Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-07-12, 04:17   #1
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

V75 Årjäng 17/7


Trots en lockande jackpott så sa det inte wow när listorna kom ut.

Kolgjinis åker upp med några sinna kanoner och inte allt för svårt kallblodslopp.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.

Senast redigerad av Spiken64 den 2021-07-14 klockan 05:28.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-12, 14:15   #2
Banned
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 299
Sharp$: 2735
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Ttrots en lockande jackpott så sa det inte wow när listorna kom ut.

Kolgjinis åker upp med några sinna kanoner och inte allt för svårt kallblodslopp.

Nä verkligen inte. Dessutom är förstapriset i Årjängs stora sänkt. Trots rekordspel i fjol.

Travet är illa ute. Prispengarna sänks i Norden. Travbanorna är fallfärdiga. Publiken borta. Vardagstravet har lågt intresse med " favoriter släppta till spets" och ständiga jackpots. Dessutom har politiskt bestämt sig för att spö ska bort från travet. Allt färre köper travhästar. Få verksamma i travet kan ta ut en vanlig lön. Ja det blir väl som vanligt på V75. Favoritparad och några tusenlappar. Hur många omgångar blir det miljonutdelning på V75 varje år. De är få, 5st?
Indianen20 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-12, 17:18   #3
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9126
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Indianen20 Visa inlägg
Nä verkligen inte. Dessutom är förstapriset i Årjängs stora sänkt. Trots rekordspel i fjol.

Travet är illa ute. Prispengarna sänks i Norden. Travbanorna är fallfärdiga. Publiken borta. Vardagstravet har lågt intresse med " favoriter släppta till spets" och ständiga jackpots. Dessutom har politiskt bestämt sig för att spö ska bort från travet. Allt färre köper travhästar. Få verksamma i travet kan ta ut en vanlig lön. Ja det blir väl som vanligt på V75. Favoritparad och några tusenlappar. Hur många omgångar blir det miljonutdelning på V75 varje år. De är få, 5st?
Jag håller med dig om delar av den problematik du beskriver. Men benämningen ständiga jackpots tycker jag är intressant!

De senaste tre veckorna har utdelningen på V64 resulterat i att fyrorna flyttats över till jackpot hela 2 ggr av 12! (senaste månaden 4/16). Jag tycker inte det är särdeles ofta men man behöver inte tycka som jag.

Jag undrar bara, vad vore "lagom" utfall på vardagstravet för att öka intresset enligt dig?

Själv spelar jag alltid endast V6 och väljer att stå över omgångar då de allra största ser ut att ha allt för god vinstchans... men det är jag det!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5), Efterhandaren (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-12, 17:44   #4
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 657
Sharp$: 12772
Standard

Tidiga Årjäng tankar

Tja klassiska Årjängs travet ser väl ganska spelvänligt ut trots att Spiken är lite sådär.
Mina tidiga måndags tankar kommer från stekheta Kreta. Och det är kanske ingen fördel. Men Årjäng är min favoritbana både fysiskt och spelmässigt.
En tidig måndags fundering.

V75 1) 3 Taxi Out är ju nästan stenklar med bra läge,form och Örjan vid rodret. Det är väl voltstarten som kan vara lite minus.
11 Riptide R.D. Surt läge men Jepson upp och hästen har grym form.

V75 2) 8 Erv Zet. Tja orutinerad och spår 8 känns väl iskallt men det här är en undantags häst XL. Svårslagen.

V75 3) Härligt Silver lopp.
4 Born Unicorn blir väl hårt betrodd och kanske är stenklar men jag försöker hitta motbud.
6 Rotate har hittat sommarformen. Grym kapacitet.
8 Ivory Di Quattro. Distansgynnad hårding.
11 Zoko Lane. Får en stänkarvarning mer med hjärtat än hjärnan. Men här har vi en rutinerad filur som sett ganska bra ut på sistone.

V75 4) Nordisar. Jag är lika is”kall” som hästarnas blod. Noll koll.

V75 5) Härligt Klass 1 lopp.
2-3-4-6-8-10-11 är måste streck så här på måndag.

V75 6) 8 Svecac Palema har jag följt hela karriären och jäklar nu ska vi skörda. Hästen har en grym skalle och är bra fö4 klassen.
12 Zante Grif. Prickar Erik springen kan det bli en fin resa för stenhårt matchade Varenne dottern.

V75 7) Vidöppet Årjängs Stora. Mina två måstestreck är :
2 Vernissage Grif. Hästen är grym när han travar. Psst Dessutom Varennare.
8 Zarenne Faz. Bortlottad ? Tja kanske men här vankas det nog överpace XL.
Psst Dessutom Varennare.
Eller har vi en blåvinnare i susaren 6 Law Marker som hittat lite form efter flera års kämpande. Kanske kommer lite förräntning på den inte helt lyckade mångmiljonimporten.

Som sagt måndags fundering och det kan dyka upp mera trovärdiga spel förslag under veckan.
Ha det gött alla för det har jag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MikaF (+5)
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-12, 17:48   #5
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 657
Sharp$: 12772
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Ttrots en lockande jackpott så sa det inte wow när listorna kom ut.

Kolgjinis åker upp med några sinna kanoner och inte allt för svårt kallblodslopp.
Vem vinner Kallis loppet Spiken. Du som tycker loppet är enkelt ? He,he.
Jag är lika kall som kallbloden när det gäller att hitta vinnaren!

Senast redigerad av Efterhandaren den 2021-07-12 klockan 17:54.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-13, 10:20   #6
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Härligt, första V75 på plats nu på snart 1,5 år!!!

Första tanken om silver var att det var fördel Born Unicorn på läget och att man kanske skulle spika. Örjan brukar kunna få fart på dem när det behövs. Men efter att ha kollat igenom startsnabbheten lite mer så känns det jävligt långsökt att ens Örjan ska kunna trolla den här till ledningen. Rotate med startsnabbhet, läge och hemmaplan kommer att swisha till ledningen och blir där väldigt svårslagen. Counterfeightr och Beartime kan vara lite i vägen, men det bör bara vara att glida förbi dem utan strid sen.

En av mina spontant bästa smällkarameller är Björnemyr Dennis i kallblodsloppet. Drog nästan staket när den kom över till Jensen från Norge och Ådefors är bättre än vad han är namnkunnig. Stryk av Ask Major 40 bakom näst senast men då kom den billigt på också jämfört med nu. Kan gå från ledning!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-13, 10:48   #7
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Omgångens största Erv Zet ska absolut synas, om det inte visar sig att motståndarna tänker lägga sig på rygg. Spår längst ut och även om den är startsnabb så är den knappast ensam om det här. Kan bli tokvingel om det vill sig illa. Och jag har inte varit genomimponerad av facit heller. Stryk två gånger efter att ha styrt och ställt i spets och Örjan har fått jaga på en del.

Om jag skulle singla i loppet skulle det nog bli Cena. Snabb nog att leda om bara Björn inte vill släppa (och det gör han väl inte två gånger på raken?). Barfota och bike var inte fel senast, minst lika bra som Erv då.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-13, 11:01   #8
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

Ulvåsen och Svecak Palema ser ut som två singelstreck i omgången.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-13, 19:29   #9
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Ingen nämner Upstate Face? Han går upp i klass, visst, men han har sett ut som en jävla världsstjärna.
Jag tror nästan han vinner detta lopp från dödens.
Jag slår vad om 500 sharps om någon vill betta emot haha
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DIF (+10)
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-13, 20:07   #10
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Ingen nämner Upstate Face? Han går upp i klass, visst, men han har sett ut som en jävla världsstjärna.
Jag tror nästan han vinner detta lopp från dödens.
Jag slår vad om 500 sharps om någon vill betta emot haha
Ja han är ju favorit också, och häst mot häst skulle jag inte tro att någon annan vinner. Men handikappet han har mot Rotate kan bli ganska stort. Hur stort beror lite på hur det blir kört. Kan mycket väl bli så att han får läge att runda utan att få någon framför sig, och då har han nog lite fördel även om han får gå med extra spår hela vägen. Men på totalen tror jag Björn sitter med ungefär lika bra hand, och som mindre spelad tar jag då den före Upstate som är klart före Unicorn.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-13, 20:12   #11
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja han är ju favorit också, och häst mot häst skulle jag inte tro att någon annan vinner. Men handikappet han har mot Rotate kan bli ganska stort. Hur stort beror lite på hur det blir kört. Kan mycket väl bli så att han får läge att runda utan att få någon framför sig, och då har han nog lite fördel även om han får gå med extra spår hela vägen. Men på totalen tror jag Björn sitter med ungefär lika bra hand, och som mindre spelad tar jag då den före Upstate som är klart före Unicorn.
Håller med i resonemanget. Ska bli intressant att se hur det faller ut.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-13, 20:20   #12
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Håller med i resonemanget. Ska bli intressant att se hur det faller ut.
Ja verkligen! Det här är ju typexemplet av rundspelat lopp på en trio där man bör försöka ta ställning och få streck till att kladda på i övrigt (och det tycker jag kan behövas). Får se hur det blir, står mellan de där två.

Storloppet är ju lite så också, men där har jag inte tänkt klart än alls. Förutom att jag lutar åt att steka Kolgjini även där. Och Vernissage så jävla strulig att jag just nu tänker Missle/Click. Någon av dem bör väl spetsa och då bli svårslagen.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-14, 00:54   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2102
Standard

Mest givna favorit att gardera ... Ulvsåsen
En favorit att spika ... Svecak
En icke favorit att spika ... Born Uncorn
En häst som gör mig rik (eller två) ... Fantomet & Tangen Töff,
tja när Ulvsåsen missar så ;-)

Tidiga tankar ...
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-14, 06:40   #14
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Kommer varken spika Svecak Palema eller Ulvåsen även om man måste hitta bra spikar så tar jag till gardering i dessa lopp.

Peronligen tycker man skall gardera varför inte Magnus Dahlen hästen AmaZon Font lyser väl stallform där?
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-14, 16:36   #15
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Kommer varken spika Svecak Palema eller Ulvåsen även om man måste hitta bra spikar så tar jag till gardering i dessa lopp.

Peronligen tycker man skall gardera varför inte Magnus Dahlen hästen AmaZon Font lyser väl stallform där?
Amazon Font var en tidig spikidé för mig.
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DIF (+5)
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td