Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Kalmar 2 Jan (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/45866-v75-kalmar-2-jan/)

olle 2020-12-27 20:15

V75-Kalmar 2 Jan

V75-spelarna får bara en dags vila efter winterburst innan det är dags för en riktig V75 omgång. Denna håller bättre klass än alla dessa extra V75or som nu körs och blir för min del den omgång kommande vecka som jag kommer lägga mest krut på. Går ju inte att läsa på allt ens när man är ledig om man inte ska bli helt spelförstörd. Drömmen vore att ingen sätter 7an nyårsafton. Då skulle väl tidernas jackpot delas ut i Kalmar denna omgång.

V75-1

Klass 1 försök som inte ser så lättlöst ut. Cruise favorit efter vinsten senast? Fick dock ett smörlopp då. Lite osäker på om den kan utnyttja springspåret.

Bravo Santana känns roligare. Det var den Cruise gick förbi på mållinjen senast.

Kan behövas fler . Ska bli kul att läsa på detta lopp.

V75-2

Lorelei Marie var ju ruggigt bra som 54 oddsare på Jägersro. 4a trots galopp efter det loppet var imponerande. Men är nog många som såg det tyvärr.

Starthästarna känns mest intressanta vid en första titt. Förutom Uhrbergs ska nog även främst Lövgrens fina Minnucci Zon passas.

Hillbilly Woodland har varit ute i tuffa lopp och kanske den som sticker ut på tillägg.

V75-3

Gulddivisionen blir väl inte mycket bättre än så här från till våren igen . Dragster blir nog klar favorit. Snabb ut och kanske kan svara Pastore Bob om Erik A vill men det har ju löst sig bra med lite snällare lopp. Sevilla är också duglig i detta sällskap. Känns väl inte som att så många fler kan vinna. Möjligtvis Monark Newman.

V75-4

Detta klass 2 försök håller ingen högre klass. Tror Demon Ima kan vara en spik. Har ju varit helt överlägsen vid de två raka vinsterna. Spåret dock sådär. Men vem i detta gäng är en seriös utmanare? Claw?

V75-5

Silverdivision över lång distans. Ingen högre klass. Tycker att Staro Leonardo sticker ut, men har i bakhuvudet att den är bäst barfota så får grubbla på det i veckan.

V75-6

Ännu ett diamantstoförsök för hästar av högre klass. Trevligt lopp. De tre på start verkar inte vara några stjärnor. Orlando gick bra igår. Lägger den först på första kollen men kan se åtminstone 4-5 till som nog bör streckas.

V75-7

Dagens roligaste spellopp. Bronsdivisionen över 1640 m auto. Kan bli ett rivigt lopp. Många bra hästar. Säger Mamba som söndagsvinnaren . Den var bra senast på Jägers i ett likadant lopp och inga dåliga hästar som var med där.

En kul omgång att sätta tänderna i för att vara januaris första omgång. Kör denna och en lördag till innan jag tar paus med travet fram till början av mars.

Espo 2021-01-01 09:50

Kan väl hoppas att 2021 är året då miljonvinsten kommer ochvarför då inte ta den redan i första omgången :-)

V75-1

Känns väl heltäckt på 1-2-4-7

V75-2

Ies Juvel imponerande innan galopperna senast. Antar att det var olycksfall i arbetet då den kommer ut igen. Är rapporterna bra är det spik...

V75-3

Dragster har ju verkligen imponerat, men spelvärdet är ju begränsat. Tar nog hellre betalt på Sevilla och spikar om denne inte blir favorit.

V75-4

Litar inte på Untersteiners bakom storfavoriter. Låser nog med Claw!

V75-5

Sir Henry är nog vinnaren om han håller toppformen. Brukar dock vara svårt att komma rätt på hästen, så känns som gjuten A-häst och garderas 3-4-9-10.

V75-6

Känns som ett tunt lopp, första Beluga West och där bakom 4-15.

V75-7

3an i spets 2an pressar i dödens. Kanske kan bjuda in Global Tailwind som gick starkt till slut senast.

Spiken64 2021-01-01 11:04

Sevilla 4 av 4 på kalmar

valo 2021-01-01 11:30

Tack!

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 729315)
Sevilla 4 av 4 på kalmar

Bra info på en av mina favorithästar!!

Shooter 2021-01-01 12:52

Jag slänger in ett par tidiga spel och hoppas på lite flyt travåret 2021.

Kalmar - Lopp 5, 2640m Volt
Placering - Topp 3:
T3 7 Cruise (2,66)

Kalmar - Lopp 7, 2140m Auto
Placering - Topp 3:
T3 3 Pastore Bob (2,64)

Kalmar - Lopp 10, 2140m Volt
Placering - Topp 3:
T3 15 Ultra Bright (1,97)

Totalodds: 13,83

Kalmar - Lopp 5, 2640m Volt
Placering - Topp 3:
T3 7 Cruise (2,66)

Kalmar - Lopp 7, 2140m Auto
Placering - Topp 3:
T3 3 Pastore Bob (2,64)

Kalmar - Lopp 10, 2140m Volt
Vinnare:
15 Ultra Bright (4,70)

Totalodds: 33,01

valo 2021-01-01 13:02

Lövgren

Kommer laddad idag. Kan bli hans dag...Tre vinster?

Shooter 2021-01-01 13:49

Ultra Bright har många att runda, men är ju bara bäst i det här gänget och känns som en kul spik till 18 %. Demon Ima är omgångens största favorit. Knepigt läge, men kanske får glida fram och överta ledningen. Claw har dock varit ute mot hyggligt motstånd och kanske inte är så lätt att slå. Svårt att bedöma hur bra Demon Ima står sig mot en sån. Lorelei Marie kan leda runt om, men då ska hon gå felfritt också. Minucci Zon och Ies Juvel är värst emot. Briljant Sensation har ett hopplöst läge och mycket ska klaffa om den ska ha något med utgången att göra. Annars står den sig tidsmässigt väldigt väl. Gulddivisionen tycker jag är rätt öppen. Dragster från förstaspåret och Sevilla (spets?) utanpå är såklart de första strecken i loppet, men det skulle kunna hända något här. Staro Leonardo är det mycket skrik på. Inte så farligt mycket streckad, men har ett lurigt spår. En spik klar, två om Demon Ima skulle framstå som klar. Därmed behöver jag 1-2 spikar till, beroende på hur jag gör.

Nobleflash 2021-01-01 15:44

Varningar:

v75-1 Shutupandscratchme 2%

Gillar distansen och kommer från seger. Stefan P Pettersson tränar. Har bra form på hästarna just nu.

v75-4 Silver Bullit 3% och Jori Boko 3%

Två nästagångare som kan skrälla om favoriten har en dålig dag.

v75-5 Hasty Helene 2%

Fredrik Perssons andrahäst är inte så dum. Står sig bra mot detta motstånd. Lopp i kroppen, där den avslutade fint. Kevin Oscarsson är en bra kusk.

Melander 2021-01-01 17:27

Bara en kul rad för i morgon, Hur många rätt tror Forumet att jag får?
1 2 4 6 7 10
1
2
7
1
15
1 2 3 5 7 9 11 12

Vilka lopp är jag totalt fel ute på:p Kommer även att göra ett större med chansspik på Sir H.

mackpeter 2021-01-01 18:12

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 729393)
1 2 4 6 7 10
1
2
7
1
15
1 2 3 5 7 9 11 12

Vilka lopp är jag totalt fel ute på:p Kommer även att göra ett större med chansspik på Sir H.

Tycker du har en förnuftig rad att utgå från. Vettigt att strecka många i första, där jag tror det skräller. Jag streckar nog inte 10 utan tar med 11 och 12 samt de du streckat. I sista tar jag 2,3,5 och 6.
Lycka till på det nya året!

SakanAA 2021-01-01 18:57

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 729393)
1 2 4 6 7 10
1
2
7
1
15
1 2 3 5 7 9 11 12

Sir Henry är en av mina favorithästar. Tidigare i karriären har han aldrig fungerat med skor men tyckte han såg riktigt fin ut innan han hoppade senast. Han måste träna riktigt bra eftersom de fortsätter starta honom. Tidigare i veckan var han anmäld med vanlig vagn men nu ser jag att de ändrat tillbaka till den amerikanska! Motståndet känns helt klart överkomligt så jag är också sugen på att spika honom. Spets och sen är det bara att mala på!

Melander 2021-01-01 19:24

Citat:

Ursprungligen postat av SakanAA (Inlägg 729406)
Sir Henry är en av mina favorithästar. Tidigare i karriären har han aldrig fungerat med skor men tyckte han såg riktigt fin ut innan han hoppade senast. Han måste träna riktigt bra eftersom de fortsätter starta honom. Tidigare i veckan var han anmäld med vanlig vagn men nu ser jag att de ändrat tillbaka till den amerikanska! Motståndet känns helt klart överkomligt så jag är också sugen på att spika honom. Spets och sen är det bara att mala på!

Vi bygger skulle behöva 1 spik till:gun_bandana:

Melander 2021-01-01 19:27

Fel av mig vilken är Morgondagens bästa SPIK

Stankarn 2021-01-01 19:44

Citat:

Ursprungligen postat av valo (Inlägg 729329)
Kommer laddad idag. Kan bli hans dag...Tre vinster?

Huvudsaken är att han bränner imorgon - som han brukar göra, så fort han är betrodd.

viking90 2021-01-01 20:08

Ofelia O.E kan väl vara värd ett streck, 3% visserligen bakspår på andra volten.
Hästen står fint inne på sin volt men har lite svårt att vinna med endast 1 seger under 2020, kanske man kan få ett fint platsodds.

Basse 2021-01-01 21:21

2 Sevilla blir Lördagens stora skrik. De tyngsta betaltjänsterna basunerar ”spik” och lajven kommer haka på tåget och göra allt de kan för att haussa Sevilla som helt plötsligt är deras bästa drag och bästa värming:rolleyes:

Vad ska vi gissa på att Sevilla slutar på för streckprocent?

Just nu:

1 Dragster 41%
2 Sevilla 30%

Min gissning är att det slutar på

2 Sevilla 45%
1 Dragster 29%

Otroligt lågklassig Gulddivision i morgon. Man måste nog försöka hitta vinnare bakom Sevilla och Dragster om det ska bli någon utdelning att tala om på Lördag.
Gulddivisionen är ett av få nyckellopp denna vecka som styr utdelningen på V75 kraftigt.

Hittar jag inget bakom favoritduon så står jag nog över V75 och bara spelar. En TOP7 då jackpotten är rätt hög- det gick ju utmärkt förra veckan :)

Gareth Boko vann förra året denna tävlingsdag Gulddivisionen till 9ggr. Men då galopperade de mest spelade Stepping Spaceboy och Baron Gift.
Gareth ha vann bägge sina 2 lopp i Januari.

Sen börjar de bli jäkligt långsökta vinnare

3 Pastore Bob har jag räknat som ickevinnare och föredetting länge nu.

8 Monark Newman har trist utgångsläge och har inte vunnit ett förstapris på 150K eller mer sen 2017..

Får se hur jag gör i morgon.

Får man Dragster till 30% eller lägre så kanske det blir Spik.

Melander 2021-01-01 21:28

Nu är du väl ute på cykeln Skräll i övriga ?

Melander 2021-01-01 21:30

Kör ett lås och stor gadd med pilkastning i vissa lopp så har du dina miljoner Basse

Basse 2021-01-01 22:00

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 729441)
Kör ett lås och stor gadd med pilkastning i vissa lopp så har du dina miljoner Basse

Jag tror ju inte på skräll i guld. Det är det som är problemet den här omgången.

Nästan alla som spelar V75 till Kalmar kommer ta med Dragster och/eller Sevilla sen spika 7 Demon Ima i avd4.

Då då blir det svårt att få någon högre utdelning på V75 så jag funderar på att stå över omgången.

Jag vill ha minst ett ställe som jag tror hårt på att en stor favorit troligen kan vältas för att jag ska spela. Nu känns det som om man sätter avd 3 och 4 på
2x1 streck och då kan jag lika gärna stå över omgången.

Det är inte så att man har abstinens att spela V75 direkt efter Winterburst direkt.

Lycka till om du spelar:thumbup:

travanalys 2021-01-01 22:29

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 729438)
2 Sevilla blir Lördagens stora skrik. De tyngsta betaltjänsterna basunerar ”spik” och lajven kommer haka på tåget och göra allt de kan för att haussa Sevilla som helt plötsligt är deras bästa drag och bästa värming:rolleyes:

Just nu:

1 Dragster 41%
2 Sevilla 30%

2 Sevilla 45%
1 Dragster 29%

Otroligt lågklassig Gulddivision i morgon. Man måste nog försöka hitta vinnare bakom Sevilla och Dragster om det ska bli någon utdelning att tala om på Lördag.
Gulddivisionen är ett av få nyckellopp denna vecka som styr utdelningen på V75 kraftigt.

Hittar jag inget bakom favoritduon så står jag nog över V75 och bara spelar. En TOP7 då jackpotten är rätt hög- det gick ju utmärkt förra veckan :)

Gareth Boko vann förra året denna tävlingsdag Gulddivisionen till 9ggr. Men då galopperade de mest spelade Stepping Spaceboy och Baron Gift.

8 Monark Newman har trist utgångsläge och har inte vunnit ett förstapris på 150K eller mer sen 2017..

Angående Gareth boko så var det ingen bluffseger när han vann denna tävlingsdag förra året. Han knäckte favoriten från dödens som galopperade som slagen och höll säkert ifrån sig Olle rols som fått andra ytter. Då precis som nu hade han ett lopp i kroppen efter ett halvårs frånvaro. Tycker normalt sett att han är en betydligt tuffare häst än dragster...

Espo 2021-01-01 23:44

Undrar om ordinarie bookmakers har julledigt?

Fick 6.5 på Dark Roadster igår på Bet365!

Arvid S.H är ju långt ifrån någon klarning, men 17ggr?

5ggr på omgångens snackhäst Lorelei Marie...

mr_stylez 2021-01-02 00:58

Schhh låt dem ha semester ett tag till ;)

10 Shutupandscratchme V751 går bra på långt, segstark sak som håller farten bra, kanske inte räcker till vinst här, men med förmodad körning i början mellan 1 6 och 7 så kan de bli trötta ben på en del till slut.. 7,9 plats på sve spel är ju inte fel!

12 First One in i samma lopp trodde jag de flesta skulle missa, men tydligen var dem mer med på noterna där, 2,5 på plats på Bet365 och 2,63% på Sve Spel var ungefär hälften av vad jag trodde på.. surt...

Avd 4 hitta jag en kul med, Visst vinner Demon Ima felfri, men helt kan man väl inte lita på den än och bättre hästar än den har missat till 77%...
Kommer den bort är det öppet, då tycker jag 6 Alibi är en av de tidigaste bakom, bra 2a bakom Omega Superstar senast, bra innan med, startsnabb.... 110 ggr som vinnare är lite överdrivet kan tyckas, får ett lillspel av mig. Samt 11 ggr plats är taget alla dagar i veckan!

6 Zoko Lane avd 5 kan ju massor, ett lopp i kroppen, kanske behöver mer, men 42 ggr Vin på Sve spel mot 15 ggr på Bet365 är ändå stor skillnad.. får en pytteliten chanspeng med.

mr_stylez 2021-01-02 01:06

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 729438)

Just nu:

1 Dragster 41%
2 Sevilla 30%

2 Sevilla 45%
1 Dragster 29%

Guld är trist ja, 1 2 9 kan vinna, jag tar alla 3 och hoppas på den minst spelade =)

Dock, det är ju gott om andra skrällvänliga lopp?

Avd 1,7,2 och 5 är för mig iaf väldigt ovissa, säkert 7-8 hästar i varje lopp där som kan vinna ! :) Avd 6 inte helt lätt heller även om det står mellan 4-5 st där bara kanske.

Dessutom, är Demon Ima verkligen sådär stenklar till 77%?
2 Claw tar den aldrig spets från, och Kim lär inte släppa till Johan precis med värsta motbudet! Ska vara om 6an dyker till spets då och släpper till 7 men annars blir det dödens, och då ska den plocka ner 2an och stå emot för formtoppade nr 10 med vässad utrustning med....

Bäst chans= Ja! 77%= Bara löjligt.
40-45% mer rimligt med tanke på troligt loppscenario.

Jag tror på hög utdelning, säkert över 500 000 iaf!
Men jag har haft fel många ggr förr hehe.

Lycka till om du väljer att spela ändå=)

NicklasA 2021-01-02 02:44

Tycker 8 Taxi Out är intressant i öppna V75-1. Snabb ur volten och kommer få rygg på ledaren 1 Bravo Santana eller sämst 3:e inv om inte BS håller upp ledningen. Spårsnål resa oavsett som är så värdefullt över lång distans och han kan avsluta rappt. Att han är segerlös är iofs inget plus, men någon gång vinner den och det får gärna bli imorgon (eller idag blir det ju)

korpo 2021-01-02 05:26

Beluga West skall strykas enligt Spelvärde.

kire1111 2021-01-02 07:16

V75
Inlämnat: 2021-01-02, 07:09
Kalmar
Lördag 2021-01-02
Start: 16:20
Kostnad: 189,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 6, 11 (7, 2)
2: 13 Hillbilly Woodland (3, 7)
3: 1 Dragster (2, 9) Tackar för %
4: 1, 2, 4, 5, 7, 10 (11, 12)
5: 10 Mr Perfection (1, 3)
6: 1, 4, 15 (7, 10)
7: 1, 2, 3, 5, 6, 10, 11 (9, 12)

3x1x1x6x1x3x7 = 378 rader.
378 x 1 x 0,50 kr = 189,00 kr.
Totalt: 189,00 kr.
Rättningskod: CMF WDK MVJ

Cicikor 2021-01-02 08:37

Kalmar bjuder till en V75a efter winter burst. Känner att de kommer ge ganska bra men att det inte kommer vara en enkel rad ändå. Förlorar johan som är den som bränner mest favortier tillsammans med jorma så blir de pengar idag. Så jag får lita på statistiken i det här fallet.

avdelning ett. Lite smålurigt lopp med voltstart men jag tror tyvärr de kommer bli enkelt. Bravo santan med stefan persson kommer ha respekt med sig. Tar man inte ledningen direkt så tror jag cruise släpper och även kaj säkert släpper. Så jag går på de bästa hästen med högst segerprocent där många ej kommer våga spika.

avdelning 2. Stolopp och där de brukar hända saker men jag tror kanske de går att gå kort utsn att vara säker men tycker loppet är lite ojämnt. Skulle säga att de står mellan 1-7-13-14. Hoppar lövgren i detta lopp som ej kommer få spets och är favorit.

avdelning3 känns som kanske de står mellan 3 hästar som höjer sig. 1-2-9 och tar även med ulf på 8 som kag gillar till låg procent.

avdelning4 är storfavoriten som bränt 3 ggr som favorit kommer ej till spets då jag tror kuskar vill fölla den. Speciellt kim är en lurig en. Johan bränner med denna. 2-7-10 tror jag man kommer långt på. Tror 10 bara vinner med biken nu igen.

avdelning5 där tror jag fortune mearas bara tar ledningen och sen vem ska driva tempo? Så då tror jag den rinner undan. Spik.

avdelning 6 känns lite öppet ocj dwt är ston igen. Men hittar några som jag gillar mer och chansar. 2-4-8-10-15

avdelning 7: är svårast idag men jag går på 3-5-6-11 och hoppas de räcker men den som har råd måla på.

skulle säga att ni som har mer pengar gardera upp 2,6,7 och kanske ta med 9 i 5e.

det är mina tankar. Systemet finns här: https://tillsammans.atg.se/inbjudan/...Oj5-Plq03KAg==

valo 2021-01-02 09:23

First One In

Citat:

Ursprungligen postat av mr_stylez (Inlägg 729454)
Schhh låt dem ha semester ett tag till ;)

10 Shutupandscratchme V751 går bra på långt, segstark sak som håller farten bra, kanske inte räcker till vinst här, men med förmodad körning i början mellan 1 6 och 7 så kan de bli trötta ben på en del till slut.. 7,9 plats på sve spel är ju inte fel!

12 First One in i samma lopp trodde jag de flesta skulle missa, men tydligen var dem mer med på noterna där, 2,5 på plats på Bet365 och 2,63% på Sve Spel var ungefär hälften av vad jag trodde på.. surt...

Avd 4 hitta jag en kul med, Visst vinner Demon Ima felfri, men helt kan man väl inte lita på den än och bättre hästar än den har missat till 77%...
Kommer den bort är det öppet, då tycker jag 6 Alibi är en av de tidigaste bakom, bra 2a bakom Omega Superstar senast, bra innan med, startsnabb.... 110 ggr som vinnare är lite överdrivet kan tyckas, får ett lillspel av mig. Samt 11 ggr plats är taget alla dagar i veckan!

6 Zoko Lane avd 5 kan ju massor, ett lopp i kroppen, kanske behöver mer, men 42 ggr Vin på Sve spel mot 15 ggr på Bet365 är ändå stor skillnad.. får en pytteliten chanspeng med.

Har jag lirat på raket på ATG. Bättre odds troligen. Kan vinna det här om i normal författning. (Hmm, sjönk just nu nästan 4 ggr, någon lassade...)

Gus 2021-01-02 09:39

Favoriten Nr 1 Bravo S. struken. Vågar man ta ställning och chansspika Cruise med Calle nu ?

tvablaa 2021-01-02 09:50

Hade en sådan tanke redan innan favoriten blev struken. Men tar sig Cruise förbi LL Royal från början?

Citat:

Ursprungligen postat av Gus (Inlägg 729475)
Favoriten Nr 1 Bravo S. struken. Vågar man ta ställning och chansspika Cruise med Calle nu ?

Kocken14 2021-01-02 09:50

Trav är ju roligt när man skriker ut Valkyria K på nyårsafton och det kan inte börja bättre på V75.
Men resten av dagen stryker vi ett streck över.
Nya tag och nya rackarrökare.

Avd 1 nr 11 MT Oscar. 5%
Har varit ute i tuff konkurrens och Malmkvist är uppåt, möter inga jättedjur.

Avd 2 nr 15 Ella Pace 1,5% Mitt bästa drag
Kommer från försöksvinst och final på Solvalla, Oscar låter uppåt,
åker från Gävle, den är given på kupongen.

Avd 4 nr11 Jori Boko 2,5 %
Erik Adielsson upp i sulkyn. Har gått bra och Svanberg verkar lite uppåt om Johan sitter och kör med bly i händerna och att man inte bara släpper favoriten till spets. Så biter Jori Bokos spurt med de krafterna han hade kvar sist.
Kör runt som Erik..

Bästa spiken
Avd 6 nr 15 Ultra Bright.

Erik igen, han får en bra eftermiddag.

God tur

viking90 2021-01-02 09:51

Conrad har likt många andra tränare/kuskar börjat med att förmedla sina tankar om hästen form och dylikt via twitter...Finns en hel del tränare som ger utförliga "rapporter" numera på twitter!

Connie är optimistisk angående Gareth Boko (Connie är väl kanske överlag optimistik)..
"9 Gareth Boko (V75-3) blev stum till slut i comebacken, men har mått bra av loppet. Har känts betydligt bättre i jobben efter det, speciellt i sina två senaste, och han närmar sig sin toppformen. Norskt, rycktussar och amerikansk jänkarvagn. Ska räknas!"

Stefan Persson trodde på bra chans med Bravo Santana som nu dock är struken...Han varnar lite för Call me Brodda i sista. "7) CALL ME B fick välförtjänt utdelning på sin fina form sist. Snabb ut och obesegrad i ledn då taktik är given. Möter ju tuffare motstånd nu men hon är bra oxå! "

Johan Untersteiner har bytat bort sin röda dress?!?!?! Mot en svart med Cash Buddy logo så tar väl nåt lopp innan man vänjer sig med det...."Låna pengar utav oooooss, klicka in på Cash Buddy punkt se...."

Lycka till idag!

TOBYTYKE 2021-01-02 09:56

Citat:

Ursprungligen postat av viking90 (Inlägg 729478)
Conrad har likt många andra tränare/kuskar börjat med att förmedla sina tankar om hästen form och dylikt via twitter...Finns en hel del tränare som ger utförliga "rapporter" numera på twitter!

Connie är optimistisk angående Gareth Boko (Connie är väl kanske överlag optimistik)..
"9 Gareth Boko (V75-3) blev stum till slut i comebacken, men har mått bra av loppet. Har känts betydligt bättre i jobben efter det, speciellt i sina två senaste, och han närmar sig sin toppformen. Norskt, rycktussar och amerikansk jänkarvagn. Ska räknas!"

Stefan Persson trodde på bra chans med Bravo Santana som nu dock är struken...Han varnar lite för Call me Brodda i sista. "7) CALL ME B fick välförtjänt utdelning på sin fina form sist. Snabb ut och obesegrad i ledn då taktik är given. Möter ju tuffare motstånd nu men hon är bra oxå! "

Johan Untersteiner har bytat bort sin röda dress?!?!?! Mot en svart med Cash Buddy logo så tar väl nåt lopp innan man vänjer sig med det...."Låna pengar utav oooooss, klicka in på Cash Buddy punkt se...."

Lycka till idag!

Johan U gör reklam för smslån när han kör travlopp, känns helrätt..

viking90 2021-01-02 09:59

Citat:

Ursprungligen postat av TOBYTYKE (Inlägg 729479)

Ja, reagerade också på det borde ju funnits betydligt bättre alternativ på företag att promota.

Kocken14 2021-01-02 10:07

Citat:

Ursprungligen postat av viking90 (Inlägg 729480)
Ja, reagerade också på det borde ju funnits betydligt bättre alternativ på företag att promota.

Har ni koll på om det är mycket pengar som kuskarna får i reklamarvode?

Gus 2021-01-02 10:16

Är lite orolig för distansen också vad gäller Cruise, vilket BG framhåller i Björnkollen. Nr 4 Jaxon VS har ju fått en "motorväg" att volta på iom strykningarna. Den är bättre lämpad för distansen. Vad gäller Kajan är väl hans körform under isen f n. - men någon gång vänder det ju.
Hur som haver kommer man långt med 2-4-6-7.

Gus 2021-01-02 10:20

Citat:

Ursprungligen postat av Kocken14 (Inlägg 729482)
Har ni koll på om det är mycket pengar som kuskarna får i reklamarvode?

För de större kan ett sponssamarbete dra in en halv miljon och uppåt. Inte bara kanske i reda pengar. Det kan vara leasingbilar, inköp av dresser och material mm.

tvablaa 2021-01-02 10:33

Mkt omdömeslöst i min bok. Sell-out a la Zlatan.

Citat:

Ursprungligen postat av TOBYTYKE (Inlägg 729479)

mackpeter 2021-01-02 12:07

Nytt V75 år och 52 nya system till en årskostnad om 78', då systemen ligger kring 1500 kr. Dagens system blir - som Basse säger - två favoritspikar och hopp om att några av skrällarna i systemet höjer utdelningen.

1) 2,4,6,7,11,12 r10-5 (mycket talar för att Li Hanné tränade 6 leder SoS. Han har fått snälla lopp/haft otur och senast punka i tre km. Ser formstark ut och är efter strykningarna tänkbar spik till 15 %. Stallet tror mycket på 2. Favoriten 7 är möjligen ute på för lång distans. Vill inte åka ut i första och garderar ordentligt)

2) 1,3,7,9,10,13,14 r5-6 (har inte kollat hur Uhrberg tippar sig själv med 1 - men den är tidig. Även favoriten 3 skall med från startfållan, men hon har bara gjort fyra starter i livet och skall garderas. Tror att några med tillägg är vassast över upploppet. Garderas)

3) 1 r2-9 (Roger är bra som tränare och Erik passar perfekt på 1 Dragster. Får bli spik. Den som vill känna sig säker tar även med 2 och 9)

4) 7 r10-2 (endast galopp emot dagens största favorit 7. Jag spikar för att kunna få med skrällar i andra lopp)

5) 1,3,9 r4-7 (1 har blivit favorit. Westholm säger, att han är stallets bästa vinstchans. 3 har tagit två raka segrar i ny regi - har dock aldrig vunnit på lång distans. 9 har jag jagat länge)

6) 4,5,8,10,11,15 r2-1 (15 är tuffaste stoet och kan runda alla. Favoriten 4 är härdad i hårda sällskap men vinner inte ofta. Björn menar, att 8 är stallets bästa vinstchans. Detta är ett svårlöst stolopp, som skall garderas)

7) 2,3,5,6 r1-11 (1 håller inte ledningen och kommer därför inte med på lappen. 3 eller 6 tar ledningen. Favoriten 2 kommer från två raka segrar. 5 trampade av sig en sko och kan återuppta segerraden om formen sitter där)

Kostar 1512:-. God Tur Alla Sharpsare! Det här blir vårt år!

Jajjan 2021-01-02 12:16

Citat:

Ursprungligen postat av tvablaa (Inlägg 729486)
Mkt omdömeslöst i min bok. Sell-out a la Zlatan.

Cash Buddy ett i mängden av bolag som erbjuder snabba små-lån till
astronomiska räntor, hela affärside’n är att låntagaren inte skall
kunna betala tillbaka i tid, då växer skulden exponentiellt på mycket
kort tid och mycket snart hamnar låntagaren i livslång skuldsättning.
Och med hjälp av Kron-Calle sköts indrivningen månadsvis automatiskt.
Vi talar enorm ROI på utlånat kapital till klienter som med all sannolikhet
aldrig blir skuldfria efter att ha blivit kund hos Cash Buddy.

Bolag som Cash Buddy mfl lever i symbios alla de privata spelbolag som
poppade upp som svampar ur marken efter det att civilminister Ardalan
Shekarabi avvecklade statens spelmonopol, istället för att som i Norge
hota banker och kreditinstitut med skyhöga böter om de tillät de
privata spelbolag och deras kunder att använda krreditinstitutens
betalningstjänster.

Då jag absolut noll förtroende för Ardalan Shekarabi (googla den
mannens hantering av medel i SSU, att han undgick åtal har
enl mig bara att göra med att man ville begränsa skandalen)

Jag vet vilka enorma summor (vi pratar miljarder) det handlade om för de privata
spelbolagen på Malta och Cypern mfl platser att få Ardalan Shekarabi att
lobba för en avveckling av spelmonopolet.

Min helt personliga undran är på vilket sätt smörjde de honom?

Har kursare som blivit miljadärer på avvecklingen av statens spelmonopol
glädjen saknade gränser när dagen kom och när monopolet försvann,
det finns helt klart ett intresse från spelbolagen, om tillgång på snabba
krediter och flera ägs direkt eller indirekt av bolag på Malta och Cypern.

Tanken är att speltorskarna som spelat bort sitt liv till ekonomisk ruin
lätt skall få låna tillbaka små summor av dina bortspelade pengar till
ocker-ränta och då fortsätter de generera pengar fast de tvingats stänga
av sig själva från fortsatt spel och leva på existensminimum medans
kronofogden fortsätter plockar av dem pengar till spelbolagen
via bolag som Cash Buddy som gäldenär livet ut eller fram till en
skuldsanering.

Att Ardalan Shekarabi bistod spelbolagen i avvecklandet av monopolet var förväntat och
är en sak, men att Johan Untersteiner skulle låta sig köpas som reklampelare
åt ockrare hade jag aldrig trott.

Jajjan