Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Lördagen 10 april - Jägersro V75 DD mm (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/47533-loerdagen-10-april-jaegersro-v75-dd-mm/)

Fulsprit 2021-04-10 18:25

Faan, trodde Arvid FH skulle ta det till 27 ggr på nätet!

Stankarn 2021-04-10 18:25

Dagens bästa platsspel, över 4 ggr degen:

PLATS
Inlämnat: 2021-04-10, 18:19
Jägersro Lopp 10
Lördag 2021-04-10
Start: 18:20
Kostnad: 250,00 kr
Vadet gäller startnummer

4 Arvid S.H.

1 x 250,00 kr = 250,00 kr.
Totalt: 250,00 kr.
Rättningskod: JZB HHZ FVJ

Edde 2021-04-10 18:26

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 743291)
Faan, trodde Arvid FH skulle ta det till 27 ggr på nätet!

Ja jag trodde fan det med tog bort både favoriten och näst favoriten så jäkla trist

Fulsprit 2021-04-10 18:28

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 743292)
Dagens bästa platsspel, över 4 ggr degen:

PLATS
Inlämnat: 2021-04-10, 18:19
Jägersro Lopp 10
Lördag 2021-04-10
Start: 18:20
Kostnad: 250,00 kr
Vadet gäller startnummer

4 Arvid S.H.

1 x 250,00 kr = 250,00 kr.
Totalt: 250,00 kr.
Rättningskod: JZB HHZ FVJ

Helt klart - jag var dock dum och spelade bara vinnarspel. Synd att denne tappade en längd runt sista kurvan då FP fick korrigera lite - hade säkerligen vunnit annars!

virre82 2021-04-10 18:29

Spikarna satt ju fint, synd man chansa bort bo örtberg eller vad amatören hette i första. 6,7,9 i sista för 6st 5or

Stankarn 2021-04-10 18:29

Kör en tvilling i sista, hoppas och tror att Night Brodde hittar till rygg ledaren.

5 mot 2,6,7,9 - minst 3 ggr degen tillbaka.

Fulsprit 2021-04-10 18:30

Citat:

Ursprungligen postat av Edde (Inlägg 743293)
Ja jag trodde fan det med tog bort både favoriten och näst favoriten så jäkla trist

Hade vunnit om den inte tappat en längd runt sista kurvan. Antingen så sov FP, eller så korrigerade han kusen...

NicklasA 2021-04-10 18:30

Citat:

Ursprungligen postat av Efterhandaren (Inlägg 743290)
Tja kanske inte det tuffaste Silver lopp som körts men 13,6 på 2640 är väl helt ok
Och du måste väl erkänna att bästa hästen vann ?

Bästa hästen kanske det är, men hade den vunnit från dödens? Tror inte det, och det bör väl även Adrian förstå och styra på innan!

Stankarn 2021-04-10 18:31

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 743294)
Helt klart - jag var dock dum och spelade bara vinnarspel. Synd att denne tappade en längd runt sista kurvan då FP fick korrigera lite - hade säkerligen vunnit annars!

Yes, det hade varit en riktig stänkare. Fredrik Persson vinner på V75 till 25 ggr degen....från vad var det, tredje eller fjärde utvändigt?

Men bra tänkt!

Nollkollolisten 2021-04-10 18:31

Citat:

Ursprungligen postat av SistaStallskriket (Inlägg 743289)
Utan oss spelare behöver vare sig hästägare, tränare eller kusk någon som helst prioritet! Då skulle dom mest hängivna syssla med bygdetrav!

GLÖM ALDRIG NÅGONSIN BORT DET!!

Väl medveten om detta. Men Svenska modellen av travsport innebär ju också att vi inte kör ihjäl hästarna på 20 lopp ca: bara för att du ska få in vinnaren.

Fulsprit 2021-04-10 18:35

Nu är penningpungen slut för dagen och då kan jag väl bjuda på en vinnare då det varit skralt med dessa under dagen - kan ge mig faan på att Floris Baldwin nu vinner när penningarna är som bortflugna, hehe!

:clap:

Efterhandaren 2021-04-10 18:35

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasA (Inlägg 743298)
Bästa hästen kanske det är, men hade den vunnit från dödens? Tror inte det, och det bör väl även Adrian förstå och styra på innan!

Menar du att någon skulle offrat sin häst och toksvarat för att fälla favoriten och låte en tredje vinna ? Farlander är ingen behaglig häst att ha i dödens.

NicklasA 2021-04-10 18:41

Citat:

Ursprungligen postat av Efterhandaren (Inlägg 743302)
Menar du att någon skulle offrat sin häst och toksvarat för att fälla favoriten och låte en tredje vinna ? Farlander är ingen behaglig häst att ha i dödens.

Tror väl olika, men tror inte Adrian hade behövt offra sin häst om han gått före Persson.

Stankarn 2021-04-10 18:42

Citat:

Ursprungligen postat av Efterhandaren (Inlägg 743302)

Och du tror att Stefan Persson skulle ha tokpressat i dödens för att krossa Staro Leonardo, om Lövgren tydligt hade visat att han ville köra spets?

Ja, alla har ju rätt till sin åsikt.

SistaStallskriket 2021-04-10 18:46

11-1 men det händer inte igen..... En MYCKET sämre häst än Cyber Lane!

olle 2021-04-10 18:49

Bara sett de två sista avdelningarna i dag. Ska kolla övriga lopp i efterhand senare. Men vilka fantastiska lopp det varit i DD loppen. När två av världens bästa hästar duellerar i dd-2 ryste man verkligen. Det där med Jägersrolunken verkar inte finnas längre. Härlig efterrätt till den fantastiska matchen mellan Malmö FF och Hammarby.

Indianen20 2021-04-10 18:49

Ja nu är sommaren här. Speedwaytrav. Var bland de tre första i sista sväng annars är du körd. Bra lopp idag men banan har varit snabb

Stekel 2021-04-10 18:50

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 743306)
Bara sett de två sista avdelningarna i dag. Ska kolla övriga lopp i efterhand senare. Men vilka fantastiska lopp det varit i DD loppen. När två av världens bästa hästar duellerar i dd-2 ryste man verkligen. Det där med Jägersrolunken verkar inte finnas längre. Härlig efterrätt till den fantastiska matchen mellan Malmö FF och Hammarby.

Missade mellantiderna men sådär rasande fort kan inte det där loppet ha gått. Kom de i mål på under 12,5 ens?

Edit: 12,2. Då var det nog en del lunk i ca 1200 meter under vägen.

Efterhandaren 2021-04-10 18:51

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 743304)
Och du tror att Stefan Persson skulle ha tokpressat i dödens för att krossa Staro Leonardo, om Lövgren tydligt hade visat att han ville köra spets?

Ja, alla har ju rätt till sin åsikt.

Tja krossa vet jag inte men Stefan hade nog plockat ner vem som helst i fältet med en döden resa. Farlander var ju helt i överlägsen och lever ju på sin styrka.

olle 2021-04-10 18:52

Cyber Lane lär få ett wildcard till paraolympiatravet. Gjorde ju en ruggig prestation i dödens med träningsbalans i årsdebuten.

valo 2021-04-10 18:53

Skaplig dag för Lövgren. Fyra pallplatser inom V75, inräknat Racing Manges seger.

Stankarn 2021-04-10 18:54

Citat:

Jodå. Ta en titt i Avdelning 5. När det är Jägersrokuskar som är med och styr så blir det en klassisk Jägersrolunk.

Lövgren gav precis Jägersrolunken ett ansikte. Eller ryggrad.

Det behövs lite blod utifrån för att det ska tävlas lite. Men på torsdag är det lunk igen, på Jägersro, för alla er som älskar det.

Fulsprit 2021-04-10 18:55

Blir så trött på att, i detta fall Matteus, ställer ledande frågor för att de vill frammana tårar hos särskilt skötarna. Denna tjej var dock väldigt cool och hade koll på ting - härlig tjej!

olle 2021-04-10 18:56

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 743312)
Jodå. Ta en titt i Avdelning 5. När det är Jägersrokuskar som är med och styr så blir det en klassisk Jägersrolunk.

Lövgren gav precis Jägersrolunken ett ansikte. Eller ryggrad.

Det behövs lite blod utifrån för att det ska tävlas lite. Men på torsdag är det lunk igen, på Jägersro, för alla er som älskar det.

Tja. På vad man sett senaste veckorna på landets banor vad gäller tävlande så var i alla fall dagens dd lopp raka motsatsen. Där tävlades det och även om favoriterna vann så gjorde dom inte det för att det blev blufflopp. Har ju varit för många favoriter som vunnit på det senaste tiden.

Nollkollolisten 2021-04-10 18:56

356.000:-

Fulsprit 2021-04-10 18:57

Citat:

Haha, jo då, Jägersrolunken lever i allra högsta grad, tro inget annat och du är sjukt underbar när du skriker ut "världens bästa hästar", i parti och minut, hehe!

:cheers:

Stankarn 2021-04-10 19:01

Citat:

Ursprungligen postat av Efterhandaren (Inlägg 743309)
Tja krossa vet jag inte men Stefan hade nog plockat ner vem som helst i fältet med en döden resa. Farlander var ju helt i överlägsen och lever ju på sin styrka.

"nog"?

Frågan var ju om Lövgren som gjorde rätt att släppa eller inte. Och om jag tolkar dig rätt så gjorde han rätt att släppa spets eftersom favoriten "nog" ändå skulle ha vunnit?

Istället för att testa och köra i spets, där man vinner 40% av loppen på Jägersro och där statistiken visar att det dessutom blir bättre och bättre ju längre loppet är?

Tja, då är vi överens. Helt värdelöst att strecka Lövgren om han inte är megafavorit.

En av travskolans första regler:

"Lövgren släpper alltid spets med en andrahandare eller sämre rankad eftersom favoriten nog vinner ändå. Och då blir det bra pengar till stallet."

Fulsprit 2021-04-10 19:01

Al Pacino STENKLAR i sista...!!!

:ful:

Stankarn 2021-04-10 19:02

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 743316)
Haha, jo då, Jägersrolunken lever i allra högsta grad, tro inget annat och du är sjukt underbar när du skriker ut "världens bästa hästar", i parti och minut, hehe!

Och NY MEGASTJÄRNA hit och dit....så fort en treåring vunnit 10 papp....:cheers:

Fulsprit 2021-04-10 19:08

Lennartsson på Bergh-tränat är oftast en bra kombo!

Stankarn 2021-04-10 19:10

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 743319)
Al Pacino STENKLAR i sista...!!!

:ful:

Jag spelade emot. När hela studion skriker ut en Kolgjinihäst från femtespår volt, gäller det att ta betalt.

Nog dagens vinnarodds. Men jag går inte in tyngre än så på hästar som jag inte sett förut.

VINNARE
3 Kagan

1 x 50,00 kr = 50,00 kr.
Totalt: 50,00 kr.
Rättningskod: FTM MHQ MXF

:smoke:

Indianen20 2021-04-10 19:21

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 743313)
Blir så trött på att, i detta fall Matteus, ställer ledande frågor för att de vill frammana tårar hos särskilt skötarna. Denna tjej var dock väldigt cool och hade koll på ting - härlig tjej!

Ja det är väldigt tröttsamt med att det ska göras i tv om vartannat. Per Skoglund idéer. Ibland försöker han få fram en tår själv, som förra veckan när Djuses körning började blöda ur munnen. Vad fan är det? Varför ska det lipas för, jävligt patetiskt. Tänk om syror och läkare börjar gråta varje gång de får en dålig patient de inte känner. Jävligt falskt och jävligt patetiskt

Edde 2021-04-10 19:31

Jag vet en del som gillar Nybrink ,Per S och Tillman när de rattar sändningen men allvarligt.. Per står där med alla sina bokstavskombinationer och tjatar sönder om allt och alla och tokhyllar dåliga favoriter och bla bla sen står Nybrink och Tillman där och tjafsar sönder. Som Nybrink idag ”Cyber har 11-0 bla bla” ja men nån gång torskar den och det var idag. Trött på enögda tjommar i tv.

Fulsprit 2021-04-10 19:37

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 743323)
Jag spelade emot. När hela studion skriker ut en Kolgjinihäst från femtespår volt, gäller det att ta betalt.

Nog dagens vinnarodds. Men jag går inte in tyngre än så på hästar som jag inte sett förut.

VINNARE
3 Kagan

1 x 50,00 kr = 50,00 kr.
Totalt: 50,00 kr.
Rättningskod: FTM MHQ MXF

:smoke:

Jag kollade in denna innan jag hörde studion började yla och hade jag tänkt spela så hade jag hoppat det - man ser på oddset och denne blev ju ospelbar med halverat odds från då jag skrev att den skulle vinna...

Fulsprit 2021-04-10 19:41

Citat:

Ursprungligen postat av Indianen20 (Inlägg 743325)
Ja det är väldigt tröttsamt med att det ska göras i tv om vartannat. Per Skoglund idéer. Ibland försöker han få fram en tår själv, som förra veckan när Djuses körning började blöda ur munnen. Vad fan är det? Varför ska det lipas för, jävligt patetiskt. Tänk om syror och läkare börjar gråta varje gång de får en dålig patient de inte känner. Jävligt falskt och jävligt patetiskt

Jepp, så är det! Har ni sett den videon när Per Skoglunds häst vinner, "Lille plutten", eller vad han kallar den och springer omkring och skriker och gråter krokodiltårar om vartannat - det är så regisserat som det kan bli! Äkta glädje som inte är framtvingat bara älskar jag, men denna falskhet som skall frammanas är bara skit!

Indianen20 2021-04-10 20:05

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 743329)
Jepp, så är det! Har ni sett den videon när Per Skoglunds häst vinner, "Lille plutten", eller vad han kallar den och springer omkring och skriker och gråter krokodiltårar om vartannat - det är så regisserat som det kan bli! Äkta glädje som inte är framtvingat bara älskar jag, men denna falskhet som skall frammanas är bara skit!

Jag har sett den och det är regisserat. Ett tag jagade de skötare, ofta då unga tjejer. Först berömde de hästen och arbetade systematiskt fram känslorna. Sen när tårarna var på väg så kom över alltid frågan- hur känns det inombords?
Gråt-tv var väldigt trendigt för några år sedan, trodde det var på väg bort. Precis som att det ett tag var väldigt trendigt att kvinnor kysste eller hånglade med andra kvinnor på scen Likaså så står Per Skoglund varje Lördag och säger alltid det smakar så fantastiskt, det godaste han ätit i livet. Tycker bara det är jobbigt med påklistrad yta