![]() |
Jackpott! Trodde jag inte...
Fin räddningsplanka också. :) TRIO Inlämnat: 2021-08-18, 21:53 Solvalla Lopp 11 Onsdag 2021-08-18 Start: 21:54 Kostnad: 80,00 kr Vadet gäller startnummer Plac. 1:a: 3 Asteroid 2:a: 1, 4 3:a: 1, 4, 6, 8, 9 8 x 10,00 kr = 80,00 kr. Totalt: 80,00 kr. Rättningskod: SLF JTD DRD |
Varför smolka en segerintervju med att prata om petningen av förra veckans spolning av Djuse - ta det någon annan dag!!!
|
Tror nog inte det haft så stor betydelse hur de än kört idag. Hästen var ju bara överlägsen.
|
Citat:
|
Citat:
2 femmor, får vara nöjd med det :) |
Citat:
|
Citat:
Missar man de två första så är man ju tacksam för två femmor till slut. Hade varit bra mycket jobbigare att vara kvar efter 5 avdelningar idag med jättevärdeoch sen missa de två sista. Samma resultat ekonomiskt men en jäkla skillnad på humör:lol: grattis till två femmor:thumbup: |
Citat:
|
Citat:
Någon som tror att den fege faan hade frågat Stig H. samma sak i en intervju efter en storseger?! |
Citat:
|
Citat:
Den här gången ser den listan ut så här: Spoiler:
:KO: |
Citat:
Tack för info. Lärde jag mig något nytt! :) |
Noterar att Admiral As utgick utan att vara diskad. Kostade 65000 för ägarna men det drabbar kanske ingen fattig?
Dagens nästagångare heter Greta Sisu. Ute i fel klass från spår 12 men gick väldigt bra som fyra. |
Citat:
|
[QUOTE=travanalys;758194]Noterar att Admiral As utgick utan att vara diskad. Kostade 65000 för ägarna men det drabbar kanske ingen fattig?
Nej LRF Stable med Ågren i spetsen har nog inte fattig i i sitt CV. Men Admiralen ligger ligger rejält på minus. Kostade 3,5 mille i inköp och får inte till det i storloppen. |
Citat:
|
Tror vi har många veterinärsamtal efter gårdagens tävlingar på Solvalla
många hästar tappade aktionen totalt - här är några ex Admiral As var halt e 50 meter - tål inte hård bana, såg rätt illa ut, Hail Mary var ospänstig tung halva fältet galopperade på upploppet i storloppet Boston Wise L såg sämre ut än vanligt Johan U fick mest skritta i mål med sina Lämnar lite bitter eftersmak till så bra tävlingsdag |
Hmm Vad sa Riordan egentligen? Naturligtvis ingen översättning för jag tror han kallade Djuse för kitten(kattunge). Johan U var hans första val i alla fall . Lät också som han sa att Djuse inte var professionell i sin attityd mot JR. Han borde hållt sig för god för att kritisera MD en sådan här dag.
Men JR har ju hållit på lite fram och tillbaks med mycket, när han blev synad i fråga om kobolt(kommer ni ihåg det?)var han förföljd etc. Jag fattar at han väljer Johan, han är ju Halmstadstränare och har honom nästsgårds. Men Skoglund ska ju alltid borra, fick JR att sakna Lisa America till tårar. Geggigt och Skoglund känslospröt är ju avbrutna sedan han jagade stalltjejer för att få dom att gråta inför kameran. Byt fot. |
Stackars Djuse pojken har blivit en favorit hos media snyftarna. Det är väl bra att han lär sig vad som gäller. Tränaren väljer kusk punkt slut och i detta fall är det väl raka puckar från Riordan. Jerry kan ju förstås utnyttja situationen till sin fördel när han har topphästar i stallet.
Lite av Kari Lähdekorpi syndromet när han var på hugget som tränare. Han skällde ut kuskar efter loppen eller pratade han inte med dom på en vecka. Men det var ju allmänt känt att hans tuffa temperament och tävlingsgnista gick ut över kuskarna. Men har man tillräckligt bra hästar får du styrningar ändå. |
Citat:
|
Citat:
|