Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Årjäng 17/7 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/48833-v75-arjaeng-17-7-a/)

Fagerdahlen 2021-07-15 08:05

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 753576)
Ja verkligen! Det här är ju typexemplet av rundspelat lopp på en trio där man bör försöka ta ställning och få streck till att kladda på i övrigt (och det tycker jag kan behövas). Får se hur det blir, står mellan de där två.

Storloppet är ju lite så också, men där har jag inte tänkt klart än alls. Förutom att jag lutar åt att steka Kolgjini även där. Och Vernissage så jävla strulig att jag just nu tänker Missle/Click. Någon av dem bör väl spetsa och då bli svårslagen.

Inte jag heller, men någonstans känns Clickbait som spetsfavorit, tycker Missle Hill inte levt upp till sina tidigare monsterprestationer, men förr eller senare sitter formen där igen.
Vernissage håller jag med om, alldeles för osäker.
Lutar dock åt att gardera med 4-5 hästar.

Bridgeman 2021-07-16 10:24

AVD 1. NR 11 Riptide R.D. struken

hoola 2021-07-16 14:06

Jens Sjödén V75 Årjäng på Service Plays

Stekel 2021-07-16 14:08

Citat:

Ursprungligen postat av Fagerdahlen (Inlägg 753649)
Inte jag heller, men någonstans känns Clickbait som spetsfavorit, tycker Missle Hill inte levt upp till sina tidigare monsterprestationer, men förr eller senare sitter formen där igen.
Vernissage håller jag med om, alldeles för osäker.
Lutar dock åt att gardera med 4-5 hästar.

Stor del i pusslet är hur Örjan tänker, och det får man ju aldrig reda på. Kommer han sända för att försöka hålla ut Clicken eller sträcker han vapen direkt? Är just nu inne på det senare och då är det ju spik på favven.

Dahle 2021-07-16 14:29

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 753762)
Stor del i pusslet är hur Örjan tänker, och det får man ju aldrig reda på. Kommer han sända för att försöka hålla ut Clicken eller sträcker han vapen direkt? Är just nu inne på det senare och då är det ju spik på favven.

500k i första pris och högre = Örjan
Maxad utrustning på Missle Hill
Har lekt med dessa tidigare och formen bör vara bättre nu
Spår bredvid varann, lättare o svara i spetskörningen mot Clicken
Dessutom, nästan hälften så lite spelad som favorit, mums
Min vinnare, spets o slut
Missle Hill

Stekel 2021-07-16 14:57

Citat:

Ursprungligen postat av Dahle (Inlägg 753763)
500k i första pris och högre = Örjan
Maxad utrustning på Missle Hill
Har lekt med dessa tidigare och formen bör vara bättre nu
Spår bredvid varann, lättare o svara i spetskörningen mot Clicken
Dessutom, nästan hälften så lite spelad som favorit, mums
Min vinnare, spets o slut
Missle Hill

Ja Örjan och fet prischeck är man alltid uppmärksam på. Och han är bra på att skicka när det behövs. Sida vid sida är plus men Clicken är ruskig ut alltså. Minns vad Lennartsson sa i våras, aldrig känt en så startsnabb häst. Vad är det som maxas på Missle mer än vanligt?

Dahle 2021-07-16 15:35

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 753765)
Ja Örjan och fet prischeck är man alltid uppmärksam på. Och han är bra på att skicka när det behövs. Sida vid sida är plus men Clicken är ruskig ut alltså. Minns vad Lennartsson sa i våras, aldrig känt en så startsnabb häst. Vad är det som maxas på Missle mer än vanligt?

Tuffare tränad, troligtvis extra trimmad, helstängt med hål i (open eye)
Visst är Click Bait snabb, men ska mycket till om man ska ta sig förbi
Örjan, om han vill tävla, vilket jag tror han vill, då det är högre första pris.
Varit mycket mer spelad tidigare än Click, när de möttes, och att den inte är favorit nu med spår innanför, tycker jag är fel.
Men jag har haft fel förr, så upp till var o en och bedöma chansen.
:)

Stekel 2021-07-16 15:55

Citat:

Ursprungligen postat av Dahle (Inlägg 753767)
Tuffare tränad, troligtvis extra trimmad, helstängt med hål i (open eye)
Visst är Click Bait snabb, men ska mycket till om man ska ta sig förbi
Örjan, om han vill tävla, vilket jag tror han vill, då det är högre första pris.
Varit mycket mer spelad tidigare än Click, när de möttes, och att den inte är favorit nu med spår innanför, tycker jag är fel.
Men jag har haft fel förr, så upp till var o en och bedöma chansen.
:)

Ja spelvärdet lockar ju lite även om avståndet krymper. Någon av dem borde spetsa hem det hela, frågan bara vilken...

Dahle 2021-07-16 16:14

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 753768)
Ja spelvärdet lockar ju lite även om avståndet krymper. Någon av dem borde spetsa hem det hela, frågan bara vilken...

Precis
Och då jag har större förtroende till Kihlström än Lenartsson, samt att Missle Hill kan öppna mycket snabbt, tar jag ställning för den mindre spelade :D
Hatar o dubbla system på två mestspelade, men kanske är lås det mest troliga

Fulsprit 2021-07-16 16:28

Citat:

Ursprungligen postat av Bridgeman (Inlägg 753743)
AVD 1. NR 11 Riptide R.D. struken

Det ändrade en hel del - tänkte spika. Vem faller strecken på nu?

:cheers:

Stekel 2021-07-16 18:24

Citat:

Ursprungligen postat av Dahle (Inlägg 753770)
Precis
Och då jag har större förtroende till Kihlström än Lenartsson, samt att Missle Hill kan öppna mycket snabbt, tar jag ställning för den mindre spelade :D
Hatar o dubbla system på två mestspelade, men kanske är lås det mest troliga

Nej för fan, ta ställning på vinst och förlust! Strecken kan göra väldigt stor nytta i den här omgången. Har man inte mycket vettiga alternativ att lägga strecken på kan man köra en "fegdubbling".

Bullo 2021-07-16 19:21

Citat:

Ursprungligen postat av Dahle (Inlägg 753763)
500k i första pris och högre = Örjan
Maxad utrustning på Missle Hill
Har lekt med dessa tidigare och formen bör vara bättre nu
Spår bredvid varann, lättare o svara i spetskörningen mot Clicken
Dessutom, nästan hälften så lite spelad som favorit, mums
Min vinnare, spets o slut
Missle Hill

Är det inte en stor nackdel för missile att den nu får spår 2 istället för spår 3?

Stekel 2021-07-16 19:34

Citat:

Ursprungligen postat av Bullo (Inlägg 753791)
Är det inte en stor nackdel för missile att den nu får spår 2 istället för spår 3?

Litet minus läser jag det som också. Fartmässigt och i att eventuella hjälpen av Taekwon att hålla ut med lite solfjäder.

Dahle 2021-07-16 19:39

Citat:

Ursprungligen postat av Bullo (Inlägg 753791)
Är det inte en stor nackdel för missile att den nu får spår 2 istället för spår 3?

Tycker inte jag. 2 är inte så snabb ut så då kan Örjan koncentrera sig bara på o hålla ut de utvändiga. Bara kolla i arkivet hur snabb MH är.
Största nackdelen hade varit om det fanns en lr flera ekipage emellan.
Men när det är som nu, så blir det tufft o ta en längd för CB, (tycker jag)
Men det är min uppfattning, jag kanske inbillar mig. Återstår o se imon

Bullo 2021-07-16 20:53

Kommer troligen rama in omgången med två spikar, Quite special och Click Bait.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved