Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Axevalla 31 dec (multijackpot) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/45863-v75-axevalla-31-dec-multijackpot/)

mackpeter 2020-12-30 17:01

Citat:

Ursprungligen postat av Ojes66 (Inlägg 728916)
Du spricker i fjärde...

Är det min förstareserv springspårshästen 6 Woudstra med rekordet 15,7 du tänkt dig? Eller vad har du för vinnare? Jag har inte sett någon av de oerfarna hästarna i detta lopp.

Efterhandaren 2020-12-30 17:11

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 728950)
Är det min förstareserv springspårshästen 6 Woudstra med rekordet 15,7 du tänkt dig? Eller vad har du för vinnare? Jag har inte sett någon av de oerfarna hästarna i detta lopp.

I min värld känns väl 7 och 12 som ett skapligt lås men visst är loppet vidöppet och garderingsvänligt. V75 4 och V75 7 är känns extra luriga i en mycket svårlöst omgång där miljonerna väntar på 7 rätts kupongerna.

Stekel 2020-12-30 17:27

Mina ögon drar sig till Gone with the wine. Bra kusk, bra tränare, bra smygläge, första starten med pisk. Men det kan hända värre grejer i det loppet, lurigt värre.

Zeta Kronos sund och bra spik att luta sig emot imorrn. Senast trodde jag på vingel, nu ser det rätt klart ut med spets och då är det nog inte svårare än att han får fuska lite igen och sen spänsta ifrån ganska ohotad.

Sista är jäkla klurigt att räkna på, men tror Berglund är tokfel ute med Zenzero iallafall. Står ju helt toksnett inne i loppet. Conrads Janne kanske mest streckintressant i loppet men jag tror man sitter bra med 6,11,12

tvablaa 2020-12-30 17:52

Fick samma tanke när jag läste Berglund, Zenzero måste få tufft. Tror isf mer på Timo Lane som han har som andrarank.
Är också inne på Zeta som spets men har respekt för starka 6 och 7.

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 728953)
Mina ögon drar sig till Gone with the wine. Bra kusk, bra tränare, bra smygläge, första starten med pisk. Men det kan hända värre grejer i det loppet, lurigt värre.

Zeta Kronos sund och bra spik att luta sig emot imorrn. Senast trodde jag på vingel, nu ser det rätt klart ut med spets och då är det nog inte svårare än att han får fuska lite igen och sen spänsta ifrån ganska ohotad.

Sista är jäkla klurigt att räkna på, men tror Berglund är tokfel ute med Zenzero iallafall. Står ju helt toksnett inne i loppet. Conrads Janne kanske mest streckintressant i loppet men jag tror man sitter bra med 6,11,12

Melander 2020-12-30 18:18

Uncle Töll tror jag inte förlorar. Så sex lopp att lösa:p Ge mig 1 spik till:drunk:

Stekel 2020-12-30 18:38

Uncle gillar man inte som favorit, att Eklundh inte lät övertygad om att köra järnet ger fördel Oskar. Om det inte var det redan innan, svårt nypa spets sida vid sida och speciellt när kusken invändigt är vassare.

Någon mer än jag som har problem att få upp travronden spel på mobilen förresten (android)?

Melander 2020-12-30 18:41

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 728962)
Uncle gillar man inte som favorit, att Eklundh inte lät övertygad om att köra järnet ger fördel Oskar. Om det inte var det redan innan, svårt nypa spets sida vid sida och speciellt när kusken invändigt är vassare.

Någon mer än jag som har problem att få upp travronden spel på mobilen förresten (android)?

Daniel B brukar ha rätt

Stekel 2020-12-30 19:20

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 728963)
Daniel B brukar ha rätt

Ok låter som en djup och sund analys. De mest lästa tipsarnas spikar brukar bli rejält spelvärda dessutom ;)

SistaStallskriket 2020-12-30 19:22

*** fel post ***

Tipsb 2020-12-30 19:23

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 728975)
Ok låter som en djup och sund analys. De mest lästa tipsarnas spikar brukar bli rejält spelvärda dessutom ;)

Gjorde en granskning av Daniels spikförslag under ett års tid.

Jämförde vad de hade för spelprocent vid spelstopp och hur ofta de vann.

Spelkvot 1,18

Om hästarna tillsammans var spelade till 10 000 % så vann de till 11 800 %.

Rätt bra utfall.

Dock hade han enligt snittet (+-0) på de hästar som han kallar utgångshästar samt prisvärda.

Han är även rätt bra på att se vilka hästar som är överspelade. Dessa är över tid spelade på betydligt mer procent än de vinner.

Stekel 2020-12-30 19:28

Citat:

Ursprungligen postat av Tipsb (Inlägg 728978)
Gjorde en granskning av Daniels spikförslag under ett års tid.

Jämförde vad de hade för spelprocent vid spelstopp och hur ofta de vann.

Spelkvot 1,18

Om hästarna tillsammans var spelade till 10 000 % så vann de till 11 800 %.

Rätt bra utfall.

Dock hade han enligt snittet (+-0) på de hästar som han kallar utgångshästar samt prisvärda.

Tror dig för han är rejält seriös och bra att tippa. Men det vet ju fler och fler om också och det gör det svårare och svårare att hålla de där siffrorna. Någonstans möts kurvorna, jag skulle tro att det redan hänt.

Edit: Pratar om spikarna då, det andra kan han säkert hålla.

Melander 2020-12-30 19:41

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 728975)

Kan dock inte se att någon"på dettaforum är i närheten av hans kunnande"men bevisa mig fel jag är en öppen kille.

Bullo 2020-12-30 20:32

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 728962)

Och eftersom jag gillar Jens och hans statistik så vet vi j att favoriter som inte sitter i spets infriar mer sällan än favoriter so gör det.

@Melander
Jag gillar Berglund också såklart, otroligt kunnig - men UT lär väl stiga i % gissar jag, den vill jag nog fälla jag med.

Gotland 2020-12-30 20:50

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 728992)
Kan dock inte se att någon"på dettaforum är i närheten av hans kunnande"men bevisa mig fel jag är en öppen kille.

Om nu detta forum och dess medlemmar är så dåliga som du gång på gång gör gällande, varför hänger du då kvar här?

Snälla, sök dig någon annan stans eller lägg ner dina ständiga försök att racka ner på alla andra som skriver någonting här.

OK??

:KO:

Norgu 2020-12-30 21:41

Har haft noll tid att läsa på. Tråkigt men det får bli en andel istället och hoppas på det bästa.
Sen är det ju galopp på nyårsdagen.

SistaStallskriket 2020-12-30 21:55

11 Tullibardine Boe är klar!!

Tränar kanon, alltid skor, oöm för underlag och bara är klar.

olle 2020-12-30 22:09

Björnkollen var ju intressant att lyssna på denna gång. En hyfsat påläst Goop pratar i nästan en kvart.

Han spikar sin egen Zeta Kronos i avd 6. Intressant. Ska vara mycket bättre nu än när den fick stryk näst senast av Vikens Fingerprint. Vikens Fingerprint är betaltjänsternas vinnare. Frågan ärvom dom eller Goop har rätt. Jag tror mest på Goops och hade nog spikat den.

mikaels 2020-12-30 22:17

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 729055)
Björnkollen var ju intressant att lyssna på denna gång. En hyfsat påläst Goop pratar i nästan en kvart.

Han spikar sin egen Zeta Kronos i avd 6. Intressant. Ska vara mycket bättre nu än när den fick stryk näst senast av Vikens Fingerprint. Vikens Fingerprint är betaltjänsternas vinnare. Frågan ärvom dom eller Goop har rätt. Jag tror mest på Goops och hade nog spikat den.

Kan vi få 7ggr på IS?..inte omöjligt, är hon som hon ska, så lär hon sänka dom oavsett löpningsförlopp...men först måste vi kolla RB:s stallform...

BroderH 2020-12-30 22:22

Nån som vet hur vädret/banan blir?

olle 2020-12-30 22:23

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 729057)
Kan vi få 7ggr på IS?..inte omöjligt, är hon som hon ska, så lär hon sänka dom oavsett löpningsförlopp...men först måste vi kolla RB:s stallform...

Varken SS eller UB har släppt några odds. Trist. Kommer väl vid lunch i morgon.

Bullo 2020-12-30 22:25

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 729057)

Om du hittar 7ggr på den så hojta till, då är jag på... men jag tvekar, får man ens 5ggr som högst?

zimonzzon85 2020-12-30 22:28

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 729059)
Nån som vet hur vädret/banan blir?

Bor 1,5 mil ifrån kan komma snö på morgonen sen milt framåt dagen ingen nederbörd

BroderH 2020-12-30 22:30

Citat:

Ursprungligen postat av zimonzzon85 (Inlägg 729067)
Bor 1,5 mil ifrån kan komma snö på morgonen sen milt framåt dagen ingen nederbörd

Plusgrader?

mikaels 2020-12-30 22:31

Citat:

Ursprungligen postat av Bullo (Inlägg 729062)
Om du hittar 7ggr på den så hojta till, då är jag på... men jag tvekar, får man ens 5ggr som högst?

Hon har "sågats" av "experterna", hela tiden, kan mycket väl ske imorgon igen...

Stekel 2020-12-30 22:36

Ingen nederbörd att vänta så banan bör bli ok.

Tar tillbaka om mest spelvärda i sista loppet, det är nog Waikiki på 0%. Brukar lägga iväg rätt bra i volt och sitter bra till för att hitta tredje-fjärde inner. Ryggar hela vägen senast och blir det samma här i drygt två varv så kan den nog explodera rätt ordentligt. Liknande som på Färjestad förra året när han fick en sån resa i liknande lopp. Kan nog spricka upp här under sista halvvarvet.

mikaels 2020-12-30 22:42

Blir nog(som vanligt) inget system imorgon, men tror att den som håller sin hjärna kall och går på "grundideer", kan bli lyckosam...den som hittar sju, kommer att bli rikligt belönad oavsett, alltså måste man inte gå på "önskedrömmar"...;)...

Melander 2020-12-30 22:55

Citat:

Ursprungligen postat av Gotland (Inlägg 729026)
Om nu detta forum och dess medlemmar är så dåliga som du gång på gång gör gällande, varför hänger du då kvar här?

Snälla, sök dig någon annan stans eller lägg ner dina ständiga försök att racka ner på alla andra som skriver någonting här.

OK??

Daniel B finns ju här+några andra duktiga.

kire1111 2020-12-30 22:57

V75
Inlämnat: 2020-12-30, 22:56
Axevalla
Torsdag 2020-12-31
Start: 15:00
Kostnad: 180,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 7, 9, 10, 11, 12 (15, 1)
2: 14 Leon Zon (5, 10)
3: 1, 2, 5, 6, 8, 12 (10, 3)
4: 5, 6, 7, 10, 12 (1, 2)
5: 4 Hector Boko (2, 1)
6: 7 Vikens Fingerprint (1, 6)
7: 9, 11 (12, 2)

6x1x6x5x1x1x2 = 360 rader.
360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr.
Totalt: 180,00 kr.
Rättningskod: :omfg:

Melander 2020-12-30 22:58

Daniel B är kung av trav finns ingen på detta forum som kan mäta sig med honom. Vad är problemet........det är vad jag tycker

travanalys 2020-12-30 23:06

Gone with the wind har aldrig startat i voltstart, men hade spår 1 i sitt kvallopp och om någon är intresserad finns videon här:

https://dnt-tv.solidtango.com/video/...ocale=sv#t=608

10:08 in eller klicka på löp 24.

Gotland 2020-12-30 23:10

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 729077)
Daniel B är kung av trav finns ingen på detta forum som kan mäta sig med honom. Vad är problemet........det är vad jag tycker

Du får gärna tycka att Berglund är duktig. Men du får INTE fortsätta racka ner på alla andra medlemmar.

Du har gjort detta allt för länge nu och jag har upprepade gånger bett dig sluta.

Dina inlägg här handlar enkom om andra medlemmars duglighet och (enligt dig) inkompetens. Det är inte OK.
Så jag ber dig ytterligare en gång att sluta med det beteendet eller lämna sidan. Du skapar endast tråkig stämning och det måste upphöra.

OK??

eveton 2020-12-30 23:20

Citat:

Helt ovidkommande. Den här tråden ska handla om Axevallas V75 omgång...

Jag spikar Dark Roadster - spets och blommor!

Sen väger jag mellan Zeolit, Ready Throphy och Grainfield Aiden som andraspik/utgång.

Bullo 2020-12-30 23:25

Citat:

Är nog ingen som tycker att just den åsikten är ett problem, men däremot hur du lägger fram andra åsikter. Vet ej hur gammal du är men gissar på att du sällan suttit ner och coachat andra personer i livet/yrket. Mitt tips till dig, sluta fokusera på det DU tycker är fel och skriva m det, fokusera istället på det som DU ser som positivt - det andra struntar du i och går vidare bara, du kommer må bättre då, jag lovar

Jajjan 2020-12-31 00:13

Citat:

Ursprungligen postat av Norgu (Inlägg 728764)
Hörde något om det. Men hade ATG bara avtal med ett tyskt spelbolag?
Antagligen bara jag som har snurrat till det men jag trodde att det var flera bolag och att ATG sagt upp avtalet med ett av dom.

Oddsen för att tyskarnas algoritmer tar hem minst 50% av potten
när det är jackpot på V75 är väl så nära 1.00 det går att komma,
trots att de bara bidrar med en fraktion av en promille till spelpotten.
Vi har sett det så många gånger förr och med stor sannolikhet får
vi en repris i morgon. ATGs filbegränsningar är lika lätta att kringå
som för en fluga att flyga in genom en öppen dörr

Gissa varför ATGs säkerhetschefer skriver på tystnadsavtal?

KalleKlut 2020-12-31 00:43

Känns som att Berghs stallform är under isen.. Jag chansar bort alla hans starthästar för att på så vis åtminstone spara in på några streck i en otroligt streck krävande omgång:sweatdrop:

KalleKlut 2020-12-31 02:39

Jag har inte bestämt mig för om det blir reducerat eller matematiskt men summan jag tänkt spela för är 1800:- Jag är lite rädd för att reducera bort mig mellan B och C hästar. Alternativet med matematiskt betyder att jag måste gå kortare framförallt i avd 1 och 7. Likväl hamnar reduceringen på i bästa fall runt 70%
Två spikar har jag iallafall i nuläget bestämt mig för..

Avd 5. 1 Dark Roadster
+Håller ut övriga med lätthet i starten. Imponerat med jänkarvagnen i lite billigare lopp men sett riktigt bra ut. Bra vinst procent i ledningen.
-Sprungit in minst i loppet (skiljer dock bara ca 100k) och har ganska "låg" poäng pga relativt billiga lopp. Om en het 4 Hector Boko hamnar utvändigt och trycker på.

Avd 6. 7 Vikens Fingerprint
+Står grymt bra pengamässigt inne. Får fin rygg/ryggar som 2a/3e utvändigt om jag läst loppet rätt. Går starkt ute i 3e spår på upploppet.
-Om 1 Zeta Kronos håller ut övriga och får bestämma i lustempo första 1000m.

Strappa71 2020-12-31 06:42

Citat:

Ursprungligen postat av Jajjan (Inlägg 729089)
Oddsen för att tyskarnas algoritmer tar hem minst 50% av potten
när det är jackpot på V75 är väl så nära 1.00 det går att komma,
trots att de bara bidrar med en fraktion av en promille till spelpotten.
Vi har sett det så många gånger förr och med stor sannolikhet får
vi en repris i morgon. ATGs filbegränsningar är lika lätta att kringå
som för en fluga att flyga in genom en öppen dörr

Gissa varför ATGs säkerhetschefer skriver på tystnadsavtal?

Tänker du på norrmannen som inte fick säga sitt i Propulsion-gate?

Strappa71 2020-12-31 06:46

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 728963)
Daniel B brukar ha rätt

Daniel B har rätt mer ofta än de flesta. Men det är i princip alltid rejält underbetalt jämfört med svårighetsgraden på utfallet när Daniel B har rätt.

Varför? För att de flesta har fattat hur skicklig han är.

Jag skulle hellre stå över helt och hållet än att gå på hans idéer i alltför många avdelningar på V75 eller V86.

Spiken64 2020-12-31 07:24

Jari Åkerfeldt som sitter i atg live har två till start en är klar enligt han.

BroderH 2020-12-31 09:03

Citat:

Ursprungligen postat av KalleKlut (Inlägg 729090)
Känns som att Berghs stallform är under isen.. Jag chansar bort alla hans starthästar för att på så vis åtminstone spara in på några streck i en otroligt streck krävande omgång:sweatdrop:

Gynsammare bana idag för Berghs hästar än t ex på Solvalla.