Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Jägersro 16 jan (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/46179-v75-jaegersro-16-jan/)

olle 2021-01-10 19:20

V75-Jägersro 16 jan
 
Det ska bli riktigt kallt i Skåne från mitten av veckan men bara att hoppas att det inte blir så kallt att det sätter sig tjäle i banan.

En ok januariomgång känns det som. Man ska inte förvänta sig någon toppsport igen ens på V75 från om några månader.

Ser väl dessutom rätt intressant ut spelmässigt . Inte minst tack vare en jackpot på hela 24 extramiljoner.

V75-1

Silverdivision med voltstart vilket känns lite lurigt. Tjatar vidare om Night Brodde trots att den nästan alltid startar i autolopp. Tittar man på senaste voltloppen så har den gått iväg. Gör den det på lördag körs den till spets och vinner då ett sådant här lopp. Värsta motbuden måste vara Fortune Mearas från spår 11 och Zio Tom Jet från spår 12. Spik på Night Brodde troligt. Men finns galopprisk.

V75-2

Ser ut som ett öppet klass 2 försök där i stort sett alla har fina startpoäng. 4,6,7,8 9,12 är hästar som ringas in direkt. Hoppas man blir klokare i veckan.

V75-3

Rätt dålig gulddivision där nog mycket av snacket blir på Gareth Boko. Borde varit nyttigt med Kalmarloppet sist . Fick bra spår och måste vara hästen att slå. Värst emot är väl Flemmings Slide so easy och Goops Nadal Broline. Ca hälften utfyllnad.

V75-4

Proposition 8 lades på V75 och stayerlopp gillas. Ser kul ut spelmässigt med tänkbara vinnare på samtliga volter. Att det är så få på de två första volterna borde gynna dom med 40 m tillägg.

V75-5

Ännu ett riktigt roligt spellopp som dessutom håller fin sportslig klass. Velegance torskade näst senast som favorit men vann sist som rejäl skräll. Zeta Kronos vann näst senast som icke favorit men torskade senast som stor favorit . Alhambra Mail har varit ute i tuffa lopp. Torskade bara mot en för dagen mycket bra Kali Smart i finalen annandag jul. Devs Daffodil lite sämre senast men som alla vet otroligt bra en bra dag. Härligt lopp som sagt.

V75-6

Här blir den tyske gästen Emilion nog favorit med Björn Goop. Kan inte hästen men möjligt att det är en klaring. Av resultaten från Tyskland att döma vinner den varannat lopp och galopperar i vartannat .
Four Guys Dreams avslutning på nyårsafton gör den till mångas nästagångare.
Men detta är ett fantastiskt fint lopp där inte ens fyrsiffriga startpoäng räckte för att komma med så finns fler tänkbara.

V75-7

Ännu ett trevligt spelllopp. Flemming hade väl blivit favorit med Dream Kåsgård med bättre spår men nu vete tusan. Tror dessutom att den är klart bäst barfota.
En annan gäst från Danmark, A secret word, finfina resultat i Danmark, men har floppat vid senaste sverigebesöken. Lugauer har en fin häst i Romero. Men detta känns som dagens mest svårlösta lopp så spara inte på strecken.


Drar igång med jobb igen för fullt i morgon så blir bara lördagstrav för min del i några månader nu.

Lycka till !

Fulsprit 2021-01-10 19:38

Torde vara den sämsta Gulddivisionen som gått på Jägersro, någonsin. Hugaligen vilka ök...

Fulsprit 2021-01-10 19:44

Vinner inte Nadal Broline på ren klass här så vet jag inte vad - dödens torde inte vara något problem med ett par lopp i kroppen och Goop upp nu. Lär betyda offensivt upplägg och första spiken klar då jag inte nu kan gå ifrån mitt nyårslöfte att första tanken alltid (nåja) är bäst...

Fulsprit 2021-01-10 19:48

Devs Daffodill är ett annat tänkbart singelstreck men två spikar från åttondespår, auto är väl inte att rekommendera. Sedan vill jag ha med Fantasia Sisu på hennes kanonspurt senast - miljondraget!

Fulsprit 2021-01-10 19:55

Dags för Four Guys Dreams nu?

Fulsprit 2021-01-10 19:56

Don Cash?

kire1111 2021-01-12 10:35

V75
Reducerad

4 6 11 5 2 12 7(10,3)
4 1 2(12,7)
5 7 8(2,4)
9 4 14 6 2 8 10(11,12)
1 3 5 6 8 9(10,7)
Emilion(6,12)
3 5(2,1)

Stekel 2021-01-12 20:39

Har också kladdat in Oxidizer redan som preliminär spik. Låter som att det kan bli påställt värre där och tror på ok chans till spets och slut.

Guld borde stå mellan Gareth och Nadal.

1% i dagsläget på Fantasia Sisu! Måste vara mest felspelad av alla just nu.

BroderH 2021-01-13 19:15

Kan Velegance hålla ut Zeta Kronos från start? Stallkamraten (1) spetsar väl och släpper sen till den som är först framme, då gärna till stallets andra häst? Att Velegance är fjärdehandare just nu tycker jag är ytterst märkligt.

BroderH 2021-01-13 19:30

Tidiga tankar:

V75-1:
Spets och slut för Kennedy? Tar garanterat spets. Night Brodde är kanske bästa hästen, men känns inte givet att han går iväg från fjärdespår. Även om han gör det är det inte lätt att plocka ner Kennedy. Håller sig den sistnämnda under 20% är det en grym spik att börja med.

V75-2:
Tycker Solkattens Ferrari gjorde ett grymt bra lopp senast. Ser inte ut att bli favorit här. Bra spelvärde.

V75-3:
Nadal Broline är bästa hästen och jag tror han vinner från dödens. Spik!

V75-4:
Svårt lopp. Galantis tidig för mig.

V75-5:
Inne på Velegance, särskilt om hon når ledningen (se ovan). Zeta Kronos är kanske för snabb men hon imponerade inte senast. Alhambra Mail är också bra men hon står alldeles för dåligt inne i loppet tycker jag.

V75-6:
Four Guys Dream blir allas nästa gångare. Kan vinna men får mycket streck. Emilion är ruskigt svårbedömd. Fågel eller fisk? Jag tror mest på Cargo Door som gör intressant debut för Riordan och Love Håleryd som såg bra ut senast.

V75-7:
Oxidizer är intressant som någon varit inne på förut. Leon Zon ser ut att för lite streckad igen! Tveksam favorit från bricka 11 tycker om Dream Kåsgård.

Stekel 2021-01-13 20:56

Det är nog fisk på tysken, rutimerad tränare som vet vad som krävs. Och 20k/start i karriären där nere brukar vara rätt bra. Men den hoppar ju ibland och det är halvhög klass på det där. Inte kollat den i arkivet än.

Stankarn 2021-01-14 05:17

https://www.hvtonline.de/traberdatenbc/142559

shasha 2021-01-14 07:34

Missa inte ett nytt kanonjobb från Olle med analys över omgången!

https://twitter.com/OlleBerntsson1/s...563298305?s=20

Stekel 2021-01-14 21:09

Ovanligt mycket utstick i omgången känns det som. Några som jag lägger en liten slant på (bet365):
Solkattens Ferrari 20ggr
Huis Clos 12ggr
Romero 9ggr

Stekel 2021-01-14 21:11

Citat:

Ursprungligen postat av shasha (Inlägg 731735)
Missa inte ett nytt kanonjobb från Olle med analys över omgången!

https://twitter.com/OlleBerntsson1/s...563298305?s=20

Ja verkar vara en duktig rackare att sammanfatta han, verkar påläst och träffsäker på det mesta i analyserna!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved