före Goop, men det blir väl svårt?
Goops verkar mycket bättre på 1640, lät så i Expressen-podden idag med på Nyström, som alltid levererar intressant info om Goops hästar, ofta bättre än Goop själv kan jag tycka..
Så 6 spik lr massa hästar där känns det som just nu iaf.
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-18, 14:20   #8
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 668
Sharp$: 50086
Standard

Daniel Berglund V75 Halmstad på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-18, 15:58   #9
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 674
Sharp$: 12826
Standard

Hur go ä den ?

När det är V75 i Halmstad så vet man att det kommer att presenteras ett allt som oftast perfekt banunderlag och även om det skull komma regn så lär det inte påverka varken bana eller hästar särskilt mycket. Inte som på Solvalla där det ibland verkar räcka att någon tappar en flaska vatten på stallbacken så blir det skitigt och svårbemästrat.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-18, 17:21   #10
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 674
Sharp$: 12826
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Nej galen fördelning just nu i Guld... är ju garantispets på pastore Bob nästan då Pappa Peter kan styra vem han släpper tilloch att procenten då är Nadal 65-Pastore 3,7 just nu är ju bara för tokigt..

Lär ändra sig en del till lör men ska vi gissa på att det slutar 52-9 till slut kanske?

Tycker Pastore har jättevärde som spik, generalen och Nadal med så är man heltäckt det loppet.


Sweetman är ju spik om man tror den kommer före Goop, men det blir väl svårt?
Goops verkar mycket bättre på 1640, lät så i Expressen-podden idag med på Nyström, som alltid levererar intressant info om Goops hästar, ofta bättre än Goop själv kan jag tycka..
Så 6 spik lr massa hästar där känns det som just nu iaf.
Hm förlåt en yngling men Pastore såg väl ut som en en typisk ” nu vill jag vintervila häst” senast och har nog aldrig vunnit med skor.
Nadal är en dunderspik i min värld.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
klot05 (+7)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-18, 17:24   #11
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3054
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Kul med trav på trevliga Halmstadbanan, man slipper tänka på väder och vind och allt, då banan alltid är kanon oavsett.

Ser ut att vara en spelvänlig omgång vid första anblicken!

Hajade till lite då jag läste startlistan till V75-6.. det är 2140 voltstart, ston, med dubbla tillägg..

På 40 tillägg står Wild Love, Ultra Bright, Tessy Déte och Dear Friend.. bra ston allihopa, eliten i landet.. och dessutom så står.... Dontlooseallmoney och Julia Pellini där...
Kan det vara V75s mest ojämna Tilläggsvolt någonsin?
Aja, bara en liten notis..

De 4 förstnämnda ska iaf ta 20 meter på Bl.a. Beluga West och 40 m på Kali Smart... lyckas dem? tveksamt va? Men om en av dem går på tidigt, säg 1000 kvar och drar fram de andra så finns ju såklart chansen!


Guldloppet var en tunn soppa tyvärr. Kan väl bara gå på ett (tre) sätt som spåren lottades. Far o son Untersteiner tar spets o rygg ledaren med 1 och 3, Och Nadal Broline får dödens på den av dem som leder. En av de 3 vinner. Låst och klart.

I V75podden med Per och Peter snackar de upp nr 5 Nouba Mom ngt otroligt, den ska tydligen vara stenklar, får se hur mycket spelad den blir efter senaste loppet. Imponerade där, men nu är det volt, bättre hästar och det är trots allt bara andra starten i Sverige.. jag lär iaf gardera känns det spontant som.

I Avd 7 kommer farlander AM ut i årets sista start, och man ska gissa hur bra den går med skor. Helt omöjligt såklart men Halmstads bana är bra som sagt och om man inte tror det påverkar för mycket är det väl bara att spika trots kort distans, delär ju inte köra defensivt med den i sista starten för året iaf?
Vid gardering är väl det Zap di Girifalco som är tidigast, hoppa väl bort segern sist (Dragster vann). Även Franklin Face tidig från perfekt spår samt Zio Tom Jet.

Kul omgång!
PU tyckte att de på 40m stod billigt inne. Trodde inte att hans egen Beluga West kunde stå emot de bakom. Så får du göra vad du vill med den infon Lycka till
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-18, 17:51   #12
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3054
Standard

Jag går ut hårt imorgon och börjar med två spikar. 5 Astronascente Zac i V75-1 och 9 Keegan Trot i V75-2.

V75-1 börjar ALLTID med Örjan, Goop eller Jeppson och när bara en av dem kör är det klart. Bästa spåret och bästa kusken, brukar räcka så

I V75-2 startar flera betrodda från snäva spår i lägsta klassen. Några omstarter på det och bakspårshästarna kommer in rejält i matchen. Hanna är en duktig kusk med bra form på stallet
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-18, 18:11   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

v75-7 - Varför är Maze Runner helt bortglömd?! Nog tar han spets här och då blir han svårtuggad. Visst, det kan vara så att Farlander helt enkelt är för bra men att Zap skulle tugga ner honom med skor på en vinterbana från dödens ser jag som helt osannolikt.

Spik på Maze runner eller ett lås på 2+10 även om Gina kan vara farlig även denna.

Senast redigerad av forbannat den 2020-12-18 klockan 18:15.
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-18, 18:14   #14
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Hur go ä den ?

När det är V75 i Halmstad så vet man att det kommer att presenteras ett allt som oftast perfekt banunderlag och även om det skull komma regn så lär det inte påverka varken bana eller hästar särskilt mycket. Inte som på Solvalla där det ibland verkar räcka att någon tappar en flaska vatten på stallbacken så blir det skitigt och svårbemästrat.
https://sverigesradio.se/avsnitt/1486648
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-18, 18:17   #15
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av forbannat Visa inlägg
v75-7 - Varför är Maze Runner helt bortglömd?! Nog tar han spets här och då blir han svårtuggad. Visst, det kan vara så att Farlander helt enkelt är för bra men att Zap skulle tugga ner honom med skor på en vinterbana från dödens ser jag som helt osannolikt.

Spik på Maze runner eller ett lås på 2+10
Ja det är frågan. Jag har streck för 2,5,6 nu. Gillar Farlander skarpt, men här tror jag han rakt av är fel favorit. Det är silver nu.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td