Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Lördagen 18/3 - Momarken- V75 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/55965-loerdagen-18-3-momarken-v75/)

Gotland 2023-03-12 10:18

Lördagen 18/3 - Momarken- V75
 
Här pratar NI om lördagens tävlingar på

Momarken


Själv står jag nog över...

:KO:

KalleKlut 2023-03-12 22:43

Jag har 0 (NOLL!!) förståelse för att ATG kan fortsätta med att lägga ordinare V75 utanför Sveriges gränser. Helt jävla bedrövligt enligt mig! Nu är det som det är..
En snabb söndagskoll på Momarkens tävlingar.

Avd 1. 3140v med tillägg. Detta känns upplagt för 12 Ble du Gers! Startar visserligen med 60m tillägg men han ska bara runda övriga. En bra propp för 8 Starbec's A.TO Z som står 20m bättre till men känns missgynnad av körspöförbudet. En formlös 13 Lionel värsta hotet?

Avd 2. 2640a klass II. Danskarna brukar ju vinna en del lopp när V75 flyttar till Norge.. Dags här för 2 Gibson S.H med duktige kusken Nicklas Korfitsen? Når han ledningen så blir han svårtuggad. Gjorde det fantastiskt bra på Åby i Dec och vann till synes obrukad. Visserligen mot enklare motstånd men med det intrycket fastetsat på näthinnan.. Blir 7 Sandokan storfavorit igen? 3 Gucci Line är ingen dålig häst, nu med ett lopp i kroppen. 12 Cheeky Doc och 10 Ozak Vivantis om vi ska blanda in bakspår.

Avd 3. 1640a brons. 2 The Baron vann enkelt senast på V86 när luckan kom, värre emot nu! 4 Red Hot Roadster gjorde det fantastiskt bra mot tuffare motstånd samma dag. 11 Castor The Star sopade banan i sitt bronsförsök senast! Med framspår hade det bara varit att banka in.. Jag hoppas innerligt att 1 Skate Trix blir favorit! Visserligen ett lopp i kroppen och visst spetsläge men detta vinner inte Frode.

Avd 4. Kallblodslopp 2140v med tillägg. 8 Brenne Røn är nog omgångens bästa spik trots bakspår på start. 14 G. Jerken värst emot?

Avd 5. 2140a Diamantston med spårtrappa. Jag hoppas att 7 Listas Marion blir bortglömd! Magnus Jakobsson styr mot ledningen, kommer han dit så har jag svårt att se henne torska. 12 Precious Lane och 8 I.D. Exellent värst emot.

Iceland 2023-03-12 23:15

V75-5: 1 KASHMINA B.R. spik? Startsnabb som en raket när den laddas och det verkar bli skoryck. Jag hoppas barfota fungerar på banan och att streckprocenten inte blir alltför hög. Jag undrar om det finns några som är startsnabbare utvändigt men det borde väl inte gå att ta en längd på den.

bosseguldheden 2023-03-13 10:50

Inget V75 denna vecka och nästa vecka är det tråkiga finaler. Jag ser istället fram emot Åby 1 april och spar mina pengar tills dess. Veckans spel, istället för V75 får bli lite vinnare på Eddy West på onsdag. Lycka till i Norge!

Strappa71 2023-03-13 12:33

Citat:

Ursprungligen postat av KalleKlut (Inlägg 804811)
Jag har 0 (NOLL!!) förståelse för att ATG kan fortsätta med att lägga ordinare V75 utanför Sveriges gränser. Helt jävla bedrövligt enligt mig! Nu är det som det är..

Svaret stavas travpolitik.

Totalt är det drygt 10 tillfällen ( V75+V86 ) per år som Norge får tillbaka
som ersättning för att de helt skippar sina egna "stora spel" på ons+lör och spelar till alla V86or och relativt många V75or.

När de är med står de för ca 12-20% av omsättningen.

Jag väljer att inte sura till på det längre. Det blir en hälsosam vilodag istället.

olle 2023-03-13 12:59

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 804816)
Svaret stavas travpolitik.

Totalt är det drygt 10 tillfällen ( V75+V86 ) per år som Norge får tillbaka
som ersättning för att de helt skippar sina egna "stora spel" på ons+lör och spelar till alla V86or och relativt många V75or.

När de är med står de för ca 12-20% av omsättningen.

Jag väljer att inte sura till på det längre. Det blir en hälsosam vilodag istället.

Det trista för oss som inte följer travet i Norge och därmed inte spelar på lopp där är att det blir mer och mer som körs där (bortser från extra V75or).

I många år var det just denna omgången på Momarken. Inget mer.

Sedan smögs det in en ordinarie lördag till på hösten från Bjerke.

Och sedan i fjor körs det nu onsdags V86 på Bjerke ca var femte vecka.

Vad händer härnäst ? För utvecklingen går ju mot mer norgetrav, inte mindre på våra stora speldagar.

Strappa71 2023-03-13 17:38

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 804817)
Det trista för oss som inte följer travet i Norge och därmed inte spelar på lopp där är att det blir mer och mer som körs där (bortser från extra V75or).

I många år var det just denna omgången på Momarken. Inget mer.

Sedan smögs det in en ordinarie lördag till på hösten från Bjerke.

Och sedan i fjor körs det nu onsdags V86 på Bjerke ca var femte vecka.

Vad händer härnäst ? För utvecklingen går ju mot mer norgetrav, inte mindre på våra stora speldagar.

2021 hade man 6 st V86 med lopp från Bjerke 1 på 8,7.

IfjoL och 2023 kommer det att vara 8 tillfällen. 1 på 6,5.


Ca var 5e vecka skulle vara 10-11 ggr per år. Det är ca 25-40% ökning kvar till dess. Jag tror och hoppas dock aldrig det når ända dit.

olle 2023-03-13 18:13

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 804822)
2021 hade man 6 st V86 med lopp från Bjerke 1 på 8,7.

IfjoL och 2023 kommer det att vara 8 tillfällen. 1 på 6,5.


Ca var 5e vecka skulle vara 10-11 ggr per år. Det är ca 25-40% ökning kvar till dess. Jag tror och hoppas dock aldrig det når ända dit.

Det beror på att man under sommaren kör V86 på en svensk bana. Resten av året körs onsdags V86 i Norge ungefär var femte vecka .

Hade för mig att det började med V86 i Norge i fjor mer frekvent . Men om du säger det så betvivlar jag inte att det var redan under pandemiåret 2021 när gränsen var stängd i princip.

Strappa71 2023-03-13 18:42

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 804823)
Det beror på att man under sommaren kör V86 på en svensk bana. Resten av året körs onsdags V86 i Norge ungefär var femte vecka .

Hade för mig att det började med V86 i Norge i fjor mer frekvent . Men om du säger det så betvivlar jag inte att det var redan under pandemiåret 2021 när gränsen var stängd i princip.

Antalet omgångar för 2021, ifjoL och 2023 stämmer exakt.

Dock är det ca 0-1 per sommar som är hel-norsk.

En av delade omgångarna ligger dessutom på icke-onsdag under V86-Bonanzan. Den räknas inte riktigt heller tycker jag och då är vi nere på ca 7 per år. En på ca 7,4 omgångar. ( Jag väljer att räkna in sommaren i året. )

Sammantaget så har det tilltagit en del. Helt klart. Men jag tror absolut inte att det kommer att fortsätta. Större eftergifter blir allt svårare att tolerera.

Samtidigt är det inte så stor skada skedd ändå tycker jag. Bra att vila travhjärnan med jämna mellanrum.

olle 2023-03-13 19:30

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 804828)
Antalet omgångar för 2021, ifjoL och 2023 stämmer exakt.

Dock är det ca 0-1 per sommar som är hel-norsk.

En av delade omgångarna ligger dessutom på icke-onsdag under V86-Bonanzan. Den räknas inte riktigt heller tycker jag och då är vi nere på ca 7 per år. En på ca 7,4 omgångar. ( Jag väljer att räkna in sommaren i året. )

Sammantaget så har det tilltagit en del. Helt klart. Men jag tror absolut inte att det kommer att fortsätta. Större eftergifter blir allt svårare att tolerera.

Samtidigt är det inte så stor skada skedd ändå tycker jag. Bra att vila travhjärnan med jämna mellanrum.

Ja. Jag bryr mig inte heller så mycket om onsdagarna . Ytterst sällan jag hinner läsa på 8 lopp då oavsett . Men riktigt trist varje gång det är lördag och Norgetrav . Bara att läsa på och kul med variation säger en del, men saknar man grundkollen på hästarna och tränarna och kring hur dom brukar uttala sig och en hel del annat så spelar det ingen större roll.

Men för merparten spelar det ingen roll och det vet spelbolaget. Man lirar sin V75 på lördagen eller köper sina andelar oavsett om det körs på Solvalla , Bergsåker , Jägersro eller Momarken och oavsett hur startlistan ser ut. Och alla som säljer tips påstår att dom har stenkoll och dom som säljer andelar detsamma.

Efterhandaren 2023-03-14 08:57

Tisdags funderingar Momarken.
 
Som sagt en klurig Norge omgång med många okända hästar lockar väl inte till större spel men Momarken är en ”Mysig” bana med ett härligt Axevalla upplopp på 240m. Har faktiskt varit där en gång på stenåldern typ 50 år sedan. Inte så långt från Årjäng.

V75 1) 7 Bransbys Juke Box är en stark rackare med fina Stayer gener. Skogans Joker som far och stentuffa Skogsbotösen som farmor. Och Crebas har fina framgångar i travcirkusen.
12 Ble Du Gers Gamlingen har kanske passerat Zenit och har 60m att lunka in på täthästarna. 123 starter i tuffa gäng sätter nog sina spår. Men 14 mille på kontot är respekt och än leva de gamla gudar.

V75 2) 8 Patrick Palema Palema hästen är hemma i Norden igen efter att ha prövat lyckan i USA hos Svanen. Lunkade 10 tider på löpande band som 3 åring over there men nu är det Norge som gäller. Högklassig travare.
3 Gucci Lane Westergaard åker till Norge i angeläget ärende.

V75 3) 4 Red Hot Rodster Står bra inne på alla sätt och borde duga här.
12 King Of Greenwood är kanske bortlottad ? Men hästen gick bra i höstas och har årsdebuten avklarad. Psst lååångt upplopp. Stänkarvarning utfärdad.

V75 5) 2 Ballerina Indika Toppfin märr. Psst barfota gynnad.

V75 6) 2 Stoletheshow Norges bästa häst gör årsdebut och Hamre pojkarna har nog ställt iordning. Siktar nog på Elitloppet om kaxige Atle får bestämma.

V75 7) 7 Kentucky Lobell är hårt betrodd trots lång paus och byngligt läge. Jag gillar hästen men ska väl inte vara favorit? Loppet känns vidöppet och skrällvänligt.
8 Max Håleryd Partanen lurar i vassen ? Surt läge men bra inne i klassen.
Stänkarvarning !

Shooter 2023-03-14 09:06

Man får bita i och läsa på ordentligt. Jobbet är redan igång och det känns som en intressant omgång med potential till rätt bra utdelning.

valo 2023-03-17 07:55

Jobbet
 
Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 804851)
Man får bita i och läsa på ordentligt. Jobbet är redan igång och det känns som en intressant omgång med potential till rätt bra utdelning.

Ja, att leta vinnare nu är svårare än vanligt. Märker att jag dras till de svenska
gästerna av ren bekvämlighet. Jörgen S. Eriksson åker dit med två hästar i form, streckar dom. Streckar också Oskar J. tror jag. Sedan går jag helt enkelt
på en "norsk" idé: Erik Höitomt, han måste leverera någon gång (åt mig alltså), men har ofta svårt på rikstoton, - kör det mesta, dvs. också mindre bra hästar. Han får chansen igen. Ovetenskapligt! Good luck!

Shooter 2023-03-17 09:07

Citat:

Ursprungligen postat av valo (Inlägg 804989)
Ja, att leta vinnare nu är svårare än vanligt. Märker att jag dras till de svenska
gästerna av ren bekvämlighet. Jörgen S. Eriksson åker dit med två hästar i form, streckar dom. Streckar också Oskar J. tror jag. Sedan går jag helt enkelt
på en "norsk" idé: Erik Höitomt, han måste leverera någon gång (åt mig alltså), men har ofta svårt på rikstoton, - kör det mesta, dvs. också mindre bra hästar. Han får chansen igen. Ovetenskapligt! Good luck!

De svenska hästarna är lite svåra att sätta in i loppen, om de inte har kört på banan tidigare. 240 m upplopp och man får inte gasa för mycket där framme. Dessutom inget körspö, men jag antar att det inte spelar så stor roll längre då man inte får driva med spö på hemmaplan. Snäva kurvor så det gäller att ha bra kurvteknik. Över huvud taget så tycker jag att travet har blivit mycket jämnare och svårare jämfört med Legolas dagar, då det var V65 och Stickan dominerade. Tack detsamma!

sigh 2023-03-17 10:02

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 804991)
De svenska hästarna är lite svåra att sätta in i loppen, om de inte har kört på banan tidigare. 240 m upplopp och man får inte gasa för mycket där framme. Dessutom inget körspö, men jag antar att det inte spelar så stor roll längre då man inte får driva med spö på hemmaplan. Snäva kurvor så det gäller att ha bra kurvteknik. Över huvud taget så tycker jag att travet har blivit mycket jämnare och svårare jämfört med Legolas dagar, då det var V65 och Stickan dominerade. Tack detsamma!

Är inte Momarken en spetsbana? Eller har jag blandat ihop den med någon annan norsk bana?

Shooter 2023-03-17 10:45

Citat:

Ursprungligen postat av sigh (Inlägg 804993)
Är inte Momarken en spetsbana? Eller har jag blandat ihop den med någon annan norsk bana?

Jag förmodar att det är Bjerke du tänker på.

Difsteve 2023-03-17 11:31

Citat:

Ursprungligen postat av sigh (Inlägg 804993)
Är inte Momarken en spetsbana? Eller har jag blandat ihop den med någon annan norsk bana?

Hörde de prata om banan nu på V65 direkt och du har rätt att det vinns mycket från spets trots att upploppet är förhållandevis långa 240 m. Anledningen till det är de snäva kurvorna som leder till att hästarna ute i spåren har svårt att få med sig farten in på upploppet!

valo 2023-03-17 12:08

Ble Du Gers
 
Med tanke på det långa upploppet kanske den vore en bra spik om inte
åldern tagit ut sin rätt förstås? Såg inte så morsk ut senast, även
om det blev en 3:e plats. Har också kollat Lionel och formen där är också
rätt tveksam. Kan kanske bli någon av de yngre kusarna som står bättre till?
Men det finns ingen riktigt bra yngre häst med. Roofie? Men A. Svanstedt är
klar favorit med Starbec's. 49%, och måste väl med. Vi får se.

Nollkollolisten 2023-03-17 16:10

Min skräll
V75:2 Nr.4 Haradi
Gick i 3:e spår sista 7-800metrarna senast utan att tappa på de som var före. 2%
Även Nr. 5 Spitfire P.C. kommer med på min garderade lapp.5%

incitatus 2023-03-17 16:28

Citat:

Ursprungligen postat av sigh (Inlägg 804993)
Är inte Momarken en spetsbana? Eller har jag blandat ihop den med någon annan norsk bana?


Antal spetsvinnare på Momarken - ledningen varvet kvar

lördagsomgångar / reserv för fel

2012-03-17 1
2013-03-16 2
2014-03-22 2
2015-03-21 3
2016-03-19 1
2017-03-18 4
2018-03-17 4
2019-03-23 4
2022-03-19 2

incitatus 2023-03-17 16:42

Det är ganska många Svenska starter i programmet

räknat bort kallblodsloppet så är det ungefär såhär ( kan räknat fel )

ca 160 starter på svenska banor
ca 180 icke svenska starter

ganska många hästar har inte startar alls i Sverige - men ganska många utlandsstarter är starter som ingått i V86 eller V75 som gått i Norge, de flesta Norska som är i guld / silver har vi sett ett flertal gånger på Lördagar o Onsdagar

Så BG OjA startar Sam the Man o Readly lavec i frankrike

Knappt hälften av starterna i programmet, 5 senaste bör den som följer Onsdag + Lördag har koll på

Efterhandaren 2023-03-17 16:49

Citat:

Ursprungligen postat av Difsteve (Inlägg 805003)
Hörde de prata om banan nu på V65 direkt och du har rätt att det vinns mycket från spets trots att upploppet är förhållandevis långa 240 m. Anledningen till det är de snäva kurvorna som leder till att hästarna ute i spåren har svårt att få med sig farten in på upploppet!

Jag tror så här. Ok snäva kurvor är ju ett minus för (vissa ) hästar som anfaller i sista kurvan på Mysen och kanske missgynnas lite men kompenseras väl av långa upploppet ?
Känns väl inte som att omgången vimlar av spets och slut vinnare ? Ok Stoletheshowe ”släpps” väl till spets och där är det nog ingen som rubbar mångmiljonären. Men min superstänkare är Seven Nations Army om Westergaard har skött vinterträningen och favoriten har en dålig dag,. Spännande årsdebut. Lite av följehäst !!

Efterhandaren 2023-03-17 17:24

Mina Fredags Stänkare.
 
7 BRANSBYS JUKE BOX 12%. Distansgynnad rackare.

3 SEVEN NATION ARMY 8%. Ok Norges på pappret bästa häst emot men en mycket spännande årsdebut. Hästen har grym kapacitet.

12 KEYSTONE CASH Ok bortlottad och fel distans men visst är det långt upplopp på Momarken? Kom igen Westergaard.

Good Luck ni som lirar.

Kocken14 2023-03-17 18:27

Hejsan har lite funderingar till imorgon!
Z.Boko i sjätte är i gång , kan han stå emot Stoletheshaw imorgon?
Eller har Floris Baldwin hittat formtopp i Westergårds träning ,tror att det står mellan 1-9 med roliga streckprocent så blir de ju ännu mer intressant

incitatus 2023-03-17 19:26

såvitt jag kan se har de möts 1 gång senaste åren

Z. BOKO Kristian Malmin Br 220806-8
STOLETHESHOW Frode Hamre Br 220806-8


stole gör comback efter att ha starta nästan varje månad i 2 år

Zäte är igång o tävlar

Skaegget 2023-03-17 20:59

Eftersom jag har varit lat och inte tittat så mkt på startlistorna den här veckan (avstår andelsspelet i morgon), så tänkte jag och en kompis kasta in en Flex-Harry (interna namnet på Spik-Harry) i morgon med den mastiga insatsen om 150:-/andel.
För att spexa till det lite så tar vi Bransbys Juke Box och Red Hot Roadster som spikar. Låser V75:5 på 4,7. Sen skrattar vi hela vägen till banken (eller jobbet igen, på måndag...)

valo 2023-03-17 22:15

Spikarna
 
Citat:

Ursprungligen postat av Skaegget (Inlägg 805042)
Eftersom jag har varit lat och inte tittat så mkt på startlistorna den här veckan (avstår andelsspelet i morgon), så tänkte jag och en kompis kasta in en Flex-Harry (interna namnet på Spik-Harry) i morgon med den mastiga insatsen om 150:-/andel.
För att spexa till det lite så tar vi Bransbys Juke Box och Red Hot Roadster som spikar. Låser V75:5 på 4,7. Sen skrattar vi hela vägen till banken (eller jobbet igen, på måndag...)

De spikarna skäms väl inte för sig? Jag spikar 1:an i 7:e. Just nu 3%. Man
måste våga!!!

Stankarn 2023-03-18 00:09

Man blir ju bara så jävla trött på dom där klåparna på atg.se, det går alltså inte att spela en raket på morgondagens V75-tävlingar.

Hur i fan kan dom få ha kvar sina jobb....!?!?!

Efterhandaren 2023-03-18 08:48

Lördags Surr.
 
Bo Westergaard har bra form på stallet och åker upp till Momarken med 4st starthästar. Jag tror att det kan löna sig att punktmarkera. Stallformen är god. Halvchans på samtliga. Seven Nation Army har jag nämnt tidigare. Grym sprinter.
Gamlingen Floris Baldwin har (för) tufft läge och 68% aren är väl inte lätt att växla. Men hästen är ny hos Westergaard och kanske tänder till i ny miljö. Plats kandidat :hattenav:
Gucci Line kan vara en chansspik och Keystone Cash är definitivt med på linjen med rätt resa i ganska öppet Klass 1 försök.

Dagens superstänkare är : Precious Lane 2% Ok (för) tufft läge men loppet känns öppet och hästen har hög lägsta nivå. Men visst krävs det flyt.

Nobleflash 2023-03-18 09:19

V75
Inlämnat: 2023-03-18, 09:41
Momarken
Lördag 2023-03-18
Start: 16:20
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 12 (8, 7)
2: 1, 3, 8 (7, 5)
3: 1, 3, 5, 6, 11 (2, 7)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 8, 11, 13 (15, 12)
5: 1 Kashmina B.R. (2, 6)
6: 2 Stoletheshow (3, 4)
7: 1, 4, 7 (5, 2)

2x3x5x8x1x1x3 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: JLP NQC KNC

Tidig inlämning efter par timmar pluggande på morgonen.

Mina tankar.

Avd 1
Mycket spel på 8 Starbecs A. To Z. 46% med Anders Svanstedt. Känns som svenska ekipage ofta blir överspelade en sådan här omgång och jag väljer bort favoriten i inledningen. Bra form och ibland kan det ju räcka långt, men chansar bort den med risk för att spricka direkt.

12 Ble Du Gers 21% är en riktig hedershäst. Den kan nog tända till när det ser lite enklare ut på pappret, trots 60m tillägg.

Dubblar med 4 Rittmester Hill 4% som kan vara en skräll i loppet. Får en fin resa långt fram och kan nog vara med tillslut.

Avd 2
3 och 8 kommer båda från bra prestationer.

Tar med 1 Canopus 8% som kan få en fin resa på innerspåret.

Avd 3
Svårt lopp och blir nog rejäl körning. Anders Peterson är favorit med 4 Red Hot Roadster? Nja, jag står över denna favoriten idag.

5 Ian B.R. 3% skulle kunna vara skrällen i loppet.

Avd 4
13 Stumne Fyr 27% är bra och har radat upp segrar på slutet, men får vara riktigt bra för att vinna idag. Garderar, då vad som helst kan hända i ett norskt kallblodslopp.

Skrällar:

2 Eikmann 2% har tre raka och kan nog bli farlig igen.

3 Horgen Lynet 4% har jag sett flera som varnar för.

5 Alsaker Pumba 1% kan vara en luring om den får en bra resa.

Avd 5
Låter riktigt bra från stallet på 1 Kashmina B.R. 24%. Spik.

Avd 6
Hamre tar ut 2 Stoletheshow 68% och det känns som en bra chans direkt. Det borde väl vara förberett för en stark insats. Spik.

Avd 7
Hamre tror på bra chans för 4 Thai Targaryan 16%.

7 Kentucky Lobell 22% vann direkt i årsdebuten och Henriksen är en bra tränare.

Skrällen kanske skulle kunna vara 1 Maquavit E. 3% som kan öppna snabbt och får troligen rygg ledaren.

Lycka till med spelen idag! :)

valo 2023-03-18 10:11

Litet chanssystem
 
Tycker det verkar intressant med Rick Ebbinges i andra.


V75
Inlämnat: 2023-03-18, 11:10
Momarken
Lördag 2023-03-18
Start: 16:20
Kostnad: 60,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 12 Ble du Gers (8, 7)
2: 10 Ozak Vivantis (3, 7)
3: 8, 11 (4, 6)
4: 11, 13 (1, 4)
5: 6, 9 (1, 2)
6: 2, 4, 5, 7, 9 (3, 1)
7: 1, 4, 7 (2, 12)

1x1x2x2x2x5x3 = 120 rader.
120 x 1 x 0,50 kr = 60,00 kr.
Totalt: 60,00 kr.
Rättningskod: CDS TTB GQL

valo 2023-03-18 10:34

Nej!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 805045)
Man blir ju bara så jävla trött på dom där klåparna på atg.se, det går alltså inte att spela en raket på morgondagens V75-tävlingar.

Hur i fan kan dom få ha kvar sina jobb....!?!?!

Det är konstigt. Du får kolla SvS. Man kan heller inte spela raket på
onsdagarnas V86 mellan två olika banor. Jag kör SvS då. Men du kanske
visste det här?

Shooter 2023-03-18 11:19

Banan verkar vara urusel idag. Tungsprungen. De har inte lång tid på sig. Kan bli sena strykningar.

Stankarn 2023-03-18 11:55

Citat:

Ursprungligen postat av valo (Inlägg 805055)
Det är konstigt. Du får kolla SvS. Man kan heller inte spela raket på
onsdagarnas V86 mellan två olika banor. Jag kör SvS då. Men du kanske
visste det här?

Jo, jag vet att det inte går att spela raket på "saxkvällarna", vilket jag kan ha förståelse för.

Men alla V75-loppen idag går ju på samma bana.....jag trycker iaf att det är värdelöst och är verkligen frågande till varför ATG medvetet styr över mig och andra kunder till SvS.

Nollkollolisten 2023-03-18 12:00

Är det inte så att ATG måste anpassa sina spel till det landets spelformer som finns där? Så har det väl varit till Frankrike har jag för mig. Men kan ha fel.

Strappa71 2023-03-18 12:22

Citat:

Ursprungligen postat av Nollkollolisten (Inlägg 805064)
Är det inte så att ATG måste anpassa sina spel till det landets spelformer som finns där? Så har det väl varit till Frankrike har jag för mig. Men kan ha fel.

Det stämmer bra.

Stankarn 2023-03-18 12:24

Dagens stänkar´drag
 
V75:1
Ska väl normalt sett vara för långt och för få hästar på de första volterna för att de ska kunna hinna undan de där bak, men vi såg ju inte minst under veckan att även gamla rävar kan hoppa bort sig i voltstartsloppen. Är dessutom inte särskilt sugen att spela Anders Svanstedt som favorit på V75. Jag provar med MAD:s drag, 4 Rittmester Hill. Vann 6 ggr på sina 8 första starter och har en imponerande vinstprocent - 38%! SvS ger 14,30/3,95 och det tycker jag är ok.

V75:2
Jäkligt intressant med 7 Sandokan, nerspelad i förra starten (klass II-försök på Romme) till under 2 ggr pengarna. En strykning ger definitivt bättre utgångsläge för startsnabb häst. SvS ger 3,95. Favoriten verkar inte vara jättevass ut, kanske hamnar i maskin? Har dock stor respekt för BW, han brukar ha hästarna i fantastiskt skick när han startar dem.

Edit: David Persson väldigt missnöjd med banan och favoriten nerstruken till innerspår tarvar omtag i det hät loppet. Lutar mer och mer åt 8 Patrick Palema som gav lite Sugarcane.vibbar i senaste starten. Över 4 ggr är klart spelbart.

V75:3
Ska bli intressant att se de första loppen, om det ser trögt ut för spetshästen så kommer jag att lasta på 11 Castor The Star. Kan nog ge 5 ggr.

Difsteve 2023-03-18 12:30

Banan på Momarken stängd fram till 1445 då den öppnas för värmningar. Allt för att kunna jobba med den in i det sista. Första start framflyttad till 1620. V75-1 blir alltså första loppet för dagen! Gissar att banan kommer vara allt annat än lättsprungen :ohmy:

Shooter 2023-03-18 12:45

Det jäkliga är att de lägger V4 efter V75, så man kan inte se hur hästarna går i lopp före inlämning.

Stankarn 2023-03-18 12:50

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 805072)
Det jäkliga är att de lägger V4 efter V75, så man kan inte se hur hästarna går i lopp före inlämning.

Då kanske du äntligen ka få in V4:an...?



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved