Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-08-16, 19:29   #1
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 625
Sharp$: 2896


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jubileumspokalen - V75 onsdag 18/8


Ingen som har märkt att det är V75 på onsdag?
Jag får väl starta en tråd då i all blygsamhet.

Avd 1
Jag tar ju av princip ALLTID nr 1 i voltstartslopp så Reddington åker med.
Sen får jag se...

Avd 2
Jag tar ju av princip ALLTID nr 5 i 1640M AUTO så Good Vibes åker med.
Sen får jag se...

Avd 3
Ser ut att kräva studier. Men Örjan på en Fleming vill jag inte vara utan.

Avd 4
Inga förstaidéer. Måste grotta...

Avd 5
Himalaya Sisu blev jag imponerad av. Tänkbar spik.

Avd 6
Dagens lås. Bergh - Redén.
Vill inte välja bort nån av dom.

Avd 7
Goopens ser ju grym ut men jag spelar
inte utan Boston Wise L. Kan t o m sluta med
spik på denne.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-17, 17:09   #2
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 673
Sharp$: 12822
Standard

Vid första anblicken tyckte jag att äntligen en öppen och spelvänlig omgång men ju mer man grottar ner sig i startlistorna blir loppen ihåliga och Jackpottvänliga. Men visst är det ett antal högklassiga travare i loppen.

V75 1) 11 Racing Brodda är en tuff distansgynnad märr och blir väl hårt betrodd på nästan alla kuponger. Men ingen Dunderspik i min värld.
1 Reddington är min första häst och måstestreck.
7 Apollon De Kacy. Åldermannen har väl passerat zenit och vinner inte så ofta nuförtiden.
Men såg grymt laddad ut senast.
Inte mindre än 4st 11 åringar på 80 volten. Rena pensionärsträffen.

V75 2) 2 Seventh Heaven och 5 Good Vibes känns som ett bra lås.

V75 3) 6 Mellby Free. Toppfin senast och inget motstånd som avskräcker. Detta är en grym märr som fyller på sitt stora prissumma med en miljon till. Perfekt matchad och pigg som en unghäst trots 9 miljoner på kontot.

V75 4) Omgångens öppnaste lopp i min värld. Mina måstestreck är.
1 Dixie Brick är en kämpe som alltid är med och kämpar till slut men har svårt att sätta nosen först. Läget är lite lurigt men en vacker dag så smäller det. Distansgynnad.
4 Call Me Brodda. Är bättre än raden och kan skrälla. Men känns lite missgynnad av distansen.
9 Arquana As står lite hårt inne men är en tuff IT märr. Har pausat men Timo brukar ställa iordning.
11 Lipstick Tooma är väl bästa hästen men läge och distans är oddshöjande.

V75 5) 7 Eight Hour står bra inne och har formen på topp. Chansspik ?
12 Mellby Happy har visat fina takter i senaste starterna. Ok läget är tufft.

V75 6) 3 Admiral As har sett ut som en retad tiger i juli starterna. Min första häst.
6 Aethos Kronos. Kommer med två raka och hästen har en grym vinnarskalle och är som vanligt med i striden om inte resan blir för tuff.
Ok en seriös kupong tar väl med 2 och 10 oxå.

V75 7) 8 Rome Pays Of kanske sätter pricken över i efter två raka andra platser i årgångsloppen.
9 Boston Wise L har formen på topp. Funkar bra med Lennartsson.
Jag tror dessa två gör upp om attraktiva Big Noon pokalen och ger Asteroiden en match.
Övriga? Men visst kan det skrälla vid våldsam överpace.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-17, 18:11   #3
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Ni som kan det här, om det inte blir nån utdelning på 5 rätt på V75 imorgon, flyttas pengarna över till lördagens V75:a då?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-17, 18:35   #4
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Ni som kan det här, om det inte blir nån utdelning på 5 rätt på V75 imorgon, flyttas pengarna över till lördagens V75:a då?
Ja, det stämmer att de pengar som blir över om någon av 7,6,5 rätt inte ger utdelning i så fall går över till lördagens v75.

En V75-"extraomgång" som ger jackpot går generellt över till nästa ordinarie V75-omgång.

Det enda undantaget är precis innan en multijackpot (den veckan den äger rum, då går allt den veckan till multijackpotten).

Senast redigerad av Tipsb den 2021-08-17 klockan 18:38.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-17, 19:35   #5
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Är inne på att spika Rebella Matters i tredje. Startsnabb, hård (Jos med), bra skalle. Finns en del lopp att se här

https://www.letrot.com/stats/fiche-c...s-performances
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+7)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-17, 19:51   #6
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Kan väl bli någorlunda jämnspelat mellan Seventh Heaven och Good Vibes i andra.

Jag tror som tränaren att de inte tar någon längd på Seventh den så länge den travar. Och är den i närheten av färjestadstarten så tror jag ingen tar den då. Erik känns tryggt också. Näst senast vann den ganska knappt, men det var en maxlöpare som kom snabbt långt ut så det var inte så mycket att orda om.

Nordström säger rätt ut att hans häst inte gillar kladdig bana. Prognosen säger en del regn under dagen imorrn. Hyfsat på kvällen så man kanske hinner få ganska bra fason på den, men det känns inte som att det blir någon riktig sommarbana direkt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-17, 21:21   #7
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Lipstick Tooma tror jag vinner.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-18, 09:34   #8
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Det är en hel del regn idag. Jag antar att det kan bli några strykningar till kvällen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-18, 10:24   #9
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 373
Sharp$: 1804
Standard

Såg Uce Face ( nr 11 i avd 5) i Kalmar. Detta är en kanon och vill man gå utanför de två favoriterna (7,9) så är den absolut streckvärd.
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-18, 10:30   #10
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 673
Sharp$: 12822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Vid första anblicken tyckte jag att äntligen en öppen och spelvänlig omgång men ju mer man grottar ner sig i startlistorna blir loppen ihåliga och Jackpottvänliga. Men visst är det ett antal högklassiga travare i loppen.

V75 1) 11 Racing Brodda är en tuff distansgynnad märr och blir väl hårt betrodd på nästan alla kuponger. Men ingen Dunderspik i min värld.
1 Reddington är min första häst och måstestreck.
7 Apollon De Kacy. Åldermannen har väl passerat zenit och vinner inte så ofta nuförtiden.
Men såg grymt laddad ut senast.
Inte mindre än 4st 11 åringar på 80 volten. Rena pensionärsträffen.

V75 2) 2 Seventh Heaven och 5 Good Vibes känns som ett bra lås.

V75 3) 6 Mellby Free. Toppfin senast och inget motstånd som avskräcker. Detta är en grym märr som fyller på sitt stora prissumma med en miljon till. Perfekt matchad och pigg som en unghäst trots 9 miljoner på kontot.

V75 4) Omgångens öppnaste lopp i min värld. Mina måstestreck är.
1 Dixie Brick är en kämpe som alltid är med och kämpar till slut men har svårt att sätta nosen först. Läget är lite lurigt men en vacker dag så smäller det. Distansgynnad.
4 Call Me Brodda. Är bättre än raden och kan skrälla. Men känns lite missgynnad av distansen.
9 Arquana As står lite hårt inne men är en tuff IT märr. Har pausat men Timo brukar ställa iordning.
11 Lipstick Tooma är väl bästa hästen men läge och distans är oddshöjande.

V75 5) 7 Eight Hour står bra inne och har formen på topp. Chansspik ?
12 Mellby Happy har visat fina takter i senaste starterna. Ok läget är tufft.

V75 6) 3 Admiral As har sett ut som en retad tiger i juli starterna. Min första häst.
6 Aethos Kronos. Kommer med två raka och hästen har en grym vinnarskalle och är som vanligt med i striden om inte resan blir för tuff.
Ok en seriös kupong tar väl med 2 och 10 oxå.

V75 7) 8 Rome Pays Of kanske sätter pricken över i efter två raka andra platser i årgångsloppen.
9 Boston Wise L har formen på topp. Funkar bra med Lennartsson.
Jag tror dessa två gör upp om attraktiva Big Noon pokalen och ger Asteroiden en match.
Övriga? Men visst kan det skrälla vid våldsam överpace.
Onsdagsfunderingar

V75 2) Tänkte låsa på 2 och 5 men det lutar åt spik på 2 Seventh. Good Vibes verkar inte formtoppad och missgynnas enligt Per av kladdigt underlag. Dessutom är inte Per Nordström min favorit. Tre varningstecken. He,he.

V75 4) 8 Digital Class är en distansgynnad rackare. Bör nog oxå bevakas.

V75 5) 9 Himalaya Sisu har grym form och är nog vassare än 12 Mellby.
7 och 9 i första hand men de kan krävas mera streck. Vidöppet bakom.

V75 7) Frågan är hur många offer voltstarten skördar på stressiga 1640 och två volter ? Ok ”bara” 4 + 5 på varje volt så det är ju gott om plats Asteroiden verkar bli storfavorit på läget och Björns positiva snack ! Undrar om jag vågar stå över ?

Senast redigerad av Efterhandaren den 2021-08-18 klockan 10:33.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-18, 12:18   #11
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Himalaya Sisu är jag väldigt inne på när den går barfota runt om igen (obesegrad så), men kusken är jag lite tveksam till hur han kör. Blir tvungen att gardera loppet.

Senast redigerad av Shooter den 2021-08-18 klockan 12:22.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-18, 13:16   #12
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 293
Sharp$: 2442
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Ingen som har märkt att det är V75 på onsdag?
Jag får väl starta en tråd då i all blygsamhet.

Avd 1
Jag tar ju av princip ALLTID nr 1 i voltstartslopp så Reddington åker med.
Sen får jag se...

Avd 2
Jag tar ju av princip ALLTID nr 5 i 1640M AUTO så Good Vibes åker med.
Sen får jag se...

Avd 3
Ser ut att kräva studier. Men Örjan på en Fleming vill jag inte vara utan.

Avd 4
Inga förstaidéer. Måste grotta...

Avd 5
Himalaya Sisu blev jag imponerad av. Tänkbar spik.

Avd 6
Dagens lås. Bergh - Redén.
Vill inte välja bort nån av dom.

Avd 7
Goopens ser ju grym ut men jag spelar
inte utan Boston Wise L. Kan t o m sluta med
spik på denne.
Om du alltid tar med 1:an i voltstartslopp så måste du ju ta med Redéns 1:a i sista. Nummer 1: Bidensky.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+5)
Billman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-18, 13:36   #13
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 403
Sharp$: 4276
Standard

Jag kan inte förstå hur vissa vågar spika 2 Hail Mary?

Den såg ju bedrövlig ut senast och vann på ren och skär grundkapacitet mot ljummet motstånd. Uppträdandet var allt annat än bra. Både från start men även upploppet ner.

Kan inte tänka mig att den vinner ikväll! Då måste Bergh ha trollat något fruktansvärt bra!
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-18, 14:02   #14
 
Cleon_9s avatar
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 339
Sharp$: 2720
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Jag kan inte förstå hur vissa vågar spika 2 Hail Mary?

Den såg ju bedrövlig ut senast och vann på ren och skär grundkapacitet mot ljummet motstånd. Uppträdandet var allt annat än bra. Både från start men även upploppet ner.

Kan inte tänka mig att den vinner ikväll! Då måste Bergh ha trollat något fruktansvärt bra!
Kommer inte med på min kupong!
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-18, 14:10   #15
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 673
Sharp$: 12822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Är inne på att spika Rebella Matters i tredje. Startsnabb, hård (Jos med), bra skalle. Finns en del lopp att se här

https://www.letrot.com/stats/fiche-c...s-performances
Tja Rebella övertygade väl inte fjolårets Sverige besök men har gått bra i senaste starterna. Bazire har kanske vässat upp hästen. Men jag kan inte släppa Mellby Free trots fel distans och lite få starter. Inte lika vass på medel men jag tror lurige Lillgoopen sitter bakom bästa hästen.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td