Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Bergsåker 17 april (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/47617-v75-bergsaker-17-april/)

kazire 2021-04-15 21:49

Citat:

Ursprungligen postat av Fagerdahlen (Inlägg 743707)
[/B]

Tycker att det From The Mine ska vara med ändå. Springer på grymma tider och kommer nog spetsa.
I min bok är det ett roligt och värt streck.

I min bok bok får den nog vara glad för pengar. Spetsa? Med Disco innanför näe det finns inte.

SO 2021-04-16 09:52

Citat:

Ursprungligen postat av kazire (Inlägg 743813)
I min bok bok får den nog vara glad för pengar. Spetsa? Med Disco innanför näe det finns inte.

Minns när From The Mine speedade ner Disco bakifrån och gav väl över 20 i odds vill jag minnas, fulldistans då. Härliga tider.......

Fagerdahlen 2021-04-16 10:07

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 743827)
Minns när From The Mine speedade ner Disco bakifrån och gav väl över 20 i odds vill jag minnas, fulldistans då. Härliga tider.......

Det minns även jag.
Och att inte FTM skulle kunna spetsa med Disco innanför köper jag inte.
Han är riktigt snabb.
Blir inte förvånad, så att säga. Men klart Disco Volante är kvick

cava 2021-04-16 11:33

Citat:

Ursprungligen postat av Fagerdahlen (Inlägg 743833)
Det minns även jag.
Och att inte FTM skulle kunna spetsa med Disco innanför köper jag inte.
Han är riktigt snabb.
Blir inte förvånad, så att säga. Men klart Disco Volante är kvick

Sida vid sida är FTM chanslös tror jag, möjligen om Disco hade spår 1...men kan ju spekulera att Disco snubblar till !?:)

Fagerdahlen 2021-04-16 13:48

Citat:

Ursprungligen postat av cava (Inlägg 743841)
Sida vid sida är FTM chanslös tror jag, möjligen om Disco hade spår 1...men kan ju spekulera att Disco snubblar till !?:)

Så är det nog. Jag värderar inte Disco lika högt. Tycker han är grym men vinsterna kommer inte hålla i sig nu under sommaren.
FTM är en trolig skräll imorgon, that’s it, enligt mig

cava 2021-04-16 14:00

Citat:

Ursprungligen postat av Fagerdahlen (Inlägg 743849)
Så är det nog. Jag värderar inte Disco lika högt. Tycker han är grym men vinsterna kommer inte hålla i sig nu under sommaren.
FTM är en trolig skräll imorgon, that’s it, enligt mig

Absolut, men inte från spets...rygg ledaren kanske !? Risk för dödens då Västerbo vill nog sitta där!?

viking90 2021-04-16 15:06

14 Devine (avd4) Står fortfarande under 5% alltså måste ju vara streckvärt.
Var knappt 2 längder bakom Viking Brodde senast som vann (trots kort startgalopp), en längd bakom Summit in Sight och slog bland annat Dom Perignon då, Dompan var anmäld till Silver denna helgen men struken nu.
Devine har väl sin bästa bit sista 300m och har man bara slagläge så blåser man förbi många!

hoola 2021-04-16 15:19

Daniel Berglund V75 Bergsåker på Service Plays

hoola 2021-04-16 16:09

Jens Sjödén V75 Bergsåker på Service Plays

viking90 2021-04-16 17:41

Power Blaster (avd5) gick lågt 11-tid sista 1000m senast bakom Astronacente Zac låg sist invändigt när sista varvet startade men var klar tvåa i mål, bakom Deal Done Zet måste man vara tidig här även om det aldrig är optimalt med bakspår på kort distans men på Bergsåker vinns lite färre lopp från spets jämfört snittet i Sverige. Han är anmäld med vanlig vagn men den Finska tränaren säger att den ska gå med biken igen!

olle 2021-04-16 19:06

Läser på lite nu. Håller på med avdelning 5.

Lirade 100 plats på Bone Hard Flash till 8,50

Så här skriver Berglund

” Helt ospelad är tuffe 5 Bone Hard Flash och det köper jag inte. Han har gått bra i V75 tidigare och såg bra ut med krafter kvar i finalen senast. Han är anmäld med vanlig vagn, men Röcklinger har sagt att det kanske kan bli första gången med amerikansk vagn och det vore ju superspännande på en 0,5-procentare…”

I guidenintervjun säger Röcklinger att det ska bli amerikansk vagn för första gången och alla vet vilken effekt det kan ge.

Dessutom har väl Röcklinger duderform på stallet.

Som 0 procentare på V75 kanske t.o.m. streckvärd som vinnare , men jag spelar i stort sett aldrig V75 system.

olle 2021-04-16 21:39

Har svenska spel också börjat med limiteringar? Skulle lägga lite 20 kr dubblar till i morgon som inte gav några högre odds . Fick för första gången vid spel där meddelande att jag Max fick lägga dubblar för 11 kr. Ligger lite plus där men tror inte ens det är femsiffrigt i år.

Stankarn 2021-04-16 22:02

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 743912)
Har svenska spel också börjat med limiteringar? Skulle lägga lite 20 kr dubblar till i morgon som inte gav några högre odds . Fick för första gången vid spel där meddelande att jag Max fick lägga dubblar för 11 kr. Ligger lite plus där men tror inte ens det är femsiffrigt i år.

Yes. De har börjat med fånigheterna samtidigt som man bytte den tekniska plattformen.

olle 2021-04-16 22:19

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 743915)
Yes. De har börjat med fånigheterna samtidigt som man bytte den tekniska plattformen.

Märkligt att man inte ens får vinna 10 tkr hos ett spelbolag som omsätter miljarder innan 20 kr dubblar är för tunga spel att ta emot. Är ju bara att tömma kontot och spela någon annanstans om det fortsätter så.

Jiwa 2021-04-16 23:05

V75 på Bergsåker och även om det ser favoritbetonat på förhand så kan det skrälla.

Men Först


Riktigt kul att två bra spelare satt V86 här i onsdags. Forumet levererar och jag tycker det är kul att se bongar är uppbyggda också. På Lördag kanske jag hinner med och lägga ut hur jag kör efter värmningar mm. Men jag fortsätter bjuda på min rank även om denna gång är mindre analys på pappret så finns det i huvudet hur loppen blir körda. Håll till godo

V75-1 Bronsdivisionen bjuder på en av de öppnades loppen i omgången.

3 Rally Hans 13% har varit ett stallskrik i flera starter då kretsen runt hästen varit väldigt uppåt. Visst är det oroväckande med att han bara vunnit 4 starter men något säger mig att det smäller till snart. Tycker han är första strecket i ett öppet lopp

7 Mas Capacity 4% kommer skrälla inom kort. Det är runt 10,0 avslutningar varje start och ibland under det. Den här får ni inte missa som garderar.

2 Axel Ruda 17% ligger mig varmt om hjärtat då jag och Pär Ländin är kompisar och har häst tillsammans. Hästen är bra nog för att kunna vinna detta lopp och tänk på att det här hemmabana. Man vill ta spets och släppa för få rygg ledaren.

5 Moses 24% är riktigt bra och är favorit här. Men något säger mig att det blir ett tufft upplägg härifrån. Jag tycker det är en favorit i fara även om den måste med på min bong. Men om han laddar och försöker ta spets så kan det bli en spetsvinnare om Alex ruda släpper till denna.

8 Gooner 13% hade jag nog rankat högre med ett bättre spår. Hästen är stark nog att kunna vinna från dödens men det blir nog ett lugnare upplägg. Barfota runt om för första gången. Varning för det

6 Otroligtsåfin 7% är man uppåt från stallet. Tre raka segrar på imponerande sett.

10 Frodo S 13% avslutade 1,09,5 sista 600m och såg väldigt fin ut. Visst är läget svårt men Goop börjar få ordning på stallet.

12 Dede Star 3% gar fart för att vinna ett sådant här lopp men läget är uselt. Classe kör i ett bra flyt nu och snart får vi lira golf tillsammans också. Men nu var det trav vi fokuserade på.

4 jareth Boko 3% låter det som på tränaren att segern är klar(brukar låta så) Men det ska köras fram och den ska gå i dödens. Jag gillar hästen och den är bra men ska det verkligen gå från dödens?

Rank V75-1
A 3
B 7-2-5-8-6-10-12-4
C 9-11-1



V75-2 Morgondagen näst bästa spik finns här


8 Magnificent Tooma 34% är överlägsen kapacitet mässigt detta gäng. Hittar Örjan ut och örjan bestämmer att köra fram så är loppet över i tidigt skede. Årsdebuten avklarad efter mycket strul. Jag tror hästen kommer vinna många V75 segrar detta år och klättra i klasserna. För mig en bra spik och jag tror faktiskt att det ska en galopp eller mkt strul för tors.

Ska man gardera så är det 2 Gogobet Sisu 17% som är värst emot. Grymma insatser och jag blir inte förvånad om den körs offensivt om den travar iväg bra.

6 Again Kronos 4% tar nog spets här och hästen är inte så dum i grunden även om den bara vunnit en av 16 starter. För er som garderar

1 Voltaire P. Hill 2% kan vara skrällen i loppet. Kan få rygg ledaren eller 3 inv och hästen kan avsluta. Om man tar ett par hästar så är denna given

Rank V75-2
A 8
B 2-6-1-11
C 5-9-7-3
D 4-12-10



V75-3 Spel emot ett mål och hur ska vårt svenska hopp vinna?

6 Odd Herkeles 72%
är ett fenomen utan några svagheter. Det kommer bli spets och den kommer få bestämma och loppet i mina ögon är över efter 300m. Hur och vem ska rubba den här från spets? Svenskar vill gärna se sina favoriter och därför blir den här mindre streckad än om de var en svensk megafavorit. I mina ögon årets bästa spik så här långt.

11 Månlykke A.M 20% är vår största svenska stjärna som jag tror kommer få sitt bästa år nästa år och framåt. Att den ska först gå i tredjespår och sedan fram i dödens och slå Odd herkeles från dödens är i mina ögon en på femtio. Men skulle jag gardera favoriten så självklart är den med på bongen

9 B.W Sture 1% är mitt klara tredjedrag här. Den här hästen går framåt för varje start och den kommer växa in i eliten. Men än så länge är den för liten om favoriten är bra för dagen

Rank V75-3
A 6
B 11-9
C 1-2-10
D 7- 8-3-5-4



V75-4 Ännu ett lopp där alla kan vinna. Här finns det bra skrällar

3 Lyckans Cash 20% håller jag lite högre än de andra även om det är långt ifrån en klar spik. Hästen är stark och rejäl och går hela vägen. Tror att hästen går framåt med den genomkörare den fick senast.

12 Kate Baldwin 7% tycker jag är väldigt intressant i detta lopp trots tråkigt spår. Även om hon är 4 år så tror jag hon är under en stor utveckling. Jag tycker det är en prisvärd skräll

7 Beauty Wind 17% står bra inne i loppet och står på tur för en seger efter 3 bra lopp. Även hon 4år men har en bra hårdhet

6 Gitte Silvåkra 15% vann säkert från spets senast. Den här märren går från klarhet hela tiden och jag blir inte förvånad om hon vinner detta igen.

4 Lovely O.O 13%gick ju ett mycket bra efter gunga senast. Runt 1.13.5 2000m och det är bra papper alla dagar i veckan. Det låter uppåt från stallet

14 Divine 5% är van vid mycket hårdare motstånd. Nu går hon ner i klass även om hon står på tillägg men hon ska inte glömmas på bongen.

1 Xanthis Fantasy 2%
kommer ta spets där och köra så länge lampan lyser. Tycker inte man ska ta bort henne på bongen för Wallin har bra koll på sina ston.

9 Juvelens Miss. F 4% har ett bra spår och kan komma fram tidigt där framme. Kim lär vara offensiv och jag hör på tongångarna att man tror på lite chans

Rank V75-4
A 3
B 12-7-6-4-14-1
C 8-2-3-15
D 13-5-11-10



V75-5 Här har vi en nästagångare som kan få det perfekta loppet!

9 Power Blaster 7% har gjort två mäktiga lopp i rad utan att vinna. Senaste loppet så sa jag direkt efter loppet att den där går jag allin nästa start. Nu bara streckad på 7%. Det här är spelvärde

3 Deal Done Zet 58% blir stor favorit här och hästen är snabb ut och kommer säkerligen komma till spets. Visst blir den svår att slå, men något säger mig att fler kommer ladda och det kommer gå fort här.

10 Mister Donald 5% tror jag kommer få ett kanonlopp då det kommer gå fort där framme. Hästen kan gå riktigt fort till slut och den här måste med på gardering tidigt.

7 Dollar Hornline 1% rycker man skorna på. Jag tror det här kan vara omgångens korsdrag för jag tycker inte den är sämre än någon i loppet. Löjligt med 1 % på strecken.

4 Fighter Laday 10% ser ju också riktigt fin ut för dagen. Den här hästen vinner inte loppet från dödens men kommer den ner och får spara på speeden så blir den nog att räkna med

Sista lilla varningen är 8 Enge Eros 1%. Den här hästen kommer att vinna inom kort. Nu är spåret uselt men hästen är riktigt bra och duger verkligen i klassen. Glöm inte om ni tar många streck

Rank V75-5
A 9
B 3-10-7-4-8-6-2
C 1-5


V75-6 De tre största favoriterna ute alla på fel distans. Hur sjutton är de streckade?

1 Betting Rebel 10% aviserar spets och där ska man köra. Hästen springer nog under en 1,11 i morgon. Det här kan vara ett spikförslag men det finns risk för körning samt att det kommer gå fort.

11 Vae Victis Club 13% säger man är en blivande stjärna. Det pratas redan om de större loppen till hösten så då ska den här med tidigt på bongen

6 Final Dream 2% är sjukt underspelad här. Gick över full distans och höll till slutet emot hästar som hade bättre distans. Nu samma hästar men på bättre distans. Självklar på min bong med gardering.

5 Mr Clayton J. F 3% har jag varnat för varje start men den har inte vunnit ännu. Men vilka lopp hästen gör hela tiden. Snart sitter den.

3 Cab Lane 43% är en underbar häst men denna gång tycker jag den är ute på fel distans och är en väldigt sårbar favorit. Varning för denna favorit

9 Vikens Hige Yield 15% även den ute på fel distans. Hästen är stark och rejäl och en fantastisk travare men att den ska vinna från bakspår och kort distans känns långsökt

2 Algot Zonett 11% även där fel distans. Jag tror den tappar i starten och sedan får den svårt att hänge med när det går fort. Fin häst men inte vinner denna över denna distans.

7 Meritt 2% är en häst jag gillar men är väldigt utlämnad här. Den måste ha tur härifrån

Rank V75-6
A 1
B 11-6-5-3-9-2-7
C 4-10



V75-7 Ännu ett underbart försök till Paralympic finalen

4 Disco Volante 25% tror jag spetsar efter 300m och där vet vi att hästen gör sina bästa lopp. Då tror Örjan kommer bevaka Erik i detta lopp så tror jag Uffe kan stjäla loppet. Det är ofta att spets är guld värt när de bästa avvaktar emot varandra

2 Who´s Who 38% såg lysande ut senast när jag spikade hästen. Men denna gång tror jag som sagt att Örjan får trava fram i dödens och då tycker jag hästen är lite sämre än den får gå på rulle

11 Very Kronos 22% laddar man för elitloppet men klart man vill vinna här. Erik lär försöka tidigt men han vet att Örjan kommer bevaka honom. Det finns risk för prepare då. Men förmodligen bästa hästen

1 Antonio Trot 6% tycker jag är underskattad här. Visst kan den inte hålla spets men den kommer att få ett bra lopp här. Jag tycker den här är tillräckligt bra för att vinna ett sådant här lopp med rätt resa

9 Espirit Sisu 1% kommer vinna guld i år var så säkra. Men det krävs rätt lopp om den ska kunna göra det.

Rank V75-7
A 4
B 2-11-1-9
C 5-3-8-10
D 7-6


Lycka till

/Jiwa



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved