Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Hagmyren 31 juli (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/49017-v75-hagmyren-31-juli/)

svepet 2021-07-31 18:32

Citat:

Ursprungligen postat av Efterhandaren (Inlägg 755864)
Detta upplägg behöver man väl inte vara Nobelpristagare för att räkna ut med hänsyn till startspår och hästval. Björn har väl poängterat att Eriks styrning var klart tveksam gentemot sitt val. Och det visade ju sig på upploppet att Eriks häst hade slutsålt trots kanonresa.
Tröttsamt med allt tjafs om stallstyrningar. Självklart förekommer det men i detta fall var det väl helt förutsägbart.

Vad bra att det finns så mkt experter som vet exakt hur det kommer köras. Trav måste vara lätt för dig.
Hade Goop sagt innan att han styr på direkt och kör tills han kommer till ledningen och Rapunzel kommer släppa om den sitter i spets, ja då hade jag spikat. Och det antar jag att du gjorde som visste löpningsförloppet, att en häst på tillägg från snävt spår skulle sitta i spets efter 500m. Har inte hört någon expert spekulerat med detta och Rapunzel var därför mer streckad vilket jag aldrig sagt är logiskt eller korrekt. Och som sagt, på mitt system var Alexi en bättre vinnare, så det är inte därför jag skriver detta.
Jag är bara trött på stallkörningar, speciellt om det INTE har deklarerats tydligt att Rapunzel inte ska köra i spets.
I efterhand var det ju inget snack om att det var rätt att Erik släppte, det kan väl vem som helst se.
Tur att det finns experter som inte är efterhandkonstrukörer här inne som visste samma sak....

Den största tisteln idag går dock till Niklas Westerholm. Skulle köra i spets med Cristal M men gjorde ingen ansats att försöka svara. Skulle köra i spets med Trumpie men släppte välvilligt.

Efterhandaren 2021-07-31 18:35

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 755861)
Beror på hur man definierar årets bästa spik. Stämmer säkert att det var en av årets mest troliga klass 2 vinnare, men många väger ju även in spelvärde när man pratar om årets bästa spik och då är det väl mer tveksamt (eller var det innan loppet i alla fall med 78 procent av insatserna).

Problemet är att sådana spikar förutsätter rejäla skrällar i andra lopp för att det ska bli bra utdelning och hittills idag har ju sådana lyst med sin frånvaro.

Förlåt mitt ordval. Säkraste spik/vinnare var det jag syftade på. Spelvärdet är ju lika med noll i dessa favorit omgångar.

Liisa 2021-07-31 18:37

Provar vinnare tale of jacks me kajjan 50 pix

Rättningskod LXS XTZ QVT

Jo,kajjan vann,om jag vänder dataskärmen upp och ner :lol:

Basse 2021-07-31 18:41

Citat:

Ursprungligen postat av Liisa (Inlägg 755873)
Provar vinnare tale of jacks me kajjan 50 pix

Rättningskod LXS XTZ QVT

Den känner jag också extra för- lycka till:thumbup:

asgaya3141 2021-07-31 18:42

Citat:

Ursprungligen postat av Liisa (Inlägg 755807)
Har inte sett edde's system:rolleyes:

Trollsystem

Shooter 2021-07-31 18:47

Har det väl börjat så brukar det fortsätta på samma sätt.

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 755868)
Och så tar vi en favorit till och lite jackpot.

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2021-07-31, 18:15
Hagmyren
Lördag 2021-07-31
Start: 18:20
Kostnad: 50,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Titan Yoda
2: 3 The Bald Eagle

1 x 50,00 kr = 50,00 kr.
Totalt: 50,00 kr.
Rättningskod: LZX NTX WVN

asgaya3141 2021-07-31 18:49

Citat:

Ursprungligen postat av Gotland (Inlägg 755843)
Va?? Hur kan du få det där till ett gnäll?? Jag frågade dig hur du skulle utforma propparna om INGEN fick ha två hästar i samma lopp...

Håll dig du till Sportbladet. Det verkar vara din grej!

:KO:

Mata inte trollen. Du gör hens dag

hoola 2021-07-31 18:49

Citat:

Ursprungligen postat av svepet (Inlägg 755871)
Vad bra att det finns så mkt experter som vet exakt hur det kommer köras. Trav måste vara lätt för dig.
Hade Goop sagt innan att han styr på direkt och kör tills han kommer till ledningen och Rapunzel kommer släppa om den sitter i spets, ja då hade jag spikat. Och det antar jag att du gjorde som visste löpningsförloppet, att en häst på tillägg från snävt spår skulle sitta i spets efter 500m. Har inte hört någon expert spekulerat med detta och Rapunzel var därför mer streckad vilket jag aldrig sagt är logiskt eller korrekt. Och som sagt, på mitt system var Alexi en bättre vinnare, så det är inte därför jag skriver detta.
Jag är bara trött på stallkörningar, speciellt om det INTE har deklarerats tydligt att Rapunzel inte ska köra i spets.
I efterhand var det ju inget snack om att det var rätt att Erik släppte, det kan väl vem som helst se.
Tur att det finns experter som inte är efterhandkonstrukörer här inne som visste samma sak....

Den största tisteln idag går dock till Niklas Westerholm. Skulle köra i spets med Cristal M men gjorde ingen ansats att försöka svara. Skulle köra i spets med Trumpie men släppte välvilligt.

Varit borta nästan hela dan.Snabbsett nästan alla lopp i efterhand (utom det sista,alldeles nyss) och måste bara nämna att jag håller med dig till punkt och pricka vad gäller Westerholms insatser.

olle 2021-07-31 18:50

Fina hästar idag som vann men utdelningen på V75 blev som förväntat usel.

Edde 2021-07-31 18:50

Citat:

Ursprungligen postat av asgaya3141 (Inlägg 755878)
Mata inte trollen. Du gör hens dag

Mata inte asgayaaaa

Liisa 2021-07-31 18:51

V7 1403 kronor

26.273 system

Edde 2021-07-31 18:54

V75 raden : Avdelning 1 : 5 Born Unicorn (2,9)
Avdelning 2 : 3,6,8,10 (7,1)
Avdelning 3: 8 Click Bait(1,9)
Avdelning 4 : 1,3,4,6,7,9,10,11,12,13,14,15.(2,8)
Avdelning 5 : 4,6,9(2,1)
Avdelning 6 : 5 Titan Yoda(6,3)
Avdelning 7 : 1,2,3,9,10(7,11)

olle 2021-07-31 18:56

Nästa lördag är det i alla fall ”riktig” jackpot. 26 mkr flyttas från dagens femrättspool :)

Basse 2021-07-31 18:59

Brakade hela ATG.se nu när alla ska in och rätta sina rader?

Försöker få upp kommande startlistor och resultatrader men sidan bara står och snurrar

Efterhandaren 2021-07-31 19:04

Citat:

Ursprungligen postat av svepet (Inlägg 755871)

Mitt inlägg som du reagerade på är väl lite klantigt formulerat ser jag nu i efterhand. Det jag hängde upp mig på var att du tycker att Björn borde informerat om hur loppet kommer att köras till 100%. Som du påpekar är väl spår 2 på tillägg lite lurigt och i min värld trodde jag Erik skulle få bestämma ganska länge men trav är trav.
Ber om ursäkt för mitt tveksamma inlägg och skall inte komma med några efterhands kommentarer hädanefter.